Jump to content

Montare manșoane braț suspensie față [Nubira1]


Recommended Posts

Salutare tuturor! Stie cineva cum se monteaza manșoanele (96300622) in interiorul uneia dintre bucșele bratului suspensiei față? Nedumerirea provine din faptul ca doua bucati de lungime 30 mm = 60 mm, mai lungi decat bucsa, 49 mm. In manualul de service nu scrie, iar pe masina se pare ca nu le mai am de la ultima operatiune in service. Presupun ca scopul este sa prinda si in traversa.

Apropo, surubul respectiv se introduce de jos in sus, si de aici as trage concluzia ca la fel trebuie introduse si mansoanele, dupa ce bratul este in pozitie.

A doua intrebare ar fi cum se demonteaza, pentru viitor. 🙂 Se pot oare scoate cu un cârlig, de exemplu?

Mansoane.png.559c63f81f7192633c381e2169cbbc23.png

 

Link to comment
6 minutes ago, Viktor said:

Ce numesti bucsa, intregul sau tubulatura metalica centrala ?

Tubulatura metalica centrala.

6 minutes ago, Viktor said:

nu-mi dau seama ce numesti manson

Ceea ce se vede marcat cu galben in schema inclusa anterior. Arata cam asa:

image.png.ec13208c41a25ebd66b5ac52058464e9.png

Se vad si montate in tubulatura bucsei respective:

22801_1.thumb.jpg.85ea5c8bdf88a130f782193fd164793b.jpg

Link to comment
Posted (edited)

Inclin a crede ca doar o singura piesa din cele doua trebuie montata pe bucsa. Rolul acestora is de centrare nimic mai mult. Nu vad de ce le-ar face mai lungi si din doua bucati. Eu unu m-as raporta pe ce e montat pe masina, nu exclud sa gasesti doar o singura piesa la interior. Caz in care is doua si razant cu bucsa mare, tai una din ele, asta nu poate influienta cu absolut nimic.

Apropo, eu unu inainte sa dau o bucsa afara de pe brat o masor pentru comparatie cu cea noua, imi rezerv sansa de a o monta la loc temporar de ceva nu se pupa si trebuie sa fac rost de alta piesa. In special cind n-am stare la sfirsit de saptamina iar magazinele sint inchise ce ma impiedica a-mi procura cele necesare. Cind ma conving ca piesa noua ii ceia ce trebuie, de cea veche n-am mila in a ii da o copita s-o zbor in timp record.

Edited by Viktor
Link to comment
39 minutes ago, Viktor said:

Inclin a crede ca doar o singura piesa din cele doua trebuie montata pe bucsa.

Eu tind sa cred ca trebuie amandoua, pentru ca apar doua atat in diagrama, cat si in poza de la un producator de mai sus, unde se vad doua gata introduse, daca se mareste imaginea. Mai apar si 4 bucati specificate in catalog, deci cate doua pentru bucsa mare a fiecarui brat.

40 minutes ago, Viktor said:

Rolul acestora is de centrare nimic mai mult. Nu vad de ce le-ar face mai lungi

Ramane ideea ca e pentru fixare mai buna in traversa. Apropo, in manualul de service nu se specifica sa se faca strangerea in pozitia de lucru, ci cu vehiculul suspendat, deci poate se bazeaza ca bucsele stau perfect la locul lor - ceea ce nu e cazul in momentul asta, din cauza jocului mare dintre surubul respectiv si cilindrul interior.

41 minutes ago, Viktor said:

Eu unu m-as raporta pe ce e montat pe masina, nu exclud sa gasesti doar o singura piesa la interior.

Din pacate nu este niciuna, cum ziceam la inceput. Tind sa cred ca mi le-au facut piedute la un moment dat in service.

Link to comment

Da, acum ca am marit poza vad ca ambele is montate in bucsa mare si nu sint razante ci un pic mai in afara, probabil acea diferenta de mm impartit la 2, in ambele capete iese cite putin. Probabil pe o alta bascula pozata din spate sa se observe daca si de partea cealalta ii iesita citva mm bucsa ori razant. Asta cred ca poate fi investigat. Daca ai observat cele doua bucse/mansoane nu-s montate in linie in ce priveste crestaturile alea taiate pe lung. ci contrare. Demontarea acestora cind o veni timpul nu poate fi o problema, cu o surubelnita ascutita ori un cui mare spre ex daca intri intre cele doua bucse fix unde-s taiate, le detensioneaza rapid. Faptul ca-s taiate pe lung ii un avantaj la demontare. In ce priveste strinsul suruburilor, avind in vedere ca bucsele is pe verticala pot fi strinse cu bratul bascula suslendat, nu le modifica pozitia in nici un fel, nu se pot supra-tensiona cu roata pe mamint precum in cazul bucselor montate pe orizontala.

  • Thanks 1
Link to comment
1 hour ago, Viktor said:

Daca ai observat cele doua bucse/mansoane nu-s montate in linie in ce priveste crestaturile alea taiate pe lung. ci contrare.

Intr-adevar, am vazut si eu. Probabil ca sa nu aiba un "gol" pe aceeasi parte.

1 hour ago, Viktor said:

In ce priveste strinsul suruburilor, avind in vedere ca bucsele is pe verticala pot fi strinse cu bratul bascula suslendat, nu le modifica pozitia in nici un fel, nu se pot supra-tensiona cu roata pe mamint precum in cazul bucselor montate pe orizontala.

Multumesc pentru clarificare!

Link to comment
18 hours ago, mihai_ said:

Intr-adevar, am vazut si eu. Probabil ca sa nu aiba un "gol" pe aceeasi parte.

Aia ii procedura corecta, nu au voie sa se suprapuna doua crestari de genu indiferent ca vorbim de tubulatura metalica, plastic sau orice altceva. In prima faza asigura o etansare perfecta ale celor doua piese si doi la mina, nu permite a se "trage", a se incovoia, a isi modifica pozitia in lagar, se stabilizeaza una pe cealalta.

  • Thanks 1
Link to comment
Posted (edited)
On 5/28/2025 at 4:33 PM, Viktor said:

Probabil pe o alta bascula pozata din spate sa se observe daca si de partea cealalta ii iesita citva mm bucsa ori razant.

Arata așa, ca în poza de mai jos, cu mansoanele atinse unul de altul in interiorul cilindrului. Dar evident, nu se poate introduce așa în locaș. Eu am procedat în felul următor:

  1. Scos un manșon
  2. Împins manșonul în interiorul cilindrului
  3. Montat braț/bucșă în poziție, pe mașină
  4. Împins manșonul al doilea prin partea de jos
  5. Când a fost perfect pe poziție, șurubul le-a împins pe amândouă în sus, încât nici cel de jos nu a mai rămas vizibil.

mansoanele.jpg.597ca40f93f7b3a37601632f1a39ecb4.jpg

Apropo, a fost o foarte dificil sa introduc suruburile in bucse, pentru ca bratul nu era la orizontala, si deci cilindrul bucselor nu era in pozitia verticala. Am inclinat fortat suruburile, pana s-au aliniat gaurile ca sa pot introduce complet surubutile. Mentionez ca operatiunea s-a efectuat cu un singur cric+capră, nu pe elevator.

Exista o metoda mai buna (fara elevator)?

Edited by mihai_
Link to comment
Posted (edited)

Canal, rampa. ii ceva mai migalos pe cric si capra. Trebuie ridicat de capatul opus al basculei cind nu se aliniaza pentru a introduce surulurile lejer. Eu ma folosesc de un alt cric sub pivot de permete ori i apropiere plus o bucata de lemn sa nu deterioreze bascula, astfel, din cric o pot juca sus - jos la milimetru orificiile sa cada pe pozitie, suruburile gresate in ale proteja de rugina, in bucse nitica vaselina, putina doar pentru a evita pe termen lung "sudarea" bucsei cu surubul. Daca e ceva pe ce pun serios accent ii asigurarea calestii suspendate, minimum o capra, primeste doua - trei in diverse puncte, chiar nu vreau sa dau coltul de prost, aia nu o consider greseala ci iresponsabilitate, ii suficient sa cada caleasca pa "tine" si la revedere, nici sa o mai conduci nu mei esti in stare d-apoi s-o mai gideli la bascule. Asa ca ... 

Edited by Viktor
  • Thanks 1
Link to comment
3 hours ago, Viktor said:

Trebuie ridicat de capatul opus al basculei cind nu se aliniaza pentru a introduce surulurile lejer. Eu ma folosesc de un alt cric sub pivot de permete ori i apropiere plus o bucata de lemn sa nu deterioreze bascula, astfel, din cric o pot juca sus

Ceva de genul asta am fost nevoit sa fac si eu, dar am ridicat de sub discul de frana, cu un lemn intre el si al doilea cric. Am ridicat doar putin, nu cat sa ridic masina de pe capra. Sper sa nu fi stricat ceva, totusi. 🙂 Data viitoare o sa stiu mai bine, merci din nou de sfaturi!

Link to comment

Ii si asta o varianta a ridica de disc, eu unu o evit in prima faza pentru a nu-l dereriora in vreun fel si doi la mina, ii un punct instabil neinfrinat fiind are tentinta de a se roti intr-o directie sau alta cu riscul de a sari de pe cric.

Link to comment
22 minutes ago, Viktor said:

ii un punct instabil neinfrinat fiind are tentinta de a se roti intr-o directie sau alta cu riscul de a sari de pe cric.

Ah, buna observatia, intr-adevar.

Link to comment

Apropo, oare nu ar merge ridicate ambele roti, pe doua capre serioase, ca sa se simuleze ridicarea pe elevator? Bineînțeles, cu rotile din spate asigurate + frâna de mana. Ma gândesc ca în felul asta roata opusa ajuta la ridicarea, prin intermediul barei stabilizatoare, a ansamblului de pe partea cealaltă, și deci e mai putina presiune pe bratul inferior al suspensiei.

Link to comment

Eu din start ridic caleasca de bot cind am de trebaluit pe ambele parti. Slabesc prezoane/piulite pe ambele parti, o ridic pe capre, dau rotile jos si le bag sub praguri (plus un sistem de siguranta, in caz "de" pierd o roata da' nu o mina sau un picior) asta imi fu predata atit acasa de taca-meu cit si in scoala in practica la mecanica. Demontat tot ce-i de demontat pe ambele parti, curatat si gresat unde se cere, apoi impachetat la loc cu cele aferente.

Ca tot ma ajunse din urma nostalgia acelor timpuri cu roata sub prag. Acuma, cine a prins acele vremuri si are memorie (din pacate multi au memoria scurta) stie despre ce vorbesc. Saracie in scoli, duceam de-acasa de la pinza de bomfaier la alternator, electromotor, carburator, etc piese de sacrificiu pe care sa invatam. La examen cind al tras biletelul mi-a cazut fix carburatorul ce l-am dus de-acasa doar ca de data asta era sectionat pe din doua inca din atelier iar in fata jupinilor examinatori a trebuit a il axplica cap coada labirintele care ce rol are, amestecul, harneala ansamblu plutitor  -  cui pontou ... Elevator, ce-i ala ? Canal ... O amarita de rampa in curtea scolii si cam atit. Azi, de nu ai elevator esti fleasca, gata, se opreste lumea-n loc, nu merge frate, nu merge, n-am elevator. Bey, baga-ti bey mintile-n cap si pune osu la treaba ce dreq doar nu te-ai nascut sub elevator ... Acuma, trebuie sa recunosc ca-i mai comod, mai eficient a bijuteri cu caleasca trasa pe un canal ori ridicata pe elevator da' se poate si fara, sa vrei doar ! 

  • Thanks 1
Link to comment
6 minutes ago, Viktor said:

Eu din start ridic caleasca de bot cind am de trebaluit pe ambele parti. Slabesc prezoane/piulite pe ambele parti, o ridic pe capre [...]

De tinut minte, merci de confirmare ca e OK! 👏 

7 minutes ago, Viktor said:

mi-a cazut fix carburatorul ce l-am dus de-acasa doar ca de data asta era sectionat pe din doua inca din atelier iar in fata jupinilor examinatori a trebuit a il axplica cap coada labirintele care ce rol are, amestecul, harneala ansamblu plutitor  -  cui pontou

Totusi, frumoase amintiri.

8 minutes ago, Viktor said:

Azi, de nu ai elevator esti fleasca, gata, se opreste lumea-n loc, nu merge frate, nu merge, n-am elevator. [...] doar nu te-ai nascut sub elevator ...

Haha! 🤣

Link to comment

Da, imi amintesc cu drag de acele momente. In clasa unde se tinea examenul era o masa plina cu diverse piese iar intr-un castron erau fituicele, biletele cu trimitere la o piesa anume. Intram pe rind unu cite unu la purificat, nu retin cit timp aveam la dispozitie dar dupa citeva intrebari si raspunsuri erai invitat frumos la castron sa tragi la sorti, ce piesa trageai aia explicai. Cum e firesc la o examinare treceai de verificare apoi ieseai afara si stringeai din buci pina sa apara rezultatul, o fi alba, o fi neagra, daca e alba cit de alba, daca e neagra cit de neagra, nah, in firescul lucrurilor.

  • Haha 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...