Jump to content
Sign in to follow this  
valy

Ulei - Motor

Recommended Posts

Mai bine nu-l mai schimbi defel ca merge si asa.

Share this post


Link to post

eu folosesc mobil1 5W40 full sintetic si pun si aditiv 2+2 fara teflon. Vreau sa spun ca e super uleiul, a scazut si zgomotul motorului la relanti, si consumul parca putin, uleiul a inceput sa se inegreasca cred pe la vreo 4000km. Recomand cu incredere 5W40 cu 2+2. Compresia de asemeni buna, la rece trage la fel de parca ar fi cald motorul, sunt super multumit de alegerea facuta. Schimbul de ulei il fac la 10000km.

Share this post


Link to post

@vladani2003

Nu vad rostul folosirii unui aditiv de ulei la un ulei sintetic de calitate. Uleiurile sintetice au propriile lor pachete de aditivi incluse, si nici un producator nu va recomanda vreodata folosirea unui aditiv la uleiurile sale. Risti sa ai o reactie urata si sa scada dramatic capacitatile de ungere ale uleiului. Nu cat sa se aprinda becul, dar destul cat sa buleasca ceva la motor (axa cu came, tacheti, infundarea canalelor de ungere etc.). In 10k km se pot intampla multe...

La Dacie am patit ceva similar, am pus ulei Panther 15W40 si dupa 100 km un aditiv, nu mai stiu exact, parca 2+2 chiar. Rezultatul? La relanti se aprindea becul de presiune scazuta la ulei. In turatie era OK, dar la relanti dupa incalzirea motorului era ferfenita. L-am schimbat imediat dupa observarea fenomenului si nu am avut necazuri ulterior. Sfatul meu e sa nu te joci cu amestecuri dubioase.

Si oricum la masinile cu injectie motorul rece trage la fel de bine ca atunci cand se incalzeste, deci senzatia avuta e placebo, la fel se manifesta si masina mea (vezi avatar). Nu se recomanda forja pe motorul rece din motive bine cunoscute, dar motorul trage f. bine pentru ca ECU introduce un amestec carburant mai bogat in benzina pana ajunge apa la temperatura de lucru.

Edited by Adi_Iacob

Share this post


Link to post

eu zic ca un aditiv totusi nu e facut degeaba, el face ca sa creasca vascozitatea uleiului la cald si sa scada la rece, tocmai pt o mai buna ungere, nici un producator de aditivi nu ar scoate asa ceva pe piata , ca sa buleasca motoare, din contra, ca sa diminueze uzura si sa imbunatateasca proprietatile de ungere, dar acu fiecare face cum crede

Share this post


Link to post

De acord ca nimeni nu produce catastrofe si apoi le vinde pe piata, dar aditivii se adreseaza unui segment ingust de motoare cu jocuri si uzuri sensibil mai mari decat cele prevazute in cazul unei functionari in parametri a motorului, caz in care aditivii continuti de ulei nu sunt suficienti. Si in general sunt folositi la uleiuri minerale, unde aditivii nu prea sunt prezenti, vezi diferentele de pret intre produse.

Daca procedezi asa la o masina noua, risti ca dupa iesirea din garantie sa ai mari probleme. E si o lege a lui Murphy, dar e si realitate: un motor nu prea se strica in perioada de garantie sau nr. de km. garantati de producator la garantie, ci dupa, indiferent de cum mergi cu el si ce bagi in el. Accidente si exceptii sunt, dar realitatea cam asa se prezinta. Nu ma crezi, e treaba ta, dar totusi contacteaza un moderator, poate el are mai multa credibilitate.

Sunt sigur ca in cartea de utilizare a masinii sau manualul de reparatii gasesti avertismente de genul Folositi numai uleiuri recomandate de producator sau sa se incadreze in clasa de produse/specificatii recomandate. Daca scrie undeva ca se recomanda folosirea de aditivi suplimentari, eu mananc cartea aia, indiferent ca e pe hartie sau un format electronic.

Faci cum crezi, e masina ta, cum o ingrijesti asa are si ea grija de tine.

Numai bine.

Share this post


Link to post
eu zic ca un aditiv totusi nu e facut degeaba, el face ca sa creasca vascozitatea uleiului la cald si sa scada la rece, tocmai pt o mai buna ungere, nici un producator de aditivi nu ar scoate asa ceva pe piata , ca sa buleasca motoare, din contra, ca sa diminueze uzura si sa imbunatateasca proprietatile de ungere, dar acu fiecare face cum crede

 

Nu, producatorul il scoate pe piata ca sa scoata profit! Atat timp cat nici un producator bun de uleiuri nu recomanda amestecarea uleiului cu aditivi, orice marca ar fi acestia, nu inteleg de ce unii riscati pe banii vostrii pentru niste chestii "auzite" de la diversi.

Si apropo de comparatia ta intre rece si cald, un motor bun trage mai bine la rece decat la cald, asa cum a zis si Adi, din cauza amestecului bogat, deci maclavaisul ala de-l bagati in motoare "ca ii scade uzura" numai bine nu ii face. Uleiul Mobil 5w40 este ulei care rezista pana la temperaturi de -39 grade C si temperatura maxima de 220 grade C. Chiar crezi ca o sa ajunga vreodata la temperaturile astea? Si apropo, uleiul pe care il ai tu este Mobil Synt S, nu Mobil 1, sunt doua game de produse diferite, fabricate de ExxonMobil.

Imi mentin parerea pe care am mai spus-o, va bateti joc de motoare noi.

Share this post


Link to post

pai al meu nu e nou, e motor de 120 mii km, dar nu consuma ulei si vreau sa previn, sa nu ajunga sa pape ulei, oricum voi citi mai bine pe recipient sa vad ce scrie exact.

Share this post


Link to post

Pe recipientele alea poate sa scrie orice, inclusiv ca poti sa gatesti cu el :mrgreen: Tu verifica manualul de utilizare al masinii, daca nu-l mai ai descarca-l, cu search gasesti pe forum si de unde. Si 120K km nu sunt asa multi, cam atatia estimez si eu la a mea masina (deh, luata de la samsar, km dati la greu inapoi) si totusi in aproape un an de zile a papat doar 150 de grame de Daewoo 5W30, ceea ce este absolut normal... De multe ori prea mult zel mai mult strica decat ajuta... cand o depasi consumul de ulei mai mult de 1 litru la 10.000 km atunci treci pe 10W40 ca e mai vascos, dar nu mai devreme. Si daca nici atunci nu scade consumul de ulei si nu ajungi sa-ti faci motorul, aditivii sunt ca o ultima alternativa, dar nu te astepta la minuni ceresti.

In concluzie nu-ti bate joc de motor. Ulei bun, schimbat la timp si la km. recomandati, antigel de calitate schimbat la timp, regimuri de functionare diversificate (turatii de la 1000 pana la 5-6000, cum ti-e inima, dar nu subtura motorul ca-i grabesti sfarsitul) si asta e treaba cu motorul. Nu va trebui sa ai probleme cu el, nu de cele de netrecut sau grave.

Drive safe and enjoy your car!

Share this post


Link to post

As i said previously, the choice is yours and the car also. Fiecare face ce vrea cu masina lui. Totusi nu vad nimic normal in a indopa motorul cu aditivi, fie ei si de firma cand el nu papa ulei deloc.

Nu vreau sa fiu coabe, dar problemele generate de folosirea improprie/abuziva a aditivilor de ulei/motor apar destul de tarziu ca sa se faca asocierea corecta de catre utilizatorul vehiculului respectiv, si atunci e cam tarzior, regretele sunt tardive.

Nu o sa mai postez in contradictoriu pe acest subiect, consider ca am spus tot ce am avut de spus. Sa dea Domnul sa aveti voi dreptate, nu doresc necazuri nimanui, cu nici un pret.

Toate bune!

Share this post


Link to post
pai al meu nu e nou, e motor de 120 mii km, dar nu consuma ulei si vreau sa previn, sa nu ajunga sa pape ulei, oricum voi citi mai bine pe recipient sa vad ce scrie exact.

Tu intr-un an ai facut cu Kalos 120k km? :scarpin:

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

offf, nu e kalos, e espero de 1,5 din 96, dar nu stiu de unde sa schimb acolo

 

gata, am gasit, am schimbat

Share this post


Link to post
1. OMV SynCom 5W40 (gama veche) incercati la magazinele de piese auto la 905.000 ROL, bidonul de 4 litri.

 

Poti sa zici mai exact, unde ? Daca, evident nu le-ai golit stocul...

Share this post


Link to post

Am raspuns pe PM.

Aici mentionez doar ca pretul celui pe care l-am luat in final, era ceva mai sus la bidonul de 4 litri, 116 RON. Ala la 90.5 RON il vazusem in alta parte si pana sa-l iau eu, s-a bucurat altcineva de el. :)

Edited by Bolt

Share this post


Link to post

Dupa 1000 km de la reparatie motor, cu pompa noua, filtru nou (MAN) si ... ulei Daewoo 5W30 am ajuns la urmatoarea concluzie : uleiul asta e f. prost :grumpy: ! O sa il tin pina la maxim 5000km si apoi ma intorc la sentimente mai bune. Oricum, parerea mea este ca, pentru un motor de peste 150.000km, nu prea e cazul sa folositi ulei mai subtire de 5w40 .

Share this post


Link to post

De acord ca la un motor in 16valve trebe 5w40, de acord ca uleiul dawoo e slabut si merge doar daca nu o alergi, dar ma tem ca nu e obligatoriu asta cauza nemultumirilor tale, daca a fost in RK, dar nu am inteles asta exact din postul tau, motorul de leganta in principiu nu prea are voie sa aiba nevoie de RK la 150k km.

De altfel, parerea mea de uleiul asta e ca e bun bun doar la matiz.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Este normal ca punand doar 3 litri de ulei (omv 5w40, pt. statistica), nivelul sa fie fix la milocul intervalului minim-maxim de pe joja ?

N-ar fi trebuit sa fie la minim ? Specific faptul ca am schimbat si filtrul, iar timpul lasat pt. scurgerea celui vechi (8000 km) de cca 7-10 min. Nu am pus de la inceput 3.75 tocmai pt. a verifica nivelul (pana acum ajungeam mai tot timpul sa depasesc maximul ) si pt. a lasa loc (eventual, mai studiez plusurile si minusurile) unui Dura Lube (pe care l-am primit cadou, deci partea materiala este scoasa din ecuatie, ramanand in discutie utilitatea sau dimpotriva, efectele negative...).

Share this post


Link to post

Da, este. Iti ramane ulei si in baie, si in canalele de ungere, si in filtru, pe care nu-l scurgi atunci cand scoti uleiul vechi.

Share this post


Link to post
si in filtru, .

 

filtrul l-am schimbat (ca dealtfel la fiecare schimb...) acolo stiu ca ar putea fi cca 200 ml. Raman doar canalele si baia (insa chiar 500 ml ?

Share this post


Link to post

Poate sunt depuneri in baia de ulei. Depuneri semisolidificate (ca bitumul). Asa ceva am gasit eu cand am dat baia jos ca s-o spal.

Share this post


Link to post

Nu-s ! Baia a fost curatata in primavara din motive de ars garnitura, spalaturi cu motor-flashuri, schimbat marca uleiului, etc.

Share this post


Link to post

Poate masuratoarea nu a fost facuta in conditiile impuse...planeitate, temp motor, etc.

Share this post


Link to post

@Tommy: Nu a fost chiar RK in sensul ca nu am umblat deloc la cilindrii si nici la vibrochen sau la cuzinetii acestuia. A trebuit sa schimb chiulasa si, pentru ca patrunsese o tona de apa in ulei si capatase aspect de MAGIUN, am zis ca nu ar strica sa schimb si pompa de ulei (pentru a nu avea surprize mai tirziu). Acum, daca tot desfacusem baia de ulei, am bagat si segmenti noi (la cota standard) si cuzineti de biela. Cu cuzinetii foarte bine am facut, cind am demontat bielele vechi am avut surpriza unei SUPER-UZURI la cuzineti, probabil din cauza ungerii cu ... APA. Deci, pe scurt: segmenti noi (standard), cuzineti biela (standard), pompa de ulei, baia si interiorul motorului curatate pina la luciu metalic, sorbul super curat ... Si, surpriza: cind s-a incalzit tare de tot motorul in urma cu vreo 2 saptamini (deci discutam de Octombrie, nu Iulie sau August) cine crezi ca s-a aprins ???? Becul de presiune ulei, bec pe care nu-l vazusem aprins nici cu cuzinetii si pompa veche ... E drept ca nu am bagat niciodata alt ulei decit 5W-40 pina acum. Cu toate ca unii o sa sara in sus, am bagat jumatate de flacon de MOTOR HONEY (nu e reclama, asta am folosit) iar acum lucrurile sint OK. Tocmai am aniversat 1000KM post reparatie, chiar acum am revenit de pe A2 unde am dat destul de tare in ea ... 150-170 km/h. Motorul s-a asezat si merge super misto, cunsumul e mai mult decit rezonabil, la viteza asta mi-a luat 8l/100 (masurat plin-plin).

 

Inca ceva legat de uleiul Daewoo 5w-30: inainte sa ii bag aditivul, la aproximativ 1 ora de la oprirea motorului, daca desfaceam busonul de ulei, am vazut (cu oarecare mirare) ca axele cu came erau complet USCATE, de-abia de-abia raminea o urma nesemnificativa pe deget, motiv pentru care suspectez uleiul ca e mult prea fluid si, la temperaturi inalte, se scurge extrem de rapid in baie fara a ramine nici un fel de pelicula in partea superioara a motorului (dupa oprirea acestia, evident !)

 

De precizat urmatoarele:

1. cu motorul in mers si busonul scos, pompa functioneaza f. bine, stropii sar la aproape un metru inaltime

2. NU FAC NICI UN FEL DE PROPAGANDA la aditivi, nu sfatuiesc pe nimeni sa ii foloseasca ... decit in situatii disperate :D

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Eu numai numai din cauza numelui n-as pune asa ceva. Auzi, miere in motor ... :D

Share this post


Link to post

Cred ca ar fi trebuit sa astepti pana la urmatorul schimb(2-3000Km) si sa vezi daca se mai aprinde becul, abia apoi sa te gandesti la aditiv...totusi tu ai schimbat segmentii si cuzinetii.

 

Din punctul meu de vedere nu trebuia sa bagi aditiv. Bine,....acum nu e un capat de tara dar eu nu as repeta procedura la urmatorul schimb.

 

Succes.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...