Jump to content
Sign in to follow this  
chipiko

Frana

Recommended Posts

Salut tuturor, am o problema cu etrierele de fata, de fapt cu aerisitoarele. Cam asa incepe problema pe care o am, dupa 6 si1/2 am decis sa schimb lichidul de frana toate bune si frumoase schimbat , fran beton,a doua zi decid sa vad daca e totul bine asa ca ridic masinautza pe elevator si surpriza etrierele de fapt pe la aerisitoare lacrimeaza spatele e perfect curat ca lacrima dar fata lacrimeaza frana este foarte buna, nu am aer pe instalatie, am strans aerisitorul cat am putut, nu mai merge, filetul nu este stricat dar totusi lacrimeaza. Am pus si putin calt pe filet dar nasol tare curge nu lacrimeaza. Vreau un sfat sau poate a mai avut cineva o astfel de problema. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Dupa 6 si 1/2 e cam mult, acum venea cam al 3-lea schimb...

Aerisitorul inchide strans cu forta nu prea mare. Etansarea se face metal pe metal, aerisitorul are varf conic, fundul gauricii tot conic. Nu stiu cum ai golit lichidul, dar la asa vechime apar depuneri si mizerii in cilindrul etrierei, care merita si el spalat. O fi ajuns ceva mizerii in gaurile aerisitoarelor si nu mai etanseaza metal pe metal.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Tomis am pus in balanta si aceasta situatie, drept urmare am desfacut aerisitoarele am curatat cat s-a putut cu o carpa curata si am montat la loc,dar acela-si fenomen. Dar vin sa te intreb au prins ceva mizerie doar etrierele? Si culmea fatalitatii chiar amdoua. Pistonasele de spate ce au de ce nu au prins? Si apropo din cate stiu eu si cred ca stiu bine etrierele nu sunt din metal doare aerisitoarele, sau ma insel? Cum am golit:un coleg turna in vas lichid nou iar eu cu un furtunas de perfuzie la fiecare roate in parte pana se vedea pe furtunas un lichid mai curat si mai deschis la culoare.

Edited by Salex
Nu mai cita mesajul anterior

Share this post


Link to post

Aluminiul nu e metal? Intreb si eu...

Altfel, operatia a fost facuta relativ ok, daca nu tinem cont de intervalul foarte mare la care ai facut-o. Esti sigur ca iti curge lichid pe acolo, si nu ai observat decat lichidul ramas in aerisitor? Cat despre faza cu caltii... ma abtin, nici la instalatii sanitare nu se mai folosesc...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Nu a pus nimeni intrebarea de baraj: iti "dispare" lichid din borcan ?

Share this post


Link to post

Am pus-o eu, dar altfel :)

Share this post


Link to post

Nu stiu daca conteaza faptul ca am schimbat lichidul la 6 ani 1/2 mai rezista inca 2 ani fara probleme.La carte scrie ca la 2 ani trebuie schimbat,dar depinde foarte mult si de modul cum s-a circulat.Eu nu prea am folosit frana in conditii extreme ,am franat normal fara probleme si evenimente deosebite.Lacrimeaza pe langa filet nu pe gaurica de la aerisitor.Am pus varianta cu caltul gandindu- ma ca banda aceea alba care se pune la instalatie poate fii macinata de lichid.Da ai dreptate aliminiu sau fonta este materialul din care se confetioneaza etrierele.

Share this post


Link to post

Demonteaza-le din nou si vezi daca pe conul aerisitorului se vede o urma circulara continua,asa ar tebui sa fie asta inseamna ca aerisitorul calca bine in scaunul etrierului si nu ar trebui sa curga ! Daca nu ar trebui sa gasesti doua aerisitoare (plug bleder sau niplu aerisire )noi sau

Share this post


Link to post

Nu vreau sa par blonda dar ce este ala plug bleder?

Edited by Salex
Al doilea avertisment: NU MAI CITA MESAJUL ANTERIOR

Share this post


Link to post

Denumirea in engleza a aerisitorului.

 

:o fftopic:

@mircea, caltii sunt cei mai buni la sanitare. Banda aia de teflon e o porcarie :) .

Acum sa nu se interpreteze, nu sunt buni la frana totusi.

Share this post


Link to post

Nu folosii calti sub nici o forma.Da o faga la un service si fa o constatare si o verificare a instalatiei de frana.Daca scrie in manual ca schimbul lichidului se face la 2 ani,pai fa-l la 2 ani,ca nu au scris degeaba constructorii.Afirmatia ta "Nu stiu daca conteaza faptul ca am schimbat lichidul la 6 ani 1/2 mai rezista inca 2 ani fara probleme"headbang2.gif explica foarte bine de ce ai probleme.

Nu te mai coplica cu modificari,dute la meserias ca totusi vorbim de frana nu?Nu de alta dar sa nu te vedem pe la stiri Doamne Fereste.

 

 

Share this post


Link to post

Tu ai etansata instalatia de gaz din casa cu calti. Daca ar fi cum ne-ai zis, ne scriai acum din Cer.

Share this post


Link to post

Nu folosii calti sub nici o forma.Da o faga la un service si fa o constatare si o verificare a instalatiei de frana.Daca scrie in manual ca schimbul lichidului se face la 2 ani,pai fa-l la 2 ani,ca nu au scris degeaba constructorii.Afirmatia ta "Nu stiu daca conteaza faptul ca am schimbat lichidul la 6 ani 1/2 mai rezista inca 2 ani fara probleme"headbang2.gif explica foarte bine de ce ai probleme.

Nu te mai coplica cu modificari,dute la meserias ca totusi vorbim de frana nu?Nu de alta dar sa nu te vedem pe la stiri Doamne Fereste.

Cei drept nu numai la Daewoo se schimba lichidul la 2 ani,am impresia ca la toate autoturismele e aceea-si politica.Daca nu stiam cu ce se mananca mecanica si m-a apucam de masinuta asa sa ma aflu in treaba,atunci tot ce ai scris ar fi fost corect si de luat in seama.Nu este prima masina la care lucrez si sunt convins nici ultima,dar chestia CA AM SCHIMBAT LICHIDUL DE FRANA LA 6 ANI 1/2,ma dispera,toata lumea comenteaza aceasta perioada lunga de timp in care nu am schimbat acel lighid (la saraca dacie am umblat la lichid pe la 7 ani(cred)dar nu schimbat doar completat si era lichid romanesc, se intepenise un pistonas de spate).Ce legatura are una cu cealalta,lichidul cu aerisitorul? Nu are nici o legatura,daca este cineva care are cunostinte de mecanica sa imi "demonstreze" ca din cauza asta aerisitoarele de pe fata lacrimeaza,in timp ce alea de pe spate nu. Sunt dispus sa recunosc ca am gresit.Mai spunea cineva ca a prins aerisitorul putina mizerie,mama ei de mizerie da chiar la amundoua etrierele? O varianta ar fi sa nu calce aerisitorul bine pe scaunul etrierului,dar asta am sa va spun maine seara dupa ce am sa termin de lucru.

Share this post


Link to post

Nu are nici o legatura cat timp a stat lichidul acolo cu pierderile pe langa filetul niplului de aerisire !Niplul nu calca bine pe scaun ,nu cumva le-ai schimbat intre ele? :-?

Share this post


Link to post

Nu, nu le-am schimbat intre ele ca nu aveam cum,deoarece pe fiecare aerisitor in parte puneam furtun de perfuzie care era tinut intr-o sticla de jumatate.Am 2 aerisitoare sh de la o punte si am sa le montez maine.Dar in principiu am sa curat cu o piatra fina capul aerisitorul.Te tin la curent cu tot ceea am sa fac.Multumesc pentru sfata.

 

Topset, exista posibilitatea sa fi stricat scaunul etrierului din cauza ca am strans prea tare?

Edited by Salex
Nu mai cita mesajul anterior. Foloseste ADDREPLY !!!!

Share this post


Link to post

... am sa curat cu o piatra fina capul aerisitorul.

 

Cu asta nu rezolvi nimic.

 

 

Mergi si cumpara aerisitoare noi.

Share this post


Link to post

E posibil ,dar intodeauna se strica prima data filetul de pe etrier! Iti dau un pont:trebuia sa folosesti o cheie inelara pe niplul de aersire cheie pe care sa o aduci intodeauna in aceiasi pozitie in momentul strangerii !

Share this post


Link to post

Salut! Multumesc tuturor pentur sfaturi si in mod deosebit tie ToPser(cheie inelara dreapta am folosit),PROBLEMA REZOLVATA.Am montat 2 aerisituare SH,(noi nu exista in Bacau poate stie cineva unde se gasec)de la o punte de spate.Curatate bine tinute in diluat o zi si inca una in lichid de frana.Precizez ca cele de pe masina erau:unul cu ceva urme de rugina sincer nu pot sa-mi dau seama cum si celalalt nu pasuia bine.Problema care trebuie avuta in vederea tuturor celor ce vor sa-si intretina masina singurei, nu trebuie strans aerisitorul cum se strangea la dacie, doar asa putin fara sa curga(normal)si totul va fi OK.Inca un lucru important pentru toti cei care au caseta de directie fara servo,in momentul cand incepe sa zdrangane pe mici denivelari nu va luati dupa toti meseriasi ca trebuie schimbata caseta.Problema o rezolvati singuri si anume:masina trasa pe un canal de vizita nu pe elevator cineva va misca usor de volanul stg. dr.(sotia),iar tu in canal strangi surubul patrat din plastic pana dispare zgomotul.Explicatia mea ar fi ca, acel arc se mai inmoaie(gropite sunt destule)si atunci apare acel zgomot la denivelari mici.

Bafat tuturor si SARBTORI FERICITE!

Edited by Salex
Pentru a "n"a oara, NU MAI CITA POSTUL ANTERIOR !!! Foloseste ADD REPLY
  • Like 1

Share this post


Link to post

OK, nu ti-a spus nimeni DE CE intervalul de 6 si 1/2 ani este INACCEPTABIL de mare:

Circuitul de frana nu este 100% etans. In timp, umezeala din aer se acumuleaza in lichidul de frana si ii scade punctul de fierbere (printre altele).

Nu conteaza cat circuli cu masina, si cat de des/dur franezi. In orice manual de utilizare, la orice masina, scrie ca lichidul se schimba la 2 ani.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca sa nu mai vorbim de rugina mentionata mai sus care tot de la apa decantata in lichid se trage.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...