Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

Nu e un secret, fix viteza legala pe un drum national presarat cu localitati, plus 5 sa zicem, deci 55 in localitati si 90-95 afara, cu AC-ul oprit, asa mi-a dat consumul ala(3,9x mai exact) poate conteaza si ca eu am E2 si tu E3.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ai calculat de la plin la plin? Oricum mi se pare prea mic.

Share this post


Link to post

De ce trebuie sa-l calculezi de la plin la plin ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

matizu are cb si nu stim noi ? :)

 

e trebuie plin pe plin :P .facut plinu mers 100 km porma alimentat iar pana la primu click.

Share this post


Link to post
... e trebuie plin pe plin :P .facut plinu mers 100 km porma alimentat iar pana la primu click.

Unde faci acei 100 km, in jurul pompei de alimentare a benzinariei ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

undeva unde bate vantu din spate saiasa consum mic :P

  • Like 1

Share this post


Link to post

Plin la plin, binentetes, si nu trebuie s afaci 100 de km :shock: exista regula de 3 simpla, trebuie mai multe sute de km sa fie relevant, deci facut plinul pana la primul click, facut 320 de km, plinul la intoarcere, intrat 12 si ceva litri, cum 320 km corespunde la 12 si ceva, x rezulta cat da la 100 km.

Edited by argon

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos (dar sa nu o prinda chinezii ca sa vada de ce e consumul asa mic 10000000.gif )...Legat de metoda de calculat consumul, tot pe asta am folosit-o pana acum...Deoarece pana acum nu s-a intamplat sa ajung sa se aprinda becul de la benzina, de acum incolo o sa folosesc metoda lui Tolin ( daca taie astia salariile) 40000000.gif

Share this post


Link to post

Cel mai sigur indicator de nivel este cel de nivel minim, este simplu, neinfluentat de alti parametri, intotdeauna la acelasi nivel si asigura o rezerva suficienta pentru a nu pune in pericol pompa sau altceva. Nivel minim inseamna la orice autoturism ca, de la el in jos, mai poti parcurge in siguranta cel putin 50 km. Asa ca, atunci cand becul respectiv s-a aprins ferm si definitiv, se reseteaza contorul jurnalier si se porneste spre prima benzinarie, se alimenteaza cu o cantitate cunoscuta si suficienta, dupa care se ruleaza pana cand becul indicator ajunge in aceeasi situatie din care s-a pornit. Volumul consumat se cunoaste de la pompa, iar nr. de km se gasesc pe contor. O metoda mai simpla si mai exacta nu ai la dispozitie. Umplerea rezervorului pana in buza este o metoda ciobaneasca, avand in vedere ca sistemul de alimentare de pe masinile moderne interzice acest lucru.

 

Pentru cei care n-au aflat inca, becul de nivel minim se aprinde dupa ce acul instrumentului indicator a intrat pe zona rosie, la Matiz.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu stiu ca de la el in jos mai ai 5 litri, nu 50 km... rolleyes.gif

Share this post


Link to post

Cel mai sigur indicator de nivel este cel de nivel minim, este simplu, neinfluentat de alti parametri, intotdeauna la acelasi nivel si asigura o rezerva suficienta pentru a nu pune in pericol pompa sau altceva.

 

De cand mi s-a dezamorsat pompa la Espero dupa 1 km ce s-a aprins martorul ala, nu mai las sub un sfert nevelul la nici o masina d'amea. Si racirea pompei se face mai eficient cu cat e cufundata mai mult.

Share this post


Link to post

Faptul ca ti-a umblat un neinstruit la pompa, a modificat pozitia senzorului sau n-a mai montat pompa corect (garnitura de etansare) este o alta poveste. Eu vorbesc despre instalatii care sunt in aceeasi stare pe care producatorul a prevazut-o. Altfel, cand te apuca dorul de-a face consumul, nu te apuci in situatia cand urmatoarea benzinarie este la nu stiu cati km departare. In plus, pentru un consum, oricum estimativ, indiferent de metoda folosita, nu trebuie sa parcurgi distanta unui plin.

Share this post


Link to post

Eu stiu ca de la el in jos mai ai 5 litri, nu 50 km... rolleyes.gif

Normativele prevad ca in rezervor, la aprinderea becului rosu, sa mai se afle o cantitate suficienta de combustibil pentru parcurgerea a cel putin 50 km in regim mixt. Asta la un Hummer poate insemna 30 l, la un matiz 4 litri.

Share this post


Link to post

5 litri e specificat de manual.<br>

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci @Argon mai poate merge cel putin 120 de km. de cand se aprinde becul :D

Share this post


Link to post

Cu tot respectul, asta este valabil daca prima benzinarie se afla in apropiere, daca mai parcurgi cativa km in traficul urban sau aiurea dupa aprinderea martorului de nivel minim si pe urma alimentezi se duce tot calculul, acei km ii parcurgi deja din acea rezerva. Intradevar, umplerea rezervorului pina da pe afara e o tampenie dar se poate face, ca la orice masina, pur si simplu, plinul, pina la primul click al pompei, conditia pentru o cat de cat exactitate a calculului sa fie: aceeasi statie, aceeasi pompa.

Share this post


Link to post

Pana la primu click, am zis, nu pana in buza, ca strici una alta(canistra de carbon), nu e bine.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Cu tot respectul, asta este valabil daca prima benzinarie se afla in apropiere, daca mai parcurgi cativa km in traficul urban sau aiurea dupa aprinderea martorului de nivel minim si pe urma alimentezi se duce tot calculul, acei km ii parcurgi deja din acea rezerva ...

Respectul nu are legatura cu logica: jurnalierul se aduce la zero cand becul de nivel se aprinde prima oara si se citeste cand nivelul de benzina din rezervor este acelasi, la a doua aprindere. Unde sunt acei km parcursi pe rezerva ? Cu putina atentie, ei se regasesc in calcul, adica in cantitatea de benzina consumata.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cu putina atentie, ei se regasesc in calcul, adica in cantitatea de benzina consumata.

 

Si daca prima aprindere a martorului, implicit resetarea jurnalierului, are loc la sa zicem 20km de prima benzinarie, pina la alimentare nu se merge din rezerva de 5 l? Ceea ce spui este valabil cu conditia ca inceperea acestui calcul sa presupuna prima aprindere a becului linga o benzinarie, altfel cei 2o km din exemplu vor denatura orice calcul.

Share this post


Link to post

Are vreo importanta in formula consumului din care benzina consumi si din care pui la loc sau important este sa termini la acelasi nivel la care ai inceput ? Legat de "putina atentie", constat cu tristete ca apelul a fost in zadar.

Share this post


Link to post

Te asigur ca sunt foarte atent. Pentru ca nu vreau sa ma contrazic eu voi calcula in continuare dupa metoda plin-plin, probata in cei 3 ani de cand am aceasta masina si voi lasa pe altii si timpul sa decida ce se intampla cu acei km dintre prima aprindere a martorului, alimentare, a doua aprindere.

 

Sunt, sa zicem in Falticeni. Se aprinde martorul. Alimentez abia in Suceava, pun 10l. Falticeni-Suceava sa zicem 25km. La consumul mediu extern, probat, al masinii mele de 5%, pe distanta F-SV am consumat 1,25l, din rezerva. Parcurg, in exterior, pina la a doua aprindere a martorului, cu cei 10l alimentati in Suceava, 200km. Rezultat: intre prima aprindere si cea de-a doua am facut 225km si am alimentat cu 10 l. Din calcul rezulta ca am un consum extern de 4,44. Nu-i rau...

 

Dupa cum spuneam, las si pe altii sa decida. Eu nu incerc sa impun aici o parere.

Edited by mariustotel

Share this post


Link to post

Offtopic:

Ai calculat de la plin la plin?

@mariustotel > discutia nu te viza, a pornit de la o intrebare (de ce nu de la gol la gol ?) ramasa fara raspuns, desi s-a consumat o gramada de benzina.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Scuze. Credeam ca e un forum si se discuta despre metode de calcul a consumului, nu mi-am dat seama ca este o discutie privata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Metoda plin-plin ofera avantajul de a putea calcula consumuri practic la fiecare drum parcurs, in conditii diferite de trafic, vreme, anotimp, drumuri scurte, etc. Si repet, daca se foloseste aceeasi pompa si statie nu e 100% precis dar dupa cateva alimentari iti ofera o medie de consum. Si ca sa fiu sincer, si aceasta metoda are o hiba, temperatura de afara. Daca azi alimentezi la 10 grade si peste o saptamana la -5 ai o eroare buna.

Fiecare este liber sa-si aleaga metoda sau pur si simplu sa nu-i pese.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...