Jump to content
Sign in to follow this  
hitman

Speed limits la noi

Recommended Posts

Am deschis acest subiect sa vad shi eu ce parere avetzi voi cei harshitzi prin forumuri shi discutzii tehnice.

 

Pe mine unul ma enerveaza teribil 50 km/h in oras. Nici macar la dACIA cu care merg io nu ii place. Par ecsamplu in a-III-a e prea turat motorul shi in a-IV-a e subturat (la 50 la ora). Asta in orash. La Matiul lu' nevastamea nu mi-am dat seama cum e inca, ca nu prea circul cu el. :lol:

 

Ca sa nu mai spun ca afara din orash ar trebui sa mai ridice bariera de speed limit. Shi o chestie care ar scapa multe vietzi de la moarte: sa taie copacii de pe marginea drumului.

 

Parerea mea. Hai lovitzi.

Share this post


Link to post

In oras merg linistit cu 50-55, ca nu e turata deloc... Si asta cu a 4-a. In afara limitele sunt OK, mai ales pe unde merg eu mai des, adica pe drumuri europene unde limita este 100 si merg cu 120, viteza de croaziera. Nu-mi este si nu mi-a fost niciodata greu sa respect limitele legale...

Share this post


Link to post
Pe mine unul ma enerveaza teribil 50 km/h in oras. Nici macar la dACIA cu care merg io nu ii place. Par ecsamplu in a-III-a e prea turat motorul shi in a-IV-a e subturat (la 50 la ora).  

Mergi cu 40 in a 3-a :P

Shi o chestie care ar scapa multe vietzi de la moarte: sa taie copacii de pe marginea drumului.

Asta NU!!! S-asa aerul e imputzit. De obicei accidentele care s-au soldat cu vatamarea copacului sint pe fondul vitezei. Sa puna bidoane d'alea la o adica dar sa nu taie copacii.

Share this post


Link to post

Merg cu 58-60 in localitate, 95-99 pe drumuri nationale si 105-109 pe drumuri europene. Motivul: restrictiile de 50 in localitate, 90 pe drumuri nationale si 100 pe europene+marja de "nu au cum sa te agate", adica merg la limita. Nu am detector in conditiile in care peste 65-70% din cei 28k km pe care i-am facut pana acum cu Maty sunt in afara localitatii. Restrictiile astea de viteza ar fi bune ele daca nu ar fi localitatile. Daca ai sti ca tot drumul pe care il ai de facut (sa zicem 300- 400 km) ar fi numai "afara", ai fi multumit sa mergi constant cu 100 si sa obtii o medie de 90. Dar nervii vin de obicei din cauza numarului mare de comune ce trebuie tranzitate cu 55-60. Eu am obtinut o medie orara maxima de 75km/h pe ruta GL-IS in conditiile in care pana la Barlad nu am avut restrictii de viteza, fiind pe drum judetean, drum pe care l-am parcurs cu cca 100. Mai mult nu se putea din cauza ondulatiilor. In rest pe portiunea de drum european nu am sarit de 110-115. A fost cel mai constant drum al meu.

In localitate merg cu a 4-a la 55-60, nu mi se pare prea turata. Merge si a 5-a, mai ales daca mergi cu 60 dar am tendinta sa o cam scap peste limita. Cu a 4-a mai greu.

Share this post


Link to post

A 4a in localitate la 55-60 merge, da sta putin cam subturata. Daca mai ai si aerul pornit se duce la naiba tot demarajul. Daca vrei sa zici ca stai cu a 4a in localitate cand mergi la drum lung, adica cand treci prin sate, da' merge, dar in Bucuresti sa stai cu a 4a... te cam mananca talpa sa-i dai, si atunci sare organu' de unde nu-i.

Oricum la 60 pe vitezometru ai cam 54-55 reali, minus 7% toleranta la radare vine 51-52 (de bun simt zic eu). Ca paranteza, daca nu stiati pana acum, 7% este toleranta omologata de institutul de metrologie pentru radarele noi, la alea vechi, probabil ca era 15%. Intre noi fie vorba 7% mi se pare cam mult avand in vedere cat s-au laudat cu ele. Ca aia 10km/h de care stie toata lumea de aici vine, sa aiba ei spatele asigurat, ca altfel ii dai in judecata de nu se vad. (informatia am auzit-o la televizor mai de mult, referitor la clasa de precizie a aparatelor radar).

Share this post


Link to post

Si eu merg tot cu a 4-a in oras dar doar pentru mentinere. M-am obisnuit cu zgomotul motorului si nu mai am nevoie sa stau cu ochii pe indicator mai ales in zonele critice (radar). Viteza: 50-59. In rest cu a 3-a chiar si la franare in intersectii. Se simte bine la consum unde pe timp de vara sunt sub 6%.

Referitor la restrictiile de viteza, eu sunt de acord cu ele si le respect atat timp cat au o justificare sau sunt supravegheate radar. Daca nu, imi aduc aminte de tot calendarul bisericesc in ordine alfabetica si imi vad de drum. In general in afara, merg cat tine drumul sau masina. Personal nu prea agreez adrenalina (in cantitati exagerate).

Nici eu nu sunt de acord cu copacii de pe marginea drumului. La un efect depoluant si estetic minor, au ucis prea multi oameni si au facut destule pagube. Si nu intotdeauna cel care a intrat in ei a fost vinovatul. In loc de o iesire in decor la pascut, s-a pus de o pomana si s-a cantat vesnica pomenire. Poate va mai aduceti aminte de celebrele borne pentru macarea drumurilor, din frageda copilarie, numite morcovi. Erau niste ciudatenii din beton ce strajuiau acostamentul drumurilor cu multi ani in urma. Dupa ce au decimat participantii la trafic, in sfarsit, administratia drumurilor de atunci a luat hotararea eliminarii lor. Cam tarziu. La traficul de acum, ar trebui eliminati si copacii (mai bine spus mutati acolo unde pot sa infrunzeasca linistiti)

Share this post


Link to post

Si eu sunt de acord cu scoaterea copacilor de pe marginea drumului. Poti f. bine sa te trezesti cu vreun tampit care depaseste de pe contrasens si care iti ocupa toata banda si trebuie sa-l ocolesti. Unde sa te duci? Daca nu faci frontal atunci ai de ales intre sant si copac. In mod normal daca iesi in decor ar trebui sa intri in lanul de grau, porumb etc si astfel nu patesti nimic, doar iti strici putin masina. Stiam ca acu cativa ani cei de la mediu ii amendasera pe cei de la drumuri ca nu plantasera pomi pe europeanul Buzau Bucuresti. Alti idioti. Pana la urma daca tot vor pomi, mai bine sa-i puna la o distanta mai mare fata de sosea.

Astfel ar scadea mult mai mult accidentele deoarece si pomii pot fi cauza indirecta a accidentelor. Inchipuiti-va pe cel pus intr-o situatie descrisa mai sus si care poate sa se fastaceasca, sa nu mai stie unde sa se duca si in final sa faca accident frontal, chiar daca impactul cu un pom ar fi mai putin periculos. Daca nu ar avea pomi ar iesi direct in decor fara sa se mai gandeasca si ar fi mult mai bine.

@cchrism: Pe mine nu ma deranjeaza sa merg asa pentru ca eu nu-mi permit sa foloesc AC-ul. :lol: Doar cand plec de pe loc dupa ce masina a stat la soare. In GL sunt destul de lungi strazile incat sa merg suficient de mult cu a 4-a la 60. Mai ales de cand sunt suficiente stazi la care ai limitare la 60 sau pe faleza 70 (deci 70-80 in localitate) :lol:

Share this post


Link to post

@laurentziu83

Nu le mai spune de strazi shi viteze ca se muta in GL shi ce ne facem :lol:

Share this post


Link to post

Ce ne facem?? Mutam intalnirea lor la GL si ne-am scos. Luam si chirie :lol:

Share this post


Link to post

Nu cred ca este suficienta respectarea limitei de 50 in oras...cu dacia daca nu tineam o distanta de bun simt fata de cel din fata(care avea masina straina) nu reuseai sa pui frana.De exemplu i-am blanit frana lu' unu' cu un break pe la 50 si s-a dus taras pe langa mine, asa ca tre' sa tii distanta.

de altel ma streseaza aia care si in oras si la drum merg lipiti de bara ta.

Share this post


Link to post

care-i limita de viteza pe autostrada? 110 sau 130? La noi, bineinteles..

Share this post


Link to post
care-i limita de viteza pe autostrada? 110 sau 130? La noi, bineinteles..

 

130.

Share this post


Link to post

sar'na...o sa merg linistit atunci... pana la lehliu...

Share this post


Link to post
In oras merg linistit cu 50-55, ca nu e turata deloc... Si asta cu a 4-a. In afara limitele sunt OK, mai ales pe unde merg eu mai des, adica pe drumuri europene unde limita este 100 si merg cu 120, viteza de croaziera. Nu-mi este si nu mi-a fost niciodata greu sa respect limitele legale...

 

La mine in oras cu a treia la 50 am 2200 de ture.in a patra este sub 1800.

Apropos un amic care merge cu un Hyundai XG mi-a spus ca in a cincea la 120 are 2200 de ture!!! Va da-ti seama!

Share this post


Link to post

Ăăă... o intrebare: eshti sigur ca nu are motor diesel???

Share this post


Link to post
Ăăă... o intrebare: eshti sigur ca nu are motor diesel???

Are motor de 3000 pe benzina...crezi ca nu se poate???La 3000...

Share this post


Link to post

la cielo am cam 2400 de ture in a 3-a la 50 km/h, deci mi se pare ok

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...