Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Deci pana la urma "mai e dieselul o afacere?" ca n-am inteles.

 

Depinde de fiecare, de cat de mult circula, de ce masini prefera, de preturi, de ... mult chestii.

Dar consuma mai putin.

 

Spuneti-mi atunci, in conditiile astea, cum naiba sa ajunga un Matiz sa aiba sute de Nm?!

 

Din linkul pus de mine, mai sus:

 

you can see that the Caterpillar engine produces 1,650 lb-ft of torque at 1200 rpm, which is 377 hp. At 5,600 rpm, the Mustang engine also makes 377 hp, but it only makes 354 lb-ft of torque. If you have read the article on gear ratios, you might be thinking of a way to help the Mustang engine produce the same 1,650 lb-ft of torque. If you put a gear reduction of 4.66:1 on the Mustang engine, the output speed would be (5,600/4.66 rpm) 1,200 rpm, and the torque would be (4.66 * 354 lb-ft) 1,650 lb-ft -- exactly the same as the big Caterpillar engine.

 

Deci te joci la cutie si un diesel de 12.000cmc are acelasi cuplu cu un benzinar turbo de 4.600cmc.

Get it?

Share this post


Link to post

Pai da ai dreptate dar intrebarea nu era asta. Era aia cu opelul vs audi :D si era o comparatie gandita bine zic eu.

 

Tolin a spus foarte bine mai sus. Nu comparati mere cu pere. Parerea mea e ca orice benzinar turbo bate un turbodiesel de aceeasi capacitate la CP si in viata reala, cu aprox aceeasi presiune in turbina (nu matematic, fizic, ecuatii, chestii....) poate dieselul are cuplu mai mare, dar il omoara turatia. Iarasi comparatia intre benzinar aspirat si turbodiesel nu e fondata din nici un punct de vedere. Si da, marele avantaj al dieselului este consumul si atat, datorita randamentului mai mare al motorinei fata de benzina. Turbo pe diesel a aparut din necesitate fiindca primele dieseluri fara turbo erau extrem de puturoase. Ok sunt niste motoare bune si fiabile, consuma putin dar nu le mai ridicati in slavi atata ce naiba. Eu n-am auzit de diesel care sa mearga la 18.000 ture pana acum. Nici nu cred ca se poate din considerente de fizica.

 

Apropo, astea erau discutii pentru topicul de "benzina vs diesel"

 

Si acum, dati cu pietre, rosii,cartofi etc...fiecare cu ce are :P

 

PS. @ satori, foarte corect, edit-ul acum l-am vazut. Si consumul caterpillar-ului se va apropia de cel al mustang-ului.

 

PS2 @ovi_jer. Ala e manual de fizica ? =)) . Foarte tare si adevarat.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Manual sofer profesionist-mecanic auto :)

Share this post


Link to post

Ala e manual de 'dat in diverse'. Inca mai avem probleme la inteles notiunea de cuplu, apoi trebuie sa trecem la (de)multiplicare... Mai e pana la manual.

Share this post


Link to post

Vad a nu ne intelegem nicidecum... Eu vorbesc de autoturisme, cutii de viteza normale. Vorbiti de diesel-ul meu ca si cum ar avea cutie de Raba :) Chiar credeti ca un benzinar ca al vostru, cu cutia mea, ar avea mai mult cuplu decat cdti-ul meu? Vise placute...

Pana una-alta motorul meu ma duce la 100 km/h in 8.9 secunde, are 150 CP, 320 Nm si consuma 6.0 l/100km, conform celor de la Opel. Astia de ma criticati atata dati-mi raportul dintre sprint si consum la bolizii vostri, sa vedem unde e afacerea :)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Pai e simplu. La aceeasi turatie motorul care are cuplu mai mare "trage" mai bine. Nu? Sau poftim, mai elevat, are forta mai mare de tractiune. Lasand la o parte cutia si alte accesorii.

Share this post


Link to post

Intr-una din formulele de acolo sunt introduse notiunile de cuplu la rotile motoare si cuplul la motor.

Share this post


Link to post
... poate dieselul are cuplu mai mare, dar il omoara turatia. Iarasi comparatia intre benzinar aspirat si turbodiesel nu e fondata din nici un punct de vedere. Si da, marele avantaj al dieselului este consumul si atat, datorita randamentului mai mare al motorinei fata de benzina ...

Mai este un mare avantaj dat de turatia joasa: fiabilitatea dubla (in principiu). Dar asta doar daca il lasi asa cum l-au proiectat injinerii in motoare.

Share this post


Link to post

@nene, nu vorbim de masinile noastre ca nu e "liniuta aici". Ai chiar si asa un benzinar cu cai mai putini scoate suta mai repede ca al tau. Zi de consum!

Share this post


Link to post

Un exemplu te rog. Benzinar cu cai mai putini, sub 9 secunde, da' sa nu zici Elise :)

Share this post


Link to post

Nu zic, ca vad ca nu stiu ce imi dai voie sa zic.

Share this post


Link to post
Pana una-alta motorul meu ma duce la 100 km/h in 8.9 secunde, are 150 CP, 320 Nm si consuma 6.0 l/100km, conform celor de la Opel.

 

Asta inainte de a pune cutiuta verde cu rezistente pentru oconomie nu?Tinand cont ca masina are deja 1 an si dupa spusele tale cu cateva posturi in urma ca motorul pierde din putere dupa 1-2 ani la care se adauga green box-ul pentru economie ajungem la concluzia ca mai are decit 100 de iepe si cuplu cat sa stringi un surub de chiulasa.

Share this post


Link to post

Mda, tipic, la ce altceva sa ma mai astept sa citesc de la tine. Datele alea sunt ale producatorului, ce nu-i clar?

Ar trebui sa stii ca un diesel are nevoie de 30,000 km sa-si dea drumul, sa se rodeze cum trebuie. A mea are 22,000 km acuma. Ia, zi-mi tu ce parametri am azi :)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Repet ce am spus mai demult si ce am constatat la motoarele 16v (aurisul de-l conduc acu). Pentru a merge intr-o marja de putere acceptabila trebuie sa ma situez intre 4 si 5.5k ture. Dpdv fonic e deranj mare. La mers normal merg ~2500rpm. La depasire trebuie sa retrogradez, fac soc si speriu pasageru', par a conduce sportiv. Acest lucru nu imi place si mi s-a dus in firma renumele de sofer sportiv. Asta cand eu defapt sunt foarte linistit.

Share this post


Link to post
Un exemplu te rog. Benzinar cu cai mai putini, sub 9 secunde, da' sa nu zici Elise :)

Ai rabdare sa vina unul cu o din asta, echivalent la ce ai tu, 2L turbo: http://www.torqueitalia.com/ , doar nu vrei sa faci liniute cu Matizurile.

Ca sa intelegi, un 2L turbo benzinar tunat face 4,9s pe suta, adica-i racheta pe linga tine, el parcurge 300m pana cand ajungi tu la cu Dieselul la 100 km/h.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Masina ta avea fix pix cat scria din fabrica, acum ceva ani. Mai mult, daca te uiti pe site-ul ala cu multe curbe dyno, ai sa vezi ca in general producatorul e cam optimist, cel mai adesea cu 5-10%. Daca iei in considerare vechimea motorului si eroarea producatorului ...

 

Uite ca-ti raspund ca de obicei cu raspunsurile tale.

 

Te contrazici si tot odata iti raspunzi singur la afirmatiile non-fizice sau non-matematice pe care le scrii pe aici adunate in cele 150 de posturi in care vrei sa demonstrezi ca tu esti cel mai destept de pe aici si ai cea mai tare masina din australia.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

@tolin: Ce legatura au alea cu ce am intrebat? Vad ca m-ai citat si degeaba ;)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Intrebare :

 

Mda, tipic, la ce altceva sa ma mai astept sa citesc de la tine. Datele alea sunt ale producatorului, ce nu-i clar?

Ar trebui sa stii ca un diesel are nevoie de 30,000 km sa-si dea drumul, sa se rodeze cum trebuie. A mea are 22,000 km acuma. Ia, zi-mi tu ce parametri am azi :)

 

Raspuns :

Masina ta avea fix pix cat scria din fabrica, acum ceva ani. Mai mult, daca te uiti pe site-ul ala cu multe curbe dyno, ai sa vezi ca in general producatorul e cam optimist, cel mai adesea cu 5-10%. Daca iei in considerare vechimea motorului si eroarea producatorului ...

Share this post


Link to post
Ai rabdare sa vina unul cu o din asta, echivalent la ce ai tu, 2L turbo: http://www.torqueitalia.com/ , doar nu vrei sa faci liniute cu Matizurile.

Ca sa intelegi, un 2L turbo benzinar tunat face 4,9s pe suta, adica-i racheta pe linga tine, el parcurge 300m pana cand ajungi tu la cu Dieselul la 100 km/h.

 

 

Nu am gasit cu atat de putini cai, dar am gasit unul cu mai multi, aspirati totusi. Ma rog ne invartim in zona hot hatchurilor totusi.

 

http://renault.ro/vn/focus_clio_rs/p22_1.html

Share this post


Link to post

@wallaby > Pentru un motiv simplu pe care vad ca insisti spre a nu-l intelege: daca motoarele pe benzina se echipeaza turbo pentru sport-distractie, moatoarele Diesel au ajuns sa se faca turbo ca sa te poti duce cu ele la s'permarket.

Share this post


Link to post

Si care-i problema? ABATEREA e generala, deci se aplica la toate motoarele. Inclusiv la Daewoo.

Mi-e greu sa cred ca un motor vechi de 7-8 ani mai e in parametrii... Al meu, cum spuneam, inca nu si-a dat drumul.

 

Haideti, chiar nici un hatch sau sedan cu mai putin de 150 CP sub 9 secunde?

 

Nu am gasit cu atat de putini cai, dar am gasit unul cu mai multi, aspirati totusi. Ma rog ne invartim in zona hot hatchurilor totusi.

 

http://renault.ro/vn/focus_clio_rs/p22_1.html

 

Pai o intoarcem acuma? Clio are 200 CP! E si mai mica decat Astra, arata-mi un Megane

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Masina la care ai facut referire a lui andreib are 2 ani.Chiar si in australia 2 nu este egal cu 7-8.Nu se vede sau nu se intelege de la fumul de diesel?

Share this post


Link to post

Orice masina care ia suta cu a doua face 10s. daca ai si peste 100 cai scoti chiar mai bine. Deci iar revenim la discutiile anterioare cu rapoartele.

 

PS. A mea ia in 13s si imi mai lipsesc ~5-10km pe ceas sa n-o iau cu a doua. Daca era a doua mai lunga mai scadeam cel putin 2 secunde. Si gandeste-te cat costa :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...