Jump to content
Sign in to follow this  
body

Volan sport si bucsa pentru axul volanului

Recommended Posts

Salve , am si eu o intrebare de la un amic cu ceva burta care ar vrea sa schimbe volanul de pe cielo.

Se poate monta si daca da ce recomandati pentru treaba asta, eventual si ceva preturi si locuri de unde poate fi achizitionat respectivul volan.

Multumiri :D

PS Locatia sa fie undeva Ploiesti , Bucuresti , Pitesti , ma rog zona asta... :osanale:

Share this post


Link to post

Bucureşti, târg Vitan. Ce vrei şi ce nu vrei.

Share this post


Link to post

Sa ai grija la butuc. Vezi ca se nimereste cel de Opel.Sunt si unele dezavantaje: 1 se trage mai greu de volan, 2 se simt vibratiile mai puternic in volan. Eu am dar m-am obisnuit cu el asa ca...

Share this post


Link to post

As dori inca o data informatii de la cei care si-au pus volan sport despre BUTUC. M-ar interesa detalii, model in concluzie ce anume sa caut. Voi lua pe comanda cred, as vrea sa am cat mai multe detalii ca sa stiu exact ce sa cer. In GALATI nu este targ in Vitan si nu prea sunt magazine de tuning.

 

Avand in vedere ca am cautat subiect cu subiect in sectiunea tuning si nu am gasit nimic concret despre butuc, va rog daca se poate cat mai multe detalii, avand in vedere ca nu sunt familiarizat cu problema.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Stiu doua persoane care au pe cielo volan sport si ambele au butuc de opel, de opel pentru modele mai vechi. Daca o sa vrei volan o sa-ti aduc si flansa, ajunge maxim 60 ron.

Share this post


Link to post

Multumesc de informatie, am cautat diverse modele de volan, printre care si pe linkurile pe care ai avut bunavointa sa mi le dai, si pana la urma am gasit intamplator un volan care mi-a placut foarte mult si la un pret foarte bun.

Acum ramane numai problema butucului s-o rezolv, si as fi recunoscator daca mi-ar da cineva si cateva indicatii despre montaj, deoarece nu as vrea sa merg la service pentru atata lucru. Mai ales partea cu demontarea volanului original.

Share this post


Link to post

Mie mi-au dat volanul jos ca sa-mi regleze directia si s-au chinuit baietii aia in service... Mai bine te duci sa ti-l monteze intr-un service.

Share this post


Link to post

Te referi la scosul volanului de pe axul coloanei? Adica e "infipt bine" acolo?

Share this post


Link to post

Si inca cum... Tragea baiatul ala cu doua maini si deabia dupa ce a dat cu un lubrifiant a reusit sa-l desfaca. Din cite tin eu minte avea o cheie speciala cu care a desfacut piulita aia.

Share this post


Link to post

Cred ca e normal sa fie asa, e vorba de siguranta pana la urma. Dar se poate bag seama :D

Share this post


Link to post

@Moshu. Este cam greu se scos volanul de pe Cielo dar pana la urma reusesti(mam chinuit putin cca 1 ora).Butuc gasesti la Popesu si sunt foarte bune eu am de ceva vreme pret: 45RON.

 

@Moshu 1.Pentru demontarea volanului se scoate piulita de pe ax.2.Apuci volanul cu 2 maini si tragi tare la tine , incercand in acelasi timp sa si misti de volan.Daca nu reusesti tu poti sa te duci la Opel pe centura si o sa gasesti acolo baieti care fac treaba asta cu numai 15RON.Eu nu am reusit si asa ca mam dus la ei.Volan + butuc + montaj 2 mil si ceva.

 

 

 

Cheia pentru piulita este o tubulara mare.

Share this post


Link to post

M-a apucat si pe mine intr-o zi sa scot volanul sa incerc un altul, sport. Pe cand trageam de el cu nadejde, cu ambele maini, m-am trezit ca-mi vine direct in mufa :dizzy: de aproape mi-am scos doi dinti...dar cel putin l-am scos singur... :) >-

 

Pentru siguranta danturii, va recomand sa desfaceti piulita de pe ax aproape de maxim, dar nu de tot ! cand se va desprinde ( brusc..) volanul se va opri de piulita...

Edited by Radux

Share this post


Link to post

Revin cu multumirile de rigoare pentru cei care mi-au dat sfaturi, trebuie sa recunosc, toate "pe linie".

Volanul e montat deja pe masina. Cei care l-au vazut au facut Woauuuu :) )

Deci: ca sa nu patesc minunea cu scosul danturii, am fost la service. Spre mirarea mea a iesit usor. S-a tras cu forta stanga dreapta, dar dupa 5-6 manevre a iesit. Apropos, nici ei nu au scos piulita de tot. Sare destul de tare de pe ax, mai ales ca arcul il impinge sanatos.

Cred ca as fi putut sa fac singur toata operatia, cu exceptia partii cu claxonul, pentru care a trebuit refolosit contactul alunecator. Deci are si claxonul montat.

Butucul: l-am luat din Galati, de la o firma de tuning cu 45 lei. Pe cutie scria chiar Cielo. Atentie, ornamentul de plastic conic care ascunde butucul, este mai mare decat trebuie, are un guler care se taie. Altfel freaca pe pasticul bordului.

Singura problema este ca intre butuc si piulita, pe ax, exista o saiba de 14. In momentul montarii butucului, trebuie adaugata aceasta saiba, de preferat otel, ca sa se poata strange pe ea (am incercat cu cupru, dar e prea deformabil si am renuntat). Odata stransa piulita, verificati tragand de volana st-dr apoi sus-jos (H si V), sa nu aiba nici cel mai mic joc pe ax. Daca simtiti un joc cat de mic, se adauga o saiba mai groasa, sau se mai pune una peste cea pusa deja (costa 1,5 mii lei vechi o saiba).

Din acest moment intervine ultima problema: sta volanul ok la mers? sau e deviat stanga dreapta cu cateva grade fata de pozitia normala? Eu am rezolvat-o prin cateva drumuri pe centura, memorat pe cat posibil pozitia, demontat, pus pe noua pozitie. Dupa cateva incercari, volanul sta perfect pe pozitie (cel din fabrica avea cateva grade deviatie spre dreapta jos pe axa H).

Concluzie: merita din toate punctele de vedere, se tine mult mai bine in mana, este gros si foarte ergonomic. Nu se mai strica toate hainele de piele prin frecare de volan cand ma urc in masina (distanta intre scaun si volanul original este atat cat sa intre piciorul). Este mai mic in diametru, dar se vad foarte bine ceasurile si indicatoarele - asta putea fi o problema.

La drum intins este extrem de odihnitor. La parcari dubioase, cu roti invartite pe loc, mai ales cu cauciuce de iarna pe asfalt cald, e mai greoi decat cel vechi - se simte diferenta. Dar te obisnuiesti si e ok.

Cel putin eu sunt foarte incantat de el, atat estetic cat si practic. Nu imi pare rau ca am fost la service, am dat vreo 20 lei la baieti pentru efort.

Si apropos de primul post, cel cu prietenul cu burta, n-are nici o legatura dimensiunea volanului cu burta. Daca e cazul de burta, se trage scaunul inapoi. Volanul poate sa fie si de camion.

 

Nu am facut poze in mod special, dar am gasit una in care se vede cat de cat volanul montat.

 

post-2385-1173600278_thumb.jpg

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

Sanatos volan :)

Din fabrica nu neaparat volanul original l-au montat stramb, putea fi si din directie.

 

M-a apucat si pe mine intr-o zi sa scot volanul sa incerc un altul, sport. Pe cand trageam de el cu nadejde, cu ambele maini, m-am trezit ca-mi vine direct in mufa :dizzy:

Si la tembelizor mi s-a intamplat sa prinda mai bine Antena 3 cu o mufa stramba.

Share this post


Link to post

Posibil sa fi fost si din directie, dar atat timp cat nu trage in nici o parte, nici la franare nici in mers, am ajuns la concluzia ca e volanul. Parerea mea.

Deci la orice proba pe o pista dreapta si orizontala bineinteles, daca iei mainile de pe volan, masina nu-si schimba directia. Deci e bine pana aici. ;)

Share this post


Link to post

Moshu-le poti da te rog detalii de unde ai luat volanul din Galati si butucul, eventual unde l-ai montat e super tare.

Mersi mult!!!

Edited by leonardsenior

Share this post


Link to post

M-am pricopsit si eu cu un volan sport impreuna cu butucul, ceva asemanator Moshului, dar al meu e mai nasol, estetic vorbind.

Marele avantaj e ca m-am trezit cu o gramada de spatiu la genunchi, in sfarsit se poate roti complet fara sa iau mana de pe el in dreptul cracilor.

 

Intrebarea cea mare este cum se adapteaza claxonul? Moshu zicea de adaptatea contactului original, cumva, dar...cum? circumferinta acestuia e mai mare decat butucul volanului sport.

Moshu e cam inactiv, asadar exista altcineva care a efectuat o astfel de modificare functionala?

Share this post


Link to post

Posteaza ceva poze cu covrigu', din mai multe pozitii, sa vedem ce solutii ar fi.

Share this post


Link to post

Poze... Ignorati mizeria de pe jos, greu cu timpul pentru curatenie.

 

Nu-mi spuneti ca nu se potriveste decorului. Ceea ce am urmarit a fost ergonomia pozitiei de condus. Ramele sunt complet metalice, acoperite cu un soi de cauciuc dur, deocamdata mi se pare foarte solid.

 

Ramane intrebarea : cum pisici adaptez claxonul?! Ma gandeam la desprinderea contactului de pe volanul original, dar ...dupa cum se vede in poze, nu am unde sa-l fixez pe flansa noua.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Monteaza un contact de "limitator" in volanul nou, nu te complica cu porcaria dinainte, este mai "electric". Vezi doar sa reziste contactul la curentul necesar, daca nu exista releu intermediar.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am pe un anumit buton inscriptia 3A-125V. Foarte important, rezista pentru a fi folosit la claxon sau e subdimensionat in cazul in care nu am releul de care pomenea Tolin?

Share this post


Link to post

Teoretic ar trebui sa fie montat releu de protectiie pe masina. In schema apare unul mic (stiu ca suporta 16 A pe contacte) pozitionat in spatele tabloului de sigurante, langa modulul clopotel. Daca ai timp, verifica lucrul acesta. Daca releul se gaseste pe masina, butonul pomenit de tine poate actiona, fara probleme, doar releul nu si claxoanele.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

La GLE-ul meu exista acel releu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...