Jump to content
Sign in to follow this  
barzanv

Consumul de benzina la Espero

Recommended Posts

@dj78lan: Bine ai venit :osanale:

De mult asteptam si un posesor de 2L.

Si eu am vrut dar nu am gasit ceva ca lumea. Tu de unde l-ai luat.

 

P.S: consumul este super din punctul meu de vedere. Eu am 13.5 in oras.

Share this post


Link to post

mongoose@Multumesc pentru primire.

Da, eu locuiesc in G.,..deci am rasp la intrebare. Pot spune ca am mai avut ceva masini...si motivul principal pt care l-am luat..service mai ieftin in Rom...dar, niciod nu e asa cum calculezi.

:) >- O masina buna, confortabila, cu multe aspecte negative...dar raport pret/calitate bun...deci nu ma caiesc ca am luat-o, acu chiar am scos Vectra din circulatie si merg cu Espero..deci asta spune ceva, nu?

MGF :) >-

Share this post


Link to post

Nu prea spune. De ce ai scos Vectra din uz? Si Espero pana la urna tot Opel este, ce are in plus fata de Vectra? Sau incerci sa o menajezi pe gropile din .ro?

Share this post


Link to post

Cu tot respectul pt Opel dar Espero nu se compara cu Vectra A sau B ,este o masina mai confortabila si mult mai ieftina de intretinut iar fiabilitatea la Opel este mai mult decit discutabila ,espero mi-sa parut cea mai fiabila masina de la Daewoo alaturi de Tico evident .

Share this post


Link to post
Cu tot respectul pt Opel dar Espero nu se compara cu Vectra A sau B ,este o masina mai confortabila si mult mai ieftina de intretinut iar fiabilitatea la Opel este mai mult decit discutabila ,espero mi-sa parut cea mai fiabila masina de la Daewoo alaturi de Tico evident .

 

Intr-adevar, pacat ca nu se mai fabrica de multicel si chiar nu stiu de ce! Designul subiectiv vorbind e unul chiar frumos pt o masina din clasa ei.

Totusi nu prea inteleg de ce consumul la condusul "economic" e mai mare decat consumul la un condus normal -usor sportiv. Chestia asta numai la Daewoo am intalnit-o.

Stie cineva sa explice?

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

Povestea asta nu tine de Daewoo sau alte motoare. La motoarele Otto consumul cel mai mic se obtine la condusul in jurul turatiei la care cuplul dezvoltat este maxim.

Share this post


Link to post

Personal nu ma pricep, dar cum se face ca la Opel (modelul) inrudit, situatia nu sta asta. La un condus economic, se obtine un consum mic din ce-am observat eu. Opel-urile nu au tot motoare Otto?

Si la dacii am observat ca merge faza cu consumul economic, cel mai bine stiu faza asta taximetristii care subtureaza masinile intr-un mod incredibil.. vai de ele.

Edited by woulfy

Share this post


Link to post

Si de unde stii ca daca le duci la turatia normala nu consuma mai putin ? Taxime-tristii sunt cel mai rau exemplu in materie de condus. Majoritatea nici nu stiu sa conduca, iar la tehnica sunt outsideri, dovada ca-si bat joc de masiniile acelea. Uita-te pe o caracteristicile motorului tau si vei intelege imediat care-i domeniul de turatie optim.

Opelul (inrudit) poate avea alt motor, cu alte caracteristici de cuplu/putere si o cutie de viteze cu alte rapoarte. Iar greutatea masinii este esentiala. Esential la optimizarea consumului este sa aduci cat mai repede motorul la temperatura de regim. Asta-i si principala cauza a consumului diferit dintre iarna si vara.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Motorul de 1,8 a fost folosit la opel pe o caroserie de 1100 kg fara AC si rareori cu servodirectie.

Share this post


Link to post

mongoose@ Hallo, scuze daca raspunsul vine putin mai tarziu... :"> dar mai bine mai tarziu...decat..

Da, sincer nu m-am gandit la gropile din Rom, poate AC de la Espero a fost un argument in plus...si faptul ca a fost ultima achizitionata, am vrut sa vad cum se comporta la inceput, curiozitatea pur si simplu...si urmarea: m-am indragostit de ea...si am renuntat momentan la Opel...

Si poate ca a mai contat si faptul ca nu sunt asa de frecvente aici...toata lumea are sau a avut Opel...asa, cu un Espero aranjat frumos...merge mai bine...

Si ce e si mai incantator...atunci cand mergi tare pe autobahn...si depasesti tot...ca se merge...dar peste 180 putini...si daca ar depasi un RX8, sau Porsche...ar fi normal...dar asa..un Daewoo...placuta senzatia...

:drinkers:

Share this post


Link to post

Esperachele meu papa in oras 14% iar in afara intre 7 si 8, ultima data am scos un 7.7

Cel mai mult merg in oras, si sincer 14 mi se pare cam mult. Gazul l-am pus de vro 2 sapt, nu pot zice care e consumul inca , insa promite :D

 

Intrebare: ce v-a afectat cel mai mult consumul de carburant, adica ce ati schimbat sau reglat si v-a adus o imbunatatire la consum? Si nu ma refer la schimbarea stilului de condus. Multam.

 

Apropo, mi se pare interesanta ideea cu consumul mai redus la turatii mai mari (decat subturata cum o duc eu, intre 1700-2500 per ansamblu). Adica mergi si mai sportiv si iesi si mai bine. :osanale: O sa incerc chestia asta cu siguranta, sa vad care-i scorul la consum

Edited by DaiGaz

Share this post


Link to post
Adica mergi si mai sportiv si iesi si mai bine. 

Da' nici prea sportiv ca dai in extrema ailalta.

 

Sportiv inseamna accelerari in forta, etc... nu e bine (pt consum). Aici e vorba de schimbatul vitezelor cit mai aproape de turatia de cuplu maxim. Cauta un grafic cu cuplul motorului tau si vezi la ce turatie e punctul de maxim pe curba de cuplu. Acolo trebuie sa schimbi viteza, pt a scoate maximul de la ea cu consum minim.

Share this post


Link to post

De fapt, e vorba sa nu incerci sa castigi viteza cu masina subturata (pe foarte scurt).

Share this post


Link to post
Da' nici prea sportiv ca dai in extrema ailalta.

 

Sportiv inseamna accelerari in forta, etc... nu e bine (pt consum). Aici e vorba de schimbatul vitezelor cit mai aproape de turatia de cuplu maxim. Cauta un grafic cu cuplul motorului tau si vezi la ce turatie e punctul de maxim pe curba de cuplu. Acolo trebuie sa schimbi viteza, pt a scoate maximul de la ea cu consum minim.

 

Am inteles. Multam. Deci a tine masina in plaja de turatii 2000-3000rpm, adica schimbarea vitezei cand turatia ajunge la 2900-3100rpm e mai indicata decat a merge cu 1500-2500 si schimbarea vitezei cand se apropie de 2400-2500

 

Pe de alta parte, cand depasesc 3000 de ture zgomotul motorului este destul de ridicat, si asta a fost alt motiv ptr care am preferat sa merg mai subturat. Oricum, intre zgomotos si puturos, daca mai pui si problema cu consumul, prefer mai zgomotos ;)

Share this post


Link to post

Am facut si eu consumul, a la carte, cu metoda plinului.

 

306 km parcursi, din care: ~60 km ciclu urban foarte pacatos (home-work, work-home, drumuri scurte rau); ~100 km "turbozone" cu viteza ~140 km/h; restul, drum stricat cu multe serpentine, mers incet intr-a 1-a si a 2-a. AC pornit in permanenta.

 

36.5 litri de benzina (si inainte de drum, si dupa - alimentare doar pana la primul click).

 

Rezulta consum: 11.92 litri de benzina la suta de kilometri.

Share this post


Link to post

Bucuresti - Buzau - Bucuresti = km 239 (consum 15,17 litri) ceea ce inseamna 6.35 l/100 km . Benzina Premium de la Petrom Salajan. Mers cu 100 - 120 cea mai mare parte a drumului.

Espero 1,5.

 

P.S. Aa, era sa uit, si cu AC pornit tot drumul.

Edited by smart_ass

Share this post


Link to post

Rm Valcea - Constanta si retur ( cu AC pornit cam 20%) consum aproximativ prin metoda plinului 6,6-6,7l/100km. Viteza in afara 110-120 in localitate 60-70 plus 400kg( bagaje + 5persoane)

Share this post


Link to post

Am facut consumul cu metoda plin - plin, dupa ce am reglat-o la radacini.

 

1. Urban - 12,5%, rareori cu AC si mers normal (85 km cu 10,59 L). Ma gindesc cumva ca totusi 85 de km sint cam putini pt a avea o marja de eroare mica, dar atit mi-a iesit.

 

2. Extraurban - 7,8%( 130 km cu 10.17 L); 40% din drum cu AC. E cam mult spus urban pt ca pina la otopeni consumul se poate socoti tot urban. Deci din 130 de km, 30 sint cam in oras. In concluzie, consumul extraurban l-as estima pe la 7-7,5%. Nu am depasit 120 km / h. Masina era incarcata (3 persoane + portpabaj plin).

 

Masina : Espero 1,8 SOHC 1997

Benzina : OMV 95 fara plumb

Share this post


Link to post

Consum pe GPL:

 

Bucuresti - Roman : 13litri/100km - mers cu 140km/h - 185km/h, in majoritatea timpului cu 160km/h , inclusiv in localitati(detector)

Cam la fel am obtinut si pe retur (Roman - Iasi - Bucuresti) la acelasi regim de viteza.

La 120 constant am scos 9 litri/100(Bucuresti - Bacau) iar la retur

cu 140 constant consumul a fost de 9.7 litri/100 .

 

Consumul este pentru espero 1.8 fara sonda lambda sau catalizator, 50% cu AC.

Am mai incercat de curand un drum pana la Iasi cu 90-100 si am scos 8.5litri la suta, consider ca nu se merita sub 120 in conditiile astea. Consumul de 13 litri l-am scos la un condus foarte agresiv, iar celelalte ca condus calm fara accelerari bruste. Avand in vedere ca GPL-ul este ~17.000 , deci la jumatea pretului la motorina Euro 3 , un consum de 9 litri echivaleaza cu 4.5 litri de motorina, si deja ma gandesc daca mai merita trecerea care vreau sa o fac spre diesel, cel putin la consum.

Uitatem, In oras ia 16 litri de GPL.

Share this post


Link to post
Consum pe GPL:

 

La 120 constant am scos 9 litri/100(Bucuresti - Bacau) iar la retur

cu 140 constant consumul a fost de 9.7 litri/100 .

 

Avand in vedere ca GPL-ul este ~17.000 , deci la jumatea pretului la motorina Euro 3 , un consum de 9 litri echivaleaza cu 4.5 litri de motorina, si deja ma gandesc daca mai merita trecerea care vreau sa o fac spre diesel, cel putin la consum.

Uitatem, In oras ia 16 litri de GPL.

 

...in sfarsit cineva care are acelasi consum ca al meu pe GPL.

Sincer nici nu vad cum, tehnic, s-ar putea sa consume pe GPL mai putin de 15-16 in oras, din moment ce pe benzina ia 13-14.

...de masina care sa consume mai putin pe GPL decat pe benzina inca nu am auzit...

Share this post


Link to post

Am mai facut un consum de oras si imi rezulta cifre ametitoare!

Dupa ce am reglat-o la service si cu metota plinului mi-a iesit 12,5 in oras, astazi am completat iarasi diferenta pina la plin (dupa ac,mi s-a parut ca s-a dus cam repede); rezultat : in 70 km mi-a halit 11.71 L Concluzia : 16.7% fara AC!!!!!!

 

Cred ca imi dau demisia din functia de posesor ESPERO 1.8.

La acelasi consum are un amic VW PASSAT motor de 2800 tractiune integrala (200 CP).

 

Mai oameni buni, mai exista posesori de espero cu consumuri d'astea de avion ???

Share this post


Link to post
in 70 km mi-a halit 11.71 L

 

Ai luat o distanta prea mica pentru a avea rezultate clare. Mergi si tu de un rezervor intreg, ca sa mai netezesti erorile.

Share this post


Link to post

OK... ma mers prea putin. Dar prima data am mers 85 km cu 10.59 L. Tot putin e.

Ideea este ca a doua oara am facut 70 km in drumuri scurte de cite 3-5 km.

Sa fie si benzina de la OMV 95 asa de volatila ? Am mai auzit povesti...

 

Oricum, drumuri lungi sau scurte, km putini sau multi... buzunarul nu minte!

Share this post


Link to post

Si eu am avut consumuri uriase cu benzina OMV, dar nu bag mina in foc ca era de la benzina. Oricum, a mea care este cu AT consuma 14-15 in oras cu AC si condusa sportiv, iar la drum intins in jur de 8-9. Precizez ca eu merg cam tare ...

Share this post


Link to post

Eu nu merg asa de sportiv si AC-ul il folosesc relativ rar. Am reglat-o de doua ori la radacini si imi promiteau aia consumuri de 9-10% in oras. Bineinteles ca i-am crezut. Dar m-as multumi cu 11-12% oras de mers normal.

Acum am facut iar plinul. O sa vad dupa vreo 150 km daca mai tin tancul sau nu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...