Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Tendinta Propulsorului

Recommended Posts

Alt articol scris cu c.rul, italienii n-au nevoie sa-i ajunga pe nemti la motoarele pe benzina :D

Share this post


Link to post

Nemtii de vreo 2-3 ani au inceput sa faca si ei ceva motoare mai moderne pe benzina (daca vorbim de motoare mici)... Grupul fiat produce cele mai faine motorase mici pe benzina. Daca ar face si restul masinii la fel de bune pe cat motoarele ar fi ceva...

Share this post


Link to post

Si daca vorbim de motoare mari? :) )

Share this post


Link to post

Au (re)inceput sa faca si masini bune, in clasamentul ADAC 500 si Panda sunt in top3 amandoua, iar Punto sta acceptabil, doar Bravo pare sa aiba ceva pb. Sunt insa curios cat sunt de fiabile MiTo sau Giulietta, sper ca si Alfa sa fi scapat din perioada aia neagra in care erau in coada topurilor de fiabilitate, ca au cateva modele interesante. Pacat totusi ca au uitat ca o masina sportiva tre' sa fie rwd :D

 

LE

@Tommy

Cat de mari? :D 2l? 4l?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@mr_ - care masina sportiva? Fabrica vreuna Alfa in prezent?

 

Deocamdata tot la diesele stau bine italienii. VAG abia incepe sa inteleaga ce e aia CR si cum trebuie facut un motor cu aceasta tehnologie.

Insa la benzinare - cand nemtii s-au apucat de benzinare mici turbo (1.4 TSI) italienii inca se luptau sa inteleaga de ce naiba sunt de rahat motoarele lor aspirate cu injectie directa... Acum se pare s-au prins, s-au mai uitat prin curtile vecinilor, si sunt baieti destepti, incep sa recupereze. De le-ar face fiabile ca JTD-urile...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Ei, intre timp s-au prins si cu ce se mananca injectia directa de benzina, ba chiar au reusit sa le ia fata celor de la VAG si la capitolul asta cu motoarele multiair.

De fapt si JTS-urile au fost mai reusite (si mai longevive) decat FSI-urile. Daca stai sa te gandesti mai tare au balbait-o VAG, care la un moment dat au renuntat la FSI si aveau in continuare in oferta MPI. E drept, probabil cloceau TSI-urile...

Share this post


Link to post

JTS-urile sunt cele mai "gresite" benzinare cu injectie directa. Prima generatie cel putin. Cele mai noi (159 de exemplu) sunt oleaca mai reusite. Longevitatea nu are nimic de-a face cu calitatile JTS-ului (cum ar fi fost normal) ci cu impotenta concernului de a scoate altceva...

 

La FSI nu s-a renuntat, din contra - a evoluat in TSI-uri. Care de fapt sunt TFSI-uri ;) . Adica FSI-uri turbo.

Iar MPI-urile au fost in continuare in oferta pentru ca erau ieftine, fiabile, si cel mai important, nepretentioase la combustibil. Au fost scoase pentru ca a devenit oneroasa aducerea lor la normele din ce in ce mai drastice de poluare.

 

Multiair-urile inca nu au luat fata TSI-urilor. Dar nu mai au mult, doar sa se dovedeasca fiabile le mai trebuie. Si avand in vederea problemele de la 1.2-ul TSI, au toate sansele sa treaca in fatza.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Da, tractiunea fata este pentru handicapati, corect cum zicea nenea ala de la top gear.

Eu nu stiu care e tendinta propulsoarelor, probabil capacitati mici turbo, o gaselnita, dupa mine.

La mine dupa 6 cilindri si tractiunea spate de la bmw, nu stiu ce masina pina in 40-45 de mii mi-ar mai aduce aceeasi bucurie,

asa ca ii salut cu jet si bolta pe toti fabricantii de motoare de motocositoare.

Share this post


Link to post

Motoarele de motocoasa sunt 90% din piata europeana...

 

La Fiat ma refeream la 1.2 (ala mic, simplu si cu o curba f plata de cuplu->consum mic), 1.4 16v starjet (distributie variabila), 1.4 tjet si mai noile multiair. Nu am pus in calcul motoarele nereusite scoase de alfa la inceptul deceniului trecut...

Share this post


Link to post

Motoarele de motocoasa au aparut de nevoie: nevoia de consumuri mici ca-i benzina scumpa, nevoia de cilindree mici ca-s taxele mari si aici nu e USA, samd samd. Japonezii au dovedit ca se poate (masina mea se vinde in Japonia cu 660 cm turbo, de exemplu), de motociclete nu mai vorbesc. Inginerii se adapteaza dupa ce dicteaza manajerii. Si decat sase-n-linie, mai bine opt-in-v :prr:

Share this post


Link to post

Ai nevoie de mai mult de un motor de polizor sa faci 3 km pana la munca si apoi sa mergi la mall sau la s'permarket ? Inafara, orice motor ar avea se taraie cu 50-70 km/h si iarna nu circula ca n-au pneuri adecvate.

 

Motoarele natural aspirate de 2,5 - 6L sunt pentru premianti.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Motoarele astea mici aspirate iti pot adece zambetul pe buze in aceeasi masura un aspirat nesimtit de mare. Singurul lucru unde nu le egaleaza, decat partial din conceptia evacuarii - sunetul. Insa cand vezi cosum cel mult la jumatate fata de V-uri... iti trece si "frustrarea" aia.

Share this post


Link to post

@Makdat

Chestia cu motoarele nereusite e discutabila, mai usor e sa discuti despre masini nereusite. Insa orice masina e nereusita atunci cand singura prioritate stabilitata de management e scaderea costului de productie, indiferent de cat de buni sunt inginerii contabilii pot strica tot. Au trecut si francezii, si nemtii prin perioade din astea, nu doar italienii. Si oricum nici FSI-ul n-ar rupt gura targului in materie de succes si fiabilitate.

 

Eu sunt de acord cu Tommy ca un RWD cu un motor asa la vreo 3 kile aspirat e demential ca feeling, iar la bugetul unui 330i de ex ai putine optiuni care sa ofere acelasi lucru.

 

Pe de alta parte, daca vrei performanta pura in situatii gen circuit, se poate obtine si cu un prapadit fwd cu motor de 2kile... Reno Megane RS se bate de la egal la egal in timpi cu M-urile, desi costa la mai putin de jumatate, are cu macar 100CP mai putin si e muuuult mai lent in linie dreapta. Nu se pot compara pe autobahn... insa pe Nurburgring e altceva. Poti avea performante pure si cu buget de familiara, nu trebuie musai supercar daca esti pasionat de circuit si vrei sa spargi recordurile. Megane RS costa cam cat un 320d echipat cat de cat, e mai lent decat un 330i in linie dreapta, insa are un handling care compenseaza "submotorizarea" din plin pe circuit, chiar daca repet e fwd...

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Si decat sase-n-linie, mai bine opt-in-v :prr:

Pai frumos ar fi sa comparam L6 cu V6. :) Spre exemplu V6 de 3L de la mercedes e ceva mai violent in turatii joase decat un L6 BMW, de la 2500rpm trage de parca intra o turbina, dar se termina mai repede in ture si per ansamblu scoate 10-15% mai putina putere.

La sunet ambele te duc la delir, eu personal prefer sunetul de bmw, insa diferenta uriasa e la directie si tinuta de drum, unde bmw-ul e deasupra cu 3.5 clase :) V8 n-am condus.

Share this post


Link to post

V8 am condus eu pe truck-uri (5l-7l): cand apasai pe acceleratie decola animala de 3t... Sunetul de motor este inconfundabil, admisia suna cel putin la fel de tare ca evacuarea. La cat aer intra in motor cred ca poate sa inghita un 500 fara sa simta :D

Share this post


Link to post

Na, ie-te tendinta: articol - noile motoare GM, "noile motoare pe benzina vor avea capacitati cilindrice intre 1 si 1,5 litri".

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...