Jump to content
Sign in to follow this  
Dominx

Fum Alb-Albastrui+ Bujia 4 Inecata!

Recommended Posts

Faptul ca ieri sera am ajuns acasa legat de cablul de tractare m-a "convins" sa-mi expun problema pe forum. Nefiind un cunoscator in domeniu apreciez orice sfat avizat si va multumesc anticipat pentru ajutor.

Ca sa usurez intelegerea fenomenului petrecut, o sa detaliez cateva aspecte despre masina:

-un Cielo 96 cumparat in iulie anul trecut, actual 78100 km , ulei Castrol magnatech 5w-40 schimbat la 75000km. Masina a functionat fara repros pana de curand, cand am observat un fum anormal de consistent alb-albastrui. Am pus acest lucru in seama deregrarii ECM-ului (cu o dimineata mai devreme am scos pe rand toate sigurantele avand claxonul ars -credeam eu...). Ca urmare aseara am incercat un reset, conform topicului de pe forum. Masina a pornit tot in 3 pistoane, am dus-o cativa km pe autostrada Pitesti sperand sa-si revina la normal. La intrare in B a TREBUIT sa opresc, cei din spatele meu nu mai vedeau drumul!

Nu o mai lungesc, ideea ca azi dimineata am inspectat mai de aproape masina si am constatat urmatoarele: bujia nr 4 (cea de langa delco) este umeda de lichid de racire, asta am dedus-o cand am desfacut busonul de la vasul de expansiune: niciun strop de apa!!! Uleiul este la acelas nivel de acum 3000 km, curat, fara spuma...

Dupa ce am rasfoit pe forum am legat evenimentele ce mi s-au petrecut de ale altora ce s-au ales cu garnitura de chiuloasa arsa. Daca ma puteti ajuta cu un sfat, as aprecia foarte mult; nu cunosc niciun service sau mecanic la care sa apelez si care sa nu-si bata joc de masina si banii mei. Daca cunoasteti pe cineva de incredere prin zona Electroaparataj-Pantelimon va rog anuntati-ma.

Sper sa o pun pe roate cat mai curand pe "batranica" mea cu ajutorul vostru. Multumesc!

post-23544-126372916916_thumb.jpg

post-23544-126372928346_thumb.jpg

post-23544-126372940163_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Problema ta nu are legatura cu siguranta aia scoasa, din pacate lucrurile se pare ca stau mult mai rau. Avind in vedere cunostintele tale in domeniu iti recomand sa mergi REPEDE la un service si sa nu mai folosesti masina. In zona de care mentionezi poti gasi AUTOMEC '99, service Daewoo. Localizarea este f. simpla, treci de rondul Delfinului mergind spre Pantelimon si , pe prima strada, faci dreapta. La 30 metri dai direct in Service. Daca te decizi sa mergi, da-mi un MP sa iti dau detalii si sa incerc sa iti pun o vorba buna. La ce vad eu in poze, cred ca ai apa in ulei. Deci, motorul trebuie desfacut urgent pina nu apuca sa rugineasca diverse (arbore cotit, culbutori, cozi supape, axea came, etc)

Share this post


Link to post

Multumesc Salex, am trimis PM. As fi bucuros daca m-ai ajuta cat de curand

Share this post


Link to post

Doar din curiozitate intreb,ce ulei s-a pus la masina inainte de 5w-40 si la cat se facea schimbul de are ditai "coaja de copac" in rampa?

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Recunosc, si eu am fost socat de "marmelada" din motor! Batranul de la care am cumparat-o facea schimbul la 10k cu Valvoline 10w-40. Stiu ca nu este cel mai indicat pentru motoarele Daewoo dar... asta e! De-acum in colo se afla pe mana mea si o sa am grija sa primeasca ce-i mai bun.

Share this post


Link to post

Am scos masina din service de cateva zile. S-au schimbat o groaza de garnituri (tot setul) ba mai mult am "profitat" de ocazie si am facut si distributia completa chiar daca fostul prop. a facut-o la 60000k.

Masina merge foarte frumos, toarce la relanti insa, chiar daca am fost prevenit, cand incalzesc motorul la temperatura de lucru scoate fum cat cuprinde! Mi s-a spus ca este antigelul ramas prin tobe si intr-adevar pe teva de esapament inca scuipa antigel (miros, gust). Antigelul este in regula, uleiul, la nivel... Acuma sper sa scap de fumarnita cat mai curand.

Am observat doua aspecte cu care nu eram familiar:

- in relanti, cand pornesc un consumator turatia pare sa scada dupa care-si revine ...?!....

- cand pornesc la rece, pe bord nu se mai aprinde martorul de ulei; apoi daca o repornesc totul pare asa cum stiam eu(poate sa fie frigul de vina?).

Din toata povestea cu garnitura de chiulasa n-am gasit un vinovat clar, cu toate ca eu ma gandesc la sistemul de racire, inca nu am auzit ventilatorul sa porneasca. Azi am verificat termostatul (deschide dupa 15 min), radiatorul (ambele furtune calde), ventilatorul (am scos mufa senzorului de sub delcou si merge nevoie mare!) prin urmare mi-a ramas de verificat doar senzorul de temperatura de pe radiator.

Va intreb, cum pot verifica daca functioneaza corect senzorul de pe radiator care porneste ventilatorul pe prima treapta?

Share this post


Link to post

- in relanti, cand pornesc un consumator turatia pare sa scada dupa care-si revine ...?!....

 

Pai asa face si la mine scade turatia foarte putin (nu la modul "sa moara") si e normal, sesizeaza un efort mai mare/scadere de turatie si compenseaza.

Deobicei cind dai drumul la ventilatie, AC, faruri pe faza lunga, se simte mai ales cind e motorul rece si nu are forta.

Share this post


Link to post

Ar fi bine daca sa fie doar atat, dar nu e! Masina asta nu a facut asa anterior. Ieri am facut o tura scurta ca sa o verific si am observat urmatoarele:

- nu mai scoate asa de mult fum iar pe esapament lichidul aruncat nu mai are gust pregnant de antigel

- in treptele inferioare, cand nu turez suficient, da sa se opreasca (parca nu si-a dat drumul ambreiajul ?!) ba chiar intr-un moment de "poticnire" s-a aprins pt o secunda martorul" check engine"!

-turatia este un pic mai mica decat era inainte de reparatie- 650-700 rpm

- ajuns acasa motorul era fierbinte dar ventilatorul nu functiona. Cand am scos busonul de ulei, a izbucnit un val de aburi de ulei incins care, am impresia ca mirosea a benzina!

-pe motor, radiator, furtunele acestuia nu se putea pune mana

In concluzie am legat firele de la termocupla pe direct, acesta a pornit si in cateva minute s-au potolit toate simptomele. Azi am de lucru cu schimbatul termocuplei, sper ca aceasta sa fie "buba". Ma intriga faptul ca indicatorul de temperatura nu se ridica nici macar pana la jumatate..?!

Si mai am o problema: la pornirea la rece, nu se mai aprinde martorul de ulei. La urmatoarea pornire se aprinde normal...20000000.gif

Share this post


Link to post

Daca functioneaza ventilatorul asa atunci restul circuitului e in regula si ar trebui sa fie ok dupa ce schimbi termocupla.

Verifica furtunele de ventilare cartrer sa nu fie infundate. Nu stiu daca cielo are valva PCV pe furtune, daca are verifica si functionalitatea ei.

 

Pentru poticniri, vezi avansul initial sa fie reglat bine. O revizie generala la partea de aprindere ar fi binevenita.

 

Ce s-a efectuat exact in service? Ce ulei are masina acum?

Share this post


Link to post

Posibil sa se fi (de)reglat aprinderea, deoarece vad ca delcoul nu mai are pozitia initiala. Fisele si bujiile sunt noi, le-am cumparat nu demult tot pe motiv ca-mi place sa stiu totul in regula, nu pentru ca n-ar mai fi mers cele vechi. Uleiul l-a lasat pe cel de dinainte de "dezastru", mi s-a spus ca nu pare contaminat si ca este pacat sa-l schimb(Castrol magnatech 5w-40 si doar 3000k).

In service s-au schimbat mai multe:

- tot setul garnituri, chiulasa, evacuare, supape...

- curatat supape+ scaunele lor

- toata distributia (ca asa am vrut eu)+ curele AC, alternator

-lichid racire si inca cateva mici probleme gasite pe-acolo

Ma deranjeaza ca desi simt ca motorul este incins, indic. de bord nu ma avertizeaza. Cred ca schimb si senzorul asta. Defapt ieri l-am testat dupa cum spune Ovi, fir legat la masa iar acul a sarit la pozitia maxima. Din asta inteleg ca ceasul de bord este in regula dar nu am priceput din explicatiile lui cum verific senzorul daca este defect ...?!

Dupa ce montez termocupla o sa anunt schimbarile. Bafta!

Share this post


Link to post

Eu zic sa schimbi uleiul ala cat mai repede pana nu te intorci iar in service cu garnitura de chiulasa arsa.

 

Nu exista "nu este contaminat", dupa orice operatiune de dat chiulasa jos se schimba fluidele obligatoriu, oricat ai fi de atent tot scapi apa in ulei si invers la demontare. Cu atat mai mult cand te duci pentru o garnitura de chiulasa arsa si nu stii unde a "disparut" apa din instalatie.

 

Offf. Faci o operatiune atat de costisitoare si te ineci la mal pentru 150 ron maxim, cum naiba vine asta?

Share this post


Link to post

Aprob...Mai ales ca si eu am trecut prin operatiunile acestea si, la randul meu, am facut prostia sa nu schimb uleiul...pt ca asa mi-a zis "Nea Gica" mecanicul! NU, GRESIT! Schimba uleiul, e pacat de motor sa il torturezi in halul ala. Plus ca daca tot ai facut schimburile de consumabile, antigel plus fise,bujii,etc...e pacat sa nu ai si uleiul in regula! Te rog eu, schimba uleiul ala ! headbang2.gif

Share this post


Link to post

Asa o sa fac, Ii dau drumu la sange! Insa nu stiu daca ar fi cazul si de un "flush"?!

Maine o duc in service sa se pronunte mecanicul despre ce are sau n-are masina + un schimb de ulei si filtru!

Share this post


Link to post

Nu baga nici un flush. Nici un producator nu agreeaza tipul asta de "spalare" a motorului.

Mai bine schimbi uleiul pe la 6000 -7000 km si gata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Daca motorul e mizerabil poate se merita. Cica de la 2+2 ar fi bun.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu folosi flush, da jos baia spalo cu benzina (spala si sorbul pompei de ulei)iar apoi schimba uleiul si filtrul .Chiar daca producatorii recomanda schimburi la 15-20mii tu fa-o la 10 mii.

 

Vei vedea diferenta.

Edited by naylui

Share this post


Link to post

Faci/faceti confuzie cel putin apropo de articol/link :

 

"What Is An Engine Or Transmission Flush? Flushing is the high pressure forcing of fluid ..."

Asta inseamna golirea instalatiei si introducerea sub presiune inalta a unui agent de spalare.

Toata lumea face "git" apropo de procedeul asta deoarece din cauza folosirii unei presiuni inalte, mulllt mai mare decit cea proiectata a instalatiei poate duce la "s-a stricat defectul" adica furtune sarite, coliere smulse, canale mici de ungere infundate, garnituri pocnite etc...

 

Noi discutam de acel lichid cu proprietati de spalare ce se baga in ulei/fluid inainte de schimbare, se lasa 5-10minute motorul pornit, si se elimina odata cu uleiul vechi.

Asemanator vazusem (nu la noi) pt instalatia de racire la schimbarea antigelului.

Acelasi mod de curatare a "instalatiei" se foloseste in industrie, in instalatiile de ungere, hidraulice, de racire la masinile industriale de exemplu.

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Bine ca ai pus link-ul la articol, ai demonstrat astfel ca te pronunti asupra unui fapt printr-o citare de parare (nu discut lipsa de logica afirmata in articol) asupra altui fapt (procedura). Intereseaza-te cum se foloseste un lichid de curatare disponibil in comert si cauta "sensul invers", "supapele uni-sens" si cum "distrugi o supapa uni-sens" (daca ea exista) prin curgere gravitationala.

Share this post


Link to post

Eu am optat pentru varianta fara "flush", oricum uleiul nu era ars si nici nu avea aspect ca n-ar fi fost de folosit, ba chiar cel care mi l-a shimbat s-a speriat ca arata prea frumos pentru a-l arunca.

Ideea e ca am fost in service, au schimbat termocupla, au reglat aprinderea pe tester si rezultatul este ca mi-am recapatat masina, asa cum o stiam eu! Mi-e mai mare dragul sa-i aud motorul!

Acum pot sta linistit cu motorul revizuit complet si toate consumabilele schimbate, m-a costat ceva dar pot sa spun ca merita; si baietii din service sunt de toata baza!

Multumesc tuturor pentru sfaturi si sper sa nu mai am de postat la "probleme motor" sau orice alte "probleme"

Salutare si muuuulti km fara "probleme"! :lavolan:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai, la tine nu uleiul era murdar, ci motorul, la interior, este plin de depuneri si de coji de la minunatele uleiuri folosite in istoria masinii. Iar acest lucru rezulta dintr-o poza postata de catre tine. Oricum, merge si asa, bine ca ai putut opta si n-a fost obligatoriu.

Share this post


Link to post

Aveti dreptate, am postat un link gresit.

Am folosit in trecut asa numitul "engine flush" pe Dacia, iar sunetul colbutorilor dupa ce am adaugat lichidul in baie nu era deloc placut.

Bineinteles ca motorul era la relanti.

Fiecare cu parerea/experienta lui.

Share this post


Link to post

Buna seara, am aprozimativ aceeasi problema dar:

 

1Am avut probleme cu calamina pe instalatii si a 4 bujie plina de calamina si inecata in ulei

 

2M-am dus in service am facut segmentarea (m-i s-a spus ca trebuie facuta pentru a scapa de problema)

3 A mers bine si frumos timp de 3 luni de zile ,iar acum pierd/mananca ulei 1l/500km(inainte 1l/Timisoara-Arad)+bujia trebuie schimbata o data pe luna aproximativ

 

4 :wallbanger: nu stiu ce sa ma mai fac deoarece am bagat o gramada de bani si tot am probleme

 

5tim sa mentionez ca am mai vazut pierderi intre capacu delco si motor pe lateral+in partea dreapta pe langa garnitura umed,in partea laterala se formeaza stropi

 

6Care ar fi solutia???

 

7. :D Va multumesc!!!

Share this post


Link to post

Eu am optat pentru varianta fara "flush", oricum uleiul nu era ars si nici nu avea aspect ca n-ar fi fost de folosit, ba chiar cel care mi l-a shimbat s-a speriat ca arata prea frumos pentru a-l arunca.

Ideea e ca am fost in service, au schimbat termocupla, au reglat aprinderea pe tester si rezultatul este ca mi-am recapatat masina, asa cum o stiam eu! Mi-e mai mare dragul sa-i aud motorul!

Acum pot sta linistit cu motorul revizuit complet si toate consumabilele schimbate, m-a costat ceva dar pot sa spun ca merita; si baietii din service sunt de toata baza!

Multumesc tuturor pentru sfaturi si sper sa nu mai am de postat la "probleme motor" sau orice alte "probleme"

Salutare si muuuulti km fara "probleme"! :lavolan:

 

Cat te a costat totul? Piese + manopera

Share this post


Link to post
... Am folosit in trecut asa numitul "engine flush" pe Dacia, iar sunetul colbutorilor dupa ce am adaugat lichidul in baie nu era deloc placut...

E bine cand cineva se preocupa de sunetul culbutorilor, chiar si, timp de 5 min la ralanti, pe durata procedurii de curatare, dar cum poate sta linistit cu canalele de ulei infundate prin motor. Daca nu se foloseste solutie de curatare, atunci un motor care prezinta urmele din poza care a generat discutia trebuie desfacut bucati si curatat. Optiunea este a fiecaruia.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...