Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Masina Cu Personalitate Sau Paranormal ?

Recommended Posts

se da un espero 1.5 care in viata lui n-a pornit decat la prima cheie . Deasemenea in viata lui , cand a pornit la prima cheie , niciodata n-a invartit demarorul mai mult de 3 ori ( iarna invartea de 3 ori , ca-n rest pleca la sfert de cheie) .

Ieri , joi , a mers ca mai totdeauna , adica bine si a ajuns la spalatorie sa-i facem o cosmetica .

Dupa ce i-a spalat exteriorul ( fara motor ca nu-l spal niciodata ci numai il sterg) am vrut s-o pornesc s-o scot afara la sters .

Dau la cheie...invartea in gol si nici macar nu avea scanteie . Specific ca ea nu porneste decat pe benzina si apoi trece pe gpl .

Am dat vreo 10 chei si nemernica nimic. Am crezut ca a intrat apa pe la scutul de la roata dar nu intrase. A suflat un pic fisele cu aspiratorul nimic...

Am impins-o :-W afara si a venit si un mecanic cu Cielo care-l spala . Dupa ce mi-a explicat omu' ca a facut specializare in Coreea si sa nu-mi fac griji c-o rezolvam a scos pe acolo fise , bobina , a incercat ...toate aveau scanteie . Dar masina tot nu pornea.

A venit si mecanicul meu s-au sfatuit au bibilit-o si nimic. Era inexplicabil .

Vine un baiat de-ala de lucra la spalatorie si-mi zice sa scot busonul la benzina si sa-l las 10 min. afara... Mecanicii ca cica n-are nici o treaba .

Scot busonul , il bag dupa 5 min. dau cheie si porneste masina ca si cand n-avea nimic. Am innebunit de nervi... :D Mecanicii ca nu se poate ca poate s-a uscat intre timp delcoul , dar nici n-ajunsese apa pana acolo .

Explicatia baiatului ala de la spalatorie : Intrand de afara cu o temperatura in spalatorie unde e alta teperatura din cauza apei cica a facut condens in rezervor si de-aia n-a mai pornit :scarpin:

 

What the fac?? Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post

Pai eu zic ca e posibil. De multe ori cei ce lucreaza in astfel de locuri intalnesc tot felul de situatii si capata experienta.

 

Acum vreo 6-7 ani, pe vremea cand aveam o Lada Samara nou nouta, merg la Shell la spalatorie si in fata mea o dacie Nova, dupa ce o spala nu mai pornea. Eu am ras in sinea mea, dar dupa ce a spalat si masina mea, nici asta nu a mai pornit. Am asteptat vreo 5 min. si a luat-o din loc. La fel si Nova, eram cu un prieten si tot la condens ne-am gandit si noi. Asa ca ce sa-i faci...? Shit happens..!

Share this post


Link to post

totul este sa nu se repete problema si fara sa o duci la spalatorie...ca atunci e nasol...chiar are o problema...

Share this post


Link to post

Condens, condens... dar de unde apa sa se formeze condensul? :-?

Share this post


Link to post

Anul trecut prin vara, caldura torentiala in jur de 36-37 grade, pe autostrada.

Eram patru persoane in masina si mergeam cu A/C.

Mi-a murit motorul in mers pe la 140 la ora. Am tras pe dreapta si am stat in jurul masinii vreo 15 min gandindu-ne ce sa facem ce sa facem. Nu stiam la care service sa sunam ca eram la mijlocul drumului pe autostrada. Am sunat un prieten care avea si el tot Espero ca sa aflu ca omul astepta si el platforma ca i se bushise motorul (la el a fost pe bune, si-a facut segmentare :) )

Am mai stat noi asa scarpinandu-ne in cap, eu razand tamp gandindu-ma ca nu avem apa nimic la noi, si era caldura ca-n deshert. Ei bine intr-un final am deschis bushonul la benzina si apoi l-am pus la loc. A pornit la prima cheie.

Nu stiu explicatia tehnica. Dar e prima chestie care trebuie incercata la Espero cand moare motorul. Din ce stiu eu se intampla destul de des.

Share this post


Link to post

Dar tu de ce ai wscos busonul la benzina mongoose? Asa pur si simplu sau stiai tu ceva?

In cazul meu , orice mecanic am intrebat cica imi bat joc de ei ca n-are nici o legatura..

Inca o chestie observata - cand am deschis busonul la benzina la spalatrorie nu a iesit presiune cum iese in general..Sa aibe vreo legatura?

 

Inca o chestie: Sa zicem ca s-a facut condens in rezervor ca o mai fi si apa in benzina aia Tempo Plus de la Mol . Insa unde s-a facut condens de nu mai pornea masina? Ca doar n-a blocat furtunul de benzina ...

Oricum daca-l bloca masina pornea cu benzina din injectoare ...

Pare o problema de la injectoare . Dar daca este de aici ce legatura are busonul de benzina cu injectoarele..Eu nu mai inteleg dar deja mi-e frica de masina mea :o ...daca se supara pe mine ce o sa-mi faca? :osanale:

Edited by expero 16V

Share this post


Link to post

@mongoose: exact asta mi s-a intamplat si mie, tot pe autostrada, tot cu espero (nu al meu totusi) si tot pe caldura mare. Am ajuns cu el cu chiu cu vai acasa dupa ce am stationat pe banda de urgenta vreo 20 de minute. La service au zis ca e de la "bobina" (asta era acum vreo 2 ani cand nu ma prea pricepeam eu si nici nu ma interesa prea tare). Au schimbat-o si de atunci nu a mai facut asa.

Share this post


Link to post

@expero: Am mai auzit si eu pe ici pe colo faza cu bushonul si eram cu un prieten ceva mai tehnic decat mine care mai stia si el cate unele. In principiu daca iti aduci aminte de faza asta nu strica. La mine a mers. :banana:

 

@zmeu: Eu am fost dupa la service si au gasit un cod de eroare in computer, ceva cu amestec sarac parca. Dar nu mi-au zis ca trebuie sa schimb ceva. Si nici nu am mai avut probleme de atunci. Eu sincer sa fiu cred ca un senzor a cedat si pentru a proteja motorul computerul l-a oprit.

Share this post


Link to post

Am mai auzit si eu de problema cu busonul.

Nu se face condens ci se face vacuum in rezervor datorita busonului, care are o supapa sa permita aerului sa intre pe masura ce se consuma benzina. Daca supapa nu lucreaza bine, pompa de benzina nu mai poate sa traga benzina din cauza vacumului prea mare, cand se desface busonul presiuniile se egalizeaza si pompa poate trage benzina. Aerul care se aude intra in rezervor si nu iese.

Schimba busonul de rezervor sau nu-l mai insuruba pana la capat.

Share this post


Link to post

Pai cum si de la caldura se face vacuum? Eu stiam e invers.

 

"bobina" de care vorbeam si care facea probleme la cald e undeva in delcou. Stie cineva ce face?

Share this post


Link to post

Bine am venit in club! Evident si mie mi s-a oprit motorul in mers si chiar pe la 100 km/h. Dupa momentele de uluiala am bagat intr-a doua (viteza scazuse) si a pornit masinuta. De ramas, a ramas neelucidata acea oprire pt ca nu s-a mai repetat.

Am pus-o pe seama benzinei de la petrom, pe care am pus-o si singura data.

La ceva timp dupa incident am pus scaner-ul pe masina si coduri de eroare n-am gasit. Ce sa mai zic?

Share this post


Link to post

Paranormalul continua : mers la munte in week-end .

Sambata am vrut sa ma cocot cu masina undeva pe un munte , la o pestera . Am urcat 6 km. cu viteza a-I a si mi-am facut treaba . Masina s-a comportat normal . Am hotarat sa mai urcam 4 km. pt.ca ajungeam , printre altele , si la o Biserica pe care voiam s-o vizitez si care avea o istorie mai ciudata .

Ajung in fata Bisericii si , inexplicabil , mi se opreste motorul ...Dau 3 chei si nu mai pornea deloc. Ma scarpin in cap , o amenint c-o vand si la a 4 a cheie porneste la sfert ...Zic in sfarsit poate era incalzita, deh a urcat 7 km.majoritatea cu a-I a ...

Ne continuam drumul fara probleme..

Ne intoarcem , ajung in acelasi loc in fata Bisericii si mi se opreste motorul.De data asta era la vale , in viteza a -2 a . Dau iar 3 chei si nu mai voia nici de a dracu' ...

Ma dau jos sa-i infig un picior in caroserie si un amic de-al meu care era cu focusul in spatele meu imi zice sa ma mai duc si eu la Biserica ca-s pacatos si ca nici macar nu ma inchin :D

Bat o cruce din scurt :mrgreen: si ...surpriza...porneste masina la sfert de cheie :D . Si nici c-a mai facut vreo figura sau sa dea vreun semn .

Asa ca daca pt.cealalta patanie am gasit o explicatie " vacumatica" asta e sigur paranormal ...semne de la divinitate :osanale:

Share this post


Link to post

Pai daca s-a oprit de 2 ori in acelasi loc... si in fata bisericii, e clar ca e ceva necurat la mijloc. Chiama un preot sa sfinteasca, mai mergi pe la biserica, cine stie, poate scapi de problemele cu masina...

Share this post


Link to post

:o fftopic: dar interesant...

 

Eram cu Oltcitul pe Transfagarasan, prin '96. Zi frumoasa de august. Mai aveam vreo 15 km pina in virf si, la iesirea dintr-un semi-tunel (d-ala ca sa nu-ti cada pietre in cap, care are doar piloni pe o parte), incepe masinutza sa imi dea in bot si mi se opreste motorul. Trag frina de mina, dau la cheie, aiurea, nu mai pornea. Ma dau jos si o iau la impins, ca s-o intorc si s-o pornesc "la vale". Reusesc pornirea, o turez nitel, ma duc vreun km la vale, mergea beton. Zic, hmm, cine stie, vreun gunoi prin carburator... intorc, o iau iar la deal, totul ok, si ... la iesirea din tunelul ala iar mi se opreste motorul! Aceleasi simptome. Am mai repetat figura inca o data, mi s-a oprit si a treia oara (tot in acelasi loc!!!), moment in care am zis ca o fi vreun semn si m-am intors (cam cu coada intre picioare). Nici acum nu stiu ce-a fost.

 

9608br_transf.jpg

Asta e tunelul, la iesirea din el e locul cu pricina.

Share this post


Link to post

Asta-i treaba ...e clar ca tu nu trebuia sa te afli intr-un loc in care urma sa ajungi la momentul ala . Pe romaneste inca nu-ti sosise timpul :D

Share this post


Link to post

O singura data mi-sa oprit motorul la Espero ,cind am luat o curba spre stinga si imediat dreapta ,in scurt , am dat la cheie si a luat-o ,dar am ramas fara servo si era sa o sifonez bine .

Share this post


Link to post

Uite de aia e bina sa fi facut antrenamente pe Oltcit. La cat de greu se misca volanul la ala, Espero fara servo e jucarie. :dizzy:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...