Jump to content

Recommended Posts

Salutare la toata lumea! Sunt de ceva vreme pe acest forum si citeam despre nubira pentru ca vreau sa imi achizitionez o masina care sa aiba un spatiu interior acceptabil consum micut, calitate si pret bun. Cu o nubira gpl as scoate un consum de 6-7l/100km.De cand am inceput sa citesc despre Leganza ... am ajuns sa iubesc masina asta si sa doresc tot mai mult sa o cumpar. pana acuma am avut un Nissan Primera ultimul model pe benzina dar ma lovit un destept si a fost dauna totala asa ca am primit niste bani de la casco si vreau sa imi iau ceva sh, dar ma gandesc ..de ce as lua o nubira sau leganza cand am descoperit ca pe net gasesti bmw seria5 din 90-91 f bune estetic si tehnic... cu doar 8000e adica ..pe voi ce va facut sa va luati leganza?..dupa ce o cumpar trebuie sa mai bag in ea cam 1000-1500euro...nu? Vau facut masinile acestea sa va indragostiti de ele atat de tare?...cum?..din ce scrieti sunt destul de bune din punct de vedere al rapoartelor, puteti s ale comparati cu alte modele de la late marci?..adica cu un passat din 1998 care e cam pe la acelas pret sau un opel vectra diesel in aceasi bani.

multumesc si sa nu credeti ca sunt genul care zice ca alea nemtesti sunt mai bune dar e foarte greu sa decizi cand iti cumperi prima ta masina, pentru ca primera nu a fost alegerea mea, doar am preluato cand am cumparat firma de la cineva, si nu am fost deloc multumit de masina.. la numai 13000 de km troncaneu tot felul de lucruri pe la ea, la leganza troncane ceva?

Share this post


Link to post

Despre achizitii auto discutam in alta sectiune, aici sunt doar probleme tehnice. Totusi: numeste o masina care sa aibe dotarile unei limuzina (inclusiv piele), ABS, TCS, motor dohc de 123 CP, capabila sa atinga 200 kmh si chiar peste, la care o revizie costa maxim 400 ron, este suficient de fiabila inca sa inlocuiesti la ea doar consumabile, te atingi de bucsaraia cam dupa 100 k km samd si care sa coste sh maxim 6500 euro.

Share this post


Link to post

sincer parerea mea?

imbina utilul cu placutul .Oricum din puctul meu de vedere ar fi trebuit sa fie un pic mai dotata , sa aibe calc de bord si macarpilot automat, cele din afara au asa ceva . E spatioasa si oricum tinuta de drum e ...jos palaria . A mea se comporta cel mai bine la 150 , atunci nu o simti . Daca esti baiat destept nu mai bagi in ea mai nimic. Problema majora dupa parerea mea e caseta de directie - curge pe la semeringuri - asta sa verifici neaparat sa vezi daca nu sunt scurgeri , in rest chiar e ok .Atentie si la ambreiaj!!! intra mai greau in vit 1 sau inapoi . Faci o tura cu ea

Si inca ceva fff important - sa fie CDX - sunt mai multe dotari , inclusiv servodirectie sensibila la viteza, cd, airbag , etc

Oricum trebuie sa recunosti , daca e ingrijita si e pe strada intorci capul dupa ea !!!

Seamana izbitor cu BMW cred seria 5 parca din spate , iar fata chiar daca unii nu recunosc a vrut sa imite putin mertul .

In rest numai de bine .Piesele sunt jenant de ieftine!!!Mai putin caseta de directie care e cam 30 de milioane

Inainte sa o iei te duci intr0un service autorizat Daewoo si faci o verificare generala .Asa se numeste si costa 300 de mii .Daca ii zici ca vrei sa o cumperi si-i faci un test o sa te coste 5 milioane si iti face aceeasi treaba.Am vazut cu ochii mei .

 

Urmatoarea masina care o sa o iau va fi mercedes.Intre leganza si mercedes nu mai e loc de nici o masina un E 200

Share this post


Link to post
Seamana izbitor cu BMW cred seria 5 parca din spate , iar fata chiar daca unii nu recunosc a vrut sa imite putin mertul .

Seamana pe dracu' :P E un proiect facut initial pentru Jaguar si refuzat si preluat de Daewoo. Seamana fix cu jaguarul, dar asta n-are importanta.

Share this post


Link to post

@chiper dan unde ai vazut tu leganza cu computer de bord ????

 

@Mircea leganza a avut 3 motoare 2.2 @ 136CP 2.0@ 133CP EURO2 si 2.0@121CP EURO 3 .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
@Mircea leganza a avut 3 motoare 2.2 @ 136CP 2.0@ 133CP EURO2 si 2.0@121CP EURO 3 .

Mai corect 4, e si un 1,8 dohc, dar in .ro s-a vandut modelul 2.0 dohc euro2. Strict la asta ma refeream, fiind cel mai comun in ro.

Share this post


Link to post

Idiotii se numesc PRESTIGE. Service-ul este pe undeva prin berceni.Nu am sa mai calc pe acolo niciodata.M-au dezamagit complet...in fine.Thx pt sfaturi!

Edited by Morpheusst

Share this post


Link to post

Salut, revin cu aceeasi problema.Astazi m-am dus la auto-mec, baietii de acolo au spus ca nu ar fi nici o problema cu senzorul de acceleratie, problema ar fi ca sonda lambda uneori se blocheaza, niste timpi nasoli la injectie sau ceva de genu(injectoarele tocmai le-am curatat, ei m-au sfatuit sa le mai curat odata la ei si le-am zis ca nu doresc asta) si benzina care este foarte prosta in Romania.Benzina nu are cum sa fie problema deoarece tot cu benzina romaneasca am mers si pana sa inceapa masina sa imi faca figuri. In fine, m-am dus si am cumparat sonda lambda si senzorul clapetei de acceleratie. Acesta din urma l-am montat si iar a inceput sa se aprinda in bord "check", nu este nici o diferenta la acceleratie, in schimb au aparut urmatoarele prboleme:

- "check" aprins, ramane aprins pana calc acceleratia, se stinge apoi...cand iau piciorul de pe acceleratie iar se aprinde...si tot asa,

- cand schimb din viteza I in II sau II in III se simt smucituri parca da sa se opreasca motorul, cum calc ambreiajul,

- cand iau piciorul de pe acceleratie si o calc iar foarte putin, normal sau tare, iar se smuceste masina ca naiba,

- consumul este acelasi, foarte mare

- cei de la service mi-au zis ca e prea mica tensiunea in senzorul clapete de acceleratie.

 

Eu cred ca problema este legata de amestec(benzina + oxigen) ceva de genu, nu este citita o valoare bine, ramane blocat ceva.Ar mai putea fi probleme cu alimentare senzorului clapetei de acceleratie(deorece cica nu ar fi tensiune suficienta in el)?

 

Nu stiu cum sa schimb sonda lambda, teoretic stiu defapt dar nu am cheia necesara, aveti idee cum se face operatia si unde as putea gasii cheie care sa potriveste pe senzor?

 

Astept idei si pareri si nu in ultimul rand, daca ati schimbat sonda cum ati facut-o?(poate pune-ti si o poza ceva ce explicatii)

Share this post


Link to post

Senzorul TPS se regleaza cu scanerul in mana. Ti-am mai zis asta o data. Mergi la un service care are scaner si stie sa-l foloseasca. Reglezi senzorul, dai reset si vezi apoi ce zice machineta.

Share this post


Link to post

Nu te supara pe mine, dar in stilul in care tratezi problema ai toate sansele sa ajungi sa schimbi si supape si chiulasa si catalizator si senzori ABS si tampoane de motor si radiator si cite si mai cite ... De ce te incapatinezi sa cumperi o gramada de lucruri inainte de a face chestii elementare si extrem de simple deopotriva, respectiv sa reglezi ceea ce deja ai. Arunci inutil bani, pierzi o gramada de vreme, iti faci tone de draci si, poate mai rau decit atit, dai peste niste "priceputi" care iti fac masina varza de te forteaza apoi vrind-nevrind sa schimbi diverse. Asa cum ti-a zis si Mircea, cel mai bine ar fi sa mergi la un service (sau la cinceva care are posibilitatea sa se conecteze la calc. masinii) si sa CERI sa ti se seteze/reseteze toti parametri in conformitate cu manualul tehnic ...

Share this post


Link to post

Ok...thx!

 

Acum revenind la problema mea, faptul ca are consum mare si nu are demaraj cum as putea sa o rezolv? Crezi ca este din senzorul de acceleratie sau este alta cauza?M-am uitat pe schemele cu senzorul clapetei si pare a fi un potentiometru, nu vad ce legaturi are cu faptul ca imi consuma mult si nu are demaraj, sau poate ma insel?...

 

Cum schimb sonda lambda, ce cheie imi trebuie? ca tot am cumparat-o... :D

Share this post


Link to post

Cand am schimbat-o pe a mea am folosit o cheie speciala (imprumutata de la garaj de la firma) un hexagon facut dintr-o teava, cu un T sudat in capat si prin care sa treaca firul sondei. Am schimbat-o cu o sonda SH (80 RON a costat) luata de pe o Nubira , sonda mea veche o tin acum de rezerva, pentru ca era OK, am schimbat-o doar s-o probez pe cealalta si n-am mai dat-o jos.

Share this post


Link to post

In functie de pozitia clapetei de acceleratie, acel potentiometru dicteaza o tensiune. Dupa aceasta tensiune(semnal) ECM stie care-i pozitia clapetei. Inchisa sau partial deschisa cu un unghi de... grade / deschisa la maxim. Aceasta informatie, coroborata cu alte semnale (tot tensiuni) de la sonda lambda, senzorul de temperatura al motorului, senzorul de turatie, de viteza etc etc fac ECM-ul sa dicteze un amestec sau altul.

Daca senzorul TPS comunica ECM-ului o tensiune aferenta clapetei deschise atunci cand aceasta e inchisa, ghici care va fi reactia? Injectarea unei cantitati de benzina suplimentara, aferenta pozitiei clapeta deschisa cu x grade. De aceea ti-am zis sa reglezi senzorul tps si apoi sa schimbi altceva, dar, dupa cum spunea si salex mai sus, e alegerea ta de a inlocui inclusiv motorul in ultima instanta.

Share this post


Link to post

Salut !

 

Revin cu o scurta povestioara. In urma cu vreo 5 ani, am fost rugat de un tip de la Automec sa ma duc cu Leganza mea si sa ii dau pentru citeva minute unitatea centrala pentru a testa o alta Leganza aflata in service si care nu prea se lasa diagnosticata. Intrucit eram in f. bune relatii cu oamenii de acolo, am fost de acord sa-i ajut. Totul a decurs normal, au pus unitatea mea pe Leganza bolnavioara, au descoperit ce aveau si, evident, mi-au montat unitatea la loc. Ei bine, eu stau cam la maxim 10 minute de Automec ... pina am ajuns acasa mi s-a aprins becul galben, Check Engine. Era a 2-a oara in viata masinii cind se intimpla figura respectiva. M-am intors la service, au pus scannerul, au depistat o gramada de erori pe care le-au si eliminat curatind si setind TPS, IAC reset ECM si Idle Learn. NU S-A UMBLAT in alta parte, totul s-a remediat din senzori.

 

Ca tot am mentionat ! Prima data cind am vazut aprins becul Check Engine a fost dupa ce am montat un arc suplimentar (ceva in genul arcului de la carburatorul de Dacie) la clapeta de acceleratie . Chestia asta am facut-o pentru ca nu suport pedalele prea moi, de obicei port incaltaminte cu talpa groasa si rigida iar o pedala acceleratie prea moale ma enerveaza cumplit, nu o "simt" deloc. Asta era si cazul pedala de Leganza, cel putin la a mea. Ei bine, eroarea de atunci se datora ... TOT TPS-ului, care scotea o tensiune prea mica (parca era 0,2 V). Pina in acel moment surubul de reglaj al clapetei avea pe el sigiliul intact (ceva gen vopsea albastra). Problema s-a rezolvat tot la Automec, prin infiletarea cu jumatate de tura a surubului, reset ECM si Idle Learn.

 

In ambele situatii de care am pomenit, motorul mergea ca dracu'. Nu pot sa spun nimic de consum, pentu ca am remediat problemele imediat. De pornit pornea f. usor, nu "tragea" aproape deloc si mai scotea si un fum cenusiu pe teava ceea ce putea sa insemne o groaza de benzina nearsa => pot suspecta si un consum marit.

 

De mentionat un lucru. La mine TPS nu are suruburi excentrice, ambele sint extrem de fixe deci nu exista posibilitatea rotirii senzorului TPS nici macar cu un grad. Mi-a recomandat si Ovi_Jer sa rotesc putin TPS-ul pentru a scoate o tensuine mai mare, insa ... :-? ?

 

Cu sonda lamda nu cred ca rezolvi nimic, doar ca o sa stii ca e noua.

Share this post


Link to post

Tu ce consum ai in Bucuresti,in orele de varf..sa spunem?

Share this post


Link to post

Salut!

 

Am fost la baietii de la Auto-mec, mi-au reglat TPS-ul, este ok, nu se mai aprinde nici un "check" in bord. Ceea ce au observat este ca bujiile erau arse si un timp prost al injectoarelor( ceva degenu), uneori fara sa apesi acceleratia bagau mai multa banzina( o perioada foarte scurta de timp, nici nu se observa la turatia motorului, defapt nici nu se simtea), mi-au zis ca trebuiesc curatate sau schimbate, e posibil sa fie prea uzate. Mi-am adus aminte ca niste mecanici care mi-au spus ca bujiile Bosch pe care le-am bagat eu nu sunt bune, se strica usor, m-am dus la magazin sa cumpar altele ca nu aveam chef de injectoare( am zis sa incep cu ce este mai ieftin), le-am luat, le-am schimbat si am zis, cu TPS reglat si bujii schimbate gata trebuie sa mearga...Incep sa ii dau in goarna si observ ca mai mult de 185 Km/h nu ia oricat de tare as apasa acceleratia si mi-am zis ca e cazul sa o vand. :D Mai este cazul sa incerc sa ii fac ceva, sau motorul e pe duca de face asa?( Nu scoate fum, nu mananca ulei) Consum la 120 km/h 9.8 % - extra urban pe sutostrada si 14.2% - consum in oras dar tafic minim, mi-ar fi frica sa ii fac un consum la orele de varf...

Crede-ti ca ar putea fi ceva legat de cutia de viteze?...nici nu stiu ce sa mai cred...

Edited by Morpheusst

Share this post


Link to post

Eu as zice sa mai faci un efort si sa rezolvi cu injectoarele,macar sa le cureti.

Daca baga benzina aiurea...e clar ca de acolo e consumul marisor iar lipsa de putere tot de acolo e posibil sa vina.

Share this post


Link to post

Sunt curatate, am facut operatia de vre-o 2 saptamani, cred ca ar trebuii schimbate.Dar daca le schimb si nu se rezolva nimic, ce naiba fac cu epava?...ca ma costa si alea vre-o 1000 ron...

Share this post


Link to post

A mea e ceva mai putin flaminda. In mod normal imi ia cam max 14% in Bucuresti, zone super-aglomerate si ore de virf. In urma cu 2 luni, cind aveam chiulasa svaitzer, sarea de 16%. Acum, cu motorul proaspat facut, o cam calc la plecarea de la semafor, plus ca schimb vitezele ceva mai tirziu. In afara scoate consum mediu cam de 7,5% pe trasee ce includ destul de mult drum de munte, gen Bucuresti-Brasov-Sibiu, Bucuresti-Rm.Valcea-Sibiu, Transfagarasan, Brasov-Rucar-Bucuresti. In afara de tot, mi-a luat mai putin, 7% pe drumuri gen Viena-Salzburg-Innsbruck, Viena-Maribor. In vara am urcat pina pe Grossglockner (aprox. 2400m - sosea) si, la drum de peste 600km a mincat undeva putin sub 8% (3 persoane + bagaje). De altfel, cu alta ocazie, la drum de 5000km (tot in afara, iarna, cu o gramada de bagaje si citeva blocaje pe autostrazi) am avut consum mediu de 7,33%. Suspectez ca benzina de afara e ceva mai buna :D . In mod curent bag Petrom de 95, am bagat de seama ca LukOil se duce mai repede fara alte implicatii (nici pozitive, nici negative) asupra functionarii motorului.

 

@Morpheusst: ai un consum cam mare dupa parerea mea. Faptul ca ai bujiile afumate confirma excesul de benzina din amestec. Nasol e ca asta inseamna ca acelasi "fum" il ai si in supape, IAC, catalizator, etc :(

 

Mi-am adus aminte o chestie. Luna trecuta cind am desfacut motorul, am descoperit ca invelisul firului senzorului de turatie al arborelui (cred ca asta e denumirea corecta) era COMPLET TOCIT si nu mai lipsea mult ca firele din interior sa atinga blocul motor. Senzorul ala de care zic este situat undeva pe (mai exact IN) blocul motor, in spatele pompei de servo-directie, linga suportul compresorului de A/C (nu prea ai cum sa-l vezi din cauza galeriei de evacuare si al scutului acesteia). Senzorul este conectat la cutia cu firele electrice ale injectoarelor (cutia neagra si lunga de deasupra injectoarelor) printr-un fir prins de capacul distributiei (usor de gasit). Din ce am citit eu, impruna cu senzorul de turatie al axelor cu came, este folosit pentru a stabili turatia motorului si cantitatea de benzina injectata. Eu la Leganza nu am gasit senzor de turatie (detectie a vitezei de rotatie) a axelor cu came, am dedus ca nu ar avea o astfel de redundanta, deci toata "responsabilitatea" ii revine senzorului de rotatie al arborelui. Cine stie, poate senzorul ala nu-ti "citeste" bine turatia moturului si comanda timpi de injectie aiurea. Vreau sa va spun ca am citit pe forumul DN o chestie asemenatoare. La ei, un senzor similar este montat pe cutia de viteze (l-am si vazut la un amic) si "decide" turatia de relanti. Daca se murdareste ... la revedere relanti, merge cum il taie capul :) Fara sa stiu exact ce si cum, eu am demontat senzorul meu (ca sa repar firul) si nu exclud posibilitatea murdaririi sale cu ulei ars sau zgura.

 

Pe de alta parte ... din tot ce ne-ai povestit, necazurile tale au cam inceput dupa interventia de rau augur de la service. Ce naiba, chiar ti s-au busit injectoarele, a murit TPS si toate celelalte exact in momentul ala ??? Stranie coincidenta :scarpin:

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Sa mai explic odata cele intamplate...mergem cu masina(acum vre-o 2 luni).....cu aproximaiv 120 km/h, la un momenta dat s-a aprins "check"...a stat cateva secunde si s-a stins,nici nu am bagat de seama.A doua zi de diminieata cand am pornit motorul s-a stins greu, dar a facut-o...si tot asa vre-o 3-4 zile...la un moment dat nu s-a mai stins deloc...si de aici incepe toata povestea.Am observat pe urma ca nu mai trage, a inceput consumul mare si m-am dus la service...acolo au facut aia ce au facut...s-a stins dar consumul tot mare a ramas si nici problema cu "trasul" nu s-a rezolvat( azi un logan de 1.5 dci tragea mai bine ca leganza mea cu motor de doua ori mai puternic).....si dupa urmeaza toata povestea, deci totul s-a petrecut foarte repede, si nu imi dau seama, injectorul ala nu trebuia sa dea semne ca e pe duca, nu mai merge bine...dintr-o data a facut probleme TPS-ul si gata...s-a dus tot...cu tot cu injectoare... :D ...a mai avut cineva probleme similare? s-au rezolvat cu schimbarea injectoarelor? Deci masina a inceput sa nu mai traga si in 4 zile a fost gata...consum mare, putere mica...probabil baga prea multa benzina si ineaca motorul...nu stiu...

Share this post


Link to post

@Morpheusst: Eu unul iti inteleg disperarea. Am trecut si eu printr-o faza timpita care m-a adus in halul in care am bagat detartrant in instalatia de racire :( ... am mai povestit-o pe forum. La mine autorii nu au fost cei de la Prestige, dar tot niste mecanici mi-au facut bucuria ...

 

Eu ramin la ideea mea, poate nu e cea buna. Insa din simptomele descrise de tine, eu presupun ca primele aparitii ale Check Engine s-au datorat IAC-ului si clapetei de acceleratie. Cred ca tensiunea proasta data de TPS se datora mizeriei (in principal=vaporii de ulei intariti) care nu mai permitea clapetei sa se inchida/deschida complet/corect. Rezolvarea cu umblatul la surub, in loc sa-ti curete corpul si clapeta de acceleratie :-? ?

 

Dupa cite indicatii ti s-au dat pentru problema ta, cred ca nu mai stii incotro sa o apuci :D . Uite de asta m-am pus eu singurel pe treaba si imi rezolv cea mai mare parte a problemelor de la masina

Share this post


Link to post

Salutare , vad ca sunt ceva probleme referitor la Leganza.Eu personal inca nu am avut nici o problema cu ea , am luat-o la sfarsitul lui august si in 2 luni am facut cam 6 mii de km intern si extern .

Ca un consum dar nu bag mana in foc pentru el , ar fi in oras in jur de 11-12 trafic intens , duminica chiar 10

Iar in afara pana in 120 undeva la 7, peste ... la 150 - 160 cam 8 , 8,5

Nu am avut probleme majore cu motorul , cand am luat-o am fost la Automec in pantelimon pe aproape de mine si mi-au zis ca motorul nu are nici o eroare .

Singura problema pe care o am e ca se aprinde senzorul de la ABS cand e rece afara si apas frana mai tare si intra abs in functiune.Daca opresc motorul si il pornesc dispare .

In rest fff multumit de ea

 

Ce am schimbat la ea cand am luat-o

distributia ,

ca am vrut - bucsile , pivotii si bieletele antiruliu

 

Ce tre sa schimb urgent - caseta de directie , stie toata lumea deja curge pe la semeringuri si cica baietii de la Automec au zis si ca troncane .Am gasit langa Sellgros 5 miloane la mana a 2 a

si apropo am de vanzare kitul pentru caseta cu cele 2 semeringuri ,le-am luat de la best , iar cei de la service nu le-au schimbat ca cica o sa curga in continuare

 

Numai bine

Share this post


Link to post

1. Stie cineva cum se scoate masca ceasului de la Leganza ? Am gemuletul spart si am decis sa-l inlocuiesc. Dar daca voi gasi unul nou sau voi improviza ceva, nu-mi dau seama cum l-as putea monta.

2. Si-a mai scos cineva materialul textil de pe podea pt a-l spala ? Eu vreau sa fac asta maine si ma gandeam ca poate are cineva vreun sfat/opinie.

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Nu e bine sa scoti mocheta si sa o inmoi in apa. E posibil sa-si schimbe dimensiunile, suficient cat sa nu se potriveasca profilului podelei. Mai bine o speli, cat de cat, montata pe masina. Indicat ar fi s-o speli vara. Se usuca imediat.

Share this post


Link to post

@Morpheusst

Eu am impresia ca tu ai o problema la aprindere ( modulul de aprindere sau bobina ) asta in cazul in care functioneaza ca la Espero.

Just my 2 cents.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...