Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

servodirectie pe MTZ ne-POWER??..

Recommended Posts

dragi meshteri mari!

are careva idee despre acest "aspect"?

Multzi dintre noi au dat MTZ'ul pe mana nevestelor care , saracele, nu prea au fortza sa traga de volan pe loc (shtiu-shtiu, nu e bine, dar daca asha le invatza la scoala.. :hammerhead: )

Avand in VDR acest lucru, are careva vreo info despre cat ar costa un asemenea "tuning extrem"?

 

M'ar interesa sa fac aceasta schimbare shi la reno, la care intentzionez sa montez un momo primit cadou shi care are diametrul cu 5 cm mai mic.. :roll:

 

Thx boys (& girls??)..

Share this post


Link to post
M'ar interesa sa fac aceasta schimbare shi la reno, la care intentzionez sa montez un momo primit cadou shi care are diametrul cu 5 cm mai mic..

 

Inginereste gandind, un volan de diametru mai mic nu creste efortul necesar pentru a-l roti ? bratul fortei fiind mai mic, ai nevoie de un cuplu mai mare, deci efort muscular suplimentar.

Share this post


Link to post

pai tocmai d'aia ma intereseaza o servo shi la reno... estem ingineri, nu? :wink:

Share this post


Link to post
Inginereste gandind, un volan de diametru mai mic nu creste efortul necesar pentru a-l roti ? bratul fortei fiind mai mic, ai nevoie de un cuplu mai mare, deci efort muscular suplimentar.

Emi are asa ceva. Mie mi s-a parut criminal de condus. Emi s-a obisnuit

cu el. La viteze mai mari e insa foarte misto.

Share this post


Link to post

Stiti de ce-si pun mexicanii volane mici de tot la masini ? ca sa poata conduce cu catusele pe maini ! :D

 

Acu' vorbind, o servodirectie nu-i mare branza de implementat pentru sistemul de directie uzual, cu pinion si cremaliera: un sistem sub presiune, cu o pompa, care impinge niste pistoane (ok, acum c-am descris, e mai complicat totusi). Deja o problema cred ca va fi sa bagi piesele unde le e locul (asta daca ai loc pentru ele).

Share this post


Link to post

super faza cu mexikanii!!! :D :D :D

eu am condus pana acum vo 3 masini cu servodirectie, da erau audi a4, vw dubita(model nou) si un pic un ford fusion. pot spune ca is al drq de usor de condus, insa nici volanul de matiz nu se misca prea greu, insa, cum ati spus si voi, pt sotie ar merita.

acum va intreb si eu ceva: va fi asistata directia? k la nasolnitza am auzit k nu e, iar la viteze mai mari ai sansa sa intri in orice :twisted:

asa k, pt cei ce vor si un pic de viteza de la Matiz, musai servo asistat.

parerea unui om care stie, dar tine cont de parerea celor ce stiu mult mai multe ! insa acea servo are un pret kam mare nu? sau se poate lua de la vreo masina cam tot de aceeasi clasa (punto, fiesta, vw etc) dar, cum ati spus si voi, unde s-ar putea monta? un raspuns ar fi: acolo unde se monteaza servo la super power. spor la lucru!

Share this post


Link to post

Domnilor!

In primul rand nu este asa nasol ca servodirectia sa nu se ajusteze in functie de viteza. Nu spun ca nu ar fi bine sa fie asa dar asta nu inseamna ca daca nu e ajustabila e de rahat. Ganditi-va ca masini ca Cielo, Nubira, Espero, Mercedesuri pana prin 90 si ceva s.a.m.d. NU au avut servodirectie ajustabila in functie de viteza.

 

In al doilea rand, sa-ti pui servo pe o masina care nu are asa ceva este, cel putin in viziunea mea, prea complicat. Pompa de servo sa spunem ca nu e asa de greu de montat, in principiu exista gaurile de prezoane in bloc (la masinile care au modele cu asa ceva - vezi matiz) si probabil o fulie. Dar, ce este cel mai important, trebuie schimbata caseta de directie care nu stiu daca are aceleasi prinderi, si, cu cat dati pe sistem si baiatului care vi-l instaleaza, vindeti masina, mai puneti un pic si luatia alta noua cu servo.

 

In al treile si ultimul rand, voi cu matizurile va plangeti??? Pai dati-le nevestelor supernove sa vada ce-nseamna muschi! Sau le puteti propune sa ia transportul in comun ca trage alt fraier de volan acolo...

Share this post


Link to post

nu supernove ci nova GTI :lol:

shi ce mah, te'ai "ofensat" ca am intrebat de servodirectzie??

Share this post


Link to post
pai tocmai d'aia ma intereseaza o servo shi la reno...  estem ingineri, nu? :wink:

 

Man, daca adaptezi servo, Pa volan momo (am inteles ca nu se poate adapta, poate ma insel)

Share this post


Link to post

volan momo nu pe MTZ, ci pe reno..poate imi explici care e faza de nu se poate pune servo daca ai momo, k pe mine ma depasheshte...

Share this post


Link to post

Stiu de la mecanici, cand am vrut sa-l montez pe al meu m-au intrebat daca are servo, dar mai intreaba...

Share this post


Link to post

N-are nici o treaba servodirectia cu volanu', din punct de vedere tehnic. Volanu' e doar un covrig fixat pe un ax (ma rog, si cu niste fire pentru claxon). Aia te-au intrebat probabil pentru ca, schimband diametrul volanului, se schimba si "feelingul" cand conduci. Inchipuie-ti ca ai pune volan de camion pe un Matiz cu servodirectie: la o miscare de cateva grade, ar fi roata bracata deja la maxim.

Share this post


Link to post

Nope! Gresit!

Daca montezi un volan mai mare ca diametru, la o miscare de sa zicem 1 grad rotile se vor braca cu aceeasi valoare cu care se vor braca la aceeasi miscare cu un volan mai mic.

Probabil tu te refereai la "distanta de invartire" a volanului, adique lungimea corzii corespunzatoare miscarii volanului cu un grad care, cu cat e mai mare, efortul depus sa invarti rotile este mai mic. Demultiplicare cred ca se numeste fenomenul/metoda.

Daca te refereai la ghilimelele de mai sus, cu cat e mai mare volanul lungimea corzii corespunzatoare unei anumite bracari a rotilor creste deci PRECIZIA SCADE nu creste deci la o miscare a volanului de camion rotile se vor braca mai putin!. Poate daca pui un volan de mexican...

Share this post


Link to post

am lansat un topic shi incep aberatziile.. :(

a inceput sa se vbsca de rotirea cu un grad, un minut shi o secunda..

fratzilor, tot atatea ture se da de volan, demultiplicarea casetei de directzie ramane aceeashi, problema este ca rotirea se face mai greu scazand bratul fortei aplicate ca urmare a micsorarii diametrului...

 

reiau intrebarea... shtie cineva CAT cost o servo (caseta de dir+pompa+tzevile+vasul de lichid)??

Share this post


Link to post

strumfuadi, cred ca nu merita efortul pentru rezultat. Caseta de directie e una din piesele destul de scumpe la o masina; pompa de servo, la fel. Daca mai pui si manopera necesara pentru a le monta (asta in ideea ca se pot monta), nu prea cred ca are rost.

Share this post


Link to post

ok-ok...cred k ai dreptate...

oare de la dezmembrari s'o gasi?? doar asha sa mai fie o shansa..

Share this post


Link to post

Caseta servodirectie mtz:

Sursa PANEURO:

Proprietati cod 96518943

Pret: 4.287.725

Coduri originale 96518943 DAEWOO

 

pompa imi dau si eu cu parerea ca e vreo 2, 3 mil. iar restul conducte si vas sa zicem 2 milioane.

 

ar fi in jur de 9 mil piesele + 1, 2 mil montaj + echilibrare + vreo ulei pompa... 11, 12 mil.

acu' ca am facut socoteala parca nu e asa mult...

Share this post


Link to post

pai, da..nu e mult...

la dezmembrari ar fi sub jumate...dar...lasa k mai face shi nevasta'mea nishte fitness.. :D

Share this post


Link to post

depinde la ce-si foloseste muschii afterwards... :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...