Jump to content
Sign in to follow this  
catastelea

Sistem Audio

Recommended Posts

Salut,

 

Nou fiind, va pun si eu o intrebare... M-am gandit intr-o zi sa imi "upgradez" audio in pitico al meu(recent achizitionat) si mi-am luat frumusel sistemul din casa (logitech x-530) am deconectat firele de la transformatorul de 220v si m-am uitat pe placa sa vad daca este redresor. Are redresor,sistemul e montat pe masina legat la firele de la bricheta, porneste si functioneaza cum trebuie doar o mica singura problema are. normal jack`ul de 3mm are 3 contacte, boxa stanga +,boxa dreapta+ si masa(ground). eh, cand am incercat sa conectez + dreapta, +stanga si minusul cum dau drumul la radio nu se auzea nimic... am scos minusul si se aude "zgomotul" produs de radio dar problema mea nu e asta, ci sunetul emis de motor cu radioul inchis si sistemul pornit...

 

Acum nu stiu daca imi poate spune cineva raspunsul exact, ma gandesc un scurt pe undeva este cand conectez masa dar de ce se aude si zgomotul curentului ce parcurge circuitul masinii?!

Edited by catastelea

Share this post


Link to post

Cel mai misto o sa fie la vara cand o sa ti se topeasca difurile.

Share this post


Link to post

Sa nu exagera, pana la vara nu o sa il tin...! doar am vrut sa stiu daca e o problema la instalatia electrica sau e prost cela la ce am pus eu...

 

aa si ca tot vorbind vorba de vara,(scuze de off topic) stiti pe cineva care vinde vreo pompa de AC si undeva unde sa pun in instalatie freon, k eu am AC doar iarna cand deschid geamul...

Share this post


Link to post

Sa le luam pe rand:

- tico al tau e cu ruptor-distribuitor?Daca da, vezi ca tre sa aiba un condensator de deparazitare pe undeva pe acolo;

- cand zici radio te referi la radioul masinii?E posibil sa nu suporte minusul(masa) masinii, preluat de la sistemul audio, pus pe masa iesirii audio.Sau poate sistemul nu suporta minusul pus pe masa intrarii .Aici cred ca mr. Abramburel te poate lamurismilies56.gif

Share this post


Link to post

E complicat cu "masele" astea, am relativ aceeasi problema. S-a ameliorat substantial deconectand masa casetofonului si lagand-o in acelasi punct cu masa amplificatorului. Un cablu bine ecranat la intrare este iarasi recomandat.

Share this post


Link to post

ok, o sa incerc sa mut tensiunea de la bricheta, direct pe firele de la casetofon.

dar care-i treaba cu ruptor-distribuitorul si cu condensator de deparazitare ca habar nu am unde se afla :D

 

ms de raspunsuri!

Share this post


Link to post

Era un kit de condensatoare odata pentru deparazitare ce trebuiau montate pe mai multe echipamente. Pe delco (asta e ruptorul-distribuitor), pe alternator, pe bobina de inductie si atat imi aduc aminte.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Daca folositi iesirile RCA ale casetofonului este posibil sa aveti intrerupta masa acestora. In consecinta faceti un test si legati un fir intre masa unui RCA si caroserie si vedeti daca dispare zgomotul parazit

Share this post


Link to post

Amplificatoarele de casa folosesc surse de tensiune simetrice ( +- xx V , adica + xx V, GND, - xx V), nu o sa poti folosi niciodata un home sistem in auto, pe de alta parte(in caz ca inca vrei sa incerci) ai nevoie de un filtru deparazitare la alimentarea amplificatorului, Nu conecta nici GND de la intrari nici de la iesiri la masa!.

  • Like 1

Share this post


Link to post

1 tot un sistem audio home am si eu montat

2 motorul se aude in difuzoare doar daca mai conectez si alt consumator ...folosesc telefonul sau un mp4 fara incarcator

3 daca indeplinesc conditiile punctului 2 nu am probleme si sonorizarea e bestiala

4 am scos ceva bani si am cumparat un invertor si am scapat de probleme

...................................................................................................

atentie la puterea invertorului fata de cea a sistemului audio

....................................................................................................

5 am pus o punte redresoare inaintea alimentari la sistem,dar a trebuit sa o scot deoarece era prea puternica si fura curent. :wallbanger: ..8000w...dar scapasem de paraziti..o sa cat una mai mica

....................................................................................................

oricum tot invertorul e cea mai buna solutie deoarece muzica tot cu motorul pornit pot sa ascult altfel raman fara baterie cam in 15 min

 

revin

pretul dat pe o instalatie de deparazitare e mai mare decat un invertor...avand in vedere ca un condesator de 1 farad e in jur de 300ron si a punti redresoare de 60ron

...........................

dar daca puterea sistemul audio nu este prea mare trebuie sa te gandesti la costul total si sa renunti la el in favoarea sistemului clasic [-X casetofon-amplificator-difuzoare

Share this post


Link to post

Ce sa cauta o punte redresoare pe alimentare ? Pierzi tensiune (nu curent) inutil !

Share this post


Link to post

E atat de WTF treaba aia de mai sus. Succes in continuare!

Share this post


Link to post

Acum nu stiu daca imi poate spune cineva raspunsul exact, ma gandesc un scurt pe undeva este cand conectez masa dar de ce se aude si zgomotul curentului ce parcurge circuitul masinii?!

 

 

pe de alta parte(in caz ca inca vrei sa incerci) ai nevoie de un filtru deparazitare la alimentarea amplificatorului, Nu conecta nici GND de la intrari nici de la iesiri la masa!.

 

Subscriu!. Tocmai mi-am rezolvat problema asta pe care o aveam la o statie "de firma" :)

Ideea e ca la mine aveam un surub de la carcasa prea lung, si atingea de masa placii de intrare, auzeam alternator, chopper-ul de la dimmer, xenon-ul, cd-ul cand invartea...cam tot in boxe la volum minim. Le redusesem destul de mult cu o bobina insa tot se auzeau.

 

Masa de intrare e separata cumva de masa carcasei. Spun asta fiindca inainte de a desface acel surub bucuclas, casetofonul meu functiona fara masa pe carcasa (doar cu masa pe care si-o lua prin firul de intrare RCA), acum, dupa desfacerea acelui surub, nu mai fuctioneaza decat cu masa pe carcasa.

Share this post


Link to post

Pot lega un amplificator la casetofonul original al masini ? ( cel de pe tico SL)

 

Share this post


Link to post

La difuzoare nu merge. Trebuie umblat si trase fire din casetofon, pe mufa din spate nu gasesti semnal.

Share this post


Link to post

De ce nu ar merge cu semnal de la difuzoare?

Un amplificator cu intrare high si gata. Si diverse alte variante, ce nu implica desfacerea casetofonului.

Share this post


Link to post

Daca vrei, poti !

Semnalul de la difuzoare e prea high, cam pentru toate amplificatoarele. Trebuie diminuat cumva.

Acum ceva vreme erau asa niste scule (cam chinezesti, dar mergeau). Le zicea Booster, se legau la iesirea de difuzoare si in principal erau un "egalizator grafic" stereo plus un mic amplif. Pe intrare aveau un divizor de tensiune, parca 1 : 20... , iar daca voiai sa le folosesti "clasic", trebuia sa manaresti chestia aia...

Share this post


Link to post

Doar ca amplificatoarele au pe intrare un potentiometru de volum. Cand e dat pe minim, e fix 0.

Semnalul de linie (RCA) e deobicei de 2V. Dar sunt playere care scot si 4 sau chiar 6V. Amplificatorul scoate cam 10-12V. Deci merita testat...

Share this post


Link to post

Din cunostintele mele de electronica (nu multa), un amplificator are in componenta un preamplif. si "finalele" (ceva cu tranzistori si/sau un circuit integrat). Daca nu ma insel, preamplificatorul transforma acel semnal de intrare in "sunet", transmitandu-l mai departe la urmatorul "stadiu", amplificatorul "final", de putere. Deci daca o luam logic, la iesirea din difuzoare ai nevoie doar de acel amplif. de putere (finalul), "preamplificatorul" fiind casetofonul. Daca tin minte bine sunt amplificatoare cu mai multe "stadii de amplificare" deci e posibil.

Rog un electronist (mai) priceput sa ma corecteze, daca si unde am gresit.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Toate doar amplifica, d-aia se numesc amplificatoare. Fiind vorba de semnal analogic, semnalul cu care lucreaza toate e fix 'sunetul' (captat de microfon si redat de difuzor).

Finalul amplifica si in tensiune si in curent.

Preampliful amplifica doar in tensiune (ar amplifica si in curent, dar nu e cazul) si lucreaza cu semnale micute (am scris mai sus deja).

Fiecare poate avea in componenta mai multe etaje de amplificare (obligatoriu la final).

Dar potentiometrul e un atenuator. Adica la iesirea lui, ai intre 0V si semnalul de intrare. Deci pt a transforma 6V in 2V, potentiometrul trebuie sa fie la 1/3 din cursa lui, fata de masa (-, gnd).

Daca semnalul de iesire sau cel de intrare difera, atunci se invarte corespunzator de potentiometru.

Ca poate nu ar fi rau de pus o rezistenta de 100 ohmi ca sarcina pt final, eventual de facut un divizor 1:4 cu inca una de 33 de ohmi inseriata, e alta treaba. Eu am oferit cea mai simpla solutie, mai departe depinde de cunostiintele fiecaruia.

Da, sunt un electronist cu ceva experienta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...