Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Daca motorul avea tendinta de autoaprindere la taierea contactului, cred ca-i bine sa schimbi sursa de alimentare cu benzina. Dupa alimentarea cu alt tip de benzina sa faci doar un reset la ECM.

Share this post


Link to post

Intrebare , daca imi permiteti. Cielo DOHC , shimbat curea distributie si role intinzatoare. Poate fi motorul mai zgomotos din cauza asta ? Fashaituri pronuntate si zgomot mult mai sacadat . Toate piesele cumparare de la Service Daewoo. Multam . A, sa nu uit. Pe toate piesele scrie made in Korea.

Edited by radux

Share this post


Link to post

In urma mai multor zile cu turatie usor inconstanta si motor mai zgomotos m-am decis si eu si am facut o resetare ECM si o intializare IAC , mai ales ca am schimbat de curand si uleiul (Castrol TXT 5W-40) :) >- .

Rezultatul : mi se pare ca merge mai rotund si parca are mai multa viata. :lavolan:

Zilele acestea trebuie sa inlocuiesc si pompa de apa (pierdere "la greu" antigel) si apoi vreau sa schimb si bujiile cu unele NGK.

Oare si dupa aceste operatii trebuie sa fac resetarea ECM si initializarea IAC ? :-?

Multumesc!!!

Share this post


Link to post

In cazul bujiilor, sigur. Si in general, la inlocuirea oricarei piese sau consumabil implicat in functionarea motorului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

V-am spus ca am facut ieri initializarea IAC insa nu stiu daca partea cu AC am efectuat-o corect.

Se spune ca trebuie sa pornesti AC timp de 10 sec. Eu am apasat butonul AC si am dat ventilatorul la treapta a II-a timp de 10 sec apoi am oprit ventilatorul si dupa aceea am apasat din nou butonul AC sa se stinga beculetul.

Oare trebuia doar sa apas butonul AC sau daca trebuia sa dau drumul si la ventilator la ce treapta trebuia ?

Sau poate trebuia sa astept pana auzeam ca declanseaza efectiv compresorul AC si abia atunci sa fi lasat 10 sec. ?(si la ce treapta de ventilare?) :dizzy:

Recunosc ca v-am cam ametit dar nu am inteles prea bine din explicatiile de pana acum si as vrea ca pe viitor sa procedez ca la carte.

Va multumesc si va rog sa nu radeti prea tare de intrebarile mele :osanale:

Share this post


Link to post

Hi!

 

Important este sa plece AC-ul.

In mod normal nu are importanta treapta ventilatiei. Prima este ok.

Ca sa recapitulez ce am inteles si eu de pe acest site de la maestrii in materie:

 

Dupa ce faci resetare ECM, pentru a face initializare IAC pasii sunt:

1.Pui contact 5 sec

2.Iei contactul tot pt 5 sec.

3. Pornesti motorul si lasi sa se incalzeasca un pic ca sa poate pleca AC-ul. (Ideal este sa faci initializare cu motorul deja cald ca sa nu astepti mult pana se incalzeste)

4. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde.

5. Opresti AC-ul timp de 10 secunde

6. Pornesti AC-ul (treapta 1 la ventilare si buton AC) timp de 10 secunde.

7. Opresti AC-ul timp de 10 secunde dupa care opresti si motorul.

 

Acum daca depasesti cu o secunde timpii de mai sus ...nu cred ca e o problema.

 

Eu asta am facut si a fost totul ok.

 

Bafta!

 

P.S- ma intreb daca nu ai AC? cum se mai face? :-? oare pornesti alti consumatori?

Share this post


Link to post
P.S- ma intreb daca nu ai AC? cum se mai face? :-? oare pornesti alti consumatori?

Nu ai, nu porneşti. În rest, la fel cum ai spus.

Share this post


Link to post

Daca nu ai montat pe masina un consumator de talia AC, nu e nevoie. ECM nu trebuie sa compenseze ceva ce nu exista. Cred ca un caz particular reprezinta masinile fara AC, dar cu instalatie de sonorizare "babana". Consuma mult mai mult ca farurile la putere constant medie. Aici poate ca ar trebui introduse la Invatare...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

@cyp cip

Tu spui aici ca pornesti si opresti de doua ori AC, eu intelesesem ca o data este de ajuns.. :-?

Esti sigur ca trebuie sa astept sa porneasca efectiv compresorul AC ?

Daca eu am observat ca relanti-ul la mine tremura in ritm cand am avariile pornite ,cand voi face din nou initializarea IAC este bine sa aprind si avariile ?

Va multumesc pentru sfaturi!!

Share this post


Link to post

gabidana,

 

Nu stiu daca este suficient. Eu am facut asa de doua ori si totul a fost ok.

Compresorul trebuie sa porneasca...cand apesi butonul AC si la ventilatie, compresorul in mod normal pleaca. Asta daca nu e rece motorul si frig afara. Deci trebuie sa ai un pic motorul cald ca sa plece AC-ul...desi cred ca la cum e acum afara pleca si la rece. Oricum cand pleaca o sa vezi ca se simte. Scade un pic parca dupa care revine turometrul la normal.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Voi nu ati citit bine procedura si postati aici pe o tema falsa. Butonul de A/C se apasa dupa ce temperatura motorului a ajuns la temperatura de regim, 80 si nu stiu cat de grade Celsius !

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Sau ca sa nu va apucati sa umblati cu termometrul pe la motor, faceti chestia asta dupa ce ati venit de la un drum de cel putin vreo 2-3 Km vara (4-5 iarna) sau daca aveti indicator de temperatura a motorului (lichidului de racire), dupa ce acesta a ajuns la nivelul pe care-l stiti de motor "cald" (de obicei pe la mijloc).

Share this post


Link to post
Depinde de codul de eroare si de tipul de ecm.In unele cazuri dupa cateva cicluri de functionare ale motorului cu defectul/eroarea absenta ecm-ul stinge martorul check dar pastreaza codul de eroare memorat.

Asa e. La mine, la Nubira 2, dupa ce am urmat indicatiile de aici, s-a stins. Din ce puturoasa era, acum alearga ca un mustang. :banana:

Mersi pt sfaturi. Au fost de folos. :drinkers:

Share this post


Link to post

Salut tuturor!De cateva zile sunt posesorul unui Espero(cel din semnatura) pe care l-am cumparat de la bungureanu(asa este cunoscut pe forum).Pana acum sunt foarte multumit de masina,functioneaza ireprosabil(atat cat pot sa-mi dau seama dupa ce inainte am avut o Dacia 1300-an 1979).Am sa va expun pe scurt nelamurirea me dupa ce am citit ce s-a scris inainte:acumulatorul de pe masina actuala are cam 1.5 ani vechime si,avand un alt acumulator mai nou tip Calciu-Calciu 61Ah(cel de pe masina este unul clasic de 55Ah),vreau sa le schimb.Noroc ca dupa ce am cumparat masina proprietarul mi-a recomandat acest forum ca altfel il schimbam ca la Dacie,fara sa stiu ca se reseteaza ECM-ul.Acum,stiind ca resetarea este inerenta,chiar ma bucur un pic pentru ca asa invat masina cu stilul meu de condus(conservator,fara accese sportive),si sperand ca am inteles cum trebuie etapele care trebuiesc urmate,pun si eu urmatoarele intrebari :

-avand si GPL pe masina,trebuie facut ceva in mod special,in afara de faptul ca trebuie sa folosesc pe benzina motorul in timpul procesului,si cand pot folosi din nou GPL-ul?

-trebuie parcursa o distanta mai lunga dupa resetare(respectiv tinut motorul mai mult pornit),sau este de ajuns sa merg 5-10 Km,procesul continuand si dupa ce am parcurs etapele(am inteles ca tocmai asta este rolul ECM-ului,sa adapteze parametrii motorului in functie de variabilele care intervin-corect?)?

 

Multumesc tuturor celor care au avut rabdare sa citeasca si ma plec in fata experientei celor care se vor osteni sa-mi raspunda.Cu speranta ca va veni si momentul in care voi putea da si eu sfaturi altor posesori de Espero,nu pot decat sa sper ca voi reusi sa schimb acumulatorul fara evenimente neplacute.

 

PS:Sunt atat de speriat dupa ce am citit o parte din ce s-a scris pe forum incat as vrea sa mai am un Espero de rezerva(ma refer la piese) ca sa pot face fata la toate defectiunile care pot aparea(ce diferenta fata de Dacia).Sper cu ajutorul vostru sa trec peste temerile inceputului aventurii de a conduce un Espero(mentionez ca mi-am dorit Espero de cand a aparut la noi,dar abia acum am ajuns sa-mi pot permite sa o cumpar-salariu de bugetar)

Edited by snacke

Share this post


Link to post

Faci exact ce a explicat Cip_Cyp mai sus cu mentiunea ca motorul trebuie sa ajunga la temperatura de lucru nu un pic cald cand se face initialializarea cu AC-ul.Dupa operatiune si oprirea motorul pornesti si pleci 20 min cu ea si mergi in toate regimurile cu ea alternand cu accelerari de decelarari lente.

Share this post


Link to post

Deci, Idle learn si ecm reset sunt doua chestii diferite? In manual scrie doar de idle learn.

Care e ordinea in care trebuie facute? Intai scos bateria, apoi idle learn (pus contact, scos contact, pus contact, pornit, incalzit, cuplat ac, blabla.., oprit) si apoi pornit din nou si fugarita, sau invers?

Share this post


Link to post
Deci, Idle learn si ecm reset sunt doua chestii diferite?

Ce facem acum, dupa 91 de postari pentru cea mai vulgara operatiune la un computer (power-on reset), o luam de la inceput ? Eu propun sa stergem topicul, e complet inutil.

Share this post


Link to post

Din cele 90 postari, 85 sunt fara a face referire la vre-o sursa de informatii. Eu am intrebat din nou si am facut referire la manual tocmai pentru ca vreau fie un raspuns fie de la un profesionist consacrat, fie unul care sa faca referire la vre-un manual sau alt docoment de importanta nationala :D

 

Un calculator poate fi resetat din butonul pe care scrie "reset" si de cineva care n-a mai vazut calculator in viata lui. Insa CTRL+ALT+DEL fie te invata cineva, fie citesti in manual, fie ai un noroc chior din nascare ca sa-l descoperi. La fel si ritualul cu pus contact 5s scos contact 5s o avea vre-o semnificatie mistica care nu e la indemana oricarui incepator :D

 

In manual scrie ca trebuie facut Idle Learn la relenti. Majoritatea posturilor de aici spun ca trebuie sa fugaresti masina, fara sa dezvaluie sursa de informatie. Cine are dreptate? Dubiile mi le-ar putea spulbera cineva care stie mai multe decat scrie in manual :)

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Singura sursa de informatii credibila este doar Manualul de Service.

 

Singurul Reset complet la orice computer este Power-On Reset.

 

Resetul hard (din buton special) sau resetul soft (din tastatura) sunt reseturi partiale.

 

Resetul la ECM n-are nici o legatura cu procedura de Invatare a turatiei de ralanti.

 

Resetul, prin definitie, aduce anumiti parametri la valoare initiala (default).

 

Cantitatea de aer necesara pastrarii stabile a turatiei de ralanti n-are o valoare initiala inscrisa in memoria ECM, ea depinde conditiile concrete ale motorului (lista ar fi prea lunga s-o insir). Din acest motiv acea valoare se determina experimental la momentul respectiv. Experimentul acela s-a numit IDLE LEARN PROCEDURE.

 

Nu exista o metoda universala de intrare in aceasta procedura, in schimb pot exista mai multe metode.

 

Masina se "fugareste" dupa reset.

 

Idle learn se face la rece si pe loc. Daca s-ar face la cald, cum se afirma, ma intreb atunci de unde stie ECM cati la cati pasi sa deschida IAC sau MTIA cand sunt sub 20'C in lichidul de racire, daca n-a fost invatat cu aceast caz ?

 

PS Toata confuzia din topic pleaca din start, din primul post, lamuririle de pe parcurs nu sunt ignorate.

Share this post


Link to post

Vedeţi voi , în ECM există o linie de comandă care se numeşte consemn regim ralanti. Ei bine Ecm-ul va comanda IAC astfel încât să se menţină turaţia impusă.

 <img src= ">

Share this post


Link to post

E clar acum. Asta inseamna ca pentru Idle Learn, nu e nevoie de deconectarea bateriei... ci doar de ritualul contact on 5s conctact off 5 s ca sa stie ECM-ul ce am de gand sa fac?

 

PS

Rabla mea e pe GPL, pe care merg 99.9% din timp. Fugareala de dupa reset ECM trebuie facuta pe gaz sau pe benzina? Sau depinde de tipul instalatiei?

Idle learn, pe gaz sau pe benzina? Ovi spune benzina. Depinde si asta sau nu de tipul instalatiei?

Edited by mr_

Share this post


Link to post

In ECM sunt doua valori legate de turatia de ralanti: valoare impusa (dorita) si valoare cititta. Aducerea valorii citite la valoare impusa se face cu mijloace primitive pe un motor termic prin natura fenomenului, un regulator de turatie in sensul cuvantului nu este implementat. Prin procedura de invatare, ECM afla cat sa actioneze dispozitivul de reglare a aerului necesar. Daca conditiile de la invatare s-au schimbat, atunci, fie motorul se tureaza mai mult, fie nu poate sa sustina turatia de ralanti. Pe un motor termic cu benzina sunt prea multi parametri care contribuie la mentinerea turatiei de ralanti pentru a putea fi reglat procesul doar din cantitatea de aer admisa in motor. Daca procesul ar fi simplu si ar exista un regulator de turatie constanta, atunci n-ar mai fi nevoie de procedura de invatare.

 

Ulterior:

Metoda de 5 sec On, 5 sec. OFF si apoi pornirea motorului este specifica ECM-urilor facute dupa OBD2. La cele anterioare, procedura se initializeaza prin 10 sec. ON, 10 sec. OFF. Procedurile sunt specifice motoarelor de origine GM. Mai exista si alte metode de provocare a ECM de a intra in IDLE LEARN, dar acestea au fost determinate experimental si nu sunt specificate in Manualul de Service sau in Manualul de Utilizare.

Share this post


Link to post

Atunci, pare logic sa fac idle learn pe gaz.

Share this post


Link to post

IDLE LEARN se face pentru combustibilul pe care se face pornirea la rece a motorului.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...