Jump to content
Sign in to follow this  
Red Matiz

Ceas De Bord

Recommended Posts

Hy!

As dori ca ceasul de bord de la Matiz sa indice ora mereu, nu doar cu contactul pus.Are cineva vreo idee , cum s-ar putea realiza? Nu cred ca este foarte dificil d.p.d.v. technic ,dar nu ma pricep. Ceva cablaje? Merci. =D>

Share this post


Link to post

Ceasul de bord functioneaza in mod continuu, afisarea facandu-se doar cand pui contactul.

Afisajul ceasului este cu LED-uri legate in matrice si poate fi cu anod comun sau catod comun.

Prin punerea contactului, de fapt alimentezi cu plus sau cu minus anodul sau catodul comun al afisajului, dupa caz.

Pentru a functiona in mod continuu, trebuie sa legi permanent la plus sau la minus firul care pleaca de la contact.

Nu am schema electrica de conectare, dar poti sa identifici usor prin masurari.

Ceasul de bord poate sa aibe trei sau patru fire, depinde de varianta:

1. Plus permanent

2. Minus permanent

3. Comanda afisare (plus sau minus, dupa caz)

(4). Comanda de la pozitii, astfel incat luminozitatea afisajului este maxima cu luminile de pozitie stinse si luminozitatea este redusa cu luminile de pozitie aprinse.

 

Sper sa te descurci.

Bafta!

Share this post


Link to post

Da dar daca il pui la luminozitate maxima sau chiar daca sta asa aprins tot timpul cam cat o consuma? daca mai ai si o alarma...zic si eu!

Share this post


Link to post

@soran: omul nu a pus problema cat consuma ceasul, a intrebat cu totul altceva!

Tocmai am spus ca afisajul este cu anod sau catod comun => baleiere => la un moment dat este un singur digit din afisaj aprins (!!!) => nu consuma mult (!!!)

Share this post


Link to post

Hai sa fac si eu o fapta buna pe ziua de azi.

 

 

Matiz - Circuit bricheta, iluminare scrumiera si ceas.

Matiz___Circuit_bricheta__iluminare_scrumiera_si_ceas.jpg

Scanat din Manualul de Matiz de la ed. KSI

Share this post


Link to post

@nfs > de ce nu o faci si pe a doua, sa spui omului care fir sa-l mute ?

Share this post


Link to post

Pai doua fapte bune ar fi prea mult pt ziua de azi. Daca are rabdare pina maine...

 

Glumesc, habar n-am!

 

Edit: Ok, m-am uitat nitel si cred ca tre sa ia firul din mijloc (RY) de pe IGN1 si sa-l puna pe ACC ! Da' rog si unu mai specialist decat mine sa-si dea cu parerea!

Share this post


Link to post

RY trebuie legat la R. Si asta pentru R este firul de + permanent.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru "viteza de reactie"

Pe voi nu v-ar interesa? Asa am si la Focus si nu-mi descarca bateria [-X

Sa vad ce va iesi! :-? E mai practic.

Share this post


Link to post

Daca Red Matiz vrea sa-si puna ceasul pe permanent, ma ofer sa-l ajut, cu mare placere si GRATIS!

Share this post


Link to post

In concluzie, varianta (cu schema electrica atasata) este cea finala?

 

A propos, cum se scoate ceasul ca sa ajung la fire? Se "forteaza cu surubelnita? N-as vrea sa rup ceva picioruse de plastic :wallbanger:

Share this post


Link to post

O surubelnita dreapta bagi varful ei intr-o carpa dintr-un material subtire si incerci usor sa desprinzi ceasul de bord. Carpa este ca sa nu zgarii pe acolo. Daca nu merge fiind masina mai noua si plasticul mai ferm acolo, incearca doar cu surubelnita.

Share this post


Link to post

ce rost are sa functioneze ceasul din bord incontinu? dormi in masina ? sau folosesi masina pe post de cronometru ? hai ca v-am enervat si eu.

parerea mea este ca nu sa realizat acesta legatura a ceasului din fabrica deoarece nu se vede utilitatea acestui fapt , iar daca pui contact si revi la pozitia 0 a cheii vezi ceasul fara nici o problema.deci ? ???

Share this post


Link to post

Din pacate/fericire la Matiz ceasul nu e pus pe aceeasi alimentare ca la Cas. In concluzie functioneaza doar pe pozitia 2. Poate fi mai util sa il muti pe acelasi tip de alimentare ca si cas, sa mearga pe pozitia 1 si 2.

Share this post


Link to post
In concluzie, varianta (cu schema electrica atasata) este cea finala?

Din contra, e varianta originala! La asta aplici sfatul meu sau al lui Bogdan_o (sau al lui primul, ca eu nu-s electronist) :thumbl:

Share this post


Link to post

Daca te-ai hotarat sa faci ce ti-ai propus asculta sfatul lui Bogdan_o. Daca faci cum a zis el respectic legi pinii sau firele 1 si 3 ale ceasului impreuna o sa se intample ce vroiai!

Share this post


Link to post

:-? Ce inseamna "legi pinii 1 si 3 intre ei" ? Dezlipesc firul de pe 3 si-l lipesc pe 1? sau leg un fir intre cei doi pini cu firele originale lasate pe loc? Sorry dar n-am habar de electronica. Mie trebuie sa-mi dati totul "mura in gura". Salut.

Share this post


Link to post
:-? Ce inseamna "legi pinii 1 si 3 intre ei" ? Dezlipesc firul de pe 3 si-l lipesc pe 1? sau leg un fir intre cei doi pini cu firele originale lasate pe loc? Sorry dar n-am habar de electronica. Mie trebuie sa-mi dati totul "mura in gura". Salut.

Hai sa recapitulam. Ai asa:

1. Rosu legat direct la plus

2. Negru legat la masa

3. Rosu/Galben alimentarea afisajului

4. Negru/Alb legat la pozitii, pentru intensitatea luminii afisajului

 

Pentru a avea permanent pornit afisajul, trebuie sa scoti firul 3 (Rosu/Galben) din cupla si sa-l legi impreuna cu firul 1 (Rosu).

Firul (3) trebuie deconectat de pe cupla, altfel baga plus pe unde nici nu te astepti.

Bafta :)

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor! Hai sa inchidem acest topic si totodata "galceava" iscata din cauza lui. :o fftopic:

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...