Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Baterie moarta-n papusoi

Recommended Posts

Am patit-o deja de 2 ori iarna asta, in imprejurari similare: avarii lasate aprinse si faza scurta lasata aprinsa; ce am invatat eu din experienta asta:

- bateria de Matiz nu e mica doar ca dimensiuni

- sa nu-mi lipseasca cablurile de pornire din portbagaj

- alarma interpreteaza lipsa de curent ca o efractie prin decuplarea bateriei si urla ca nebuna

- in ambele cazuri MOTORUL NU A PORNIT LA PRIMA CHEIE, chiar daca am asteptat amorsarea rampei injectoarelor; a luat-o fara comentarii la a doua cheie ...

- lasind motorul sa mearga cam 5 minute, am luat contactul; a pornit ulterior fara probleme, desi in unul din cazuri au trecut cam 2h de la prima pornire (de, eram la shoping!)

- conectind bateria la un redresor, acesta a indicat o incarcare medie, nu baterie descarcata

- pentru orice interventie la masina (si nu numai pe partea electrica), se recomanda deconectarea bornei negative a bateriei; aceasta borna e IN SPATE, deci dificil de ajuns la ea, asa ca la montarea alarmei INSISTATI SA MONTEZE SIRENA ASTFEL INCIT SA NU OBSTRUCTIONEZE ACCESUL LA BORNA "-".

- motorul nu a mers rotund (ma rog, cit de rotund poate el sa mearga in cei 3 cilindri ai lui) pina nu am pus bateria pe redresor.

- in ambele situatii cureaua de alternator a inceput sa chiraie.

Share this post


Link to post

dadadadaaaaa,asa e,aveti grija,consumu e maricel si bateria mica...curelele urla si ele...desi nu cu un anume motiv...e de-ajuns sa "abureasca" fuliile si fluiera ca acceleratu.

 

flex,acu eu n-am dreptu sa fac gat ca bateria mea are 4 ani si tot mere da' pe frig daca nu o pornesc 2 zile nu mai merge.iar chiar si vara daca uit pozitia aprinsa juma de ora,nu mai vorbesc de scurta aprinsa 10 min a murit complet...nu mai zic de cate ori am patit asta...singurul inconvienent gasit de mine:rememorarea posturilor radio :)

Share this post


Link to post

Pe mine ma streseaza ... o sa-i pun binganitoare (avertizor faruri aprinse) si cind o muri Roket-ul de pe masina o sa iau o BATERIE, nu pocnitoare ... numa` sa gasesc la dimensiuni ...

Share this post


Link to post

orice baterie se goleste daca uiti ceva aprins.

si eu am patit-o de 2 ori.

prima oara n-a pornit nici impinsa.era goalaaaaaaaaaaa.

a doua oara a pornit impinsa.

apropos...nu incercati s-a le porniti IMPINSE...cica sare cureaua(n-are lant ca R12) si se strica MOTORU' rau.

IMPORTANT :arrow: :arrow: ESTE CIT TIMP TE TINE BATERIA a mea are 5 ani(mai bine zis ierni) si sper s-o mai pacalesc macar un an.

 

eu cred ca am avut noroc ca de atunci cind am impins-o(s-a miscat cureaua si s-o fi reglat distributia) ia scazut consumul la... :D "semnatura" :D :wink:

poate shenck ai impins-o in spate(eu am impins-o in fata) si ti-a sarit consumul asa....---> te-ai ales cu matiz(la consum) :wink:

 

sper ca nu te superi :cry:

Share this post


Link to post

brusli,e imposibil ce zici tu acolo cu cureaua si concumul,una la mana,si flex,la dimensiunile astea,nu gasesti peste 40 ah sau cat o mai fi avand.

Share this post


Link to post
brusli,e imposibil ce zici tu acolo cu cureaua si concumul,una la mana,si flex,la dimensiunile astea,nu gasesti peste 40 ah sau cat o mai fi avand.

 

am glumit cu impinsul inainte-inapoi :lol:

fara suparare

Share this post


Link to post

Si eu sunt printe cei care am uitat pozitiile aprinse si cu aceasta ocazie m-am dotat cu cabluri.Dar dupa ce am pornit-o atunci nu am avut probleme.Se poate monta o avertizare sonora pe alarma(eu inca nu am reusit sa o fac).

Share this post


Link to post

Bateria originala are 35Ah; macar 40Ah si tot ar fi bine, eu din principiu am pus baterii mai puternice decit cele recomandate pe toate masinile pe care le-am condus pina acum.

In conditii identice (faruri uitate aprinse la shoping 3-4h), rabla de berlina a pornit exemplar (baterie 60Ah), de-asta ma gindesc ... dar mai e mult si bine pina sa-i schimb bateria, sper ...

Share this post


Link to post

dacia pornea si cu un sfert de element incarcat

in privinta curentului necesar pt. pornire era superputin pretentioasa

oricum per total dacia era(si e) o varza

Share this post


Link to post

Da-l incolo de memorat posturi radio ! Scoateti totzi consumatorii pasivi din masina, pe cat posibil. Ledul ala de alarma nu consuma cine stie ce, dar un casetofon/cd player prost, care are si prin el vreun scurt, va consuma ca dracu. Asta se verifica foarte simplu, punetzi mina pe cas atunci cand nu l-atzi folosit o perioada, daca e caldutz inseamna ca a absorbit saracu de el putere, while you were sleeping.

Share this post


Link to post

Oameni buni, are dreptate brusli, masinile noi nu se pornesc prin impingere, deoarece exista 2 pericole:

    - sare cureaua de la punct

    - intra combustibil nears in catalizator (cine are), ceea ce ii dauneaza

    Share this post


    Link to post

    io am pornit reno'u o luna prin impingere cand mi se arsese rotoru' de la demaror.. deshi toata lumea zicea k mashinile cu inj nu se pornesc impinse..

     

    ideea e k renatta are distributzie pe lantz dublu.. :machiavelic:

    Share this post


    Link to post

    Oare de ce-or fi renuntat la lant in favoarea curelei ? Pana una alta, mi se pare mai fiabil lantul.

     

    Acum ... off the record ... se poate porni si prin impingere la nevoie (daca ramai in camp cu ea, doar nu stai sa te uiti), dar nu se recomanda asta. Scrie si in manual.

    Share this post


    Link to post

    s'a adoptat cureaua din cauza ca e mai silentzioasa. doar atata..

    Share this post


    Link to post

    si cureaua are toleranta mai mare la variatii mari de temp (min/max) + uzura mecanica a componentelor ce intra in contact cu lantul este mult mai mare .. se strica ele .. nu lantul .. pecant la curea .. e invers :arrow: fiabilitate sporita (din punct de vedere financiar )

    Share this post


    Link to post

    dar shi daca se rupe (a se vedea unele probleme la motoarele DOHC de pe cielo 16V..) o rupi in fericire...se f**e juma de motor...

    Share this post


    Link to post

    Experienta "Dacia" de invata si te indeamna sa ai una de rezerva in portbagaj :)

    Share this post


    Link to post

    Hehe, ce bine era sa fi fost atat de simplu ... sa rezolvi cu cureaua de rezerva. Beleaua este ca o curea care se rupe sau sare de la punct face ca miscarea pistoanelor sa nu mai fie sincronizata cu a supapelor, si pistoanele lovesc supapele. Si asta se rezuma cu un singur cuvant: naspa,

    Share this post


    Link to post

    am auzit si eu treaba cu saritul de la punct .. mi s'au plans cativa pretini .. dar eu nu am patit .. si sper nici sa nu patesc in viitorul apropiat .. soo God have mercy on our cars :)

    Share this post


    Link to post

    sa va zic si eu ceva: am lasat radioul cam la 50-60% vol timp de ~5 ore (am 8 boxe pe masina, cassul e un sony 20wx4) iar cand am vrut s-o pornesc - aproape c-au murit becurile de pe bord (alea cu avaria, inj, pompa), da dupa vreo 100m de drum, dupa ce am mai pornit-o o data- a luat-o la sfert (daca pot spune asa). inca nu am Matiz, ci ma joc su srn lu' tata, are bat de 55 sau 65 A/h, ma uit maine. a trecut de a doua iarna grea- deci a trecut testul :D poate o mai duce vreun an :?:

    Share this post


    Link to post

    ...eu tocmai m-am intors de la marea mea placere (bine ca tocmai asta inseamna acum vre-o 2 ore) de a-mi porni tico-ul de la bateria lu taicamiu. Acum sunt deja dotat, pe unde merg am cablurile de pornire in bortbagaj si cablul de tractre. Cat despre faza ca nu e bine sa pornesti masina impinsa, a mea cred ca deja s-a obisnuit si nu vrea sa se dezvete :) . Cred ca o duc la dezintoxicare si-i iau o bateri noua ca asta actuala are vre-o 4 ani.

    Share this post


    Link to post

    Arunca-te la o Varta sau un Bosch daca te tine buzunarul si n-ai sa regreti. Eu am avut o taratura de Caranda care m-a lasat dupa 8 luni si acum am o Varta Professional Silver Plus si e mama lor (deocamdata)

    Share this post


    Link to post

    Asa e, am Varta de 2 ani si pleaca la sfert, am pornit si Dacia de la ea :lol: :lol:

    Share this post


    Link to post
    Cred ca o duc la dezintoxicare si-i iau o bateri noua ca asta actuala are vre-o 4 ani.

     

    si nu crezi ca si-a facut pe deplin datoria in acest rastimp? sa pastrezi o bucatica din ea, sa spui: uite, m-a tinut 4 ani!

    Share this post


    Link to post
    si cureaua are toleranta mai mare la variatii mari de temp (min/max) + uzura mecanica a componentelor ce intra in contact cu lantul este mult mai mare .. se strica ele .. nu lantul .. pecant la curea .. e invers  :arrow: fiabilitate sporita (din punct de vedere financiar )

     

    offtopic.gif Nu e chiar asa, dovada sta Opelashul meu care tocmai ce a facut 25 de ani, si are lantul (dublu) si ce o mai fi pe acolo originale! In plus, bataia lanturilor da un sunet superb, cam cum e sunetul la Harley, dar la alta intensitate. offtopic.gif

     

    Cat despre bacterie, sa-i dea Dumnezeu sanatate aluia care a inventat clopotzelul la Espero, ca tipa in draci daca uiti luminile aprinse! La Opel am descarcat bateria de vreo 6 ori doar cu dezaburirea, ca nu era prin contact...

    Share this post


    Link to post

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

     

    ×
    ×
    • Create New...