Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Ce dimensiuni de cauciucuri merg pe Matiz?

Recommended Posts

Dupa cum stiti, dimensiunile cauciucurilor recomandate de constructor pentru Matiz sint 3 mari si late:

-145/70-R13

-155/65-R13

-175/60-R13

 

In RO s-au comercializat exclusiv (dupa cunostintele mele) cu 155/65-R13.

Recomandarea din cartea tehnica cu schimbarea casetei de directie daca treci la 175/60-13 nu este goanga, se pare ca niste cauciucuri atit de late afecteaza componentele directiei si o caseta noua costa 9-10 milioane! daca totusi te maninca undeva, pierzi garantia la directie!

 

Ce cauciucuri am vazut pe Matiz (altele decit 155/65-13):

-165/70-13 (baiatul respectiv zicea ca ating usor la bracare maxim stinga)

-175/60-13 (vazut pe strada, nu stiu daca a schimbat caseta)

-185/55-14!!!! (asta era tunat serios, nu doar roti)

 

Eu astept un raspuns oficial de la Craiova despre montarea cauciucurilor 165/65-R13, care mie mi se par un compromis acceptabil din toate punctele de vedere: directie, atingeri, confort, stabilitate, protectie cauciucuri si jante (sigur cu jante de aliaj o sa-mi plezneasca cauciucurile de 155 daca dau tare in gropi!)

Share this post


Link to post

Mai asa da raspuns ...stiam eu k o sa mearga mai usor dk apare forumul asta !..Cu informatiile adik ...Miultumesc domnule!!!....

Share this post


Link to post

Flex, sa stii ca s-au comercializat si cu alte dimensiuni: eu am 145/70 Hankook, de pilda... si am mai vazut cateva (probabil a fost un lot mic) echipate cu Continental 155/70! Nu /65! Am vazut prea multe ca sa fie o coincidenta... (peste10, intr-un interval f. scurt de timp). Oricum, bag mana in foc numai pentru Hankook 145/70 R13. (Parere personala: aderenta e foarte buna pe ploaie si vreme rece; cauciucul este prea moale, dupa mine...)

As vrea sa-mi spuneti, daca stie cineva, daca cu 155/80 as putea avea probleme... vreau sa-mi pun, pt. ca 145/70 te sparge la rinichi, iar 155/80 sunt nemaipomenite pentru confort...

Share this post


Link to post

Foloseste programelele de aici: http://forum.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=72 si vezi cam unde te poate duce variatia de dimensiune.

Ai dreptate, am vazut multe cu 155/70, dar cred ca erau incaltate de proprietari, pentru cresterea confortului si protectia jentilor.

 

Personal cred ca 155/80 (care inseamna 155/100, 80 inseamna de fapt ca talonul e egal cu latimea caii de rulare) sint un pic cam prea mari si s-ar putea sa atinga; eu as merge maxim 155/70 sau 165/65.

 

PS: offffff! mi-am bulit contul de mail de la birou (am uitat parola) si nu pot sa receptionez scrisoarea de la Craiova; intru eu cumva in legatura cu ei si va tin la curent!

Share this post


Link to post

Multumesc pt. link. Am vazut, e diferenta mare de diametru... De fapt, asta voiam, diametru mai mare nu si latime... diametru pt confort, latime "modesta" - ca sa nu atinga pe undeva... grea treaba!

Oricum, am vazut la Carrefour in parcare un Matiz de firma cu Vredestein de iarna 165/70! La diametru "dadeau" bine, da' mi s-au parut cam late... Imi pare rau ca n-am gasit si soferu' ca nu-l iertam de niste informatii...

Share this post


Link to post

Pai am vorbit eu cu un 165/70 cu jante aliaj OZ ... el zicea ca atinge putin la bracaj maxim stinga, n-am detaliat mai mult, ca blocasem ambele sensuri ale unei stradele ...

Share this post


Link to post

Am primit raspuns OFICIAL de la Craiova ... in esenta, este cam ce stim cu totii ... adica fabrica garanteaza lipsa oricaror probleme DOAR cu anvelope 145/70-13 sau 155/65-13 pe jante de 4.5'' in ceea ce priveste atingerile si fiabilitatea casetei de directie (caseta implica atit demultiplicarea, cit si unghiul de bracaj al rotilor); la Craiova nu s-a produs nciodata vreo masina cu 175/60-13 pe jante de 5'', in consecinta ei nu pot recomanda nimic privind alte dimensiuni de cauciucuri/jante.

Mi-au spus insa sa ma adresez unui atelier de tuning pentru a obtine informatii despre ce merge si ce nu merge pe Matiz, practic aia sa-si ia raspunderea ...

Share this post


Link to post

Iata ce iese de la Calculator:

 

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

 

101mm 266mm 532mm 1670mm 599 0.0%

 

102mm 267mm 533mm 1675mm 597 0.3%

 

155/70-13 108mm 274mm 547mm 1719mm 582 2.9%

 

165/65-13 107mm 272mm 545mm 1711mm 584 2.4%

 

165/70-13 116mm 281mm 561mm 1763mm 567 5.5%

 

105mm 270mm 540mm 1697mm 589 1.6%

 

185/50-14 92mm 270mm 541mm 1698mm 589 1.7%

 

185/55-14 102mm 280mm 559mm 1756mm 569 5.2%

Share this post


Link to post

Astazi am comis-o:

 

Am incaltat 2 jante Alessio SanRemo 5,5J13 cu cauciucuri Uniroyal 680rallye 165/65-13 si le-am pus pe fata; bai, oi fi eu nebun, dar arata coplesitor ... misto de tot!

Sa va impartasesc primele impresii:

- NU ATING DELOC! cred ca sint la limita, mai au 3-5mm pina la contraaripa, dar se potrivesc perfect.

- MANEVRABILITATEA a scazut, merge un pic mai greu volanul, dar aseara la drive-test am observat ca la destule dintre ele, echipate cu anvelope standard Montana 155/65-13 e cam la fel cum e la mine acum; chestia e ca revine un picut mai greu, trebuie sa-l ajut.

- ZGOMOT inca nu pot sa ma pronunt, am facut doar vreo 10km cu ele prin harmalaia din oras; in w/e merg la Brasov, asa ca o sa ma lamuresc si cu zgomotul.

Din combinatia asta de jante de aliaj si cauciucuri un pic mai late decit standard, ceva a iesit cam sifonat, si anume CONFORTUL: cum sa va zic, se simte perfect fiecare pietricica, dar denivelarile mai mari sint amortizate mai bine de talonul mai inalt.

Despre tinuta de drum nu ma pot pronunta inca, dar in drumul de w/e ma lamuresc, prima senzatie e ca s-a imbunatatit, dar poate fi si incintarea produsa de aspectul estetic, omul e un animal ciudat, de multe ori spiritul invinge materia ...

Singura imbunatatire certa este disparitia acelui efect de "torque steering", respectiv glisarea usoara a puntii fata la acceleratie pe drum drept sau in curbe.

Oricum, indiferent de dimensiune, cauciucurile Uniroyal 680rallye sint foarte bune, un compromis ideal(zic eu) intre pret si performanta.

 

Costuri operatiune:

- jante Alessio SanRemo: 6.400.000ROL (2.buc), 3.200.000ROL/buc.

- cauciucuri Uniroyal 680rallye 165/65-13: 3.200.000ROL (2 buc.), 1.600.000ROL/buc.

- antifurturi cod unic :800.000ROL

- montat+echilibrat+valve cromate: 165.000ROL

 

Stiti ce ... sint foarte incintat!

Share this post


Link to post

Sa le stapanesti sanatos, si sa fii mereu multumit de ele...

Dar ai zis ca sunt cam la limita, ca mai au 3-5 mm si ating... la gropi nu e problema?

Share this post


Link to post

Nu, ca m-am dat cu ele prin hirtoape ... sint la limita doar la bracare maxima, pe contraaripa, pe cursa sus/jos nu e nici o problema, nu atinge buza aripii nici cu armata sovietica.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema. A vazut cineva vreodata un Mati incaltat cu 155/70-13 sau cu 145/80-13? In Iasi se gasesc din plin la syh. Eram curios daca cu talonul mai inalt mai sta pe strada sau risti sa te rastorni.

Share this post


Link to post
Eram curios daca cu talonul mai inalt mai sta pe strada sau risti sa te rastorni.

Cu siguranta creste confortul, dar scade pe masura tinuta de drum, in special in viraje.

 

Cum naiba sa rastorni o masina? trebuie sa se intimple un eveniment de alta natura ca sa ajungi la performanta asta ... la viteza cu care poate sa mearga taraboantza nu cred ca se poate intimpla asa ceva pe drumuri publice ... mai periculoasa mi se pare subvirarea si tendinta de tzopaire a puntii spate!

Share this post


Link to post

vreau sa-mi schimb anvelopele la matiz. Michelin vreau. Ce dimensiuni imi recomandati?

Share this post


Link to post

Ioi! citisi mai sus? depinde ce vrei, tinuta de drum sau confort ...

 

Ca o opinie personala ( :!: si doar atit :!: ) cind le termin pe astea 165/65 de le am acum o sa iau 175/60 ...

Share this post


Link to post

Da ce Felix se inalta mai multy cu alea 170/60!?!?...Sti ca eu vreau s-o inaltz...

Share this post


Link to post

Zeule, 170/60 nu prea exista :lol: ... tu parca vroiai 165/70 sau 155/70sau80 ca s-o inalti, si despre astea s-a discutat ... concluzia a fost ca nu stim exact ce se intimpla, poate te oferi pe post de cobai :lol: :lol: :lol:

 

175/60 au aproape acelasi diametru cu 155/65, citiva mm in plus, dar le iau pentru stabilitate, nu pentru confort ...

Share this post


Link to post
Ioi! citisi mai sus? depinde ce vrei, tinuta de drum sau confort ...

 

Ca o opinie personala ( :!: si doar atit :!: ) cind le termin pe astea 165/65 de le am acum o sa iau 175/60 ...

 

 

pai asta inseamna sa schimbi si caseta de directie...

Share this post


Link to post

Doar daca vreau :lol: ... si nu vreau :lol:

S-o luam sistematic:

- ce zice Craiova si Cartea Tehnica ce mi-au dat-o cu masina: atinge pe contraaripa, se bulesc componentele directiei mai repede si in final ca nu dau garantie daca schimbi dimensiunea de cauciuc ... de parca componentele acestei masini ar fi proiectate la limita si orice solicitare mai mare le distruge.

- ce zice Manualul de service (in engleza): deoarece niste cauciucuri mai late induc o manevrare mai grea a directiei, e pusa in pericol siguranta in circulatie a micutei coreene de 1.45m si 40kg ce ar trebui sa conduca un Matiz cu dotat cu aceste "monstruozitati" de cauciucuri; drept urmare, cauciucuri 175/60 au NUMAI modelele cu servodirectie si cu o alta caseta de directie, cu un raport de demultiplicare diferit de astea ale noastre; nici o vorba despre atingeri sau uzuri premature, se vorbeste exclusiv de usurinta maneevrarii si de implicatiile acesteia asupra sigurantei.

- ce imi spune mie bunul-simt: orice componenta mecanica este supra-dimensionata cu un anumit procent (eu estimez minim 50%), asa ca nu cred ca Matiz-ul e proiectat altfel.

- ce imi spune experienta: am facut cu cauciucuri 165/65 peste 10kkm in 4 luni si in afara de amortizoare si un pivot nu am avut nici o problema la trenul de rulare/directie; este evident ca nu de la cauciucuri, ci de la starea drumului s-au bulit; experienta e cu atit mai relevanta cu cit 165/65 este o dimensiune non-standard pentru Matiz, sint cu 12mm mai mari in diametru decit 155/65 ... eu zic ca daca era sa apara vreo problema, atunci ar fi aparut la acest rulaj.

 

Concluzia mea :!: personala :!: : nu cred ca o sa mi se strice caseta de directie daca pun 175/60; cit despre usurinta manevrarii cred ca ma descurc, am stagii ample pe o Lada 1500 :lol: :lol: :lol: (la aia sa vezi volan greu!)

Share this post


Link to post

Aha bun atunci din astea de care vrei tu 175/60 !Zici ca-s la fel cu alea 165/65!?!?Gata m-am prins o s-o comit nu stiu cand insa ca acum de iarna cred ca imi treb de iarna si aici zau daca stiu ce dimensiune sa-mi iau ca simt eu asa ca n-ar fi vbine late pe iarna!!

Share this post


Link to post
cit despre usurinta manevrarii cred ca ma descurc, am stagii ample pe o Lada 1500 :lol:   :lol:   :lol: (la aia sa vezi volan greu!)

 

Incearca Oltcit. Acolo daca lasam volanul liber in curba masina mergea in curba la infinit fara sa tinda sa se indrepte rotile. Faceai "brand" nu alta. :wink:

Share this post


Link to post

Felix maestre tot respectul dar o toleranta de 50% mie personal mi se pare foaaaarte mare !Asa ca ai grija cu gumele astea mari !!!....

Share this post


Link to post

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference

155/65-13 101mm 266mm 532mm 1670mm 599 0.0%

165/65-13 107mm 272mm 545mm 1711mm 584 2.4%

175/60-13 105mm 270mm 540mm 1697mm 589 1.6%

 

Q.E.D.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Share this post


Link to post

da, dar ati gasit voi pe undeva 175/60???

ca io nu am vazut nimic su 65...

Share this post


Link to post

Da, am gasit destule ... imi e cam lene acum sa caut hirtiutza pe care le am trecute TOATE cauciucurile ce se potrivesc pe Matiz 155/65 si 175/60, vara+iarna, dar se gasesc ... imi amintesc acum Uniroyal, Semperit, Fulda, Toyo ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...