Jump to content
Sign in to follow this  
Bunea Marius

Amortizoare spate Chevrolet Captiva

Recommended Posts

Buna seara, vreau sa schimb amortizoarele de pe spate la un Captiva din 2011 si ce gasesc pe piata sunt aftermarket si sunt mai subtiri ca dimensiune decat cele originale. Oare cine a mai schimbat la Captiva imi poate spune daca sunt in regula si cele aftermarket?

Multumesc!

6edc7904-ec1b-4f59-a3d1-863cbec2f465.jpeg

Share this post


Link to post

"De fabrica" nu inseamna neaparat calitate! Sint o sumedenie de piese inclusiv amortizoare aftermarket foarte bune ce calitativ depasesc pe cele cu care a fost echipata o masina din fabrica. Eu unu spre ex. mi-s atent la clasa in care-i situat un produs : calitate normala, de fabrica (ce corespund celor ce au fost montate pe un anume model), premium ... unde si de cine-i fabricat produsul in cauza, nu in ultimul rind pretul, apoi ma consult cu portofelul dupa care decid! Altfel, nu m-as abate de la dimensiunile piesei originale, ce vad in poza aia cam mare diferenta in diametru a celor doua amortizoare, de-ar fi diferente de 1-2 mm mai treca mearga da' nici chiar cu grisine. Acuma, ca se potriveste la prinderi si inaltime identica ... insuficient, din punctul meu de vedere nu corespund cerintelor si nu-si au locul pe tragaci.

Share this post


Link to post

In plus par mult mai scurte, presupun ca cel nou s-a extins la maxim cand i-ai taiat brida de plastic.

Share this post


Link to post

Telescopul cel aftermarket a fost luat dupa cod. Nu le am schimbat ci le ma pus pe cele originale inapoi. Nici nu stiu ce marca de telescoape sa comand. Daca caut dupa cod am impresia ca toate sunt la fel

Share this post


Link to post
1 oră în urmă, ches a spus:

In plus par mult mai scurte, presupun ca cel nou s-a extins la maxim cand i-ai taiat brida de plastic.

Nu este taiata brida, mecanicul a spus ca dimensiunea ar fi buna, precum si urechile de prindere. Doar ca este mai subtire si totusi masina are 2 tone. Nu stiu ce sa zic

Share this post


Link to post

Amortizorul original este un Mando cu autoleveling, din pacate la noi in tara nu vei gasi asa ceva de cumparat, iar in Coreea pretul este oricum prohibitiv (4-500 euro bucata).

Nu am experienta, dar din ce am citit pe forumurile rusesti la un moment dat, cu amortizoarele normale masina devine barca pe spate si de asemenea se si ridica din cauza arcurilor mai dure si trebuie schimbate si arcurile cu cele pentru amortizoare standard, de obicei gasite pe echiparea benzinarului de 2.4 l cu 5 locuri), acum nu stiu cum este de fapt in realitate.

De curiozitate de ce le schimbi pe spate, curg? Caci de dure asa sunt ele de fel, tocmai din cauza functionalitatii  (acestea practic sunt element portant al caroseriei,  pe langa arcuri, fata de cele standard care doar sunt pentru atenuarea socurilor).

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Eu unu nu pun baza pe un cod de identificare a unei piese cum de-altfel nici pe numarul de inregistrare al caroseriei. Bazele de date cod/produs e departe de ceia ce ar trebui sa fie, deocamdata bijbaim pe intuneric. O luam asa babeste ca-i mai sigur cu o ruleta si un subler culegem date concrete de reper pentru a identifica piesa geamana. Probabil ati observat si voi ca de cauti o piesa pentru modelul X, foarte des "inteligenta calculiciului" iti mai baga cel putin o piesa cu referire la acelasi model cind defapt n-au nici o treaba, nici macar verisoare nu-s nicidecum gemene. Acuma, cine minte? Eu cu piesa originala in mina ori baza de date din calculator? Dupa cum ce-i in mina nu-i minciuna ... Un alt aspect ce trebuie luat in calcul e de a ne asigura ca piesa la mare cautare e ceia ce trebuie. Spre ex: daca am o masina de noua iar dupa ani se cere un schimb de telescoape ce nu nu au fost schimbate, aia cu siguranta e piesa originala, altfel ... e cu semnul intrebarii si cu gust de documentare. La cite vrute si nevrute se fac ... si la citi Doreii sint capabil in a le schimba modelul pe ideia "lasa ba ca merge si cu asta" ...

Apropo, daca is asa scupme si greu de procurat telescoapele in cauza, cu datele culese referitor la telescop as cauta sa vad pe ce alte modele similare (capacitate cilindrica, tonaj) au fost montate astfel de telescoape, caz in care nu ma cramponez in a fi originale de la mama lor, adica ce au pus din fabrica. Varianta pusa in practica de unii cu sgimb si dearcuri, mie unu mi se pare prea mult pentru doua amarite de telescoape.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Acum 23 ore, Corneda a spus:

Amortizorul original este un Mando cu autoleveling, din pacate la noi in tara nu vei gasi asa ceva de cumparat, iar in Coreea pretul este oricum prohibitiv (4-500 euro bucata).

Nu am experienta, dar din ce am citit pe forumurile rusesti la un moment dat, cu amortizoarele normale masina devine barca pe spate si de asemenea se si ridica din cauza arcurilor mai dure si trebuie schimbate si arcurile cu cele pentru amortizoare standard, de obicei gasite pe echiparea benzinarului de 2.4 l cu 5 locuri), acum nu stiu cum este de fapt in realitate.

De curiozitate de ce le schimbi pe spate, curg? Caci de dure asa sunt ele de fel, tocmai din cauza functionalitatii  (acestea practic sunt element portant al caroseriei,  pe langa arcuri, fata de cele standard care doar sunt pentru atenuarea socurilor).

Asi dori sa le schimb din cauza bucselor de la amortizoare ca sunt uzate si bat putin. Nu curge deloc.

Share this post


Link to post
Chiar acum, Bunea Marius a spus:

Asi dori sa le schimb din cauza bucselor de la amortizoare ca sunt uzate si bat putin. Nu curge deloc.

Dar presupun ca asi putea sa le schimb doar bucsele si ar trebui sa fie in regula.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tot ce e bucsa poate fi inlocuita, chiar si in cazul telescoapelor spate. Cu exterior metalic ori ba, cu bucsa centrala incorporata ori separat, dintr-o bucata sau doua, cu exteriorul guma si buze ramificate, exteriorul guma si in "V"... Is multe soiuri de bucse si se alege in functie de constructia (forma) suport bucsa plus dimensiunile aferente. Alea din poze par a fi drepte si cu invelis metalic la exterior. In unele cazuri gasesti pe piata bucse identice cu exceptia componentei interioare ce poate fi mai lungi cu citiva mm. am intinlit situatie si nu am refuzat-o, le-am luat si le-am prelucrat, masurat si dat centrul bucsei, din ambele capete taiat si pilit din ambele capete pentru a o aduce la cota originala si cam atit. Bucsa metalica interioara trebuie adusa la adevar altfel nu poate fi montat telescopul de sasiul/punte is prevazute cu suport brida.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...