Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

La Espero - cum stă acul ce indică temperatura apei ?

Recommended Posts

Deci nu ar fi nimic ingrijorator...nu trebuie schimbat teromostatul respectiv? referitor la consum, uzura, si al 2-lea ventilator ma poti ajuta?ceva sfaturi pt venirea caldurii eventual ... :P

Merci mult

PS: am citit topicul acesta dar nu s-a prea discutat despre problema aceasta din pacate...

Share this post


Link to post

Face fata si cu 1-2 paleti rupti.Cel din fata este auxiliar.

Sfatul este ca in localitate pe calduri mari este sa se foloseasca intens AC-ul.

Share this post


Link to post

eu am primit ca raspuns la intrebarea asta ca nu ar fi bine sa-l las sa mearga in doar 3 palete din 4 pt ca nu are stabilitate si sa nu "zboare" din suportul lui sau ceva... :) ca solutie ar mai fi sa-i mai rup inca una sa fie simetric dar in doar 2 palete ce efect ar mai avea de racire? trebuie sa schimb termostatul pana la urma ? merci mult pt raspunsuri

Share this post


Link to post

In timp indelungat datorita dezechilibrarii nu va mai tine 20 de ani si va tine 15 :)

Ce motive ai sa schimbi termostatul?

Share this post


Link to post

Ma gandesc ca poate nu se deschide termostatul la timp si se ridica temperatura prea tare...Pentru orice eventualitate o sa-i mai rup inca o paleta ca sa nu am probleme cu stabilitatea.

Merci frumos pentru informatii si daca mai am nedumeriri mai postez :lavolan:

Share this post


Link to post

Mai am inca o mica curiozitate pt cunoscatoti... ce temperaturi indica acul de bord pt ca daca electroventilatorul porneste la 98 grade la mine se intampla asta exact cand acul sta pe linia de 2/3 deci acolo ar fi valoarea asta dar 1/3 ce valoare are ??normal el trebuie sa stea putin peste 1/3corect (cam orizontal)? deci la ce temp lucreza motorul in parametri optimi? la unele masini de ex la un Golf IV temp sta la 90 grade si nu se misca de acolo indiferent de conditiile de trafic, au astea mai noi vreun sistem de ventilare mai inteligent care mentine temperatura constanta??

Edited by radu_m

Share this post


Link to post

Ti s-a mai explicat odata.Daca nu citesti asta e o alta problema.

Share this post


Link to post
Ti s-a mai explicat odata.Daca nu citesti asta e o alta problema.

 

 

bine, am inteles ca sunt normale oscilatiile de temp...poate sunt eu mai greu de cap si nu inteleg :P dar la celelalte intrebari...? Am sa iau oricum cartea tehnica si sa o citesc cap coada ...

PS:nu te supara dar am citit tot topicul din nou poate nu am fost suficient de atent :osanale:

Share this post


Link to post

Salut si m-am intors cu date noi azi i-am facut resetare de ECM (unde apropo am vazut ca s-a inchis topicul) si cu ocazia asta am zis sa vad ce pot face si cu ventilatorul auxiliar la care am incercat inatai sa-i mai rup o paleta dar e prea dur si n-am putut asa ca mi-am zis ca sa-l las asa daca tot se tine bine. In timpul procedurii de reset la ECM+... am pornit si areul conditionat la treapta 2 unde a pornit si ventilatorul de fapt ambele dar se pare ca cel mic (auxiliar) a avut de suferit stricaciuni si la partea de rezistenta pt ca a inceput motorul sa tremure ceva de speriat cu niste vibratii f mari asa ca singura solutia a fost deconectarea celui auxiliar iar motorul a mers perfect chiar si cu AC. As vrea sa aflu unde pot gasi un ventilator auxiliar precum si la ce pret pt ca cel principal e vreo 300 si ceva de lei deci cam mult...poate cel mic e mai ieftin...

poate ma poti ajuta ovi_jer

Edited by radu_m

Share this post


Link to post
... azi i-am facut resetare de ECM (unde apropo am vazut ca s-a inchis topicul) ...

Eu as sterge topicul acela, cea mai buna dovada este postul tau. Reset la ECM se face cu motorul oprit si cheia pe OFF.

 

Altfel, la motorul tau exista o problema electrica, pe linia generator --> baterie.

Share this post


Link to post
Eu as sterge topicul acela, cea mai buna dovada este postul tau. Reset la ECM se face cu motorul oprit si cheia pe OFF.

 

Altfel, la motorul tau exista o problema electrica, pe linia generator --> baterie.

 

 

Pai da nu am zis ca am facut reset la ECM cu motorul pornit poate nu m-am exprimat cum trebuie, dar in cadrul procedurii de idle learn adica dupa reset, am facut treaba cu AC ca asa scrie in topic si eu zic ca e un topic destul de bun de unde am invatat cate ceva, de ce crezi ca am o problema electrica undeva intre generator si baterie ?? de ventilatorul ala auxiliar poti sa-mi spui cate ceva ??

Edited by radu_m

Share this post


Link to post

Salut, posesor de espero de 3 zile, e din iulie 95, e ok masina in principiu. O mica problema am si eu, dupa mers circa 20km in oras la o temperatura exterioara de aproximativ 20grade acul de temperatura imi sta la sfert, nu la jumate cum ar trebui, caldura baga, simptomele astea ma fac sa cred ca e temrostatul stricat.. Masina are motor 1.8 si 102.000 km O singura data in 250km facuti numai prin oras in aceste 3 zile am vazut ca a ajuns la jumate temperatura si a declansat ventilatorul. Cum sa testez sa fiu sigur daca e termostatul sau nu ? :) Mersi..

Share this post


Link to post

Motorul rece. Pornesti si astepti pana acul indicator salta putin (o temperatura de 40-50 grade C) apoi verifici furtunele de la radiatorul de racire (cele mari - tur+retur), daca sunt calde ca celelalte din restul instalatiei inseamna ca termostatul a ramas blocat deschis (sau nu ai - termostat).

Share this post


Link to post

Oricum la espero 1.5 se schimba foarte usor termostatul. Nu stiu la 1.8 cum e. Eu l-am schimbat de 2 ori odata cu alte reparatii si nici nu e scump, singurul dezavantaj ca pierzi ceva apa din motor si trebuie completat. Deci daca suspectati problema termostat, altul.

 

Acul meu la mers normal oscileaza in jurul prime linii de mijloc, la accelerari bruste si apoi opriri la semafor pe canicula limita de sus crestea pana aproape de jumatatea distantei pana la a doua linie. Asa imi facea si cu termostatul dinainte, schimbat pe premisa "daca tot am umblat", si cred ca asa trebuie sa faca.

 

Oricum fata de alte masini (renault clio de exemplu) stau bine. Ce m-a frapat la matizul de la munca, indiferent de conditiile de afara acul urca pana putin sub linia de jumatate si acolo ingheata indiferent ce i-as face sau cat de cald e afara. Nu am gasit nici o explicatie :) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

.

Daca e vorba de espero din '96 probabil ai ceva depuneri prin sistemul de racire (rugina, calcar, etc) din acest motiv (posibil) are inertie termica mai mare, chiar daca porneste electro-ventilatorul, are nevoie de ceva mai mult timp pt. racire. Banuiesc ca matizul este mai tinerel.

Share this post


Link to post

acul termometrului trebuie sa oscileze foarte usor in jurul liniutei din mijloc, indiferent de viteza sau mers urban/afara

Share this post


Link to post

Salutare...

Schimbat termostat nou + antigel...

Dupa pornire, cand indicatorul la temp se ridica putin, radiatorul este caldut langa conducta tur care este calda, conducta de retur de retur este rece.

Radiatorul, conducta de tur/retur ar trebui sa fie reci pana se incalzeste bine motorul?

Mi se pare ca se incalzeste cam greu motorul...sa fie oare dus termostatul nou? Ramane deschis?

Plaja de temperatura al termostatului 93-101 C.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Sau poate nu e montat sau etansat bine si curge pe langa el. Garnitura aia de cauciuc de pe margine o ai noua? In cat timp se incalzeste motorul?

Share this post


Link to post

la mine acul la temperatura sta la un sfert la mers normal la drum intins, prin oras ajunge chiar si la jumate, daca e canicula , cu multe opriri si porniri in trafic se duce pana la trei sferturi, apoi probabil ca pleaca ventilatorul si scade la sfert, oricum caldura baga, acum fiind inghetat dimineata cand plec la servici pornesc motorul si cat racai eu gheata la parbriz in 2-3 min se incalzeste in masina. Eu zic ca nu am probleme. Oricum ma voi duce cred sambata ca sunt mai liber sa imi schimb antigelul si sa-mi faca concentratia ca de acu incep temperaturile scazute.

Share this post


Link to post

Merci Dj_Dark...

La garnitura nu m-am gandit...sigur ai dreptate, garnitura am pus-o tot pe aia veche. La termostatul nou aveam 2 garnituri shi nu se potriveau deloc...

Motorul cred ca se incalzeste in 15 chiar 20min, dar si radiatorul in acelasi timp. Radiatorul nu sta rece, se incalzeste treptat odata cu motorul. Totusi dupa ce sa incalzit motorul sta la temperatura constanta...Sper sa gasec garnitura separat, la fel ca aceea veche...

Share this post


Link to post

Eu la prima schimbare am uitat sa o iau :) si am pus mastic rosu in locul ei. N-am avut probleme insa trebuie sa ai grija sa nu-ti intre intre piesele in miscare ale termostatului fiindca n-ai facut nimic.

 

PS. Termostatul nu deschide brusc ci treptat, la temperatura de 90 grade este complet deschis deci e normal sa ai dupa cateva minute de functionare furtunul de tur caldut, ideea e sa nu friga la mana. E greu de testat empiric pe masina buna functionare termostatului. Cea mai buna metoda dupa parerea mea e sa il verifici rece daca e inchis (si sa nu aiba parti deformate) dupa care il bagi intr-un ibric pe aragaz si vezi daca se deschide pe masura ce se incalzeste apa.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

de ce imi sta acul la temperatura intre primele doua linii de jos indiferent daca sunt in oras sau afara si indiferent daca am carton sau nu?am un espero din 96 1,5 16v

Share this post


Link to post

Pune o poza sa vedem unde sta mai exact.Faptul ca acul sta in aceasi pozitie indiferent ca ai carton sau nu indica faptul ca termostatul lucreaza bine.

Share this post


Link to post

Scuze, CARTON???

 

Ce e aia? Vorbim de Espero/Daewoo??

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post
Oricum la espero 1.5 se schimba foarte usor termostatul. Nu stiu la 1.8 cum e. Eu l-am schimbat de 2 ori odata cu alte reparatii si nici nu e scump, singurul dezavantaj ca pierzi ceva apa din motor si trebuie completat. Deci daca suspectati problema termostat, altul.

 

Totusi eu nu am inteles clar unde se afla acest termostat ...cineva intr-un post de mai sus spunea ca la espero 1.5 Dohc e mai dificil pt ca ar trebui data jos distributia... intr-un manual de service care l-am luat de pe internet tot la fel e precizat ca trebuie data jos distributia .

Problema e ca si eu vreau sa schimb termostatul (l-am cumparat deja) ...si cum nu stiu unde se afla...m-am gandit sa caut pe forum si in manualul de service ...dar se pare ca tot confuz am ramas :)

Oricum maine ...ori ma duc la un service ...ori ma apuc eu de demontat pana gasesc termostatul :) (sper numai sa nu termin de demontat motorul si tot sa nu dau de el :) ) )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...