Jump to content
Sign in to follow this  
strumfuadi

Frina Cu Ambreiajul Apasat Sau Nu?

Recommended Posts

iuzar: :o fftopic: aici continua discutia despre cel mai bun instructor auto si / sau frina cu ambreiajul apasat

 

 

cel mai bun? really?? :-?

s'a facut vreun concurs al instructorilor?

Edited by iuzar

Share this post


Link to post

Eu chiar vorbeam serios cand am zis cel mai bun.

Multe vedete TV au facut scoala cu acest instructor.

Mai multe detalii la nr. afisat pe "ecran".

 

Scoala se face pe "masina nationala". :)

Edited by MeHigh

Share this post


Link to post
Multe vedete TV au facut scoala cu acest instructor.

Eh, asa da! Cine?

Share this post


Link to post

Verdeimparat si zmeul cel rau.Nu mai avem loc de vedete.Cumva nu sunt tot oameni?

PS.vedetele sunt la hollywood

Share this post


Link to post

vedete sa faca scoala pe masina nationala ?

ceva e putred in danemarca... :dizzy:

Share this post


Link to post

Care instructori, aia care te invatza sa apesi ambreiajul inainte de frana ?

Share this post


Link to post

nu, aia care te invata sa apesi frana cu stangul... :D

da, si omul a avut vedete ca George Popescu, Nicu Ionescu, Maria...

cum, n-ati auzit de astia?

Share this post


Link to post

Ma care-i treaba cu apasatu ambreiajului inainte de a apasa pe frana. Iti creezi reflex asa si intr-o situatie mai nasoala apesi mai intai pe ambreiaj si pierzi timp sau cum? :) ) Lamuriti-ma si pe mine!

Share this post


Link to post

exact. imagineaza-ti o situatie la viteza mare unde prin combinatia asta de pedale pierzi cateva fractiuni de secunda care se traduc in numerosi metrii...

Share this post


Link to post

Nu cred ca ai cum sa spui ca e cel mai bun, dar daca Andreea Marin si Esca au facut scoala cu el inseamna ca intradevar e bun, si mai ales are nervii tari.

 

PS. Sper ca maimutza aia din reclama de la pepsi nu a facut scoala cu el.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post
si Esca au facut scoala cu el inseamna ca...

Esca a facut scoala de soferi la Ilioara. Si alta chestie e ca a stat cu mine in banca :rock: cind a facut citeva ore de teorie. Dar la vremea respectiva nu era vedeta de azi.

Share this post


Link to post

Ma amuza toate glumitele voastre si in continuare o sa-mi sustin punctul de vedere, vad ca sunteti curiosi... :)

Daca nu stiti voi nu inseamna ca nu e adevarat...sa nu mai pun la socotela aparitiile la TV...in caz ca va intereseaza (Prima si TVR 1) :P

Asa ca mai bine credeti si nu cercetati (edit strumfuadi: asta doar la biserica) :D

 

Numai bine.

Share this post


Link to post
Ma care-i treaba cu apasatu ambreiajului inainte de a apasa pe frana. Iti creezi reflex asa si intr-o situatie mai nasoala apesi mai intai pe ambreiaj si pierzi timp sau cum? :) ) Lamuriti-ma si pe mine!

Pai, mai profiti de frana de motor ? Altfel, in situatii obisnuite, daca nu vrei sa opresti, uzezi inutil ambreajul. Unde ai facut scoala, sa stie si baietii, sa nu mearga pe acolo?

Share this post


Link to post

Cel mai nasol e ca e pericol sa se opreasca motorul si pierzi instant servo frana si servo directia. Directia se rigidizeaza foarte mult, mai ales la o masina mai grea si indoi pedala de frana ca sa se simta, e foarte nasol, sunt patit.

Share this post


Link to post

Care e ideea cu ambreiajul si frana? Eu asa franez si pana acum nu am vazut inconveniente. Si am avut inclusiv situatii critice. Iar la Opel (cutie automata) franam numai cu stangul. So, unde e problema?

Share this post


Link to post

Nu ai avut probleme pentru ca nu ai probleme cu masina la relanti. Dobitocul care mi-a vandut masina a pus altfel de bujii si se oprea motorul la relanti. La situatii extreme gen frane bruste e mai mare pericolul sa se opreasca motorul pentru ca servo frana consuma niste energie. In momentul in care nu mai sunt angrenate servo frana si servo directia masina se schimba complet, mai ales espero. Gandestete ca iti sare un copil in fatza si franezi si il ocolesti. Daca se opreste motorul in momentul ala, pedala se intareste brusc iar efectul franei scade instant. Nu mai zic de directie.

Share this post


Link to post

Draga tolin_afc sa sti ca daca esti intr-o treapta de vitza si turatia motorului e normala daca nu mai accelerezi nu utilizezi frana de motor prea tare asa ca nu veni la mine cu chestii d'astea, ideea e sa ai reflex sa apesi pe amandoua odata, eventual daca ai timp si iti permite situatia neavand abs ca sa nu blochezi rotile in conditii de carosabil umed sa schimbi intr-o treapta inferioara. Uite-te mai intai intr-o carte de mecanica auto si vezi cum functioneaza un grup propulsor cutie de viteze...eu am intrebat asa ca aveam impresia ca e ceva mai mult decat stiu eu ca am tot auzit in ultima vreme ca domne nu apasati intai pe ambreiaj. Nu apasati "intai" asta e ideea nu ca sa apesi doar pe frana #-o

Share this post


Link to post

Ca sa nu pierzi aderenta si controlul asupra masinii apesi intai pe frana si dupa aia, exact inainte de oprirea totala, apesi si pe ambreiaj. Gandeste-te ca masina are mai multa stabilitate cand e tinuta in frau de motor decat atunci se duce din inertie cu motorul decuplat de roti.

Share this post


Link to post
Nu cred ca ai cum sa spui ca e cel mai bun, dar daca Andreea Marin si Esca au facut scoala cu el inseamna ca intradevar e bun, si mai ales are nervii tari.

Eu ma gandeam la Adi Puradelu minune, care a fost la Acropole, pe care le-a descris, citez "aceste... ruine, ca sa zic asa", si a mai zis ca "probabil ca pe vremea aia nu existau instalatii de sonorizare" si d-aia au arenele romane forma pe care o au! Probabil, da' nu e sigur!

Share this post


Link to post

Eu sunt obisnuit de la Opel. Cum spuneam, acolo franam cu stangul. Multi rad si acum de mine, dar ii invit sa vada cum se franeaza la raliu la masinile cu cutie secventiala... Plus ca faceam asta si in ideea sa nu dezobisnuiesc piciorul stang sa lucreze. Si mi-a prins bine dupa 2 ani cand am re-trecut pe cutie manuala. Cat despre apasatul simultan, cred ca (inca) ma descurc destul de bine. Ideea si la mine e clara, sa nu se opreasca motorul la franari brutale. Asa am in permanenta control si pot oricand sa bag in orice viteza, inclusiv in marsarier daca trebuie... Iar faza cu apasatul simultan mi-a inoculat-o instructorul de la armata, unde am facut prima data scoala (ca nu am luat carnetul de atunci asta e alta discutie, pur si simplu nu am invatat deloc teorie...).

Share this post


Link to post

@soran > inainte de a face recomandari in dreapta si in stanga, mai bine ai recapitula mecanica clasica de a IX-a: decelerarea, energia cinetica, principiul conservarii energiei. Atunci poate vei intelege ce se petrece in roata cand motorul trece brusc de la o turatie nu mai mare de 1800rpm la 900 rpm si de cate ori scade energia ei (E=m*v2/2). Daca mai socotesti ca energia aceea se conserva, atunci nu cred ca iti este egal daca ea se transforma in caldura la disc si placutze sau mai bine in apa calda. Numai in cazul minimal de mai sus scapi de jumatate din probleme daca nu te grabesti sa decuplezi motorul de la cutie pana cand turatia motorului nu ajunge la cea de mers in gol. Despre economia de combustibil la un motor cu injectie controlata aflat in decelerare n-are rost sa mai vorbim, asta depaseste cu mult obligatiile unui instructor auto.

Share this post


Link to post

Eu m-am obisnuit sa calc automat ambreiajul pentru ca oricum folosesc ambele picioare si deci nu ar fi cazul de pareri de genul ca pierzi timp. O fi bine, o fi rau, dar pana la urma cand vrei sa eviti un accident nu te mai uiti la uzura.

Share this post


Link to post

mi'e lene sa gandesc prea mult la ora asta..

insa subiectul a fost dezbatut pe un forum de motociclete..

cititi PDF'ul acesta si apoi postul acesta care sintetizeaza foarte bine rezultatele testului si ceea ce as vrea sa spun eu acuma..

Share this post


Link to post

Pai, tocmai aici e shpilul, ca ajuti franarea. Ce sa inteleg din postul tau, ca e mai bine sa folosesti doar o frana, cand ai doua la dispozitie, mai ales ca pentru ea nu trebuie sa faci ceva ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...