Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Cutia de viteze Matiz - ce parere aveti despre ea?

Cum vi se pare cutia de viteze la Matiz?  

162 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@adostar > si eu puteam la Matiz, la orice ora si la orice viteza. E o chestiune doar de mana, nu trebuie sa fortezi, o gasesti imediat.

 

Ce sa gasesti ? Presupun ca tr.I...si eu o gasesc nu-i asta problema :D , numai ca daca masina este in mers vreau sa zic ca nu prea intra in tr.I decat daca fosrtezi putin ceea ce nu este bine avnad in vedere ca tr.I este facuta doar pentru plecarea de pe loc. De exemplu la pugeot 206 daca esti in mers nu intra in tr.I nici s-o omori decat daca masina mai are putin si se opreste, ma repet acelasi lucru l-am observat si la opel combo.

Share this post


Link to post

@adostar > ca s-o scurtez in Centru, am un deal cu panta foarte accentuata, plus gheata, iarna, ca-i pe un versant pe care nu bate Soarele. Dupa varf, la vreo 50m, cand doar in frana se mai poate cobora, ca sa nu stau cu piciorul pe frana pana jos, bag treapta I-a, deci, in sarcina mare ! Fac drumul acesta de 15 ani, cel putin o data pe saptamana. In afara de Dacia 1310, cu orice masina am fost, toate au luat-o imediat, fara ratare. Iarna, dupa ora 17, cand ingheata pe aici, eu franez doar cu retrogradare in treapta a I-a. Nu exista sa nu intre. Iti spun, e doar o chestiune de exercitiu. La o treapta nesincronizata ai 50% sansa sa nu-ti intre. In cazul acesta, simti la mana, nu insisti, impingi usor si astepti momentul urmator. O data format reflexul, nici nu mai sesizezi vreo diferenta fata de alte trepte. S-ar putea sa mai fie o explicatie: eu nu merg incet si atunci, la orice retrogradare sunt obligat sa ciupesc frana intre schimburi, iar introducerea se petrece pe ridicarea piciorului de pe frana, niciodata cu piciorul pe frana ! Din acest motiv, trecerea este lina, frana de serviciu este continuata de frana de motor, fara discontinuitate. Dar toate acestea sunt reflexe formate foarte mult in urma si doar daca ma analizez le mai pot sesiza. Cine a mers cu mine, poate a remarcat mai bine decat o pot face eu.

Share this post


Link to post

Nu stiu fiecare ce remarca atunci cand merge cu tine.. da' sigur simte ca e intr-o masina sport :)

Share this post


Link to post

Da, da, da. asa e, subscriu! :) Cu Tolin la volanul masinii mele, si eu in dreapta, am calcat frana de vreo trei ori... cu forta! :)

Share this post


Link to post

Aici sunt de acord cu Tolin. Intra la orice masina cu cutia in mintile ei si cu ambreiajul reglat corect in 1-a din mers. Calci ambreiajul si impingi spre 1-a usor. La un moment dat o sa intre singura. Treaba asta se intampla la toate vitezele dar la cele mici este mai pregnanta.

 

off-topic: Un alt sfat... sunt cutii care permit... si cutii care nu permit... schimbari rapide. Oricum la orice cutie daca ii inveti "mersul" (diferentele de viteza intre pinioane) poti schimba rapid. Optimul se invata folosind metoda de mai sus.

Edited by Pedala

Share this post


Link to post

ciao numi spui te rog exact cum trebuie reglat surubu...cum adik incerc in fiecare viteza...te rog...am aceleasi probleme...din a 2 in a3 scartaie destul de urat...Faza cu ridicarea pedalei de ambreaj am facut-o da tot nu intra asa de fin ca si la Matizu unu-i prieten.

Te rog mult!

Share this post


Link to post

Ce ulei ai in cutie si cati km ai cu el ?

Share this post


Link to post

Ala se schimba la 10.000 km

Share this post


Link to post

nici mie nu mi-au schimbat uleiul din fabrica la 10k...am intrebat d c si la service mi-au spus ca nu se schimba decat la 80k ca manualele sunt vechi. Am sunat la Craiova si au spus ca acesta se schimba la 50k. pe cine sa mai crezi...

Share this post


Link to post

bun da io tot nu am inteles care-i faza cu surubelu de sub pielea aia care acopera maneta schimbatorului...imi explica careva...??

Share this post


Link to post
pe cine sa mai crezi...

Pe coreeni, aceia care au facut aceasta masina. Greseala voastra este ca tot intrebati. Dorinta de a schimba un consumabil, inainte de termen, este dreptul suveran al proprietarului si n-are nicio legatura cu reviziile.

Share this post


Link to post

pai daca si romanasii nostri dau manualele neactualizate,

Share this post


Link to post

Pai tu pe cine crezi? Raspunsul de la craiova este corect, mai ales ca nu stim cum ai formulat intrebarea. Da, uleiul se schimba la 50.000km, este a doua schimbare, prima survenind la 10.000km iar uleiul la cutie se schimba din 40.000 in 40.000 de km.

Share this post


Link to post

Eu am avut probleme cu ea de noua, de cand mi-a dat-o firma in 2004 mereu se aude un zgomot deranjant cand bag a treia, am fost la service dar nimic ...deja m-am obisnuit cu ea.

Edited by Yaz

Share this post


Link to post

Cand am cumparat masina anul trecut(avea 55k km) intra prost in a doua si a treia la retrogradare si in marsh arriere.Prin reglarea cablului de ambreiaj s-a rezolvat treaba cu marsh arriere-ul iar cu celelalte viteze s-a rezolvat in timp si cred ca din cauza stilului de condus.

De exemplu cand am cumparat-o nu puteam sa retrogradez III - II daca aveam mai mult de 20 km/h.Ori nu intra ori caraia foarte tare de spuneai ca nu are sincroane.La fel cu IV - III, caraia foarte tare daca aveam mai mult de 50km/h.Acum pot sa dau a treia si daca am 60 si a doua pana in 30 si ceva de km/h fara sa caraie.

Viteza I puteam sa dau doar daca masina era complet oprita si era destul de deranjant sa merg cu a doua cu 5km/h.Acum merge sa dau I-a daca am putin sub 10km/h dar aici e destul de ciudat, pentru ca am inteles ca nu sunt sincroane la I nu?

Share this post


Link to post

SI la mine s-au rezolvat multe cu reglarea cablului de ambreiaj.

Si la fel, cu gresarea mecanismelor de la schimbator si cu fixarea placii pe care e prins schimbatorul (erau slabite/rupte ceva suruburi pe acolo). Recent, @closhcutza a aplicat acelasi leac, si e multumit :D

Share this post


Link to post

Da, si eu am facut acelasi lucru, dar la mine nu era problema ca nu intra in viteza ci mi se parea mie aiurea cum mergea schimbatorul, greu si relativ imprecis. Acum, dupa strangerea suruburilor, gresarea ansamblului schimbatorului si a selectorului localizat in compartimentul motor merge "ca unsa".

 

Ca si comparatie:

- pot selecta treapta 1 pana la ~25km/h, din oricare treapta superioara;

- pot selecta treapta 2 pana la 40km/h din oricare treapta superioara;

- pot selecta treapta 3 pana la 80km/h din oricare treapta superioara;

 

Aceste valori sunt date pentru retrogradari si sunt valori reale, incercate. Mai sus de atat nu am avut nevoie.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Ca si comparatie:

- pot selecta treapta 1 pana la ~25km/h, din oricare treapta superioara;

- pot selecta treapta 2 pana la 40km/h din oricare treapta superioara;

- pot selecta treapta 3 pana la 80km/h din oricare treapta superioara;

 

Mama ce beton, si eu ma bucuram de valorile mele.Na stai sa citesc si eu sa vad ce si cum ai facut :)

Share this post


Link to post

Valorile alea sunt dintotdeauna, nu aveam ce sa-i reprosez cutiei de viteze, singura mea nemultumire era indreptata catre functionarea schimbatorului, care nu mai mergea la fel de usor si precis ca atunci cand era noua masina. Si inainte sa gresez pe acolo puteam sa retrodradez asa numai ca mi se parea ca trebuie "sa caut vitezele" si asa nu numai la retrogradare. Plus ca incepuse sa scartaie un pic cand treceam in treapta a 5-a.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ah, atunci e nasol la mine.Daca am peste 60km/h nu pot da a III-a si daca am peste 32-33 nu intra a II-a;caraie de numa :( .

Ca si comparatie, pe Dacie am o cutie frantuzeasca cu 4 trepte care nu a carait nicidata si nu a agatat niciodata, este super precisa, ceea ce e un mare lucru pentru destinatara programului "Rabla".

 

Disclaimer: Nu am comparat masinile ci doar cutiile de viteze!

Share this post


Link to post

Gandeste-te ca eu treapta a III-a o folosesc intensiv la depasit in scurt, si retrogradez din a IV-a si la 70, chiar si la 80, depinde cat de repede trebuie sa depasesc. Niciodata nu mi-a facut vreo figura, cu carait sau altceva. Doar iarna, cam 10 minute dupa ce am pornit de pe loc intra mai greu in treapta a doua, adica trebuie sa am un pic de rabdare, sa nu trec direct ci sa fac o mica pauza pe liber dar m-am obisnuit cu ea si nu o fortez in acele 10 minute, pana se incalzeste un pic uleiul. Dupa ce se incalzeste afara(cum este acum, peste 12-13 grade) intra fara probleme de cum plec de pe loc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...