Jump to content
Sign in to follow this  
alx

Test Amortizoare

Recommended Posts

Mie mi-au spus ca doar daca eficacitatea scade sub 50% le pot schimba :-? .

Share this post


Link to post

Inseamna ca nici ei nu s-au pus de acord la cat se schimba. Ar fi interesant de intrebat cineva de la Daewoo.

Un mail catre uzina ar fi indicat.

Share this post


Link to post

Poti sa privesti problema in felul urmator:sub 20% eficacitate (mi se pare prea putin) se considera ca se atenteaza la siguranta circulatiei, iar daca vrei sa mergi cu ea normal, o schimbi si tu la 50%. De ex, la Leganza mea telescapele fata erau aprox. peste 65%, dar cand am pus unele noi nu mi-a venit sa cred de diferenta.

 

Nu mai cita inutil postul anterior.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Din cite stiu eu, la peste 80% se considera ca amortizorul este blocat. De schimbat, la Matiz se impune la sub 50% fata si sub 20% spate (in EU la 30.000 se schimba obligatoriu) sau la 5% diferenta intre stinga - dreapta.

Share this post


Link to post

LA noi se schimba daca diferentele depasesc 10% testat la un Subaru Forester si schimbat pe garantie, cost in jur de 40 mil cu tot cu manopera (1 Bucata)

Share this post


Link to post

Nu te vad bine cand o iesi din garantie ...

 

Nu mai cita inutil postul anterior.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Pe hartia scoasa de testerul suspensiei sunt mai multe praguri :

peste 80 - foarte bun

60-80 - bun

40-60 - satisfacator

40-20 prost - necesita schimbarea

sub 20 - fff. prost reprezinta un pericol grav la siguranta circulatiei - nu ar trebui sa te lase sa pleci din service

 

diferentele trebuie sa fie de sub 15% pt. aceeasi axa.

La mine au iesit intre 58% si 73%, cu diferente mai mici de 10 pe aceeasi axa, la amortizoare originale de 9 ani si ceva. Concluzia - nu trebuie schimbat nimic. (Un mecanic din alta parte imi spusese dupa ureche ca ar cam fi cazul, ca cica ar fi facut 2, oscilatii la apasare...)

 

 

L.E. N-am fost atent si nu mi-am dat seama ca topicul se refera la Tico , Matiz... Scuze si rog un moderator sa stearga sau sa mute daca incurca postul meu aici...

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Am primit acum doi ani un diagnostic nu foarte imbucurator. Toate cele patru amortizoare erau curse, uzate...etc. La testul balansului masinii, aceasta nu revenea ferm pe pozitia, ci isi continua miscarea de tangaj. Din cauza pretului costisitor, si pentru ca nu simteam a ma afecta foarte tare, le-am lasat asa. As vrea sa primesc o parere avizata. Ce se poate intampla daca merg cu ele asa in continuare, pentru ca pe mine nu ma afecteaza cu nimic, nici nu le-as schimba. Masina nu imi face probleme din cauza lor. Un alt motiv pentru care nu le-as schimba, sunt nenumaratele cratere vulcanice din soselele noastre, si fragilitatea amortizoarelor, care din cate am auzit si pe la altii, cedeaza imediat, curge uleiul din ele intr-o veselie. E mai mult gaura in buget cu ele. Cel putin asa vad eu problema.

Share this post


Link to post

Daca o sa le schimbi,o sa-ti dai seama imediat de stabilitatea marita pe sosea,parca se lipeste mai bine,se simte altfel la viteza mai mare (simti ca o controlezi mai bine) si logic ca amortizeaza damburile si gaurile mult mai bine

Share this post


Link to post

Obligatoriu trebuie sa le schimbi din mai multe motive: In primul rand amortizoarele au rolul de a stabiliza autoturismul deci risti sa sari de pe sosea reprezentand pericol pt siguranta rutiera. In al doilea rand au rolul de a prelua si diminua socurile date de starea drumului.Este poisibil sa apara si alte probleme la articulatiile trenului de rulare(bucsi,pivoti etc) deci o cheltuiala si mai mare.De aceea mai ales daca a curs ulei din ele , ceea ce denota ca au eficienta aproape zero, recomand schimbarea lor urgenta.

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

E diferenta foarte mare, asta am vazut-o imediat dupa ce le-am schimbat pe la 38000km. Cand puneam frana, masina se inclina de bot inspre fata, iar daca treceam peste o denivelare in curba, nu cu viteza mare, trebuia "sa te tii la ea" ca sa se potoleasca. Sunt niste filmulete pe kyb-europe si uite aici cand trebuie sa le schimbi: http://www.kyb-europ...orn-shocks.html (daca tot ai vrut pareri avizate).

Share this post


Link to post

Din cite stiu eu, la peste 80% se considera ca amortizorul este blocat. De schimbat, la Matiz se impune la sub 50% fata si sub 20% spate (in EU la 30.000 se schimba obligatoriu) sau la 5% diferenta intre stinga - dreapta.

 

 

In 2007, la un Matiz din 2005 cu 18.000 km am avut: fata 80%, spate st 19%, spate dr 21%. Cele de pe spate nu au vrut sa le schimbe pe garantie.

 

In iulie 2010, la un Ford Focus din 2006 cu 51.000 km am avut: fata dr 21%, fata st 80% desi ambele amortizoare sunt ude pe exterior. S-a schimbat pe garantie numai cel de pe dreapta, urmand sa mai fac un alt test dupa vreo luna. Inainte sa iasa din garantie, am mai facut un test si am obtinut pe fata st 78%. Amortizorul nu s-a schimbat desi a curs...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...