Jump to content
Sign in to follow this  
Andrei.ss

Executive-ul DESbracat

Recommended Posts

Pe tobe nu recomand, mai ales daca mergi mai sportiv. A mea se incinge destul de serios pana la finala.

Share this post


Link to post

In primul rand nu da cu ulei ars!

Trebuie sa indepartezi rugina si apoi sa stabilizezi acel substrat. Tocmai apoi poti aplica un produs ce protejeaza fierul (gen spray cu zinc)...un grund iar dupa, un teroson.

Uleiul, ori cum se facea mai demult cu vaselina nu trebuie sa fie in apropierea temperaturilor mari generate de sistemul de evacuare.

Tot datorita temperaturii ridicate acele tampoane isi pierd elasticitatea si imbatranesc foarte rapid. Deci dupa ceva ani, se rup.

 

Share this post


Link to post

Subscriu la ce a spus alecu. Mare grija cu ce dai, mai ales pe lonjeron. Curata bine pana la tabla si apoi da cu un inhibitor de rugina sau spray cu zinc daca ai reusit sa cureti tot, dupa care vopsea tip teroson. Faza cu vaselina merge atat timp cat nu e ceva expus (cum ar fi interiorul usilor), chiar in weekend am aplicat cu pensula la Matiz in portierele fata. In praguri se poate folosi spray cu vaselina daca esti in criza de bani. Uleiul ars pe langa aspectul urat (curge si murdareste pragurile), mai este si acid...

 

Rugina apare in prezenta aerului si apei, iar vaselina/uleiul protejeaza, dar problema se pune pentru cat timp. Cum spunea si alecu, vaselina se va scurge daca este data intr-o zona expusa la temperaturi mari sau intemperii. Uleiul e mai rau.

Share this post


Link to post

Au, imi cer scuze atunci, un lucru la care nu m-am gandit, doar am retinut ce facea tata. Acum inteleg de ce fusesem cu al meu Cielito la un amic si mi-a bagat ulei nears de tractoare sau nustiu ce in portiere, a zis ca mai bine nears...

 

Bine de stiut, multumesc colegilor...

PS : Inafara de Tobe, pe sub masina nu ar merge un

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru sfaturile legate de eliminarea ruginei. Sper sa gasesc o metoda sa le si aplic, pentru ca nu dispun de o groapa in care sa ma bag si la care sa am acces si la curent electric. As fi dispus sa platesc si un service, dar cum pe acolo lucreaza mai mult carpaci, nu cred ca ar fi instare sa livreaze un rezutat multumitor.

 

In continuare, din ciclul "Pana unde merge obsesia". Avand in vedere ca probabil voi mai circula cu masina inca multi, multi ani daca nu se va schimba taxa de poluare mi-am facut niste stocuri de piese, cum se poate vedea si mai jos.

 

post-4414-0-84697300-1368035465_thumb.jpg

 

Mi-am cumparat un stop pentru ca cel vechi era putin avariat, cum se poate vedea in imaginea de aici, si crapatura incepuse sa se lungeasca. Am cautat original, pe care scrie Made in Korea si Sung San. Sper sa nu am surpriza sa se ingalbeneasca.

 

Am mai luat

- 6 garnituri pentru corpul clapetei, utile daca il deomentez in scopul curatarii

- ultimele 4 garnituri pentru suportul EGR si 10 garnituri pentru capsula propriu-zisa

- 3 garnituri pentru pompa de benzina si inca 3 pentru sonda litrometrica

- 30 de braduti cu ajutorul carora sper sa pot prinde blana pentru capota recuperata de pe un Opel Ascona

- 30 de braduti pentru garnisaj portiera

- 5 tumburuce mici de cauciuc pentru portbagaj, pentru ca cele originale mi le-au pierdut cei de la spalatorie cand au sters pe acolo

- bucsa ax volan

- 5 capacele de plastic care ascund suruburile de prindere a ramei de plastic de sub stergatoare

- perie geam stanga fata

Share this post


Link to post

Tocmai am depasit pragul de 60.000. Toate problemele tehnice intalnite in cei 10 ani:

- 2 vase de expansiune crapate (erau niste rebuturi)

- un capat de bara incepuse sa troncane

- cilindri receptori de frana blocati

- rulment fata

- contact electric

O fi mult, o fi putin?

 

La capitolul intretinere am bifat desfacerea si curatarea pentru prima data a EGR-ului. Ma asteptam sa fie mai murdar, mai ales ca stiu de masini cu km mai putini si EGR-ul blocat de mizerie. Probabil faptul ca circul cam 80-90% extraurban a contribuit la mentinerea curateniei.

 

In ce priveste achzitiile, mi-am cumparat un dipozitiv pentru aerisit franele. Marele avantaj il constituie faptul ca are o spupapa care opreste intrarea aerului in circuit, astfel ca aerisirea se poate face doar de o singura persoana.

post-4414-0-74379900-1372183976_thumb.jpg

Achizitia a fost facuta in contextul in care la ITP franele pe spate mi-au dat 49 in loc de minimul de 50. Avand in vedere ca folosesc cilindri receptori ATE si ca am pus limitatoare de Vectra 3/45, nu ar fi trebuit sa intampin astfel e probleme. Banuiala mea e ca la service-ul unde mi-au schimbat lichidul de frana nu mi-au facut aerisirea cum trebuie. Vreau sa vad daca intr-adevar asta e problema.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

De unde ai luat garnitura pentru corpul clapetei ? eu nu am mai gasit si am folosit silicon victor-reinz din plin... isi face fara probleme treaba, dar tot as fi preferat sa stiu ca am si o garnitura.

 

Share this post


Link to post

Garnitura clapetei se face din orice carton (coperta de caiet...etc) si se unge cu putin ulei inainte de montare.

Share this post


Link to post

Am cumparat de aici. Momentan vad ca nu mai au pe stoc, dar e posibil sa mai aduca. Poti sa iti faci cont si sa adaugi produsul respectiv la dorinte, asa vor vedea ca se cere si e probabilitatea mai mare sa-si refaca stocul. Eu deja l-am adaugat.

Share this post


Link to post

E bine de stiut avand in vedere ca au cele mai multe repere Daewoo.

Preferam garnitura originala in locul bricolajului, imi inspira mai multa incredere.

Cati km are masina?

Share this post


Link to post

Fix 60.500.

Share this post


Link to post

Super, multi km fara probleme.

E una dintre cele mai odihnite masini din cele pe care le cunosc... raportand numarul de km la anul fabricatiei.

Edited by alecu_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cateva operatiuni pe care le-am desfasurat in weekend:

 

1. Aerisire frane. Bidonasul acela cu supapa pe care l-am cumparat face toti cei 70 de RON, cat am platit pe el. Lichidul curge fara nicio problema, dar nici vorba de aer pe retur. In plus, materialul din care e facut furtunul etanseaza perfect pe aerisitor. Si de aceasta data mi s-a confirmat "profesionalismul" de care se da dovada la service. Pe circuitul DS-SF nu mai terminau de iesit bulele de aer, astfel ca la un moment dat am inceput sa cred ca poate supapa nu e buna si totul se trage de acolo. De pe celalalt circuit n-au mai iesit bule, asa ca mi s-a confirmat ca temerile mele legate de calitate erau neintemeiate.

 

2. Reparat oglinda stanga. De ceva timp oglinda incepuse sa "priveasca in jos" si chiar daca o reglam la loc, la prima denivelare iar revenea. Mi s-a spus in vreo 2 parti ca mai bine sa schimb oglinda cu totul decat sa ma chinui sa o repar, dar nu aveam de gand sa merg pe masina cu o oglinda de alta culoare. Chiar daca am injurat inginerii coreeni pentru solutia tehnica de prindere a oglinzii de sticla si de tensionare a sufelor, am reusit (dupa mai multe taieturi pe la degete) sa inlocuiesc mecanismul de reglat oglinda (cod S6630003).

 

3. Inlocuit colier toba finala. Cand am schimbat tamponul de cauciuc care sustine colierul, s-a rupt surubul de strangere a acestuia. Ca solutie de moment l-am strans cu un cablu mai gros, dar nevrand sa umblu cu improvizatii mi-am cumparat unul marca Bosal cu piulita de cupru, care in principiu nu se blocheaza din cauza caldurii.

 

In rest, mai sunt doar 5 zile pana la startul circuitului Serbia-Muntenegru. Sper sa nu am parte de evenimente.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Andrei, aerisirea se face prin cadere libera, e posibil sa ai sistem la fel ca la mine in "X", deci o poti face singur fara nici un sistem special, doar un furtun transparent care intra bine pe aerisitoare si lasi sa curga lichidul pana nu mai iese nici o bula de aer, normal ar fi ca dupa ce ai terminat cantitatea de lichid specificata in manual sa nu mai iasa aer, altfel iti trage aer pe undeva. A , mai este ceva, eu am agatat furtunul la nivelul aerisitorului pentru a vedea mai bine bulele de aer, adica trebuie sa se acumuleze nitel lichid pe furtun pentru a vedea aerul iesit.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la matiz, dar la cielo/espero iti creste barba pana curge la roata dreapta spate. Bidonasul ala mi se pare foarte util, insa nu mie, eu nu ma apuc mai niciodata de treaba de unul singur :)

Intotdeuna mai am pe cineva in preajma, eventual cu o a doua masina fiindca se intampla de multe ori sa mai trebuiasca vre-o piesa de pe la magazin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Vacanta s-a incheiat si nu am decat cuvinte de lauda despre modul in care s-a comportat masina. N-am avut nicio problema tehnica pe parcursul celor peste 3000 km.

 

Singrul lucru demn de mentionat e un cui in roata pe care l-am luat in Serbia. Am rezolvat cu ajutorul proprietarului pensiunii la care stateam, care chiar daca nu vorbea nicio limba internationala m-a ghidat prin semne la o vulcanizare. Era duminica seara si proprietarul vulcanizarii a deschis special pentru mine. Tot respectul pentru ospitalitatea sarbeasca.

 

Cosnumul mediu de 7,3% cred ca a fost decent in conditiile in care eram 4 indivizi in masina, bagajele aproape indesate cu piciorul in portbagaj, AC vreo 40% si drumuri de munte cu ace de par la greu. Apropo de drumuri de munte, m-am speriat initial cand am vazut ca masina trage greu si refuza sa depaseasca 70 km/h in treapta 4 in linie dreapta. Apoi mi-am dat seama ca e de la aerul rarefiat care se gaseste la altitudini mari.

 

Legat de frane, oricine viziteaza Muntenegru trebuie obligatoriu sa le aiba in stare excelenta, pentru ca vor fi extrem de solicitate pe drumurile de munte (adica aproape pe toata suprafata tarii). Se poate vedea intr-una dintre pozele pe care le-am incarcat ca am dat jos capacele de la rotile fata pentru a facilita racirea. Discurile si placutele ATE si-au facut excelent treaba, insa ar fi fost perfecte niste discuri spate. Drumul asta m-a convins de utilitatea schimbarii tamburilor cu discuri si sper sa reusesc sa gasesc cele necesare pentru upgrade.

Share this post


Link to post

Pe 03/09/2013 masina a implinit fix 10 ani si 64.974 km. <:-P

 

Astazi am reusit sa schimb furtunelul de la vasul cu lichid de ambreiaj. Daca as spune ca era intr-o stare precara, as fi foarte modest in exprimare. L-as fi schimbat mai demult (e doar 2 lei unul), dar am gasit foarte greu. Cu ocazia asta am schimbat si lichidul de ambreiaj pe care il aveam din 2011 cu ATE Typ 200.

 

post-4414-0-29450400-1378564876_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Si la mine arat la fel acum 1 an dupa ce am luat masina. Nu am gasit original, am folosit furtun pt gpl si vad ca dupa 1 an e ok, nu s-a fisurat deloc.

Share this post


Link to post

In asteptarea ansamblului de discuri pentru puntea spate mi-am cumparat cu 30 RON un set de chei inelare semideschise, ideale pentru conducte de frana, dar nu numai. Am citit la mai multi useri cum s-au chinuit de exemplu sa desurubeze conductele din pompa de frana si au reusit asta doar cu mopsul dupa ce le-au mutilat destul de urat (probabil incercand intai sa le desfaca cu cheia fixa). Eu am dat cu putin degripant si am reusit sa le desfac fara a le afecta in vreun fel. A fost doar un test sa vad daca isi fac treaba.

 

post-4414-0-93800000-1379879986_thumb.jpg

 

In alta ordine de idei, nu ma pot decat felicita pentru faptul ca mi-am cumparat acea tava de plastic in portbagaj. In concediu mi s-a spart o sticla de 1 litru de ulei si, in fara de tava propriu-zisa pe care am curatat-o cu jumatate de flacon de Fairy, zona portbagajului nu a fost absolut deloc afectata. Am avut totusi noroc ca nu erau si alte bagaje.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Cu blana pentru capota ce-ai mai reusit sa faci?

Share this post


Link to post

Sade curata si asteapta montajul. Mi-am cumparat recent 30 de braduti de plastic (ca aceia 3 care tin aparatoarea de plastic a stopului pe interiorul portbagajului) cu care sper sa reusesc sa o prind de capota. Vreau sa fiu si foarte atent ce si cat tai din ea la ajustare, apoi sa nimeresc exact gaurile de prindere pe care o sa le fac in ea. Posibil sa trebuiasca decupata si unde vine busonul de ulei. Ajunge o greseala si se duce naibii totul.

 

Oricum, blana am lasat-o in garaj la Bacau, in timp ce eu stau in Iasi. Sper sa nu uit luna viitoare cand ma duc acolo sa o iau cu mine si, daca nu da crivatul, poate ma apuc de treaba. Multumesc ca mi-ai adus aminte :D

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Felicitari, nu-mi vine sa cred cat de bine arata masina. E tinuta in garaj? Am si eu o "sora" dar mult mai "jerpelita" din cauza ca nu prea am avut grija de ea...

 

 

Vad ca este un topic destul de accesat asa ca pun si eu o intrebare...

Nu imi mai "baga" aer pe la fantele din dreptul parbrizului - in orice pozitie este comutatorul, aerul este dirijat catre toate fantele si o cantitate f mica ajunge la fantele de dezaburire.

Are cineva idee unde sa "sap"?

Edited by laurentiu972

Share this post


Link to post

Masina a primit sambata niste parasolare de Vectra B luminate drept cadou. Imi place ca s-au potrivit perfect si legarea lor la plafoniera e foarte usoara. Parca acum are un "aer de distinctie" :P

 

post-4414-0-91933200-1382990650_thumb.jpgpost-4414-0-86634600-1382990657_thumb.jpg

 

Week-endul asta poate reusesc sa montez si blana la motor. Inca sunt in asteptarea ansamblurilor pentru montarea discurilor pe spate.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...