Jump to content

Recommended Posts

Nu ma intelege gresit, masina face mult mai mult de 6000 - 7000eur (daca e intretinuta), nu merita comparatia cu Logan, Cielo... Iti spun pt ca pot face o comparatie intre ea si cealalta masina pe care o am in curte (VW Bora, chiar daca e compacta), e total alta viata cand te urci in Leganza, ai confort cat cuprinde, te simti bine, pana si calitatea fabricatiei este asemanatoare iar daca faci abstractie de numele Daewoo masina este un ok. Intretinerea ei nu am simtit-o si tine cont ca o am din '98, probleme nu am avut decat acum o saptamana cand am schimbat discul si placa de ambreaj (dar asta a fost si vina chiptuningului). Pierderea pe care o ai la revanzare se datoreaza numelui Daewoo si fricii oamenilor care cred ca este o masina greu de intretinut si consuma mult.

Semnele nu le-am dat cu toate ca in ultimul timp imi vine sa smulg scrisul Daewoo de pe ea.

 

PS Daca ai bani pt o Leganza si esti sigur ca masina nu a fost alergata, uita de masinute ce se incadreaza in acelasi pret (gen Megane I, Golf IV..), ar trebui sa-ti raspunda si ceilalti detinatori de Leganza de pe forum ca sa-ti dea un sfat.

Share this post


Link to post

Dau dreptate lui Leganzaro.. Leganza e o masina de "clasa"... Eu am si un Cielo pe care l-am condus ieri dupa aproape 2 saptamani... e o diferenta enorma (nu numai la spatiu).. Sincer nu m-as mai intoarce la Cielo.

PS.

Leganzaro..am primit o documentatie de Leganza (aproxim. 2480 pagini) de la cineva ce se semneaza Ovidiu B. si le avea de la tine (forward). Va multumesc!

Leganzaro.. nu vreau sa te contrazic.. dar nu cred ca o sa gasesti un Golf 4 la 7000Eu (in Romania)

 

Foloseste functia edit si nu mai posta consecutiv.

Edited by ov_jer

Share this post


Link to post

Daca pun 2 bidonase de DuraLube in motorul de leganza este prea mult?Ma gandesc ca unul singur ar fi cam putin pentru motorul de 2 L.

Am pus cand aveam Cielo un singur bidon si rezultatele au fost peste asteptari..

Share this post


Link to post

Am incercat sa-ti dau explicatii in legatura cu motivele devalorizarii masinii. Uite un exemplu mai actual. Eu masina am cumparat-o in aug. 98 cu ~ 20.000$ dupa 7 ani (acum o luna) am vrut sa o vand pentru ca imi iau alta masina. Pretul care mi s-a oferit a fost 6500 - 7500 eur. La prima vedere pare o devalorizare mare in schimb este comparabila cu a altor masini fabricate in acelasi an. Am luat hotararea in familie ca Leganza sa ramana pe mana sotiei si sa vindem Bora. Aceasta din urma are data de fabricatie apr 2001 si ~70.000 km si am pus anunt de vanzare de 2 saptamani, pretul la care am ajuns in momentul de fata in functie de oferte este 9000 - 11000eur (pretul de achizitie a fost ~19000eur). Deci, daca facem niste calcule simple se poate observa o devalorizare (in procente, in functie de anul de fabricatie si pretul de achizitie) asemanatoare intre cele doua masini.

 

@Ciprian_68, probabil ca ti-as fi dat dreptate daca nu as fi fost la un parc auto - recent - si as fi vazut Golf IV 1.6 ('99) la 6500 eur, Mondeo '02 de 1.8l la 9800eur si chiar o Astra Coupe '02 de 1.6 la 8.000 eur. Probabil ca masinile erau "umblate" la km, dar foarte rar in ziua de azi mai gasesti masini cu km reali.

Share this post


Link to post

joeboy@ Nu e necesar nici un aditiv la motor atit timp cat faci schimbul la timp si folosesti uleiul recomandat 5W30 castrol sau mobile.

Share this post


Link to post

Capacitatea rezervorului la Leganza in documentatie (si documente) este de 65l.

Si totusi.. acum 3 zile mi s-a aprins indicatorul la benzina si am alimentat cu 20 litri. Urmand sa-i fac un consum in regim urban, ieri i-am facut plinul ochi (m-am cam chinuit ..sarea mereu "pompa"), au intrat exact 57 litri.. deci, la un calcul simplu iese cam asa:

-20 litri alimentati acum 3 zile

-57 litri alimentati ieri

- 4~5 litri rezerva

Total ~81 litri din care scad 7 litri pentru cei 55 litri parcursi in cele doua zile.. dar tot raman ~ 74 litri..

Cum va explicati asta?

Share this post


Link to post

Eu alimentez cand acul este intre linia rosie si cea de la sfert si nu mi-a intrat mai mult de 55l facand plinul ochi.De la primul click al pompei nu imi intra mai mult de 3-4 l.

Share this post


Link to post

Se aprinde cumva led rosu cand nu mai este benzina????

nu am ramasa niciodata pana acum fara si nici nu imi doresc dar am alimentat o data cand eram cu acul chiar in dreptul liniutei rosii

Mare atentie cel putin cei din Galati la statiile de benzina Petrom,pompele de benzina sunt manarite inclusiv calculatoarele din interior..iar sistemul este cunoscut pana sus la marii stabi!..Eu am fost ars de 9 litri de benzina la un plin la Petrom-ul de pe Str Saturn

Share this post


Link to post

va spun o poveste reala..

Acum cativa ani un coleg a mers sa alimenteze la o benzinarie (nu dau nume).. Tipul de la pompa fiind ocupat (alimenta un camion la pompa de motorina) i-a spus colegului sa-si puna singur benzina... Zis si facut, a alimentat cu 20 litri (asa indica ceasul de la pompa) a platit si a plecat.. Dar.. surpriza.. indicatorul de benzina a ramas aprins..1 km.. 2km.. tot aprins.. S-a intors la benzinarie..si a inceput "tiganeala" cu cel de la pompa.. La inceput ca nu se poate.. dupa cateva minute ca sa suporte amandoi - jumi/juma.. dar colegul meu n-a renuntat [chiar s-a apucat sa demonteze rezervorul de benzina (avea Dacia) ca sa demonstreze ca nu are mai mult de 2 litri de benzina in rezervor]..

Ca o concluzie.. cred ca nu prea trebuie sa avem incredere in "ceasu' de la pompa"..

Poate ca ceva de genul asta mi s-a intamplat si mie acum.. amosarea repetata a pompei sa duca la o inregistrare eronata... Alta explicatie???

 

 

Joeboy >> masina o am doar de cateva zile si am vrut sa verific cand (si daca)se aprinde indicatorul de benzina si deaceea am mers pana "faptu' s-a 'mplinit".. curios ca s-a aprins chiar deasupra liniei rosii (la Cielo se aprindea cu mult sub aceasta linie)..

Edited by Ciprian_68

Share this post


Link to post

Ups...la mine nu s-a aprins pana acum si am ajuns in dreptul liniutei rosii.Am sa va ce pot face..

Share this post


Link to post

Stai linistit ca nu esti singurul, eu am lasat-o sa treaca de liniile rosii (se terminase gradatia) si tot nu s-a aprins martorul.

Share this post


Link to post

La fel si la mine la espero acul cade sub linia rosie si nu se apinde nimic. Dar la voi daca mergeti cu 1 litru de benzina cand luati curba da in nas masina ? Am inteles ca nemaiavand benzina destula nu mai lucreaza pompa? :scarpin:

Share this post


Link to post

ati inteles gresit... la mine s-a aprins martorul undeva la cca 1 mm DEASUPRA liniei rosii la Leganza... iar la Cielo spuneam ca se aprindea martorul mult dupa ce treceam sub linia rosie..

De fapt prea putin conteaza asta.. problema era cum de am alimentat (dupa calculele expuse mai sus) aproximativ 71 litri intr-un rezervor de 65 litri...

E magaria celor de la Petrom..?? :scarpin:

Poate ca tre' sa iau in calcul si "tronsonul" de la rezervor pana la gura de alimentare..

Share this post


Link to post

@Ciprian_68, noi am inteles ce ai spus numai ca mie nu mi se aprinde martorul nici deasupra liniei rosii nici sub ea si suspectez o problema (probabil ca au uitat sa cupleze martorul). Logic ca nu ai cum sa bagi 71l intr-un rezervor de 65l, se stie ca se fura la pompa asa ca nu ai de ce sa-ti faci griji ca cei de la daewoo au fost mai "darnici" cu tine si ti-au mai adaugat 5l la capacitatea rezervorului. Mai mult ca sigur diferenta de 6l se afla in buzunarul celor care ti-au alimentat masina.

 

@expero 16V, eu am mers pana cand am trecut sub ultima linie rosie a indicatorului si nu mi-a facut figuri nici cand am fost cu ea in panta si nici cand am luat viraje.

Share this post


Link to post

Leganzaro inseamna ca iti arata prost acul de la benzina . Pt. ca in momentul in care mai ai 1-2 l e oarecum logic ca in curbe cand benzina e pe peretii rezervorului si nu la pompa de benzina aceasta sa nu mai aibe ce sa pompeze la injectoare acolo ...

Ti-au placut explicatiile mele tehnice? :D

Share this post


Link to post

Nu stiu daca indica prost, cu toate ca suspectez asta de ceva timp (de la jumatate spre gol acul cade intr-un ritm mult mai rapid decat de la plin pana la jumatate). Am facut plinul si au intrat ~63l, prin deductie inseamna ca mai erau ~2l in rezervor. Daca o luam si pe partea cu "toma necredinciosul" pot sa-i banuiesc pe cei de la statia de benzina ca m-au furat cu 2-3l si in acest caz erau 4-5l in rezervor. Totusi, cand rezervorul era aproape gol imi amintesc ca trebuia sa dau 2 chei pana pornea. In afara de martorul luminos nu ar trebui sa existe si unul "audio" (cum au VW, Audi...)?

Share this post


Link to post

Pai si la mine dupa jumate de rezervor cade acul de zici...

Si nu mi s-a aprins decat o singura data becul la benzina. Si asta nu se aprinde ca la dacie in fiecare curba . Eu cand suspectam ca mai aveam vreo 2 l. am lasat0o pe marginea drumului sa cumpar ceva de la tarani si masina a fost inclinata ( stii drumurile alea judetene cu sate) . Si cand am dat sa plec ( mergeam pe gpl) i-am dat mai tare sa nu ma prinda un autobuz si in momentul cabd s-a indreptat masina s-a aprins becul la benzina!! Insa s-a stins al draq imediat .Ca o fi revenit benzina ...insa tare curios asd fi sa ra,man de proba fara benzina sa vad si eu ce si cum.

La un Seat Leon Top sport cand am plecat dimineata cu el cand am dat cheie a bipait si s-a aprins martorul de la apa . Si cand ne-am uitat scazuse antigelul cu vreun litru ... :-W Cam misto,nu?

Share this post


Link to post

Am o problema si nu stiu de unde care este cauza. S-a ars becul de la scrumiera si neavand ce face l-am inlocuit. Am deconectat borna (-) a bateriei, am schimbat becul, am pus inapoi borna insa nu se mai aprinde nici o lumina in bord (nici pe consola centrala nici la instrumente sau ceas) si nici farurile de ceata fata nu mai functioneaza (cele spate merg). Am crezut ca de vina este vre-o siguranta dar nu am gasit nici una arsa (sau nu am stiut eu unde sa caut). Stie cineva care ar fi cauza sau ce s-a intamplat?

 

EDIT:

Am rezolvat-o, de vina era o siguranta amplasata in cutia din compartimentul motorului. Am luat-o babeste cu o sarma pana am prins-o, pt ca altfel nu as fi ghicit niciodata ca tocmai siguranta "iluminare dreapta" este de vina. Din pacate s-au ars cele 2 becuri de la reglaj faruri si luminozitate, si am inteles (am fost avertizat de un electrician de la Daewoo) ca daca acestea se ard nu se pot schimba decat daca se achizitioneaza tot sistemul de reglaj.

Edited by leganzaro

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la Leganza cu blocul de reglaj, dar la Matiz desi tot asa am inteles ca nu se pot schimba doar becurile cu putina indemanare, se poate scoate placuta unde-s lipite beculetele. Poti incerca. La Matiz blocul e prin pe bord prin clipsare, si e un pic cam dificil de desprins in mod normal, la mine a cazut cand am dat intr-o groapa.

Share this post


Link to post

Se pot schimba dar cu putin mai multa munca.Trebuie desfacute intrerupatoarele si inlocuite becurile de pe placute.

Share this post


Link to post

Se scot usor din bord, sunt prinse cu ajutorul "clipsurilor". Problema este ca nu pot ajunge la becuri pt ca-mi trebuie o "mini" surubelnita" in genul celor folosite de cesornicari si din cat am observat becurile sunt lipite pe placa - presupun ca asta inseamna folosirea letconului si ma depaseste.

 

Referitor la discutia cu martorul luminos pt benzina, in manualul de utilizare spune ca trebuie sa se aprinda cand mai sunt 7.5l in rezervor.

 

post-736-1111128263_thumb.jpg

Share this post


Link to post

salut, leganzari!

sunt cornel din radauti, jud suceava, de vineri 18.03.05 fericitul proprietar a unei superbe cdx at, climatronic, 1998, 68.000 km(????asa sper) dar fara cd, cu casetofon(care e suparat rau, nu am prea vazut asa scula, din punct de vedere al auditiei nu e mare diferenta intre el si un cd, doar ca cd-ul e mai comod de utilizat).mai are si optiunea cruise, care mi s-a spus ca functioneaza doar peste 100 km/h, inca nu i-am testat functionarea, daca puteti crede.

prima intrebare adresata comunitatii de leganzari poate stirni risul:unde sunt facute masinile astea, la noi sau in korea?parca am citit pe forum ca cele cu climatronic sunt aduse din import, cum imi pot da seama de asta?

si prima poveste: am vizionat 4 masini inainte de a o cumpara pe asta, m-am dus documentat cu "sfaturi pentru eventuali cumparatori de leganza" de pe forum, cind puneam contactul si numaram de cite ori clipeste senzorul de airbag, cele de abs si tcs, sau cind verificam partea electrica cu foaia in fata, baietii faceau niste fete de tot risul:"de unde le stiti pe toate astea?" sau "nici nu stiam ca masina are senzor de temperatura exterioara" .

mare lucru internetul asta!

promit sa mai revin cu alte intrebari si eventuale cereri de informatii.

so long for now!

Edited by corneluza

Share this post


Link to post

Sa o stapanesti sanatos.

Faptul ca are cruise control ma face sa cred ca e facuta afara.

Share this post


Link to post

Sunt si Leganza fabricate in RO, si presupun in colectii CKD si exista unele aduse direct din Korea ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...