Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

daca vei cerceta mai multe fise tehnice de la mai multe marci 5w 30 si sa faci acelasi lucru si la cele 5w 40 ,vei constata ca sunt mici diferente .

consumul motorului depinde de ce benzina folosesti ( n-au fost in stare sa faca si diesel) ,cite persoane ,ce bagaj duci cu el si tot asa .

sa nu crezi ca daca pui 5w 30 si vreo 300kg in plus o sa-ti consume la fel. :thumbl:

Share this post


Link to post

Diferentele sunt de 50% intre clasa de vascozitate SAE40 si clasa SAE30.

  • Like 1

Share this post


Link to post

nu te cred ,cum sa spui ca sunt diferente de 50% :spumelagura:

Share this post


Link to post

De fapt SAE40 e cu 22 % mai gros decat SAE30.(la 100 de grade C)

Edited by argon

Share this post


Link to post

si un mic exemplu la un ulei care este folosit si de mine si de unii dintre voi.

Synpower l.pdf

Share this post


Link to post

Eu folosesc un ulei cotat la 9,9.

 

Daca calculam:

la 40'C 88/54 = 54%

la 100'C 14,7/9,9 = 48,5%

 

Ti-am demonstrat. Deci, pierderile tale cu frecarea in cilindru sunt cu ~50% mai mari si durata de reimprospatare a uleiului in zonele de lubrefiere este cu acelasi procent mai mare.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cam offtopic dar general valabil, as avea si eu o intrebare: voi va dati seama ca "inclestarea asta de titani" in care fiecare arata ce stie el, este complet derutanta pentru cei care chiar nu au habar cu se mananca chestiile legate de masina si care intra pe forum sa se mai documenteze, tocmai in ideea ca un forum este mai accesibil decat un manual de specialitate. Tolin in opinia mea a dat mereu raspunsuri competente, dovada stau aproape fiecare pagina din fiecare topic important. M-a ajutat si pe mine si i-a ajutat si pe altii. Mitosu pe de alta parte are vreo 40 de posturi, o reputatie mai naspa ca mersul pe jos si mie mi-a facut impresia unei persoane careia ii place sa se contrazica permanent. Dintre aceste doua persoane oare pe care sa o aleg, a?

 

Asaaa, acestea fiind spuse (ca-mi stateau pe suflet) vreau sa imi lamuresc si eu o dilema. Care sunt domeniile de aplicare pentru uleiurile normale, semisintetice si sintetice. De ce maty al meu ar merge mai bine cu sintetic decat cu semisintetic sau invers. A da, si nu ma puneti sa rasfoiesc topicul, e enervant de-a binelea, sunt 67 de pagini. :rolleyes:

Share this post


Link to post
... Dintre aceste doua persoane oare pe care sa o aleg, a?

...

De ce maty al meu ar merge mai bine cu sintetic decat cu semisintetic sau invers.

1- pe mine NU, eu sunt subiectiv, eu sustin proiectantul;

 

2- nu este vorba de mers mai bine, este vorba de cati km vrei sa parcurgi intre doua schimburi si in ce regim. Uleiul sintetic aduce stabilitatea parametrilor la un parcurs mai lung si cunoscut. Faci 10k km in regim majoritar urban intre doua schimburi, pui sintetic. Daca vrei sa schimbi mai des sau parcurgi mai putin km, pui semi-sintetic. Alegerea este simpla, n-are legatura cu motorul sau cu parerea cuiva.

  • Like 1

Share this post


Link to post

si 5w30 de la GM este sintetic. Eu fac 50-60 de km pe zi (fac naveta) din care 60 - 70 % in extraurban. In consecinta uleiul anterior mentionat este ideal pentru schimburi la 10.000 km nu?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Poti pune ulei petrocanda full syntetic 5w30, il gasesti la un pret mai mult decat rezonabil.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cam offtopic dar general valabil, as avea si eu o intrebare: voi va dati seama ca "inclestarea asta de titani" in care fiecare arata ce stie el, este complet derutanta pentru cei care chiar nu au habar cu se mananca chestiile legate de masina si care intra pe forum sa se mai documenteze, tocmai in ideea ca un forum este mai accesibil decat un manual de specialitate. Tolin in opinia mea a dat mereu raspunsuri competente, dovada stau aproape fiecare pagina din fiecare topic important. M-a ajutat si pe mine si i-a ajutat si pe altii. Mitosu pe de alta parte are vreo 40 de posturi, o reputatie mai naspa ca mersul pe jos si mie mi-a facut impresia unei persoane careia ii place sa se contrazica permanent. Dintre aceste doua persoane oare pe care sa o aleg, a?

 

Asaaa, acestea fiind spuse (ca-mi stateau pe suflet) vreau sa imi lamuresc si eu o dilema. Care sunt domeniile de aplicare pentru uleiurile normale, semisintetice si sintetice. De ce maty al meu ar merge mai bine cu sintetic decat cu semisintetic sau invers. A da, si nu ma puneti sa rasfoiesc topicul, e enervant de-a binelea, sunt 67 de pagini. :rolleyes:

 

eu nu am postat aici ca Gica Contra,doar am o parere a mea ca un 5w 40 se poate folosi fara nici o greata si mai ales ca nu se pierde ulei pe parcursul folosiri asa cum se intimpla cu 5w 30 si asta nu numai la motorul matizului e o chestie generala, pentru mine matizul nu e prima masina .

 

numai subestimati uleiurile ARAL mai bine aveti grija de unde le cumparati si e valabil pentru toate uleiurile

Tolin tot nu inteleg cum iti iese la calcul o diferenta de 50% ?

 

raven84 nu poti tine un 5w 30 mai mult de 8000km daca nu e un ulei de calitate si mai ales sa fie full sintetic .

  • Like 2

Share this post


Link to post

Am gresit la impartiri ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mitosu... citeste cartea de intretinere a Matizului. Tu poti sa pui in motor si ulei de floarea-soarelui. E treaba ta. Tolin a aratat aici ca cei care au proiectat motorul nu au recomandat de nebuni 5w30.

Eu am experiente triste cu Aral 5w40. Am mers in perioada de garantie in Tulcea la reprezentanta locala Daewoo (acum vreo 4 ani cred!) si imi fac aia schimbul pe la 8500 km (asa a vrut muschiu meu sa merg mai devreme) cu Aral 5w40. Dupa asta plec a doua zi la Constanta. Pot sa spun ca masina nu dorea sa mearga cu mai mult de 110 km/h, iar in depasiri era mult mai lenesa decat eram obisnuit cu ea, plus in afara de asta ca motorul se auzea ca o rasnitza de cafea. Cu mult mai lenesa. Dupa ce am revenit, si m-am uitat pe forum si dupa ce m-am uitat si in carte, am pus la vremea aceea un castrol 5w30, pe care l-a, lasat 7500 km. Bineinteles am schimbat si filtrul de ulei. Pot sa spun ca atunci masina a inviat. Practic eram a revenit la sprinteneala cu care ram obisnuit. urmatorul a fost Valvolyne 5w30 XL III, si urmatorul schimb voi pune tot Valvolyne 5w30. Pot spune ca se simte ca motorul este silentios (in masura care era si inainte). Inainte sa te bati cu caramida in piept pe aici, fa o proba... baga motor-flush si apoi un Valvolyne sau Mobil 1 5w30, si mai discutam dupa aia... pana atunci tu faci doar afirmatii despre ceea ce crezi nu despre ceea ce ai incercat. Sau poate esti dealer Aral si vrei sa vinzi cate ceva?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Cel putin am ajuns la o concluzie fratilor: clasele de uleiuri care incep cu 10w si cu 15w nu sunt pentru Matiz. :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post

cu syn power 5w 40 pe care-l am in motor pe a1 i-am dat si mers cu peste 140km/h ,deci irelevanta chestia si vreau sa spun ca si cu amaritul de 10w 40 moil super syn tot asa mergea.

aveti grija sunt multe dughene care vand facaturi ,asa ca intai trebuie sa te pricepi la bidon ca sa stii ce ai in motor.

am citit si inteles ce scrie la carte,5w 30 zona climatica temperata si daca ai canicula o luna sau doua luni ...aici cam tot producatorul trebuia so lamureasca ,dar a lasato in coada de peste.

Share this post


Link to post

Cel putin am ajuns la o concluzie fratilor: clasele de uleiuri care incep cu 10w si cu 15w nu sunt pentru Matiz. :rolleyes:

De ce ? 10w30 este o solutie foarte buna pentru 5000 km in 6 luni, cum aveau ei pretentia de revizie.

 

 

PS pentru cei necredinciosi, puteti gasi pe site-ul oficial de la Castrol: in lipsa altor specificatii, o regula de aur spune ca, uleiul se schimba la 3000 miles (4800 km) sau 3 luni.(rezum din memorie)

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pentru uleiurile din clasa xW20 si xW30 a fost introdusa clasificarea "Energy Conserving" insa, strict d.p.d.v. economie de combustibil, rezultatele nu sunt spectaculoase, ci doar cateva procente. De luat in seama doar la exploatarea industriala a unui parc auto.

Share this post


Link to post

La o exploatare de 100.000 km, ai 5.000 km gratis.

Share this post


Link to post

Si zi-i asa Mitosu... cu peste 140 km/h? Cand computerul de bord ii taie alimentarea la 144? Esti sigur ca ce ai tu este Matiz? Poate te urci in vreun Mini si nu iti dai seama.

Eu am un GPS... unul bunicel. Becker 7934. Pana in 90-95 km/h, diferenta intre ce arata bordul si ce arata GPS-ul, pe drum drept, este aflata intre 8-10 km/h. Peste viteza mentionata GPS-ul arata in plus fata de bord intre5-7km/h. Eu ma indoiesc sincer ca tu ai mers cu peste 140 km/h... asta asa de amorul preciziei.

Eu nu recomand nimanui sa bage in Matiz uleiuri cu xxW40... daca se pune problema de a adapta uleiul temperaturii de afara 10w30 vara si 5w30 iarna. Apropo Mitoseru sa stii ca racirea motorului de la Matiz actioneaza si asupra uleiului. Adica nu vei avea in baie ulei la 100 grade celsius si bordul iti va arata ca motorul e cald de 50. Si daca afara e canicula, oricum motorul va incalzi uleiul peste 35 de grade. E important doar in momentul pornirii si pana se ajunge la temperatura normala de funtionare (cand vascozitatea este cea specificata) ce ulei ai. De aceea se zice ca motorul se uzeaza cel mai mult din momentul pornirii, cand motorul este "uscat" (sau aproape)si momentul cand vascozitatea uleiului atinge idealul pentru care motorul este facut. Cu cat acest timp este mai mic, cu atat si uzura este mai mica. Ia ghici ce se intampla cand folosesti ulei care nu corespunde motorului? O sa iti mearga, dar in loc sa schimbi totul in el la 450 mii km, ai sa schimbi la 350 mii sau chiar mult mai devreme.

 

Eu raman la ideea ca ar trebui sa pui totusi in al tau Maty ulei de floarea-soarelui, ca sa scurtezi mai repede suferintele bietului motor.

Share this post


Link to post

Parca se face politica aici ... vorba multa saracia omului. Matizului ii sta foarte bine cu valvoline 5w30 sau ceva similar ca norma. La masina asta eu personal am vazut cele mai evidente schimbari cand am trecut la ulei sintetic valvoline acum cativa ani - masina tragea foarte bine in rampa, urcam niste dealuri cu a 3- a a 4-a, dealuri care inainte nu le urca decat cu a 2-a maxim a 3-a. Alta schimbare majora a fost cand am pus bujiile NGK.

Se vrobea mai inainte de vitezele maxime atinse cu buburuza, referitor la asta confirm- cu uleiul pus la revizii, era un 10w40 eu nu reuseam sa ii dau mai mult de 130 -140. De acum cativa ani incoace, de cand am trecut pe sintetic, ii dau lejer 150. Pe Bucuresti - Giurgiu inainte sa puna astia radarele noi, mergeam mare partea a drumului comstamt cu 150Km/h exceptand localitatile si mai ales radarele fixe din Daia si Remus. Iar referitor la viteza maxima atinsa, la mine a fost 165Km/h mai mult n-am vrut sa ii dau. Nu vorbiti de limitare la 144 ca nu este asa ceva, limitarea e la turatie nu viteza.

Pana la urma totul tine de cat vrei sa tina masina si daca vrei sa te intereseaza bunul mers ai ei si performantele ei. Nu te intereseaza poti sa ii pui si cel mai prost ulei, dar ii reduci viata si merge masina prost. Te interesaza ca masina sa merga bine, sa te tina cat mai mult motorul , sa scoti un pic de performanta din ea, sa nu ai probleme iarna la pornire, etc ... pui ulei sintetic 5w30. Evident aici mai tine si de buget, normal ca uleiul sintetic e mai scump si multi cred ca fac o economie daca pun semi-sintetic, insa pierd pe alte parti cand vor trebui sa faca motrul la jumatate din viata lui. Aici e ca la mancare, si parizerul tine de foame, e ieftin dar nu la fel de bun si sanatos ca un salam de calitate, care evident e scump fata de parizer :)

Edited by Doru_Neo
  • Like 1

Share this post


Link to post

Uleiurile 5W30 sunt si ele de mai multe vascozitati (la cald), in limitele prevazute de normele API (9,3...12,5). Asta se cam si simte. Cu alea mai vascoase motorul e mai putin zgomotos, suna mai infundat. In plus uleiul are si o rezerva mai mare de unde sa-si piarda din vascozitate in timp (LL, Long Life). Un mic rezumat :

Oil 5W30.doc

Share this post


Link to post

Bun, si eu ce ulei pot sa tin 10.000 de km pe masina fara griji?

Share this post


Link to post

Ce s-a vorbit pana acum, simtetic 5w30 synpower

  • Like 2

Share this post


Link to post

...PS pentru cei necredinciosi, puteti gasi pe site-ul oficial de la Castrol: in lipsa altor specificatii, o regula de aur spune ca, uleiul se schimba la 3000 miles (4800 km) sau 3 luni.(rezum din memorie)

la asta ma refeream

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...