Jump to content
Sign in to follow this  
RauL:)

Consum Aveo 0?

Recommended Posts

Ma intereseaza daca Aveo consuma cand mergi in frana de motor fara sa accelerezi? Am fost azi cu un prieten cu Laguna 2, masina din 2001, iar in momentul in care nu accelera ii arata un consum de 0.0 . E la fel si Aveo? intrebarea este pentru cei care au computer de bord si afiseaza.

Edited by RauL:)

Share this post


Link to post

Daca nu apesi pe pedala si mergi in frana de motor cam cat ai vrea sa-ti consume?

Share this post


Link to post

Am inteles ca masinile noi sunt echipate in asa fel incat in frana de motor sa nu consume deloc, dar el era in viteza a 5 si avea cam 1000 rpm

Share this post


Link to post

Daca iti sta acul turometrului PESTE 2200 rpm- ai consum zero. POti verifica atunci cand cobori o sosea, o lasi intr-o treapta de viteza in asa fel incat sa stea acul pe la 2000 rpm, dar din cauza gravitatiei sa poate urca (acul, bineinteles). Testat cand am urcat la Pietrele Doamnei- Rarau.

Share this post


Link to post

Nicio masina pe injectie nu consuma in frana de motor indiferent de treapta de viteza in care merge masina in momentul respectiv.

Share this post


Link to post

Relativ... Toate masinile cu injectie consuma 0 peste un anumit prag de turatie, sub care intra in regim de relanti. Acest prag difera de la masina la masina.

Share this post


Link to post

Si care ar fi acest prag la Aveo? nu de alta, dar sa stiu cum sa merg.

Share this post


Link to post

Eu ti-am raspuns- 2200 rpm. Ma crezi- bine. Nu- tot la fel. Sau faci sondaj?

Share this post


Link to post

In general ecm-ul intervine atunci cand turatia se apropie de relanti, 100-200 rpm in zona respectiva.

LucianM cum ai ajuns la concluzia ca daca turatia este mai mica de 2200 rpm, consumul in frana de motor este > 0?

Share this post


Link to post

Simplu: in momentul in care cobor o panta, daca e sub 2200 rpm, motorul sta sub acea turatie, daca e in treapta corespunzatoare si panta nu e prea abrupta- atunci acul va sta sub acea turatie. Daca panta devine abrupta, turatia urca USOR pana in 2200, apoi din ce in ce mai repede. Motivul? Simplu: rampa de injectoare nu mai primeste curent, motorul mergand doar cu aerul din cilindri. Cine nu crede, sa faca un test. Nu am ajuns la concluzia ca virgula consumul devine zero, insa daca turatia creste brusc- FARA sa calc pedala- oare ce se intampla?

 

 

Mircea- ma poti lua si cu "Lucian", fara "M". Dar ma rog.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

La Laguna 2, indiferent de treapta de viteza, de turatie, daca nu apasa acceleratia, consumul era 0

Share this post


Link to post

Si la jetta 1,6 tdi model 2010 consumul e zero indiferent de turatie si de treapta de viteza- in momentul in care iei piciorul de pe acceleratie. Asa spune CB-ul. La Aveo n-am de unde sti, pur si simplu vad ca de la 2200 rpm in sus in frana de motor turatia creste daca e lasata in viteza la vale (sau lasata in viteza "sa curga"- in frana de motor).

Share this post


Link to post

:) ) Ia incearca tu, cand esti la 2200 rpm sa cuplezi treapta superioara si vezi ce se intampla, iar apoi treapta inferioara si vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post

Raul, nu exista Aveo, in nici o varianta de dotare, ca sa afiseze consumul. Asa ca, crede-i pe cuvand pe cei care-ti spun ca atunci cand ridici piciorul de pe gaz nu mai consuma.

Share this post


Link to post

Simplu: in momentul in care cobor o panta, daca e sub 2200 rpm, motorul sta sub acea turatie, daca e in treapta corespunzatoare si panta nu e prea abrupta- atunci acul va sta sub acea turatie. Daca panta devine abrupta, turatia urca USOR pana in 2200, apoi din ce in ce mai repede. Motivul? Simplu: rampa de injectoare nu mai primeste curent, motorul mergand doar cu aerul din cilindri. Cine nu crede, sa faca un test. Nu am ajuns la concluzia ca virgula consumul devine zero, insa daca turatia creste brusc- FARA sa calc pedala- oare ce se intampla?

 

 

Mircea- ma poti lua si cu "Lucian", fara "M". Dar ma rog.

 

Lucian, daca se accentueaza panta, turatia va creste sau nu? Daca masina accelereaza in coborare (si cand zic accelereaza marefer la influenta gravitatiei si a masei, nu a pedalei), turatia va creste sau va scade? :)

In rest, pentru a te convinge, fa testul:

:) ) Ia incearca tu, cand esti la 2200 rpm sa cuplezi treapta superioara si vezi ce se intampla, iar apoi treapta inferioara si vezi ce se intampla.

Eu am condus multe masini cu CB sau indicator de consum instant analogic. La absolut toate consumul in frana de motor era 0 pana la 100-200 rpm peste turatia de relanti, moment in care incepea sa se ridice usor, semn ca e nevoie sa schimbi inca o treapta inferioara. Mi-aduc aminte de moskvitch care avea carburatie dar avea IAC, iar benzina in circuitul de relanti trecea numai daca erau indeplinite cumulativ 2 conditii: pedala de acceleratie libera (avea un contact electric care se inchidea in acel moment si alimenta IAC-ul) si o anumita depresiune in galeria de admisie (avea un contactor vacuumatic care "citea" depresiunea si la fel alimenta IAC-ul). Simplu si eficient. Apasai un pic pedala IAC-ul facea tac si inchidea, erai in frana de motor ala statea inchis pana cand ajungeai la 1000 rpm cand se deschidea (vedeai pe indicatorul de consum momentul deschiderii)

Share this post


Link to post

Offtopic: Moskvitchul avea indicator de consum? :shock:

Share this post


Link to post

Erau pe vremuri indicatoare analogice ale consumului instant, nu stiu daca la moskvici!

Share this post


Link to post

Offtopic: Moskvitchul avea indicator de consum? :shock:

Da, Moskvitch 2141 are indicator analogic de consum, cu trei zone: verde - consum optim, galben- consum marit, rosu - consum foarte mare. Da' ajungea al dracu in rosu cum bagai piciorul in el.

Share this post


Link to post

Pentru a vedea care este turatia la care injectia revine in cazul franei de motor, alegeti o portiune de drum drept, necirculat. accelerati in treapta 1, sau 2 pana pe la 3000rpm, apoi lasati in frana de motor. Se simte cum franeaza, bineinteles ca franarea e tot mai slaba odata cu scaderea turatiei, dar o sa simtiti sigur momentul in care injectia este reluata. La mine asta se intimpla undeva pa la 1000- 1100rpm

Share this post


Link to post

Adica 100-200 rpm peste turatia de relanti :)

Share this post


Link to post

Cineva care a verificat pe scaner acest lucru (nu spun cine, oricum a scris dejaba pe forum, majoritatea s-a nascut director si intreaba, putini citesc), vorbea de 1800 rpm la Kalos/Aveo. Varianta acesta este si logica, la turatia aceea nu mai este frana de motor (nu orice decelerare este frana), e normal ca ECM-ul sa benzineasca de acolo pentru ca bizonul sa poata actiona, intr-un fel.

Share this post


Link to post

Si concluzia ar fi: nu incercati sa mergeti cu a V-a la 1200rpm cu piciorul ridicat de pe pedala, pe plat, ca nu e nici o afacere. Nici consumul nu e zero (nu e Laguna :D ) si nici bujiilor si supapelor nu le va place. Si in plus daca va place viteza de 20-30km ora mai bine va luati biciclete, e si mai sanatos.

Share this post


Link to post

Eu am aveo 1.2 KLAS SN2 (72CP) si nu am computer bord,cei care au CB ce consum au la relanti pe liber? si ce consum au la relanti cu AC pornit?(tot relanti).....

 

 

 

 

multumesc anticipat

 

 

Share this post


Link to post

Nu ofera informatii asa pretioase "computerul de bord".In general au sub 1 litru pe ora, depinzand de masina si AC.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...