Jump to content
Sign in to follow this  
cipri

Indicatorul "check " Aprins Cu Motorul Pornit

Recommended Posts

Poate stie cineva de problema asta.

 

Matiz E/AC cu 2.100 Km.

 

M-am trezit in timp ce mergeam, dupa vreo 60 de Km, cu becul de "Check" aprins. Nu stiu cand s-a aprins, probabil ca nu cu mult timp inainte de a observa (de obicei sunt atent la indicatiile de la bord). Am oprint motorul, am stat putin, dupa care am pornit din nou motorul. Becul s-a stins pentru o clipa, dupa care s-a aprins si asa a ramas. Am dus masina in parcare (bine ca eram in zona in care stau). Dupa catava ore am coborat la masina, am pornit motorul. Becul nu a mai ramas aprins.

 

Dimineata am fost la service. S-au codit aia, ca n-au timp, ca trebe programare, dar pana la urma s-au uitat la ea. Au bagat un aparat intr-o mufa de sub bord. Dupa diagnoza au zis ca ar fi un senzor cu probleme, si daca mai face asa va fi schimbat.

 

S-a mai confruntat cineva cu problema asta, s-au are idee de ceva asemanator? Eu am mai auzit pe altii (cu alte masini, nu Daewoo) ca treaba cu un senzor care ar face probleme e un fel de placa prin service, la defecte de care n-au habar.

Share this post


Link to post

Checkul ala mi s-a aprins si mie de vreo doua ori, prima data a fost cand am spalat-o si avea niste fluctuatii ciudate , apoi dupa o pornire la cald odata si a disparut dupa ce am oprit motorul si am dat cheie din nou. am fost la astia la service am pus-o pe tester si nimic totul in regula. O fi ceva sporadic who knows!IN fine nu e de rau "cred" . Si a mea are 4500km tot noua pot sa zic ca este este.Bafta :) >-

Edited by Deadly

Share this post


Link to post

EU am patit acelasi lucru in treapta a V -a la 85-90 km/h. Se mai intampla la drum lung sa merg in coloana si sa fie motorul subturat. Dar dupa ce am accelerat intr-un nivel de turatii mai mare (2500 - 3000) becul s-a stins. Incearca si tu faza cu a conduce cu motorul corect turat.

Share this post


Link to post

Va jucati cu...Daca check se aprinde go la service.Daca e senzor defect,schimbat,nu asteptam sa vedem daca se mai intampla.

Share this post


Link to post

Poate fii defect orice senzor...nu ai de unde sa shtii care ( decat la service cu tester) Dar se mai poate aprinde din cauza benzinei... Oricum la service fugaaaaaaaa...MARSH!! :) )

Share this post


Link to post

si eu m-am confruntat, dar era de la cablul de kilometraj sarit, nu se intelegeau senzorii de viteza. am mers cu el asa 270 de km aprins si a doua zi a mai mers inca cineva vreo 200 de km asa.

Mie mi s-a parut ca merge altfel putin masina cu becul aprins. Voua nu? parca avea mai multa vana, nu se simtea cand era subturata dar nici nu mi-a halit mai multa benzina. Viteza maxima reala a fost de 138km/h, poate si mai mult in alte ocazii (nu am stat tot timpul sa masor).

Scria ceva cum ca se comuta intr-un program de urgenta prin manual.

 

Ideea e ca atata timp cat nu se aprinde nimic rosu in bord si nu creste temperatura apei nu-i nici o problema. Oricum trebuie service.

@Ileana: daca nu ma insel intr-o poza postata mai demult ai becul respectiv aprins. De ce?

Share this post


Link to post
EU am patit acelasi lucru in treapta a V -a la 85-90 km/h. Se mai intampla la drum lung sa merg in coloana si sa fie motorul subturat. Dar dupa ce am accelerat intr-un nivel de turatii mai mare (2500 - 3000) becul s-a stins. Incearca si tu faza cu a conduce cu motorul corect turat.

 

De obicei nu o tin subturata. Chiar imi place sa o calc. Intradevar, la drum lung in coloana se intampla sa o tin subturata.

Daca stau sa imi aduc aminte, cand s-a aprins becul a fost intr-o zi foarte calduroasa, si am mers bara la bara si cu AC aproape o ora (bineinteles la iesirea din Bucuresti spre Ploiesti). Dupa ce am trecut de Otopeni, am fugarit-o pana la Ploiesti. Probabiil s-au zapacit senzorii; dupa atata mers bara la bara am cam calcat-o.

 

Multumesc la toti cei care mi-au dat un sfat. Mai am putin pana la 10K si ma duc in service. Am sa ii rog sa mai puna testerul pe masina si sa vada ce senzor e cu probleme si sa il schimbe.

 

Oricum, nu am mai avut probleme cu indicatorul Check. :uff:

Share this post


Link to post

Aceasi problema o am si eu, suspect este IAC-ul si iti zic sigur, ca la mine pe tester imi zicea ca dadea erori.

 

Si zi sigur ca ai acelasi simptome ca la mine.

 

Tie ce ti-au zis in service ca are?

 

Daca ti-au curatat IAC-ul, spunei sa si-l puna el pe masina daca are tupeu, pentru ca erorile o sa persiste...

 

Eu astept sa se redeschide deprezentata de unde am luat masina si primul o sa fiu sa schimb IAC-ul...

 

Bafta si astept raspunsul problemei tale ca si a mea este Euro 3

Share this post


Link to post

Nu au zis ce senzor e cu probleme. Nu au curata nimic. Eu dupa ce am vazut ca indicatorul nu se stinge, m-am uitat sub capota. Am vazut apa in vasul de expansiune ca barboteaza, nu stiam atunci ca asa e normal la matiz. Am crezut ca fierbe apa in motor. In service au verificat daca pleaca ventilatorul la temperatura normala. Au zis sa urmaresc daca se mai aprinde becul si sa ma duc la ei.

 

Stie cineva ce influente are senzorul IAC in functionarea masinii? Adica ce probleme pot apare daca senzorul e defect?

 

 

 

 

 

 

Nu mai cita ultimul mesaj

Edited by NFS

Share this post


Link to post

IAC-ul nu este un senzor, este o electro-valva la care, pe Matiz, curatitul este ca o frectie Diana la piciorul de lemn. Daca folositi functia de aflati cele necesare.

Share this post


Link to post

Am inteles de la Topser ca IAC-ul regeleaza doar relatiul, acuma depinde, nici eu nu am ajuns la service, dar sper sa ajung pana vineri

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...