Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

Copacii pe marginea soselei

Recommended Posts

Ar merita incercata si varianta cu pomii. Fie chiar si pt salvarea unei singure vieti. Totusi nu cred ca inventam noi apa calda aici, vreau sa spun ca probabil s-a incercat deja.

Si probabil ca rezultatele nu au fost spectaculoase si s-a considerat ca celelalte metode de reducere a accidentelor dau rezultate mai bune si sunt mai usor de implementat.

Share this post


Link to post

Pai hai sa impacam si capra si varza... niste parapeti deformabili controlat ca in tarile cu apa calda n-ar fi mai bine?

In plus, nu stiu de ce apreciati voi copacii astia asa tare, pentru ca pe mine personal vara ma enerveaza pentru ca lumina licare printre ei si creeaza un efect suparator pentru ochi, iarna in dreptul fiecarui copac se formeaza cate un morman de zapada, mai pica o bucata de gheata, o creanga... basca ca limiteaza campul vizual, mai ales in viraje.

Delimitarea soselei se poate face muuult mai bine cu placute reflectorizante fixate in asfalt sau pe parapeti si cu marcaje corect executate.

Share this post


Link to post

Nu ar fi mai bine(NORMAL) sa fie marcat cu dunga alba si(sau) pe partea dreapta a drumului stalpisori cu plachete de cuba periculoasa? Sau sa circuli cu o viteza adaptata drumului?(ma rog... conditiilor de trafic)

Chiar e asa de greu?

Parapetii(deformabili sau nu) sunt o mare realizare tehnica...banuiesc ca ar trebui un fel de mama lu'bechtel pentru instalare...

Sunt sute de miliarde colectate din taxe pe drumuri, produse petroliere, vanzari de masini... sa zicem ca sunt 50 la suta aruncati pe prostii, 25% dati pe la grevisti dar restul?

In loc sa asfalteze aceleasi sectoare de drum de 5 ori prost si o data bine nu ar fi mai mai simplu sa se ocupe de treburi ca astea?

Ma intreb cati bani au luat firmele ce tund balariile de pe marginea drumului? Cati bani au luat firmele ce se ocupa de semaforizare? etc. etc. etc.

 

PS

Care dintre voi a vazut de curand intersectia de la Razoare? Poate cineva sa nu zica, ca sunt bani aruncati degeaba?

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post

Eu cred ca pana la urma totul se reduce la bani. Bani pe care Romania nu-i are. Bani pe care Romania nu ii primeste desi i-ar putea primi de la UE datorita coruptiei.

 

Intr-adevar exista asfalt poros care transfera apa in straturile sale inferioare apoi o elimina fara a fi nevoie de profile semirotunde. Intr-adevar exista metode de fixare a pamantului prin procedeele enuntate mai sus de colegii mei coforumisti. Intr-adevar exista metode de transformare a unui drum din obositor/plicticos in relaxant/incitant. Dar toate acestea costa bani. Bani multi.

Uitati-va la A2. De ani de zile se chinuie sa-l faca. Investitii enorme, sacrificii imense si rezultatul... nici nu l-au terminat ca deja a inceput sa dea semne de oboseala. Asta pentru ca e facut de romani care inca mai stiu sa dijmuiasca materialele, inca mai stiu sa fure, inca mai stiu sa modifice compozitia pentru a se intinde pe o suprafata cat mai mare din resurse limitate, etc. Consider ca proiectul de autostrada a fost bun. La fel si pentru Bucuresti Pitesti. Dar de la proiectare la implementare se duce totul de rapa.

Acum sa ne gandim in orice alt domeniu. Cat de des se pleaca de la protejarea vietii si a mediului inconjurator indiferent de costuri si cat de des se pleaca de la minimizarea costurilor indiferent de consecinte ?

 

Pai va spun eu, cel mai adesea se merge pe costuri scazute. Si nu numai la drumuri. Cate fabrici stiti voi sa aiba statii functionale de neutralizare a deseurilor ? Sunt exemple nenumarate de mentalitate a omului sarac. Si avand aceasta mentalitate vom ramane saraci.

 

Revenind la drumuri, este intr-adevar mai ieftin sa faci un sistem de monitorizare a traficului cu camere decat sa repari drumul respectiv. Va intrebati de ce s-a inceput cu sfarsitul... va raspund, ca e cel mai ieftin.

 

Eu sunt neincrezator in posibilitatea de aplicare a solutiilor enumerate de voi aici pentru ca nu sunt bani. Si chiar daca bani s-ar gasi, conditiile finantatorilor nu ar fi indeplinite. Asa ca vom ramane cu drumurile noastre din evul mediu, tinute in loc de copaci, pentru ca altceva nu ne permitem.

Share this post


Link to post

nu sant in plus copacii de pe marginea drumului

s-a mai spus.. opreste poluarea, atat fonica cat si cea a aerului, cu cat.. eu zic ca in procent semnificativ..

vina , daca se poate spune vina, este ca sant relativ aproape de marginea drumului, pt ca majoritatea atunci cand au fost plantati, nu se punea problema unei viteze asa mari, si nici drumurile nu aveau traficul de acum.

existenta copacilor pe marginea drumului nu este numai la noi, si in afara, chiar mai desi decat la noi, pt ca per general, in conditi normale. sant utili, de la poluare, cum am mai spus, pana la umbra ce o tin asfaltului, la gasirea mai usoara a drumului pe ceata, pe zapada mare sau chiar adapostul care il confewra la ninsoare..

acum , se zice ca daca acel copac nu era acolo ar fi scapat oamenii, dar daca se loveau de un tir? de o cladire..

eu nu sustin taierea copacilor, ci o civilizare a traficului si soferilor..

da,, copaci nu au ce cauta pe marginea autostrazilor sau drumurilor europene, dar pana la a taia toti copacii mai este..

Edited by aztec

Share this post


Link to post
Delimitarea soselei se poate face muuult mai bine cu placute reflectorizante fixate in asfalt sau pe parapeti si cu marcaje corect executate.

Pe E585 au pus astia stalpisori cu buline reflectorizante in viraje pentru a spori vizibilitatea. Pe o parte erau albi iar pe cealalta rosii. Super idee. Pacat ca nu a tinut decat vreo 2 sapt-o luna pentru ca au furat taranii toate elementele reflectorizante X( .

Share this post


Link to post

E85 poate spun unii ca e obositor pina pe la buzau datorita aglomeratiei..

in continuare spre suceava sau iasi e mai liber, mai ales dupa focsani

 

copacii de multe ori te obosesc, mai ales pe un soare puternic alterneaza lumina cu penumbra si-ti fac ochii ca la stroboscop :)

 

copacii.. desi-i frumos sa-i vezi .. sunt factor de risc din pacate

Share this post


Link to post

Mic calcul pentru ecologisti...

 

Drumuri nationale (administrate si gestionate de CNADNR) 14.768 km

Drumuri judetene (administrate de Consiliile Judetene) 36.010 km

Drumuri comunale (administrate de Consiliile Locale) 27.781 km

 

un total de 78.559km de sosele. Iau in calcul posibilitatea ca toti acesti km sa aibe si pe stanga si pe dreapta copaci din 10 in 10 metrii. Stiu ca exagerez dar sa vedeti ce iese.

78559*1000=78.559.000 metri

78.559.000/10*2=15.711.800 copaci

Zic ca e rezonabil sa punem 2 metri cubi de lemn pentru fiecare copac. Asa ca ne rezulta 31.423.600 metri cubi de lemn...

Stiti cat lemn se scoate dintr-un hectar de padure? Va zic eu ...aproximativ 546 metri cubi=> ca avem un echivalent al unei suprafete de 31.423.600/543 aproximativ 57.871 de hectare

Ca sa va faceti o idee de exemplu in judetul Timis 22.000 de hectare de padure sunt in proprietate privata...dintr-un total de 100.000 hectare...sau din presa aflam ca domnul Culita Tarata este in posesia a 6 milioane de metri cubi de lemn (o cantitate de-a dreptul fabuloasa), lemn provenit din doboraturile de vant din anul 2000 in judetul Suceava. Deci daca vantul doboara atatia copaci intr-un judet atunci in restul tarii?

 

Sa nu o mai lungesc...

Putem taia toti copacii de pe marginea soselelor si nu vom suferi de poluare si alte chestii...

Share this post


Link to post

Nu e chiar asa. Vantul care a doborat copacii aia in Suceava a fost ajutat de depresiunea din buzunarele lui Culita Tarata. Citeste ziarul pana la capat!

 

A zis cineva in topicul asta ca parapetii din beton sunt la fel de periculosi ca si copacii. Consider ca nu e adevarat. Ei sunt mai aproape si nu ai timp sa ii lovesti perpendicular. De cele mai multe ori ii vei lovi tangential iar socul va fi mult mai mic. Problemele apar acolo unde incepe respectivul parapet dar ar fi mult mai ieftin sa protejezi doar zona respectiva.

Share this post


Link to post

sunt de parere ca ar trebui taiati copacii care sunt in curba daca dupa copaci este camp.

mai bine o iau pe aratura 50m dacat sa ma opresc intr-un copac ;)

Share this post


Link to post

Sunt impotriva copacilor de pe marginea soselelor.

Consider ca meritam dupa atatia bani dati pe taxe si accize sa beneficiam si de infrastructura adecvata si conditii civilizate.

Chiar si pe drum drept daca unu face o depasire si vrei sa eviti ai toate sansele sa dai in copac, in loc sa am posibilitatea sa ies lejer pe camp daca asta se impune sa imi apar viata, ca sa nu mai vorbesc ca in loc sa faca sant pe margine ar putea sa traseze o mica canalizare pe tubulatura la preturi minime, fara sa mai faca santuri.

Dar in romania se baga banii in borduri, rigole si alte prostii care nu ajuata cu nimic, ba mai mult incurca in anumite cazuri, asa ca mai avem de asteptat, eu unul le-as da foc la toti pana cand ar venii unii care intradevar sa faca treaba :rambo:

Share this post


Link to post

mda, bordurile si stalpisorii

daca ai stii cati bani se dau pe un stalpisor..

are proiect, lansare in productie, executie, montare, testare.. ohoo

sa vezi frumusete de hartogaraie.. ca banii trebuie 'justificati'

poate explica @alx, daca tot a lucrat in proiectare

Share this post


Link to post

cea mai mare prostie aparuta acum de curand este scoarul de pe DN1 dupa ce treci de prisma. e chiar o idee foarte proasta sa faci ala pe mijlocul drumului si sa nu fie semnalizat...in plus au mai si ingustat soseaua

Share this post


Link to post

problemele sunt diferite. unii fura si modifica solutii si materiale care initial au fost bine gandite in rahaturi inutile si care nu-si fac treaba... si mai sunt unii ca cei de mai sus care zic: hai sa umplem santurile ca inginerul ala care le-a proiectat e un idiot...

Share this post


Link to post

Conform calculului lui Masterbobs, si presupunand ca mr. Culita Tarata a adunat TOTI copacii doborati de vant in judetul suceava, inseamna ca vantul a ras COMPLET aproape 11.000 hectare de padure... al naibii vant! Ma intreb daca nu l-a ajutat vre-un ecologist cu drujba...

 

Cu privire la taiera copacilor, mi-e greu sa ma pronunt. Pe de o parte nici o masura nu poate compensa conduita preventiva. Pe de alta parte, multi din cei care zboara in aratura ar scapa mult mai ieftin.

Ma intreb daca nu poate fi impacata si capra si varza. Plantat un gard viu, destul de inalt si de mare incat sa reduca poluarea, mai ales fonica, insa destul de fragil incat sa treaca masina prin el la o adica :) Am vazut multe specii de gard viu aproape la fel de inalte ca celebrele ecrane de protectie de pe autostrazile austriece. Poate contrar ecologistilor de la Green Peace si a altor alarmisti, sunt bune la ceva si organismele modificate genetic :D

Share this post


Link to post

Da...de ce cauta romanul sa nu-si asume niciodata vina, de ce tot timpul altcineva e vinovat?

Pai hai sa-i protejam pe saracii soferi, taiem copacii, anulam curbele...sa poata sa mearga domne drept si sa nu faca accidente...

Hai sa fim seriosi, adevarul e ca sistemul acesta de sustinere a drumului cu ajut copacilor...e antic, asa cum s-a zis, dar!!! accidente tot o sa fie, chiar si fara copaci...tot os a fie un "adevarat"care sa intre pe contrasens, tot o sa fie unu care o s azboare ...si in camp, dar la 160 pe ora se rastoarna si rezult e acelasi.

Si daca e asa import viata umana,...de ce nu ne gandim s abagam bani in sistemul sanitar(a se intelege modernizarea sist) si atunic o da fie cu adevarat vieti salvate...

:) >- mai bine sa luptam pentru adoptarea unui stil preventiv de conducere si apoi sa ne gandim la ceilalti factori...

Ce am vrut sa se inteleaga, nu e un sistem bun si sunt intr-o oarecare masura periculosi...dar sunt alti factori mult mai periculosi si mai importanti...si in primul rand...CULTURA SOFERILOR ..care lipseste cu desavarsire...

:drinkers:

Edited by tuf5075

Share this post


Link to post

tuf.. stil preventiv.. adica sa merg 60-100? (localitate-afara)

pai daca daca ar fi dupa tine fac 500km in 9-10 ore..

plec in 2005 si ajung in 2006 la maica-mea..

ca neamtul merge cu 80.. merge domnule.. da si cand ajunge pe autostrada ii da 200

 

la cati bani se iau "TAXA DE DRUM" nu altceva.. sa fie bagati in drumuri

nu in buzunarele unora.. si in cativa ani sa vezi ce retea de drumuri ar fi

 

despre sanatate.. pai tu nu stii cat sunt taxele pt sanatate?

bani se aduna, dar tot asa se intampla si cu banii aia

 

pfuuuu, despre orice s-ar vorbi .. tot la bani se ajunge :wallbanger:

Share this post


Link to post

De acord cu tine, dar mai putin cu copacii! :-W

De ce au renuntat cei mai avansati ca noi la stilul asta de sustinere rudimentar?

Sunt de acord cu conducerea preventiva, sistemul sanitar, dar nu si cu punerea vietii mele in pericol daca apare un "adevarat"

Adevaratul poate sa il urmareasca organele si sa nu mai fie coruptie sa scape lejer si tot asa...

Dar sa nu deviam de la subiect si anume sunt sau nu copacii o problema?

Cat despre infrastructura drumurilor la noi se stie ca e gandita in 40 inclusiv inclinatii si pante, chiar daca raposatu a mai facut drumuri de atunci tot proaste sunt pentru ca schemele proveneau de la rusi, unde nu conteaza viata unui om prea mult :mda:

Share this post


Link to post
ca neamtul merge cu 80.. merge domnule.. da si cand ajunge pe autostrada ii da 200

 

Si crezi ca daca in Rom ar fi acelasi sist de drumuri ca si in G., adevaratii" ar merge cu 80??? Da-mi voie sa te contrazic.

Putem sa taiem copacii...dar nu rezolvam nik...

Si da, in legatura cu partea financiara ai dreptate, din pacate asa e...ce mi-e mie neclar, toata lumea stie de furt, toata lumea il cunoaste, dar nimeni nu ia nici o pozitie??????? Poate sunt eu rup de sistem, dar mi-e prea ciudat, cand vezi o anomalie, incerci s-o corectezi...pe cand in Rom... > :)

:drinkers:

 

De ce au renuntat cei mai avansati ca noi la stilul asta de sustinere rudimentar?

Pentru ca au bani...si pentru ca, aceasta schimbare a adus un real beneficiu...pe cand la noi...,,chiar daca o sa se produca..."adevaratii" tot acolo o sa fie...beneficiu minor.

:drinkers:

Edited by Satori

Share this post


Link to post
Pentru ca au bani...

Esti copil... au produs aceste schimbari pentru ca au gandit in folosul tuturor si nu au dat dovada de egoism cand a venit vorba de ajutarea aproapelui.

Intrebai de ce nu ne asumam noi romanii raspunderea pentru ceea ce facem si cautam tot timpul pe cineva sa dam vina... (de exemplu copacul)

Eu zic ca nu ne asumam nimic pentru ca suntem o turma condusa de un cioban tembel...

O turma in care interesele reale a celor mai multi nu gasesc o persoana prin care sa fie promovate.

Share this post


Link to post
Esti copil... au produs aceste schimbari pentru ca au gandit in folosul tuturor si nu au dat dovada de egoism cand a venit vorba de ajutarea aproapelui.

Sa fie oare spiritul latin? cum era maneaua...?.."dusmanii poarta pica?"....

Si din pacate ai dreptate in ce priveste lipsa acelor persoane care sa apere interesele multimii...

Share this post


Link to post

Nu se poate face nimic. decat daca intri in politica.

Share this post


Link to post

pai tocmai asta ar trebui evitat... clipa in care un reprezentat (ii zic asa sa nu se interpreteze) intra in politica este clipa in care renunta la interesul grupului ... In tarile nordice, Suedia de exemplu, nenea Heinz mecanic in uzina poate reprezenta interesele grupului fara sa intre in mocirla...

In partea latina de continent este ca la noi...in clipa in care simte sustinere vireaza in politica...si hop in noroi pana la gat uitand de interesul grupului.

Share this post


Link to post

Drepti alinierea :rambo: .Aici se vorbeste despre copaci/material lemnos/chibrituri/hartie etc nu despre Logan (care din cate stiu eu nu e facut din lemn :-? ).

 

Langa Tg frumos in 2 copaci in decursul a 5 ani au murit cca 8-10 oameni, e o curba lina, se spune un loc rau pentru ca au fost f multe accidente pe acolo. Dupa ce au murit 2 frati s-au gandit si au taiat naibiii si aia 2 copaci :-W .

Edited by andreib

Share this post


Link to post

De taiat copacii este usor. Insa pentru securizarea acelei curbe, concret, sau a drumurilor din restul tarii, la modul general, s-a facut ceva? S-au pus glisiere de protectie? S-a marcat cumva cu vopsea fluorescenta marginea din dreapta a soselei, ca sa nu te trezesti pe camp noaptea (cand evident ca drumul este in bezna din cauza lipsei becurilor de pe margine)? Macar copacii indeamna la prudenta, pentru ca este evident ca daca pierzi controlul pe un drum cu doua benzi ai mari sanse sa te opresti intr-unul dintre ei. Asta ca sa nu mai vorbim de rolul de fixare a solului, de ozonificarea aerului sau de aspectul estetic al soselelor...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...