Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian79

Calitatea pentru romani ...

La romani ...  

75 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

dar nu pe aceeasi linie de asamblare.. una e cand un renault de exemplu e facut in franta si alta cand e facut in turcia, piesele putand fii diferite fara prea multe diferente de cost din punct de vedere al logisticii si asamblarii..

 

Si fac pariu ca p-ala din Turcia ni-l expediaza noua :P

Share this post


Link to post

pai aici e vorba de considerente de costul fortei de munca si de faptul ca sedanul e adresat pietei din europa centrala si de sud-est.. de fapt din cate stiu eu insa si break-ul tot acolo e facut si se exporta si in u.e..

Share this post


Link to post

Well, am aceleasi amortizoare Sachs pe gaz comandate pe computer care le are si neamtu si francezu. Mai mult, am cerut gume Bridgestone Turanza ER300 care sunt superioare celor Continental PremiumContact cu care vine opel-ul in mod normal, si am primit, fara suprataxa. Tapiteria si plasticul e la fel cu o Astra H adusa din Germania. Ce sa mai zic? Sunt cazuri si cazuri. Chestia cu "mai prost pentru RO" merge la placi de baza etc unde chinezului nu-i e greu sa faca 2-3-4-5 linii de asamblare diferite...

Share this post


Link to post

Langa Brasov se produc interioarele alea misto pentru BMW, Mercedes, Toyota, etc. cu piele si insertii de lemn. Credeti ca sunt proaste doar pentru ca sunt facute in Romania? Nu, tehnologia folosita e de ultima ora de sta mata in coada (i.e. roboti antropomorfi). Diferenta fata de fabricile de afara este data doar de grija fata de muncitori: salarii mai mici si protectia muncii mai putin bagata in seama. Ma indoiesc ca fabrica Reno din Turica e la fel ca asta din Romania cu roboti antropomorfi pe baza de tuica si cu juma de norma.

Share this post


Link to post

Parerea mea

1. Nu cred ca unui lot de masini pregatit ptr Romania i se acorda aceeasi importanta ca unui lot de masini pregatit ptr vestici. Si aici ma refera la masinile produse ptr societatea de mijloc. (chiar credeti ca vopseaua se aplica tot in atatea straturi la Loganu facut ptr romani ca la Loganu facvut ptr nemti ?

2. Tipurile de masini dedicate unui segment de piata exclusivist (clasa de sus) nu vor avea niciodata de suferit in materie de calitate. Nu o sa auzim niciodata ca unui Maybach, Toureg sau mai stiu eu ce i se exfoliaza vopseaua... indiferent ca e livrat in ROM sau altundeva. E vorba de prestigiul unei firmei cu un model de varf a acesteia.

 

:o fftopic: No offence da Loganu mi-a venit in cap in timp ce scriam :D

Share this post


Link to post

nu stiu la masini, cu toate ca am semnale ca da, mai putin la peugeot, care am aflat ca produc indiferent de tara de destinatie, si trebuie sa ceri tu scut la motor...

la ciunga de mestecat tocmai ce m-am lovit de diferenta.. am cerut unui amic sa-mi aduca acum ceva timp guma de mestecat cu scortisoara. sant fan mare... mi-a adus, am mancat si avea un gust tare de scortisoara si culoarea rosie... acum o luna am vazut ca a aparut si la noi aceasi guma, aceasi marca, eticheta identica...

mult mai slaba ca si aroma si de culoare alba..

sucurile,(coca-cola so pepsi0 sant diferite ca si gust la noi si la ei, am inteles ca la noi sant mai dulci.

la produse electrocasnice .. nu mai spun...

la mancare... produsele sant facute ptr. anumite destinatii, chiar ma intrebam ce cauta ceva pulpe de pui, produse in germania pt o anumita firma di china in romania... so' fi refuzat la export?

Share this post


Link to post
Bine, atunci un ex stupid si nu vreau sa demonstrez nik: am cumparat bormasina Bosch de aici si garantie 3 ani...aceeasi bormasina, la un pret mai MARE in Rom...dar garantie 2 ani...si totul la reprez Bosch...

Iti explic eu, ca am lucrat cu unii mari de la voi. Toata schema e conceputa la inceput de reprezentatul de vanzari pentru zona respectiva, (ca are rude la Tel Aviv este doar un avantaj, caz curent, fara ofensa, sunt meserie baietii la afaceri) care este interesat de cifre de afaceri cat mai mari si atunci gaseste aici pe unii care au forta financiara si pot sustine proiectul, plus ca li se ofera bonusuri afara, adica ohne impozit. Cum piata romaneasca e virgina si compusa numai din importatori unici (aberatie legislativa special creata), smecheria merge ca unsa. Pana apare un concurent, tot din zona respectiva. Atunci, reprezentatii romani se intalnesc la un mic si o bere (la Cheile Gradistei) si cad la invoiala sa carteleze piata si sa nu sa calce in picioare. La faza asta Consiliul Concurentei doarme (la aceeasi masa), ca daca nu curge, atunci pica. Poate mai apare un jucator pe piata si faza se repeta, spre bucuria celor de la concurenta care mai prind o vacanta de vis. Intr-un rand, nu compara piata Jermaniei cu cea din RO, aici totul costa mai scump la caracteristici mai proaste si produse in RO (vezi piata materialelor de constructie).

Luciane, nu da exemple din astea, locale. La noi e valabil, asa se face, ai dreptate, dar dincolo, nu, ca ei nici nu stiu unde este RO.

Edited by tolin_afc

Share this post


Link to post

Daca vorbim de mancare, poate, dar la masini... Pai sta neamtu sa bage in cuva la vopsit (sau cum naiba s-o vopsi) intai lotul de Germania si apoi lotul de Romania??? Nu va dati seama ca daca rasufla o asa politica in presa firma aia da faliment a 2-a zi???

Share this post


Link to post

De aia exista contracte de confidentialitatea etc etc etc ... :)

Share this post


Link to post
Pai sta neamtu sa bage in cuva la vopsit (sau cum naiba s-o vopsi) intai lotul de Germania si apoi lotul de Romania???

Neamtu si sa vrea nu poate, ca-i automatizat acolo si depersonalizat. Doar aici se poate, unde lucratura e pe manual, la discretia celui mai de jos lucrator (fara ofensa, de jos in ierarhia deciziei).

Share this post


Link to post

singura diferenta poate fi..."lasa ma' ca la aia merge"

dar asta cred ca e mentalitatea romanului cand producea pt tara si export.

Share this post


Link to post

Pe neamt il doare fix in cot unde merge lotu respectiv si cum. El primeste ordine clare de mai sus ce si cum sa faca, ordine pe care le executa fara a intreba ce si cum ( nu ca la noi). Pe el nu-l intereseaza daca destinatia e o tara sau alta. De asta se ocupa superiorii. El isi face treaba si gata.

Share this post


Link to post
singura diferenta poate fi..."lasa ma' ca la aia merge"

Cred ca ai punctat la fix. Asta-i diferenta ca afara romanii sunt apreciati si in interior fac produse slabe, in intreprinderi autohtone, ca in cele straine sunt super.

Share this post


Link to post

de aia mercedesu nu mai e cea fost odata?/me ironic.. totul sta in controlul tehnic de calitate , ca una e in uzinele alea ce produc pt mercedes si alta pt loganel de exemplu..

Share this post


Link to post

:o fftopic: Nene Viper .. votu' ala singurel e a matale ( sunt aceleasi produse, nu e nici o diferenta [ 1 ] [12.50%] ) :)

Share this post


Link to post

da de unde, e al meu :) dar se refera la masini , cele straine mai ales.. :) >-

Share this post


Link to post
... ca una e in uzinele alea ce produc pt mercedes si alta pt loganel de exemplu..

Aici greseti, fiecare intreprindere veche din RO este tentata sa integreze cat mai mult, ca li se spune ca globalizarea de cah, si din acest motiv se duce draq calitatea, pentru ca se suporta incompetenta unora.

Share this post


Link to post

Eu nu votez ca optiunile sunt prea limitate. Si tot nu ma convingi de faza cu masinile. Daca ar fi asa maine plec in Germania si ii dau foc in fata sediului Opel. Dar, inca o data, NU este asa. O sa trimit o scrisoare la GM prin canale oficiale si o sa vad raspunsul.

Share this post


Link to post

adica? pentru ca nu am inteles ideea cu integrarea.. pai atunci cand produce pentru mercedes sau alta firma straina, e clar ca trebuie sa respecte anumite standarde.. si de cele mai multe ori, la firmele producatoare de componente s-au facut retehnologizari masive..

Share this post


Link to post

Am raspuns ca sunt aceleasi produse, gandindu-ma in special la masini.

Adevarul e undeva la mijloc, lucrez in industria auto (firma furnizoare de componente auto) si nu se face nici un rabat de la calitate, chiar se lucreaza pe comenzi personalizate, masinile care includ componentele fabricate la noi se exporta in toata lumea.

 

La alte produse e altceva: in Germania si Olanda sau Franta Coca Cola are alt gust pentru ca apa nu are aceeasi calitate, respectiv nu li se da voie sa contina aceeasi cantitate de indulcitor. Dar si la noi CocaCola de Timisoara are alt gust decat cea de Ploiesti (parerea mea)

 

Un prieten lucreaza in Germania la o firma furnizoare de servicii IT - o vreme a avut un proiect la o mare firma de dulciuri, cand ajungea pe linie isi lua si omu' un baton, nu zicea nimeni nimic pana intr-o zi cand cineva de pe linie i-a atras atentia "azi lucram pentru estul Europei"...

 

Imi amintesc ca a mai fost un "scandal" cu mezelurile importate din Franta, care contineau o cantitate mai mare de "deseuri" decat standardul francez - legislatia romana le permite si ei se folosesc de asta.

 

Finalmente, firmele care se respecta si-si respecta clientii nu fac rabat de la calitate in favoarea profitului. Dar noi mai avem mult de invatat pana sa stim ce mancam.

Share this post


Link to post
Daca vorbim de mancare, poate, dar la masini... Pai sta neamtu sa bage in cuva la vopsit (sau cum naiba s-o vopsi) intai lotul de Germania si apoi lotul de Romania??? Nu va dati seama ca daca rasufla o asa politica in presa firma aia da faliment a 2-a zi???

Eu nu vorbeam de 2 cuve de vopsit ...

Si chiar de ce ar fi si asa...cu 2 cuve, de ce crezi tu ca i-ar interesa?...am mai dat ex cu Dewoo si poate ca aici se incadreaza bine ex cu Dacia??? Cati oameni nu alergau inebuniti sa cumpere Dacii facute pt export...sa citez "e mai buna, e facuta pt Ungaria"..ce aia de la Dacia aveau 2 linii de productie?

:drinkers:

Share this post


Link to post

pai probabil la cele de la export controlul de calitate era mai sever decat la cele pentru intern..

Share this post


Link to post
Eu nu votez ca optiunile sunt prea limitate. Si tot nu ma convingi de faza cu masinile. Daca ar fi asa maine plec in Germania si ii dau foc in fata sediului Opel. Dar, inca o data, NU este asa. O sa trimit o scrisoare la GM prin canale oficiale si o sa vad raspunsul.

Acu chiar ma faci sa zambesc..doar ce crezi c o sa iti dea dreptate...macar sa vorbeasca au invatat...si din pacate vorbesc atat de bine... :o fftopic: incat unii dau zeci de mii de euro pentru case...doar ca pe ala il cheama ca pe un neamt... > :) ..stiti la ce ma refer...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...