Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Radioamatori

Recommended Posts

Sincer @Abram_burel nu stiu la ce iti trebuie atata cablu. La Megane am antena in dreptul stalpului central, pe plafon. Am coborat firul pe si prin stalp, prag, bord. A ajuns la fixul fixului. Din cate stiu Kalosul e mai ingust, ar trebui sa fie suficient sa-l tragi elegant, fara sa se vada. Din ce stiu eu RG 58 este cablul indicat pt CB, la 3,6 m lungime. Nu stiam ca ai luat statie! Bine ai venit pe canalul 22!!

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce vrea AB cablu asa lung, dar ma rog este problema lui. Oricum ii recomand sa ia cablu "low loss" se gaseste la pret bun si este excelent, daca nu gaseste ii fac eu rost .

Iar in legatura cu recomandarile despre antene eu spun ca Megawatt 4000 este una din cele mai bune mai ales ca are citeva avantaje iar cine vrea o statie buna poate sa ma contacteze ca stiu niste oferte bune de tot .

 

Acum pot sa ma laud ca ma aud foarte bine, urmeaza saptamana viitoare un amplif de 40W DAR facut pe mosfeti nu pe tranzistori clasici iar pe viitor urmeaza un Megawatt 4000 sau ceva mai bun. Singura problema este sa nu depasesc 3.5m dar asta nu e o problema pt ca antenele noi sunt cu reglaj si se poate lasa spicul mai pe spate .

 

@Elpyras la antenele fara castig 1/2 Î? nu se foloseste factor de multiplicare la cablu sau mai bine spus nu conteaza lungimea cablului DAR la antenele cu gastig conteaza mult acest lucru DAR si acolo sunt probleme pentru ca poti avea dezacord in cablu mai ales daca ai cablu de proasta calitate cum este cel folosit din fabrica pentru anumite antene. Una peste alta nu prea conteaza firma sau datele tehnice de pe hartie ci cum se aude .

Iar a doua problema este cea legata de statia de 150W, vezi ca nu toate statiile de 150W sunt performante, iti pot dovedi ca o statie de doar 50W bine facuta este mai performanta decit una de 150 W italieneasca .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
... OK zmeule tu zici ce zici atunci cum iti explici ca exista monturi pe piata cu cablu 4, 5 si chiar 6m deci daca exista in practica ...

... Nu sunt f bazat in ale electronici dar din cate stiu Cb (27Mhz) nu este pretentios.

 

Pentru ca orice cablu se adapteaza cu tipul de antena folosit.

 

Tocmai ca nu esti bazat, e bine sa nu mai dai sfaturi in domeniul asta, practica spune doar ca "se poate si asa". In rest, pentru cunostinta ta, banda de 27 MHz este cea mai pretentioasa, din acest motiv a fost lasata libera !

Share this post


Link to post

Exact 100% adevar a spus Tolin aici, conteaza indemanarea celui care monteaza sistemul CB( antena+statie), pt ca orice cablu (ca lungime) se poate acorda cu antena astfel incat sa intre in rezonanta de 27mhz . De fapt asta conteaza sa ai sistemul acordat in 27Mhz, restul nu mai conteaza.

 

Sunt atit de multe de discutat in acest domeniu incat acest topic nu ar ajunge :D

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
orice cablu (ca lungime) se poate acorda cu antena astfel incat sa intre in rezonanta de 27mhz .

 

In orice sistem radio bine conceput lungimea cablului de alimentare RF nu conteaza, si in nici un caz nu "se acordeaza" pentru o anumita frecventa.

Doar daca ai radiatie pe exterior (shield) poate sa conteze la ceva. In cazul unei antene cu plan de masa cum sunt majoritatea 1/4 sau 5/8 lambda sistemul antena - cablu alimentare este 'unbalanced' si lungimea cablului nu influenteaza cu nimic performanta sistemului decat poate ca pierderi (care la frecventa asta sunt oricum mici pe cablu, se pierde mai mult printr-o mufa realizata prost).

Daca vorbim de un sistem 'balanced' de gen dipol inchis sau deschis cu feed prin coaxial, aici ar putea sa influenteze si cablul de alimentare, motiv pentru care se foloseste un transformator de tip 'balanced-unbalanced' -> balun

 

De fapt asta conteaza sa ai sistemul acordat in 27Mhz, restul nu mai conteaza.

 

Antena fiind acordata din fabrica in banda, de obicei reglajul se face doar pentru a avea cel mai bun SWR pe o plaja specifica de frecvente. Aici intra in calcul faptul ca planul de masa in cazul unei masini este rareori apropiat de ideal, asa ca patternul de radiatie variaza in diferite directii, iar SWR-ul trebuie teoretic verificat la fiecare mutare a antenei de pe pozitie.

 

Cer scuze pentru postul poate prea tehnic, dar va recomand sa folositi un program de modelare pentru antene in combinatie cu SWR-metrul daca vreti sa obtineti performanta maxima a antenei pe o anumita suprafata a masinii.

Share this post


Link to post

Serpisor, o fi Megane-ul tau... dublu-lat?! Eu nu prea vreau sa pun "motul" pe acoperis. E o lungime destul de mica in joc, intre amplasamentul de care vorbesti tu (modificat putin, ca daca o pun o pun pe centru, nu intr-o parte sa mi se rastoarne bunatate de rechin :) ) si cel de care vorbesc eu (care suporta, cel putin dpdv estetic, ca functional mai vedem, si montaj... excentric) Si nu vreau sa depind de 2-3cm.

Lungimea aia "colosala", Bogdane, o vreau din simplul motiv ca e mai usor de taiat decat de innodat (ceea ce nici nu e voie, cf. Ovi :) ). De fapt o sa iau 8m ca sa ma pot juca putin cu cei vreo 70-80cm in plus si sa vad ce importanta are chestia cu "lambda pe 2". Cum ziceam, un low loss are o atenuare cam pe jumatate, asa ca macar nu pierd pe partea asta fata de "totul" original.

Ma cam mananca sa mai zic o chestie, asa ca o zic: nu sunt in general... Toma ala :) , dar v-as recomanda sa nici nu credeti tot ce auziti si cititi... shiii, mai ales, luati aminte la... context (de exemplu, indicatiile lui VAXXi de dupa primul meu post aici, se refereau la antene d-alea "bobinate", care prin constructie mizeaza pe cablul de antena pentru a-si face treaba ca lumea; alea da, fac un soi de "tot" pentru a scoate zeama din RF :D )

In incheiere va promit ca, daca gasesc tot ce trebuie (gasesc eu pana la urma!), bagam atelier de acordat antene in Polivalenta!

 

A bit late @ice

Toate ar fi bune si frumoase daca multi dintre noi n-ar folosi talpica magnetica. Asta e o struto-camila, care nu e nici cu "contragreutate" (decat printr-un condensator de valoare nedeterminata - citeam undeva ca sa pui un pic de autocolant ca sa nu zgarai vopseaua, dar nu mai mult ca se... strica chestia), nici una "fara", care utilizeaza tresa cablului pentru "performante optime".

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Am mai intrebat si eu. E indicat sa inlocuiesti tot cablul, cu cablu de CB evident, si ca sa nu te doara capul, sa-l faci multiplu de lungimea initiala. Dupa acest lucru, cu SWmetrul se regleaza reflectata, fie din spic, daca ai suficienta lungime pe antena, fie din lungimea cablului (se mai taie din el).

Asa ca Toma, poti sa incerci :)

Semnat

Cocosul :D

Share this post


Link to post

E un articol bun pentru plecare, pentru cei... necredinciosi :)

 

LE. Asa, Mirciulica!

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Eu l-am citat pentru ca este un altul care contrazice producatorii. "Cablul poate sa aiba orice lungine, dar e bine sa fie cat mai scurt" (nu-i un citat, doar o sinteza)

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Aia e gogoasa. Intrebi orice tirist, ca-s destui care l-au taiat ca sa poata sa-l traga mai usor prin cabina :) Dupa aia nu te mai auzi nici la 20 m :) )

Share this post


Link to post

Raport de progres": Sa vedem ce-am agonisit...

Reflectometru DF2469

(http://www.jinyuan.com/ebusiness/en/product_detail.asp?catalogid=32&productid=9)

Super "dragut": doua indicatoare suprapuse (forward si return), cu scala de "intersectie" directa pentru SWR (precizia e cam slabuta 10%, dar suficienta pentru scopul propus), ceea ce face procedura de masurare si eventuala acordarea a antenei, mai simpla.

Cablu Belden RG-48 low loss (PMR200)

(http://bwccat.belden.com/ecat/jsp/Index.jsp?P1=undefined&P2=undefined&P3=undefined&P4=undefined&P5=undefined&P6=undefined)

Caracteristiceile sunt super. Evident ca lucrurile nu pot fi toate simple si perfecte, prin urmare, dar fiind faptul ca pe centru e cupru plin flexibilitatea cablului are de suferit si probabil ca nu o sa folosesc cablul asta "end-to-end", ci doar pentru cablarea de la mufa din spate a statiei si pana undeva in portbagaj (daca o sa mearga :) chestia cu "prelungitul"); ar mai fi ceva, factorul de scurtare este de 0,88, ceva mai mare decat pentru cablul standard

Mufe si conectori

- 2 bucatele mufe UHF tata cu "iesire" pe RG-58

- 2 bucatele mufe UHF tata cu "iesire" pe RG-59 (am luat la deruta ca erau... altfel, si abia acasa am vazut ca e o... diferenta; ei bine, cu o mica badijonare cu banda izolatoare o sa le folosesc pentru cablul de reflectometru

- 1 bucatica adaptor "I", dubla mama; in asta s-ar infige 2 mufe tata si cu pretul a vreunui decibel poate birui "prelungirea" aia

- 1 bucatica mufa UHF mama de panou; asta ar fi a doua varianta de prelungire; pusa intr-o cutiuta metalica si fixata (izolat de caroserie) la capatul din portbagaj al cablului ala bun, ar putea termina circuitul interior al antenei

Mai pe seara sau mai maine dimineata o sa purced la urmatoarele masuratori:

- cablul original fixat pe acoperis

- cablul original fixat pe capota portbagajului

- cablul nou asa cum e, mai putin vreo 50cm pe care-i "sacrific" pentru a face un cablu pentru reflectometru

De aici incolo nu se mai stie precis. Configuratia la care as vrea sa ajung ar fi:

- mufa la radio

- cablu nou de vreo 4m pana in portbagaj (varianta ultra-short merge prin consola mediana, pe sub scaunul soferului, pe sub ornamentul prag stanga spate, prin portbagaj, pana la o mufa tata sau mama, in functie de rezultate [e greu de presupus (cu cunostintele mele actuale) ce combinatie va da rezultate mai bune: mama-tata direct sau tata-I-tata]

- mufa tata originala

- bucata de cateva zeci de cm (de calculat!) din cablul original pana la talpica antenei pusa excentric pe partea soferului (dar nu neaparat pe muchie)

Astea ar fi... gandurile. Sa vedem si faptele :D

Share this post


Link to post

Pe mine m-ai pierdut... :scarpin:

Share this post


Link to post

He, he, he... Las' ca te gasesc eu pe 22 :) Sau poate... TIR-istii... :D

 

PS. Reflectometrul ala arata misto si e si power-metru de varf. Pacat ca are cadranul pe galben, ca altfel il adaptam la rechin :) si ziceam ca va... inregistrez :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Pe 22 doar cand plec in tara. Zonal stau in 23, deci daca treceti prin Buftea, intrebati in ambele frecvente. In 23 il gasiti si pe nea Nicu Buftea, un radioamator tare priceput. Cei cu statii puternice il puteti cauta si de la distante mai mari ;)

Share this post


Link to post

Bai, pai ia sa facem o harta sau o lista de POI-frequencies :)

In ceea ce priveste "23", am impresia ca "vad" Buftea din balcon, poate iti dau un bip (pe mobil evident, ca la 4W nu prea cred) de test (dar nu-ti strica programul pentru asta :) )

 

LE. Hai ca am mai prins postul asta deschis sa raportez rezultatele preliminare: peste asteptari :)

 

Antena pe acoperis, cablul original, coborat pe langa stalpul B: 1,4 ?! Ies din masina si realizez (de ce abia acum?) ca sunt sub un copac. Hmmm, zic, poate o doare (varful antenei era putin indoit pe sub crengi)

Mut antena pe portbagaj, care era mult mai degajat, tot cablul original, tras pe direct printre scaune pana pe scaunul pasagerului (mai lung nu e, deh, 3,6m): 1,2 ! Eeei, parca mai merge...

Pun "prelungitorul" de vreo 9,4m asa cum era colac (nerecomandat!) cu adaptorul "I" si... 1,1 !! N-am mai mutat antena pe acoperis ca oricum nu ma prea interesa si se facuse si cam intuneric, dar am umblat putin la reglaj.

Am saltat-o vreo 2 cm: 1,2 :(

Am bagat-o la loc 1cm: 1,05 !!! (acul de return aproape ca nu se misca)

Evident toate masuratorile astea au fost facute "neprofesionist" doar pe 22. De distractie la un moment dat am trecut si pe 1 si pe 40 si a ucat cu o zecime-doua (inegal, dar asta era inainte sa ma joc cu lungimea antenei).

Maine o iau de la capat mai metodic. Sper ca mufa aia mama sa se comporte la fel de bine, pentru ca mi se pare mai simpatic sa am o mufa fixa in portbagaj.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Azi am reusit sa verific si sa imi calibrez si eu antena dupa statie pe cielo. Am reusit sa obtin o reflectata de 1,2. Mentionez ca nu aveam camp deschis si probabil ca reflectata reala poate fi ceva mai mica.

Share this post


Link to post
... Am reusit sa obtin o reflectata de 1,2. Mentionez ca nu aveam camp deschis si probabil ca reflectata reala poate fi ceva mai mica ...

Daca vrei sa faci o treaba buna, mergi la CSR si intreaba de Motorola. Te rezolva el, profi, pe analizor.

Share this post


Link to post

Il cunosc pe Adi am fost la el si cand faceam taximetrie si cand mi-am luat primul CB`u. El ma indrumat cu respectiva statie (CB)catre un tip care chiar este meserias in ale electronicii. Primul om pe care l-am vazut calibrand o antena perfect doar din mana fara nici un aparat. MUltumesc oricum de recomandare

Edited by elprypas

Share this post


Link to post

Eu te-am trimis la un meserias, care te receptioneaza pe analizor, nu la un carpaci care le face dupa ureche. N-ai cum sa faci o antena "din mana", decat daca ai facut mai multe, de acelasi fel, pe acelasi receptor, pe acelasi cablu si plasata in acelasi loc pe aceeasi masina ! Cam prea multe conditii. Un meserias, cel putin unul care are facutate de profil si peste 30 de ani in radio-amatorism, stie din start ca asa ceva nu exista si foloseste un aparat, un S-metru, macar. Oricum, numele de Adi nu-mi spune ceva, eu ti-am dat alt nume (ID), sub care este cunoscut de o lume intreaga.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Credeam ca vb de adi de la motorola. Si aceste 2 pers de care am zis au terminat facultatea in domeniu.

Share this post


Link to post

Eu vorbeam de "Motorola", de la Motorola (CSR), adica cel care a creat renumele.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

OK inseamna ca nu vorbim de aceeasi persoana. O sa intreb de el, momentan statia imi mergea foarte bine

Share this post


Link to post
Cablul antenei in banda de 27 MHz:

http://www.cbradio.atmedia.ro/doc_cablu.htm

 

Uf. Am trecut pe pagina indicata.

Plina de:

-agramatism;

-superstitii si mituri;

-interpretari eronate ale unor elemente insuficient fundamentate...

 

Sigur se vor gasi unii sa spuna ca sunt carcotas...

Nu sunt carcotas! Doar ca m-am dat prin CB de prin 92 pana prin 98 apoi, pauza. De un an mi-am luat o scula din Italia, mai mult de nervi, si acum o scot la plimbare prin tara, cu avantajele deja stiute...

De prin 96 ma dau si prin benzile de radioamatori.

Experienta CB m-a facut sa studiez de unul singur tot felul de documentatii de aici si de aiurea, incercand sa inteleg fenomenele cat puteam de profund. Astfel am descoperit ca multi "specialisti" se inspira din folclor, precum samanii de odinioara, adaptand diverse informatii disparate si uitand cate un pic la fiecare operatiune. Rezultatul? Un fel de cantec dupa ureche, niciodata la fel...

 

Asadar:

Despre cablu:

In cazul in care amplasamentul cere mai mult de 10-15 metri, merita sa va ganditi la un cablu cu performante superioare (RG213 LMR, Heliax etc). Pentru instalarea in masina este suficient RG58. Incercati sa gasiti alt model decat U. Acela este cel mai slab din punct de vedere al pierderilor.

Apoi, trebuie sa stiti ca o atenuare de 3db exprima o injumatatire in raportul puterilor. Daca avem o pierdere de 3db pe cablu, statia noastra care scoate 4W va "trimite" la capatul cablului doar 2W. Daca antena are un castig de 3dbi (adica fata de radiatorul izotrop-radiator omogen omnidirectional), asta inseamna, adunand valorile exprimate in db, ca puterea aparent radiata este de... 4W.

Castigul de 3dbi al unei antene este "umflat" nitel. Imaginati-va radiatorul izotrop ca fiind centrul unei sfere... Pe suprafata sferei, in orice punct, energia radiata de centrul ei este egala. Daca decupam o emisfera, potrivit principiului conservarii energiei, emisfera ramasa va beneficia de o dublare a puterii de care beneficiaza. In teorie. Aceasta ar fi cazul, teoretic, al unui radiant situat deasupra unui plan de masa idel, de suprafata infinita.

In practica, este imposibil de realizat aceasta "decupare", astfel ca, o antena cu plan de masa ideal, realizata la nivel industrial, va avea un castig masurat de aproximativ 2,4 dbi.

Revenim la cablu...

De ce am zis ca nu merita schimbat cablul pe lungimi mici...

Trecerile de un cablu la altul, fie el de acelasi tip, se fac prin intermediul unor adaptoare.

Aceste adaptoare au doua efecte:

-introducerea de atenuari;

-dezadaptarea de impedanta.

Cineva spunea aici sau pe pagina citata, ca impedanta cablului este dependenta de distanta dintre tresa si firul central. Incomplet: impedanta cablului coaxial este o formula foarte complexa care ia in calcul, in realitate, urmatoarele:

-raportul dintre diametrul firului central si diametrul interior al ecranului;

-densitatea radioelectrica a tresei/ecranului;

-constanta dielectrica a izolatorului central;

-permeabilitatea radioelectrica a tresei/ecranului;

-factori de corectie ce tin de modelarea statistica, datorate omogenitatii materialelor folosite la fabricarea cablului...

Ei, ia imaginati-va voi, ca fabricantii seriosi de mufe isi fac temeinic lectiile si va furnizeaza un conector ai carui parametri sunt bine stabiliti... Si va spune ca, aveti un loss (atenuare de insertie) de 0,3db si un mismatch (dezacord SWR) de 1:1.2. Asta daca producatorul este un Amphenol iar mufa costa cam 25 dolari.

La o mufa luata din talcioc, facuta in China, lucrurile stau cumplit! Am avut ocazia sa efectuez masuratori pe astfel de conectoare... Au atenuari si de 1db la 27Mhz. Pur si simplu, copiaza dimensiunile nu si compozitia materialului...

Pe ansamblu, un astfel de upgrade scoate multi bani din buzunar dar nu ofera decat un castig "pe hartie" nu si in practica. E greu de facut o diferenta de 2 db intre un semnale!

De aceea nu cred ca merita o astfel de operatiune.

 

Cu privire la raza de actiune a statiilor CB.

Conform prevederilor legale in vigoare, in prezent puterea maxima acceptata in cele 40 de canale de CB este de 4W. Modul de lucru, FM.

Pentru calculul razei de actiune a doua statii corespondente, formula este:

Pr = Pt*Gt*Gr*λ2/(4*π*d)2

 

 

 

Unde Pr = puterea la receptie (determinata de impedanta antenei si tensiunea electromotoare indusa in respectiva antena de campul electric cu frecventa dorita), Pt = puterea de emisie, Gt = Castigul antenei de emisie, Gr = Castigul antenei de receptie, λ = lungimea de unda (apare in formula deoarece atenuarea in spatiu liber este dependenta de frecventa de emisie) si d=distanta in metri. Castigurile si puterile sunt exprimate in db.

 

Pr are un rol important deoarece o putem compara imediat cu performanta receptorului si putem vedea daca semnalul este suficient sau nu.

 

Abordarea este put teoretica, deoarece, presupune ca sensibilitatea unui receptor este intotdeauna aceeeasi, anume cea indicata de fabricant. Fals!

 

Daca pe canalul adiacent se gaseste un alt emitator, circuitul de reglare al amplificarii, care exista cam in toate statiile, va dicta o desensibilizare a statiei si pe canalul nostru, impiedicandu-ne sa auzim un corespondent care este mai departe si al carui semnal nu este receptionat suficient de bine de statia respectiva. Aceste fenomene sunt cu atat mai suparatoare cu cat selectivitatea statiei noastre este mai mica! Selectivitate mica=imposibilitatea de a "tria" semnalul de pe canalul nostru de semnalul de pe un canal alaturat. Este si firesc, statiile de CB sunt statii ieftine, destinate maselor largi de utilizatori care nu cauta performanta. Imbunatatirea selectivitatii ar genera costuri mari si o crestere a dimensiunilor statiilor, ceea ce nu este mereu de dorit.

 

Multi isi doteaza statiile cu amplificatoare pentru a creste puterea de emisie. Buuuun... Care este avantajul de a te face auzit la 100km dar sa nu auzi decat statiile care se afla la, sa zicem, 30km? Se poate monta si un preamplificator de receptie, veti spune... Sigur, perfect posibil, dar acel preamplificator vine cu un neajuns la pachet: propriul zgomot!

Sa presupunem ca avem un corespondent care "vine" pe S-metrul statiei noastre la un S2 iar zgomotul atmosferic este la S1 (Avem o diferenta de 6db intre semnale, intrucat un grad S=6db, adica o crestere de 4 ori a puterii semnalului indus in antena de receptie). Plec de la ipoteza, pur teoretica, ca un S-metru de pe statie CB chiar este etalonat corect (eu nu am intalnit inca).

S2 inseamna o receptie destul de zgomotoasa, la limita inteligibilului.

Cumparam si instalam un preamplificator de 12db cu factor de zgomot 3db. Cam pe aici se incadreaza preamplificatoarele generaliste de pe piata adresata utilizatorilor de CB. Includ aici zgomotul componentelor pasive, al tranzistorului si al releelor de comutare a antenei (sau diode, daca e pe diode PIN comutarea).

In grade S, cresterea va fi doar de doua grade S! De la 2, la 4! 12 db. Zgomotul va fi si el amplificat, in aceeasi masura, crescand tot cu 2 grade, deci zgomot la S2, cu precizarea ca, la acest zgomot se adauga zgomotul preamplificatorului, adica avem S2+3db, 2grade si jumatate. Daca facem raportul, observam ca, desi semnalul util a crescut aparent, in realitate avem toate sansele sa descoperim ca acel semnal slab se aude cu si mai mult zgomot!

Toata teoria de mai sus devine si mai sacaitoare in realitate, atunci cand zgomotul nu este datorat atmosferei ci statiilor departate al caror semnal este la limita de discernere si ale caror semnale se amesteca intr-o adevarata cacofonie! In loc sa montez un preamplificator, la statiile mele am schimbat tranzistoarele de intrare cu altele echivalente dar de zgomot mic. Acelasi lucru l-am facut si cu rezistentele si condensatoarele, inlocuindu-le cu componente mai scumpe si de calitate mult mai buna.

Am pastrat mereu puterea "din fabricatie" a statiei, ridicand-o la cei 4W pe care mi-i permite legea. De multe ori puterea era in jur de 2W!

Tot pentru cresterea performantelor la receptie am mai "umblat" in etajele de medie frecventa din statii. Acolo se poate creste mult sensibilitatea si, mai ales, selectivitatea. Totusi, nu spectaculos.

Intre 4 si 8W, cresterea este de jumatate de grad S... Finalul statiei este, de obicei, de 10W putere disipata. Sa il fortez la 8-9W ar insemna sa ii refuz bruma de rezerva care il face sa reziste la dezadaptarea statiei cu antena! Si sa stiti ca, in mers, antena devine destul de neadaptata, mai ales daca este o versiune cu spic de peste 1,5m si cu bobina la baza!

 

Ma opresc aici...

 

Adrian.

 

PS

De-a lungul timpului am avut urmatarele statii CB-27Mhz:

-Portabila General Electric;

-Maxon ( vechi, ceva patratos cu 40canale AM, dar foarte sensibil!);

-President Billy;

-President Jackson (varianta cu 40 Wati FM si 90 SSB)

-Radioshack ciudat cu 35 canale Am/Fm

-Sommerkamp 789DX

Restul de scule, le gasiti aici.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...