Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Consum Matiz

Recommended Posts

Ultimele consumuri pe drumul de mare au fost 7.5, 8.0, 8.2. Luni la prima ora o sa dau raportul si cu al 4-lea consum :)

Share this post


Link to post

In acest concediu am facut un adevarat drive test cu Tizulake, parcurcand exact 3056 km, numai in tara pe diverse drumuri. Consumul a fost de 154,5 l, adica o medie de 5,0 litri / %.

Am alimentat numai de la lukoil (metoda plin pana la primul click), cu euroluk 95, pretul fiind de 3,56 ron/l la absolut toate pompele din tara, de unde rezulta un pret al "expeditiei" de 550 ron. In masina am fost eu cu sotia si bagaje la greu - mai exact tot ce-am avut pe acasa.

Daca mai e nevoie, amintesc faptul ca e un matiz euro 2, din 2004 si acum are la bord putin peste 22000 km.

Iata rezutatele experimentului:

Bucuresti - Constanta - 239 km

- regim de mers foarte alert, de la Cernavoda si pe autostrada foarte rar am scazut sub 120km/k

- consum 5,8l/%

Bucuresti - Pitesti - Slatina - Rm.Valcea - Sibiu - 374km

- pe autostrada am mers cam 100-120km/h

- de la Pitesti rar am mai ajuns la 100km/h datorita aglomeratiei

- pe Valea Oltului, mers in coloana cu maxim 90km/h, cu turatii mari la depasiri

- consum 4,7l/%

Sibiu si imprejurimi, adica ciclu mixt urban si extern - 367 km

- consum 5,2l/%

Sibiu (alte ture) - Sibiu - Brasov - 382 km

- pana la Brasov se lucreaza si sunt multe localitati, asa ca am mers cu viteza legala, atat in localitati (50-60) cat si in afara (90-110)

- consum 5,1l/%

Brasov - Varlaam - Bicaz - 390 km

- drumuri destul de proaste, virajate, iar pe sectorul Nehoiu - Varlaam am mers numai cu viteza I si a II a, nu sunt decat 32km dus-intors

- spre Bicaz, prin Miercurea Ciuc - Gheorghieni - Cheile Bicazului, am mers cu maxim 80-90, datorita drumurilor sub orice critica

- surprinzator (pentru mine), desi am rulat mult in trepte de viteza mai mici, consumul a fost de 4,7l/%

Bicaz - Piatra Neamt - Bicaz - Vatra Dornei - Radauti - 423 km

- am rulat cu viteza mica, datorita traseului destul de virajat si destul de prost spre Vatra Dornei

- am mers aproape 200 km numai cu viteza a IV a, cu o viteza maxima de maxim 60 km/h, datorita drumului foarte frumos (serpentine si peisaje uluitoare) dar si pentru a a vedea cum s-ar comporta masina la un rulaj ideal prin oras

- nu m-am inselat - consumul a fost de 4,4l/% (cel mai scazut consum care l-am realizat pana acum)

Radauti - Suceava - Tg.Neamt - Bacau - 435 km

- rulat in regimul normal al matizului, cu viteze de pana la 120-130km/h

- consum 5,1l/%

Bacau - Costanta - 446km

- rulat in regim foarte alert, cu viteza de pana la 140km/h cu acceleratii puternice si depasiri la turatii mari

- consumul 5,4l/%

 

In concluzie, matizul se comporta foarte bine la drum, iar odata cu cresterea vitezei creste - implicit - si consumul.

Rulatul in trepte inferioare de viteza, desi la turatii mai mari, nu duce la cresterea consumului (totul e sa nu mergi prea mult cu motorul prea turat). De asemenea, mersul cu viteza a IV a constant (50-60) duce la scaderea consumului.

Dupa cat am mers cu matizul si dupa ce am citit pe aici, am inceput sa simt mult mai bine matizul, adica schimb viteza atunci cand o cere, fara turatii excesive sau subturat (undeva la 40km/h a III a, in jur de 60 km/h a IV a, iar pe la 80-90km/h a V a, iar daca situatia o impune, atunci viteza la care schimb creste cu aproximativ 20km/h).

Cam astea ar fi observatiile mele, daca ma insel, asta e, pana una alta eu sunt multumit atat de masina cat si de consum.

Edited by dreamlike

Share this post


Link to post

@SMB: am explicat motivele pentru care am realizat un consum urban de 6,6l/100km. A fost o exceptie. In general consuma intre 7 si 8 l/100km urban si in jur de 5,5l extraurban. Consumul mixt in aceasta saptamana (Bucuresti + un drum pana la Bran ~200 urban si 200 extraurban) a fost de 6,5l/100 km => 5,5 extraurban si 7,5 urban

Share this post


Link to post
Incearca asa: pornire de pe loc, a II-a pe la 30km/h, a-III-a la 50km/h, a-IV-a pe la 70km/h, te duci cu a patra pina pe la 110-120km/h, acolo dai a-V-a, urci usurel pina la 130-140km/h si ramai acolo pina se termina autostrada...

 

Tare de tot mersul asta economic :dizzy: . A ramas sa ne detaliezi mersul normal si cel sportiv. Pacat ca la 6600 se taie benzina...

Share this post


Link to post

Ultimul consum, mers numai in Bucuresti: 5,8l/100 km. Benzina 95 de la Petrom. Incep sa iubesc din ce in ce mai mult frana de motor, o folosesc la greu :banana:

Bine, a fost si traficul mai lejer in perioada asta dar oricum sunt foarte multumit.

Edited by stryder

Share this post


Link to post
Ultimul consum, mers numai in Bucuresti: 5,8l/100 km.

:o

N-am nici macar curajul sa visez la asa consum.

Share this post


Link to post

Si eu m-am mirat, sincer...de obicei in Bucuresti am un consum cu cel putin 1L mai mare. Alimentez intodeauna de la aceeasi pompa si e pt. prima data cand mi-a luat atat de putin. Am folosit mai mult ca de obicei frana de motor, tind sa cred ca si asta e o cauza; schimbat la I-20, II-40, III-60, IV -60+. Fara aer, binenteles :)

O sa mai incerc sa folosesc frana de motor mai des ca sa aflu daca asta e cauza( pe langa super lejeritatea in trafic de care se bucura Bucurestiul in perioada asta :) ), pt. ca altceva n-am schimbat la stilul de condus.

Edited by stryder

Share this post


Link to post

Eu in GL cu matiz nu am scos sub 8, nu stiu de unde aveti voi consumurile astea fantastice.

Share this post


Link to post

Citeste si observatiile la stilul de condus, asa este cand nu folosesti frana de motor si mergi mult cu motorul la ralanti.

Share this post


Link to post

Putin off topic ( pt. care imi cer scuze anticipat ): are vreun efect negativ folosirea franei de motor cat mai des?...ma gandesc la motor, ambreaj.

Share this post


Link to post

Problema o gasesti discutata aici.

Share this post


Link to post

salut

eu am folosit benzina de la petrom si dupa 100 km (mers fara oprire) am observat ca motorul merge franat.

apoi am pus de la Lukoil de 98 si parca s-a observat ceva modificari in randamentul motorului

consumul: multumitor, in parametri.

Share this post


Link to post

Mergea înfrânat de la benzină? Poate era prea groasă. Trebuia să-i pui nişte diluant. Şi zici că s-a modificat şi randamentul motorului? A ajuns pe la un 40%, ca un diesel, sau doar a crescut puţin de la 20-25 cât are normal? Şi consumul, e în parametri de Nubira sau de Tico?

 

P.S. Sorry, n-am putut să mă abţin.

Share this post


Link to post

Ultimul consum exclusiv urban 7,4l / 100km . Numai benzina - Petrom 95 .

 

Mergea înfrânat de la benzină? Poate era prea groasă. Trebuia să-i pui nişte diluant.

Bun sfat! :shock:

Share this post


Link to post

salutare oameni buni. de curand mi-am luat si eu un matiz nou e a/c euro 3 si va intreb pe voi ca si cunoscatori destoinici ai acestei limuzine cam cati kilometri o menajez(adica cati km e in rodaj) ce sa fac si ce sa nu fac in acest timp si inca o intrebare chiar scade consumul cand folosesc frana de motor.

 

pana acum am bagat benzina de 950.000 am facut 310 km si indicatorul e la prima liniuta, tinand cont de faptul ca am luat cu juma de kil de benzina in ea.ce ziceti e bine?

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos :)

Vine ~ 8%, e ok pt. inceput. Cred ca in timp o poti scoate si sub valoarea asta.

Edited by stryder

Share this post


Link to post

Mersi frumos.Am mai fost pe undeva si mai am benzina iar km sunt vreo 370. :banana:

Share this post


Link to post

Azi am mai incercat un consum extraurban cu Matizake, 250km, mers cu viteza constanta ~110km/h (pe A1 si putin spre Slatina), a/c 50%. A rezultat 6%. Cam scump! :-W

 

Ultimul consum urban, cu a/c la greu, 8.4%.

Share this post


Link to post

Am facut un drum la capitala cu matizache. 465 km cu 25 litri iese cam 5,35%. Facuti pe E85 viteza maxima 130km/h pentru reprize scurte in rest cam 90-110.

Share this post


Link to post
salutare oameni buni. de curand mi-am luat si eu un matiz nou e a/c euro 3 si va intreb pe voi ca si cunoscatori destoinici ai acestei limuzine cam cati kilometri o menajez(adica cati km e in rodaj) ce sa fac si ce sa nu fac in acest timp si inca o intrebare chiar scade consumul cand folosesc frana de motor.

 

pana acum am bagat benzina de 950.000 am facut 310 km si indicatorul e la prima liniuta, tinand cont de faptul ca am luat cu juma de kil de benzina in ea.ce ziceti e bine?

 

In "rodaj" e cam 1000 km.Se zice ca pana nu ii faci nu e bine sa depasesti 3000 de ture si 90 km/h, cum tu n-ai turometru, orienteaza-te dupa viteza in fiecare treapta, schimba mai jos.Ideal ar fi sa faci 2-3 ture usurel pe autostrada, ca dupa aia sa te poti bucura de masina cum trebuie, dupa ce "se lasa".

Eu, spre exemplu, n-am respectat regulile astea si(nu sunt sigur 100%, dar ma rog) m-a rupt la consum pana pe la 3500 km, dupa care m-am dus cu ea la reglat, la service.

S-o stapanesti sanatos.

Share this post


Link to post
... Eu, spre exemplu, n-am respectat regulile astea si(nu sunt sigur 100%, dar ma rog) m-a rupt la consum pana pe la 3500 km, dupa care m-am dus cu ea la reglat, la service...

Ne poti spune si noua ce i-au reglat la service de-a consumat mai putin ?

Share this post


Link to post

La mine inghite cam 4.8-5.2 extraurban (masurat Buc -Alexandria, Buc -Craiova)

Ultima data am scos 10l fix la 220 km, mers din Bucuresti (alimentat la MOL langa Malll Vitan (plinul), niste sate cu drumuri ordinare din Teleorman (vreo 50-60km) si apoi ajuns la Turnu Magurele si realimentat , au intrat fix 10 litri(iar plinul) - kilometrajul indica 219Km

Fara Ac pornit

Share this post


Link to post

A trecut si a mea de 1000 km si i-am facut consumul (de la plin ochi la plin ochi): Cu AC consum urban 9 litri la suta, fara AC 7,7 litri la suta. Extraurban, mers cat mai constant pe la 90 km/h, 5,5 litri/100 km. Consum asemanator cu cealalta masina de 1400 cmc, dar pe care o mai si calc :spumelagura:

Share this post


Link to post

Scimba treptele mai sus decat la masina de 1400 cmc , si asteapta sa faci 10- 12 000 de km, si vei vedea ca va fi alta masina. Oricum, consumul tau se inscrie in limitele normale, avand in vedere ca masina e foarte noua.

Share this post


Link to post
Ne poti spune si noua ce i-au reglat la service de-a consumat mai putin ?

 

Da, au pus VScanner-ul si dupa aceea au zis ca au reglat un senzor care controleaza injectia, etc.Nu pot sa bag mana in foc pentru afirmatiile lor(nu am reusit sa stau acolo cat au lucrat la ea), cert e ca a consumat dupa aceea ceva mai putin, si apoi(dupa alte cateva sute de km) cat de cat normal.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...