Jump to content

Conectare ECM


Recommended Posts

Salutare la toata lumea. Sunt interesat de conectarea la ECM. Ca si aplicatie se poate face orice, sub orice tip de windowz. Interesant pentru mine este protocolul de comunicatie. Daca este unul standard ( modbus, profibus) imi trebuie numai denumirea, de restul ma ocup eu, daca este unul personalizat as vrea daca stie cineva un tabel de " intrebari + raspunsuri " adica ceva de genut WriteCommChar(" caractere in hexa etc." si ce raspuns vine de la ECM). Mai simplu pe ce intrebare imi raspunde cu turatia, pe ce cu pozitia acceleratie s.a.m.d. Multumesc.

Cu datele astea se poate face repede o aplicatie simpla. Pentru PC.

Salve.

Link to comment
Interesant pentru mine este protocolul de comunicatie.

 

Cred si eu! > :)

In alta ordine de idei, daca doresti sa reinventezi roata iti doresc succes.

Exista o aplicatie care functioneaza pe PC. Citeste cateve posturi mai sus.

 

@obositoru : O sa-i pun si unu-doua butoane, dar mai incolo cu toate ca in cazul unui afisor cu 4 linii nu cred ca va mai fi cazul. Ma gandesc sa folosesc un afisaj de la Nokia 3310.

 

Later edit:

OOPS! obositoru a fost mai rapid decat mine! ;)

Edited by tyranus
Link to comment

@tyranus ... nu stiu la espero cum e, dar la cielo nu prea ai multi parametrii utili care pot fi interesanti pentru shofer in timpul mersului

asa ca ce s-ar putea afisa?

viteza o stim deja,

turatia idem,

consumul instantaneu nu ni-l da nimeni :mda:

 

asa ca ma gandeam la viteza medie ... cel mai usor pe ultima ora ... lista fifo + aritmetica elementara ;)

 

d-aia ziceam de niste butoane ... poate vrei sa stii viteza medie per trip ... sa poti sa-i dai un moment de inceput ... sau io stiu ce altceva

 

la cielo s-ar potrivi un LCD cu 4 linii si backlight in locul ceasului (care la mine oricum s-a cam ofilit) si ma gandeam ca se pot afisa (ora, data, eventual neshte temperaturi, viteza medie, etc.)

 

in locul tau nu m-as complica cu LCD de nokia, pentru ca nu se prea gaseste pe toate drumurile ... si daca mai vrei sa faci si pentru altii ...

in schimb compatibile HD44780 sunt peste tot, iar rutine de acces gata scrise exista cacalau maria ta ;)

... de fapt in pozele de mai 'nainte am vazut ca asa ceva ai folosit ...

 

cam astea ...

Link to comment

Dupa un an si ceva luni am reusit sa ma conectez cu laptopul la ECM. :banana: (excluzand conectarea cu interfata lui Ovi_jer)

Multumiri lui tyranus pentru softul dezvoltat si celui cre a creat daewoo.exe

Ce am observat ca sonda lambda variaza intre 100 si 800 (defecta?) iar timpul deschiderii injectoarelor 3.9 (cam mare?). Restul parametrilor erau in grafic.

O sa atasez si cateva imagini, dar este mai greu cu transferul ca nu am discheta sau CD-RW pe laptop :-? .

Link to comment

Bun asa :)

 

Cand am scanat la mine, fix aceleasi rezultate ... sonda lambda oscila (mai putin ce e drept) intre 2-300 si 800, iar la timpul de injectie sarea peste 4.0 :( restul parametrilor, ok.

 

La scanarea in service, mi-au spus ca sonda e defecta, dar concluzia dupa discutia cu Ovi_Jer este ca nu e inca "de tot defecta", atata timp cat nu arata zero-linie-barat-moarta-in-papusoi :)

Link to comment

salut!

 

am venit tarziu in topic. cine vrea sa monteze demo un carpc va rog scrieti si facem. se gaseste si import de scantool la comanda sau alte kituri similare.

 

 

 

silviu

Edited by ovi_jer
Link to comment

:banana: Inca o zi mare pentru proiectul "CALCULATOR DE BORD"! :banana:

 

:drinkers: Acum cinci minute s-a semnat certificatul de nastere a primului calculator de bord pentru Daewoo :drinkers:

 

Cine e din Ploiesti si are Cielo sau Espero si doreste sa-l vada este binevenit. Dati-mi un semn!

VAXXI, unde esti?!!

Edited by tyranus
Link to comment

Productie de serie o sa fie in masura in care se string destui doritori pentru ca vreau sa fac cablajele profesional si nu pot comanda una sau doua bucati.

Pentru MAtiz si Cielo OBD2 in curand.

Si atentie! NU va fi doar un computer de bord ci un "ONBoard Computer & Tester" pt ca o sa poti reseta si MALFs etc.

Link to comment

Cand va veni vremea de preturi o sa postez la Bursa, inca nu am vorbit cu sectorul marcheting. :D Glumeam. Nu m-am gandit inca la pret.

Probabil vor fi cateva versiuni:

1. Cine vrea sa si-l manufactureze singur ii dau microcontrolerul programat si schema electronica.

2. Va fi un Kit.

3. Un produs gata montat.

 

La OBD2 mai am putin de lucru. :dizzy:

Edited by tyranus
Link to comment

Hmmm, OBD2... pot spera si eu pt. Nubira II? Pe OBD2 vine si consumul instantaneu (adica debitul de benzina, sau se poate calcula din timpul de deschidere a injectoarelor)? Ca atunci se poate face orice, consum mediu etc.; asta bineinteles daca ai un mic flash pe acolo.

Daca pretul nu e astronomic, m-as baga si eu la varianta cu servicii complete (adica inclusiv montaj).

Link to comment
Hmmm, OBD2... pot spera si eu pt. Nubira II? Pe OBD2 vine si consumul instantaneu (adica debitul de benzina, sau se poate calcula din timpul de deschidere a injectoarelor)?

Consum instantaneu este impropriu zis, consumul specific se raporteaza la 100 de km, deci trebuie extrapolat la cea mai mica unitate de distanta disponibila. Cum aceasta poate fi in jur de 50 m, distantza asta o parcurgi intr-o sec. cu 180 km/h si in 4 sec la 45 km/h (ce instantaneu este asta?).

Deci se poate discuta doar de debit si ala pe minut, sa poti media bine. Dar si asa rezultatul este supus erorilor, o data de la traductorul de distantza si alta data de la debitul prin injector, care depinde de diferentza de presiune intre amonte (regulatorul de presiune) si aval (presiunea in galeria de admisie). De la producator poti afla doar debitul la 100% deschidere si 3 bari. De la aceste date si pana la realitate e distanta. Daca nu ai 2 debitmetre, unul pe tur si altul pe retur, nu ai cum sa masori cu erori mici debitul combustibilului intrat in cilindri. In aceste conditii, cu cat incerci sa determini consumul pe o distantza cat mai scurta, cu atat eroare este mai mare. Apoi, debitul te pacaleste la estimarea stilului de mers, tu incerci sa-l faci cat mai mic, dar atunci vei parcurge distantza de referintza (100 km) intr-un timp tot mai mare (sindromul Logan), astfel ca poti ajunge la un consum mai mare.

Un indicator bun ar fi consumul pe ultimul km, acesta te poate orienta mai bine, dar si acesta doar la drum intins, in urban nu este relevant.

 

Sters ulterior prostia de aici.

Edited by tolin_afc
Link to comment

E clar ca n-ai cum sa scoti un debit f. exact, dar ma gandeam ca daca stii diferenta de presiune si timpul de deschidere, se poate aproxima prin stabilirea constantei in functie de consumul real pe distante mari (sute de km). Oricum, nu e asa de grav daca consumul afisat variaza cu +/- 0.5 fata de cel real, mai interesant e de facut o comparatie relativa intre diverse regimuri de mers, pentru care nu mai conteaza asa de mult abaterea fata de consumul real.

Dupa mine, parerea mea, cel mai bun indicator instantaneu ar fi raportul dintre viteza si turatie, mai exact, distantza parcursa pe o rotatie de arbore cotit (m/rot). E foarte simplu de scos (ielectronistii nostrii stiu si fara computer, pe un "ceas analogic" sau pe un bargraph display), nu necesita etalonare, este usor de urmarit si cu cat valoarea este mai mare, cu atat consumul este mai mic.

Pai raportul m/rot e constant pentru un raport de transmisie dat. Cu alte cuvinte, ar insemna ca masina sa consume aproximativ la fel intr-a 5-a la 90 km/h si la 180 km/h - ceea ce din pacate nu se prea intampla din cauza de frecari, dintre care cea cu aerul e cea mai naspa.

Edited by sp67
Link to comment

Da, ai dreptate, raportul e constant, cred ca m-am pripit, eu ma gandeam ca 90 in a 3-a nu-i la fel cu 90 in a 5-a, ca turatie, si am scapat din vedere ca rezultatul conduce la o constanta.

 

Altfel, 0.5% precizie e prea buna, n-are nici un aparat de pe bord si nu cred ca se poate obtine. Asupra debitului prin injector se poate baga o corectie functie de presiunea in galerie sau gradul de deschidere al clapetei care sa se determine experimetal, pe fiecare model de masina, dar nu stiu cata precizie (0,5% e precizie de aparat metrologic) se poate determina aceasta curba, 5% ar fi o aproximare buna, dar mi-e ca nu se poate atinge pe toata plaja de turatie. Apoi, intre valoare citita de la traductorul de deplasare si distanta parcursa de anvelopa exista o diferenta care variaza si datorita presiunii in pneu, iar la asta se umbla deliberat in functie de incarcarea masinii. Ca sa obti asa precizie ar trebui introdusa o corectie la fiecare schimbare de presiune, pe care s-o selectezi manual la fiecare inceput de trip. Presiunea din pneu variaza in functie de temperatura lui, alt factor de eroare dinamic pe durata trip-ului. Asa ca valoarea obtinuta as vedea-o mai mult ca indicatie orientativa.

E posibil ca producatorul, care are toate mijloacele de masura, sa faca in ECM un calcul foarte apropiat de realitate, dar in lipsa oricarei specificatie in acest sens nu cred ca ne putem pronunta. Din contra, vad ca oricare producator se fereste sa ofere o posibilitate de determinare a consumului in conditi reale de exploatare a masinii, asa ca nu cred ca aceste valori sunt disponibile la conectorul OBD la un nivel de acces liber la informatii. Probabil ca utilizand chei speciale de acces se poate patrunde si in zona ascunsa a ECM.

Edited by tolin_afc
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...