Maty Posted November 5, 2013 De ce isi schimba antigelul culoarea din albastru in maro rosu si are miros de rugina dupa 1000 de km? Share this post Link to post
korydon Posted November 5, 2013 Pentru ca-i murdara instalatia de racire . Da jos radiatoarele + rezervor lichid si spala-le, numai asa poti scapa de rugina ! Schimba mai des antigelul ! Share this post Link to post
Maty Posted November 6, 2013 Multumesc pentru raspuns. Antigelul a fost schimbat odata cu pompa si cureaua de distributie anul trecut. Culoarea a devenit maro rosiatica brusc. Acum doua saptamani era albastra! Share this post Link to post
bebestrumf Posted April 24, 2014 Incercati sa nu folositi antigel albastru foarte ieftin... in foarte scurt timp se infunda radiatorul... Share this post Link to post
slim_daddy40 Posted December 1, 2014 (edited) salut am completat acum cu cca 150 de grame de antigel luat din carrefour...este de culoare roz ...marca glycox este un antigel diluat la punga pret 14 lei litrul...si nu scrie ce tip este doar ca pe eticheta zice asa "recomandat pt toate tipurile de motor cu ardere interna..., nu contine nitriti ,fosfati,amine si silicati'....eu l-am cumparat dupa culoare celui vechi care este usor rosiatic ...si cred ca am cam gresit pt ca cel original este de culoare albatru din ce vad pe forum...hmmm o avea ceva ca am completat cu asta roz?? Edited December 1, 2014 by slim_daddy40 Share this post Link to post
augustinionut Posted December 1, 2014 Valeu, in 2007 la mine cel original era roz... asa ca l-am schimbat de 2 ori pana acum cu ...roz Share this post Link to post
ches Posted December 12, 2014 Incercati sa nu folositi antigel albastru foarte ieftin... in foarte scurt timp se infunda radiatorul... Subscriu! Si mai ales daca legeti sa treceti de la roz la albastrus au invers sa spalati foaaarte bine instalatia daca ati avut albastru, altfel se formeaza un mal (noroi) de toata frumusetea, eu a trebuit sa schimb caloriferul acum vreo 2 luni pe motivul asta. Share this post Link to post
Dragos36 Posted January 2, 2015 (edited) Buna seara/dimineta. Doresc sa vin cu o precizare. Antigelurile sunt de 2 tipuri: antigel G12 (culoare roz in majoritatea cazurilor) care este folosit preponderent la masinile care au radiator de aluminiu, si antigelul normal (diferite culori), care se foloseste la masinile cu radiator de tabla. Daca puneti alt antigel decat g12 la radiatorul de aluminiu, in timp il mananca. Am lucrat intr-o firma care producea antigel. Daca stiti ca aveti radiatorul de aluminiu,bagati G12 sau tip G12 . Totul tine de silicati. Sper ca am fost de ajutor. Edited January 2, 2015 by Dragos36 Share this post Link to post
danutza Posted January 2, 2015 Atunci am băgat ce trebuie Depinde ce aveai in masina. Daca ai bagat rosu (organic) peste verde/albastru (anorganic) nu prea ai bagat ce trebuie si trebuie schimbat integral. Share this post Link to post
daciafan Posted September 22, 2015 matiz 2007, euro 3, 52500 km am schimbat de 2 ori antigelul am folosit hepu albastru G11 pana in prezent totul este ok intra 3,8 l Share this post Link to post
chevvy Posted February 14, 2017 (edited) Salut, Imi poate confirma cineva cati litri de lichid de racire intra la un Matiz cu motor de 1 litru ? (cod motor B10S1) Prin manualele gasite pe net vad ca e vorba de 4,2 litri. Ieri l-am schimbat si au intrat cam 3,6 litri. A, si nicaieri nu am gasit mentionat nimic despre cazul in care masina ar avea aer conditionat. Nu e cazul meu, dar stiu ca ar diferi cantitatile intre varianta cu A/C si cea fara. Mecanicul pur si simplu a desfacut colierul furtunului gros care intra in radiator, in partea de jos, a curs ce-a curs si asta a fost tot. A pus furtunul la loc, a turnat antigel in vas, am pornit motorul, s-a mai dus in motor. Am pornit spre casa, am mers vreo 40 km (mecanicul e cam departe), am oprit la un magazin, cand am iesit am verificat nivelul si am mai completat. Acum e un deget sub maxim (cam acolo unde se imbina partile din care e compus borcanul). Pana la urma, din 4 litri de lichid cat pregatisem eu (intr-un bidon de 5 litri) a mai ramas cam o jumatate de litru, sa zic. O fi ok, n-o fi ok. Azi am mers 25 km, l-am verificat cand s-a racit, nivelul e la fel, nu a mai scazut. Evident ca am pornit si incalzirea la maxim, asa ca ar trebui sa fi intrat pe tot traseul posibil al instalatiei, insa de unde diferenta de 500-600 ml? Edited February 14, 2017 by chevvy Share this post Link to post
cris06 Posted February 14, 2017 E normal sa mai ramana lichid de racire in instalatie. De exemplu, la partea de jos a blocului motor unde nu exista robinet de golire. Asa ca, cantitatea specificata in cartea tehnica corespunde cu prima umplere. 1 Share this post Link to post