Jump to content
Sign in to follow this  
florinbad

Petitori La Daewoo Craiova!

Recommended Posts

Daca s-ar incheia contractul cu Chery, la Craiova s-ar putea produce automobile care ar arata cam asa

Share this post


Link to post

Ideea e sa nu apara la Craiova drept investitor Renault care in acest fel ar "inchide" posibilitatea romanilor sa'si cumpere si alta masina decit Dacia fara taxe de import si la un nivel al fabricatiei mai bun . :( ... si ar aparea un MONOPOL in domeniu care nu va mai fi darimat de ABSOLUT nimeni si nimic si de aici toate implicatiile nefaste : preturi mari , calitate proasta , servisare proasta , etc . :(

 

Daca vine Chery atunci treburile se vor schimba in bine din citeva motive :

 

1. Chery lucreaza tot cu componente GM .

2. Preturi bune , calitate buna , preturi mici .

3. Prin politica de preturi romanul va avea numai de cistigat .

Share this post


Link to post

Daca investitorul o sa fie Renault atunci putem pune cruce automobilului de calitate (medie - dar totusi calitate) fabricat in Romania . Poate asta se si vrea nu-i asa ?

Share this post


Link to post

Renault, n-am cuvinte despre firma lor :spumelagura: ... fiabilitate 0, va spun asta din experienta (renault megan 2, laguna 2) probleme la ele peste masura si astea pana in 50.mii de km, garantia lor, vai de ea... servicii prestate la servis, EXECRABIL... Orice altcineva sa cumpere inafara de renault...

Share this post


Link to post

Vor mai cumpăra românii autoturisme marca Daewoo de la Craiova?

 

Cristina Trefaş

 

Renault, Chery Automobile şi Ford vor să cumpere compania craioveană, potrivit unor surse guvernamentale

 

Vor mai cumpăra românii autoturisme marca Daewoo de la Craiova?

Vor mai putea cumpăra românii maşinile Matiz, Cielo sau Nubira, produse la Craiova, din luna octombrie? Părerile sunt împărţite. Guvernanţii se tem că, dacă nu găsesc o soluţie în următoarele două luni, fabrica Daewoo România, deşi profitabilă, ar putea fi închisă. În schimb, conducerea societăţii craiovene are încredere în viitorul producătorului autohton de automobile Daewoo România. „Se vor mai produce autoturisme marca Daewoo în România şi după luna octombrie. Licenţa de fabricaţie, adică dreptul nostru de a produce, nu expiră peste două luni”, ne-a declarat Valeriu Gîrlea, director relaţii publice Daewoo România. El a explicat că, în baza unei înţelegeri cu General Motors Daewoo Auto and Tehnology (GMDAT), ce a preluat în 2002 o parte din activele Daewoo Motor, Daewoo România livrează piese foarte importante – motoare, cutii de viteză – acestei companii. La rândul său, GMDAT s-a angajat să distribuie, timp de 3 ani, piese de fabricaţie societăţii craiovene. „Avem o colaborare intensă cu GMDAT şi credem că este posibilă o prelungire a termenului”, spune directorul Gîrlea. În fapt, soarta Daewoo România depinde de colaborarea cu GMDAT. În lipsa pieselor de fabricaţie, degeaba avem licenţă, recunoaşte reprezentantul societăţii craiovene.

 

 

Un investitor serios, de marcă – salvarea societăţii craiovene

 

Paradoxal, deşi vânzările şi cifra de afaceri au crescut spectaculos, Daewoo România este într-o situaţie nefericită. Falimentul concernului- mamă – Daewoo Motor – şi-a pus amprenta şi asupra societăţii craiovene. Doar un investitor serios, de marcă, poate salva Daewoo România, susţin surse guvernamentale. Acesta este motivul pentru care Guvernul a desemnat, aprobând o ordonanţă de urgenţă, ca Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI) din Ministerul Economiei să găsească soluţii pentru rezolvarea situaţiei de la Daewoo Automobile Craiova. OPSPI va negocia cedarea către statul român de către compania Daewoo Motor a cotei de 51% din acţiunile societăţii româneşti şi stingerea creanţelor părţii coreene faţă de producătorul auto din Craiova. Statul are drept de preemţiune asupra acţiunilor, este explicaţia responsabililor din Ministerul Economiei referitor la transferul de proprietate. Cu sprijinul avocaţilor şi al unui consultant internaţional, vom căuta investitori pentru Daewoo România, spun surse autorizate din Ministerul Economiei, dând asigurări că, până în octombrie, compania va fi salvată. Vestea bună este că există interes din partea investitorilor pentru societatea românească. Surse autorizate ne-au precizat că grupul francez Renault, compania chineză Chery Automobile şi concernul Ford vor să cumpere Daewoo Craiova.

 

fostul adevarul, adica "Gandul"

Share this post


Link to post

Eu sincer as prefera sa o preia Ford sau Cherry. Dar aveti idee "cat de bune" sunt preturile pe care le practica Cherry? Masinile arata cam ciudat pt Europa din ce-am vazut insa la niste preturi de sunt 10.000E (inclusiv TVA) cred c-ar face ceva furori pe piata romaneasca.

Share this post


Link to post

Chery, nu Cherry.

 

http://www.chery.cn

Share this post


Link to post

Ok si www.cheryglobal.com pt cei mai familiarizati cu engleza, dar tot nu gasesc pe acolo ceva preturi. :-? :(

Ei oricum, sa nu ne facem prea multe iluzii, intai sa vedem fapte!

Share this post


Link to post

De exemplu modelul Q Q de la chery e un fel de matiz... presupun ca nici nu le-ar fi greu sa adapteze linia de productie.

 

Sa vedem care au platit comision mai mare la guvern.

Share this post


Link to post

Pai e cam una si aceeasi, din cite am auzit eu... cica Hyundai a cumparat sau vor sa cumpere Kia si sa faca din ea masina pt middle class, si sa pastreze hyundai pt clasa lux.

Share this post


Link to post

Au cumparat de mult Kia!!! Nu ai vazut ca noul Sportage e 99% Tucson???

Share this post


Link to post

Si eu stiu ca Hyundaiul a cumparat de ceva vreme Kia.

Share this post


Link to post

Cica statul vrea sa nationalizeze fabrica. Valoarea estimata (de fapt, considerata de ei, cred :-W ) este 70 milioane de dolari. Conditiile pentru urmatorul cumparator: sa pastreze muncitorii si sa scoata un model nou in 2 ani.

Share this post


Link to post

la ora actuala , in afara de partea statului, cine mai e actionar la craiova, ai sa trebuiasca sa fie nationalizat?

Share this post


Link to post

Coreenii.

Share this post


Link to post

adica daewoo coreea , care la randul ei are actionari bancile creditoare nu? Si atunci GM DAT?? Sau si mai simplu.. cand s-a facut reorganizarea daewoo, dupa ce gm a preluat unitatile care il interesau , restul cui a ramas?

Share this post


Link to post
adica daewoo coreea , care la randul ei are actionari bancile creditoare nu? Si atunci GM DAT?? Sau si mai simplu.. cand s-a facut reorganizarea daewoo, dupa ce gm a preluat unitatile care il interesau , restul cui a ramas?

Vechii firme (Daewoo Motor), care la randul ei e in proprietatea bancilor creditoare.

Share this post


Link to post

“Taekwondo” in negocierile pentru Daewoo

 

La intalnirile cu oficialii romani, coreenii mimeaza furia starnita de propunerile negociatorilor romani: ridica vocea, se infurie, se inrosesc, parasesc incaperea, revin, se calmeaza, se infurie iar, ameninta ca pleaca si nu se lasa deloc. Toate fac parte din arta negocierii.

 

Statul roman vrea sa redevina majoritar in compania Daewoo Automobile Romania (DAR) inainte de data la care expira intelegerea prin care societatea craioveana mai are dreptul sa construiasca masini cu acest brand. Reprezentantii actionarului coreean stiu ca guvernul roman este la stramtoare si negociaza de pe pozitii de forta

 

Pentru a rezolva problema coreeano-craioveana, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) a fost mandatat de guvern sa negocieze cedarea de catre Daewoo Motor a cotei de 51% din actiunile DAR si stingerea creantelor partii coreene fata de producatorul auto din Craiova.

 

Pentru aceasta, OPSPI a fost mandatata sa angajeze o societate civila profesionala de avocati din Romania, specializata in tranzactii comerciale internationale, si o firma de consultanta specializata in tranzactii economico-financiare recunoscuta pe plan international pentru expertiza juridica la nivel international in rezolvarea situatiei de la Daewoo Automobile Romania.

 

„Au inceput demersurile de selectare a consultantilor. Nu va fi un proces selectiv de lunga durata. Vom alege consultantii intr-un termen scurt. Ei trebuie sa ne ajute la finalizarea documentelor si sa ne acorde sprijin, intrucat negocierile cu reprezentantii firmei coreene sunt extrem de dificile”, a declarat pentru SFin Mihai Catuneanu, presedintele OPSPI.

 

Surse din domeniul avocaturii ne-au declarat ca a fost deja ales consultantul juridic: Societatea de Avocati Suca si Asociatii. Creata prin desprinderea unei puternice echipe de avocati de la o casa de avocatura importanta, Suca si Asociatii a atacat inca din primele luni de la infiintare varful ierarhiei societatilor de avocati.

 

Selectata in echipele de consultanti din cele mai importante privatizari ale momentului, firma prinde astfel unul dintre cele mai bune culoare in avocatura de afaceri.

 

DAR poate deveni o problema sociala

„Pana acum am avut nenumarate contacte directe si discutii intense fara asistenta, pe forte proprii. S-au facut cativa pasi inainte, dar partenerii de discutii coreeni sunt extrem de rigurosi si inflexibili”, ne-a declarat Mihai Catuneanu. In opinia sa, DAR poate deveni o problema sociala, intrucat de soarta societatii nu depind doar angajatii fabricantului de automobile din Craiova.

 

Efectele se prelungesc in industria orizontala, astfel incat vor fi afectati furnizorii de piese si accesorii si vor avea de suferit cei care au achizitionat autoturisme Daewoo. Se poate asigura, evident, un sistem de garantie alternativ, dar este un proces de durata si gandit doar ca ultima solutie daca reprezentantii Daewoo Motors nu vor intelege ca nu prea mai au alternative.

 

„Aceasta problema mi-a mancat cel mai mult timp in ultima perioada, mi-a consumat cea mai multa energie”, a conchis seful OPSPI.

 

Negocieri in stil asiatic

Daca Mihai Catuneanu este rezervat in declaratiile facute, surse din echipa de negociatori au descris pentru SFin cadrul in care se discuta viitorul fabricii DAR: „Negocierile sunt extrem de dure. Coreenii mizeaza pe ideea ca guvernul roman este la stramtoare si vin de pe pozitii de forta.

 

Folosesc toate tacticile de negociere si parca joaca o piesa de teatru: la intalnirile cu oficialii romani ridica vocea, se infurie, se inrosesc, parasesc incaperea, revin, se calmeaza, se infurie iar, beau un strop de apa, tipa si iar se calmeaza, mimeaza extrem de credibil furia starnita de propunerile noastre.

 

Ba chiar ameninta ca parasesc tara inainte de finalizarea discutiilor, dar se razgandesc inainte de a ajunge la aeroport, suna si fixeaza o alta intalnire in sala de protocol de la Otopeni; unde iar tipa si gesticuleaza, se inrosesc, mimeaza furia si isi exprima stupoarea in fata propunerilor facute de romani, ridica tonul si vorbesc repezit pana la scara avionului.

 

Altfel spus, negocieri dupa toate regulile artei, pe stil asiatic”.

Nici partea romana nu-si pierde capul insa. Negociatorii executivului au inteles ca reprezentantii firmei coreene vor duce aceasta confruntare pana in panzele albe si incearca sa gaseasca o rezolvare amiabila a problemei Daewoo pana in octombrie.

 

„Trag de timp si, din cand in cand, la contrele mai puternice, sunt dispusi la mici compromisuri, iti mai dau o portie de aer, dupa care revin.

 

Este o tactica foarte cruda de negociere. Daca tot aveti investitori care vor societatea, duceti-i pana in panzele albe, cereti-le lor ce va cerem noi, sugereaza acestia. Ce nu vor ei sa creada este ca stau pe un teren friabil, iar situatia nu e atat de sigura pe cat pare.

 

In octombrie nu o sa mai aiba prea multe atuuri, se va discuta sigur altfel, pentru ca devin exigibile vechile facilitati si, brusc, societatea va deveni foarte indatorata la buget”, ne-au spus negociatorii romani.

 

Renault s-a retras din cursa

In acest moment, expresiile ferme de interes adresate executivului pe diverse canale, apartin companiilor Ford si General Motors. Asa cum am scris cu cateva luni in urma, in cursa pentru DAR a fost inscrisa si Renault.

 

Producatorul francez de autoturisme viza doar construirea pieselor de schimb la uzina craioveana si a decis sa nu mai astepte finalul intruntarii dintre actionarii romani si coreeni de la Craiova. Grupul Renault s-a decis sa investeasca peste 215 milioane euro pentru a construi o unitate de productie a cutiilor de viteza Renault-Nissan.

 

In cursa au ramas, asadar, GM si Ford, dar fiecare asteapta sa vada ca negociaza cu statul roman in calitate de actionar majoritar.

 

Saptamana Financiara, George Stoica, 01 aug 2005

Share this post


Link to post

averea...

 

 

Nationalizarea Daewoo e in ceata

-- Ministerul Economiei si Comertului intentioneaza ca, in luna octombrie, sa fie deja conturata noua strategie de privatizare a Daewoo Automobile Craiova. Aceasta inseamna ca pana atunci, statul roman sa fi rascumparat de la coreeni de la Daewoo Motor Company Ltd cele 51% din actiunile pe care acestia le au la Daewoo Automobile Romania. Intre ceea ce cer coreenii si ce ofera partea romana pentru aceste actiuni exista o diferenta pe care guvernul de la Bucuresti spera sa o acopere in cel mai scurt timp. Declaratiile ministrului Economiei, Codrut Seres, in privinta negocierii cu coreenii de la Daewoo se bat insa cap in cap cu demersul oficial al guvernului de a cauta intermediari pentru aceste tratative.

 

 

 

 

Muncitorii de la Craiova isi asteapta noul proprietar

 

 

Statul roman este dispus sa platesca 45 de milioane de euro pentru a putea rascumpara cele 51% din actiunile companiei General Motors Daewoo Auto and Tehnology, detinute la Daewoo Automobile Romania, desi evaluatorul KPMG a cotat participatia companiei coreene la numai 32 de milioane de euro. Prima oferta a autoritatilor romane, situata la nivelul minim propus de evaluator, de 35 milioane euro pentru 51% din actiuni, a fost respinsa de partea coreeana.

 

KPMG a estimat ca valoarea totala a fabricii de la Craiova se ridica la valoare de 70 de milioane de euro, aceasta fiind o valoare de lichidare, a declarat ieri ministrul Economiei si Comertului, Codrut Seres. Statul roman a acordat un termen de doua saptamani companiei coreene pentru a accepta oferta de 45 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de 51%.

 

Pentru ca Daewoo Motor Company Ltd este in faliment, statul roman negociaza cu administratorul sindic al companiei coreene.

 

Potrivit Daewoo Motor Company Ltd, fabrica de la Craiova are datorii de 300 de milioane de euro catre o alta filiala Daewoo din Marea Britanie. Seres sustine ca nu se pune problema ca statul roman sa preia si acesta datorie, cu atat mai mult cu cat partea coreeana nu a prezentat acte care sa dovedeasca existenta ei.

 

Seres sustine ca autoritatile romane se implica in preluarea pachetului majoritar, atat din motive sociale, pentru ca cel putin 80% din angajati sa isi poata pastra locurile de munca, cat si din motive economice, pentru ca fabrica sa isi pastreze destinatia, sa produca in continuare autovehicole sau piese de schimb si nu sa fie "vanduta ca fier vechi". Efectul unei eventuale inchideri ar afecta si alti furnizori de componente pentru Daewoo Automobile Romania, precum si o retea de 80 de distribuitori.

 

 

General Motors si Ford sunt interesate sa cumpere fabrica de automobile din Banie.

 

"Parerea mea este ca nu trebuie sa ne trezim cu un partener la Daewoo care sa, foloseasca spatiile pentru depozitare sau alte activitati", a apreciat ministrul, aratand ca este preferata varianta unui investitor strategic preocupat de soarta pe termen lung a intreprinderii.

 

Dincolo de declaratiile optimiste a lui Seres am gasit multe neconcordante intre ce declara acesta si ceea ce ni s-a raspuns de la biroul de presa al ministerului. De aici ni s-a raspuns ca administratorul sindic a facut, potrivit Ministerului Economiei si Comertului, prin Agentia Romana pentru Investitii Straine, o oferta de vanzare a celor 51%, a pachetului detinut la fabrica din Craiova.

 

La Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS) nu exista nici o informatie referitoare la o asemenea oferta. Presedintele ARIS Ana Maria Cristina, neaga ca la aceasta institutie ar fi ajuns vreo oferta a coreenilor. "Nu este treaba institutiei noastre sa ne ocupam cu acest gen de probleme" ne-a spus presedintele ARIS.

 

Pe de alta parte, in timp ce Seres declara ca sunt negocieri cu partea coreeana, in Parlamentul Romaniei se dezbate un proiect de lege prin care se cauta un negociator (firma de avocati sau de consultanta) in relatia cu partea coreeana. Negociatorul ar urma sa fie platit din bugetul Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OSPSPI).

 

Pe de alta parte, ministrul Economiei a tinut, ieri, sa infirme zvonurile privind existenta unor companii interesate deja in cumpararea Daewoo Automobile Romania atat timp cat statul roman nu a recuperat pachetul majoritar. El a adaugat ca ar putea exista, totusi, "o serie de intalniri, de tatonari".

 

Spusele sale se bat cap in cap cu ceea ce ne-au declarat cei de la minister. "Una dintre companiile interesate intr-o colaborare la Craiova este General Motors, cu care se poarta deja discutii in acest sens. De asemenea si compania americana Ford este interesata de fabrica de la Craiova" se arata intr-un raspuns al Ministerului Economiei si Comertului pentru ziarul "Averea".

 

De asemenea, Codrut Seres a precizat ca licenta de fabricatie a autoturismelor Daewoo, care expira in octombrie, ar putea sa fie prelungita in cazul continuarii discutiilor cu General Motors, asa cum s-a intamplat si pana in momentul de fata, deoarece GM a preluat, de fapt, toate obligatiile si fabricile Daewoo din toata lumea, cu exceptia Romanie

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...