Jump to content
Sign in to follow this  
nino

Dispare Conditia Euro 3!

Recommended Posts

:banana:

"O dată cu aderarea României la Uniunea Europeană, prevederea legală care condiţionează înmatriculările maşinilor din import de îndeplinirea normelor de poluare Euro 3 va dispărea automat. Noi intenţionăm să scoatem această barieră chiar din cursul acestui an, cel târziu în luna august. Acest lucru este necesar pentru a avea timp să perfecţionăm sistemul până la 1 ianuarie 2007."

 

sursa:

 

Adevarul de azi, 06.01.2006

 

Ce se va intampla? Cu cat vor creste impozitele (conform articolului)? Dar spaga la ITP? Pareri,idei, masini pe care le veti aduce...Hai sa visam un pic...Hai sa ne schimbam masina o data la 2 ani...

Share this post


Link to post

Pfoa @-) am ramas fara cuvinte :mrgreen:

Share this post


Link to post

Si eu am ramas mirat... @-) ,dar ma gandesc la a 2-a masina (ca nevasta isi ia permis :o ) si cred ca imi pot pune in parcare un 4x4...european (deh, chestia cu 30% vama non-UE va ramane...)...adica un Frontera mai vechiut...sau poate Lancia Delta Integrale :lavolan:

Share this post


Link to post

Heheheh ..stati numai linistiti ca nu va fi chiar asa floare la ureche. Cel mai probabil se va aplica tactica pe care o au vecinii nostri. Vei putea aduce tot ce vrea muschiul tau numai ca vei plati niste taxe care-ti vor taia avantul. Mai exact ptr o masina euro 2 vei plati cca 75% din pretul uneia noua pe care s-o cumperi de la reprezentanta. Dupa care te mai taxeaza la verificari si alea alea. hehehehe

Share this post


Link to post
ptr o masina euro 2 vei plati cca 75% din pretul uneia noua pe care s-o cumperi de la reprezentanta.

Da-mi voie sa fiu sceptic...Nu stiu cum e pe la "vecini", dar nici chiar asa...Ideea e ca la un moment dat se vor egaliza preturile la masini cu cele de "dincolo", d.p.d.v. al categoriei de poluare (adica o Dacie din 1999 va fi cam la acelasi pret cu un Golf 3 1,4 pe benzina cu vreo 80 kkm si d.p.d.v. al fiablitatii, nu mai vorbim).

 

Exemplu:mobile.de->Peugeot 406 SDI TurboDiesel Break din 97 cu 122kkm = 4500 Euro...si nu sunt fan mobile.de...

Edited by nino

Share this post


Link to post

Statul va proteja investitorii, si va incerca sa descurajeze importul de SH. Astfel cel mai probabil la aducerea unui SH vei plati taxe sensibil mai mari ptr gradul de noxa, taxa ptr vechimea masinii, capacitate cilindrica + noi taxe pe care le vor inventa iubitii nostri conducatori.Romania va incerca sa evite sa devina un nou cos de gunoi al Europei in materie de SH asa cum a devenit Polonia. Probabil vor fi stimulate in continuare programe de schimbare a rablelor asa cum s-a intamplat in 2oo5.

Share this post


Link to post

De acord ca va mai fi o taxa suplimentara...Dar daca mie-mi place o anumita masina si vreau s-o aduc si nu pot (an 1999, Euro 2)... Acum o intrebare: gasesc, de exemplu, o masina identica (de fapt arata mult mai bine) cu a mea (Nubira 1 SX) la 2500 Euro si sa spunem ca nu e produsa in UE (n-are certificat Eur1)...Cand o aduc in tara trebuie sa platesc vama 30% ...din ce, din pretul de achizitie sau din pretul de catalog?

Share this post


Link to post

@ nino: din valoarea in vama, care e data de capacitatea cilindrica, tipul de combustibil si anul fabricatiei.

 

@ Lucian79: citeste articolul din link pana la capat, taxele alea mari vor apare mai mult ca sigur in cazul aprobarii acestei propuneri a RAR-ului.

Share this post


Link to post

Chiar daca statul va descuraja aducerea oricarei rable, sper sa nu se ajunga la situatii absurde. Adica un Megane cu aceeasi motorizare cu Logan sau o Nubira/Leganza identica cu cele de la noi sa fie taxate diferit. In UE nu exista asa ceva. Grupa fiscala in care intra o masina ramane aceeasi de cand o iei si pana crapa. Citroen 2CV e in cea mai ieftina grupa fiscala desi e de acum 40 ani si n-are nici o teaba cu EuroX sau NCAP...

Share this post


Link to post

Pai trebuia demult sa fie asa. E altceva sa-i iei nevestei un matiz euro 2 care incepe de pe la 2000 de euro decat sa iei de aici o dacie. Noi stam si protejam monopolul dacia, de fapt, prin regulile noastre tampite.

Share this post


Link to post

Pai de ce sa fie asa...

ca si Germania ...se vb ..ca de la anu nu mai autorizeaza importul de masini fara euro 5...deci...se poarta si pe la case mai mari... :D

Share this post


Link to post

@laurentiu83 sunt perfect de acord. La noi in tara s-a protejat monopolul Dacia-Renault din totdeauna. Nu vad de exemplu motivul pt care s-a oprit aducerea in tara a masinilor second din Germania de exemplu. Pt. ca nu s-ar mai fi vandut nici o Dacie :) Si pe buna dreptate. Pt ca la noi nu se pune problema poluarii, in sensul ca o masina germana sau oricum "straina" este de 10 ori mai putin poluanta decat o dacie berlina sau decat un autobuz gen cursele preorasenesti. Sincer, cat de naivi trebuie sa fim ca sa credem ca Renault, dupa investitia mare facuta cu Logan va "permite" liberalizarea importurilor... Nu am nimic cu Logan, e o masina buna la banii pe care ii costa, dar sa fim seriosi, mai are vreo 10 ani de research si design pana sa ajunga la nivel Renault sau Opel etc. De liberalizarea importului, cel putin oe termen scurt-mediu vor profita numai samsarii cu relatii la RAR/Vama etc. Noi, utilizatorii de rand, vom beneficia de un singur lucru pozitiv si foarte bun: scoaterea taxei pe import la masinile noi, care va face posibila achizitionarea de masini noi la preturi rezonabile. Desi nu e un exemplu bun, pt ca e din afara UE, si oricum platesc taxe, eu nu mi-am luat Hyundai Accent, desi e o masina deosebit de fiabila pt oras, pt ca pretul masinii este de 8000 de euro dotare medie si eu trebuia sa platesc 13500, ori asta e aproape dublu, si nu se justifica pt ca masina face exact cat costa adica 8000. Mut noroc la toata lumea!

Share this post


Link to post
Pai de ce sa fie asa...

ca si Germania ...se vb ..ca de la anu nu mai autorizeaza importul de masini fara euro 5...deci...se poarta si pe la case mai mari... :D

 

 

Eu auzisem ca euro5 e abia din 2010. Deocamdata nu stiu daca vre-un fabricant a omologat vre-un model Euro5, chiar daca probabil cativa il respecta (se spune ca Alfa 159 de exemplu respecta euro5 si diesel si benzina, chiar daca nu e omologat decat ca Euro4)

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...