Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Pompa pare sa tina presiunea. Este posibil sa fie rulmentul de presiune, placa de presiune sau discul dus?.. Nici cu cilindrul nu sunt impacat ca la cat de bune sunt piesele in ziua de azi.. posibil sa se fi dus desi nu vad nicaieri pierderi de lichid. Culmea ca m-a lasat cand am prins caldurile astea infernale ca pana acum nu a chitait deloc. Imi intra foarte bine in toate vitezele si imi debraia foarte ok. Imi intra cu un deget, nu glumesc.. :|

Oricum o duc saptamana viitoare la doctor sa vad ce zice.

Lichidul din borcanel este mazgos si gri.. :| desi l-am schimbat anul trecut cand am schimbat cilindrul si am facut aerisirea. Pot sa il schimb cu dot 4 chiar daca pe borcan scrie dot 3 only?

 

Clar la cate probleme am avut cu ambreiajul si cu vitezele viitoarea masina ... cutie automata :) .. desi prevad ca si la aia o sa se duca joystikul.. Toata viata o sa ma urmareasca schimbatul vitezelor si ambreiajul :) .. norocul meu.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Da, poti sa pui linistit dot4

  • Like 1

Share this post


Link to post

Lichid de frina mizgos si gri de la ce anume in doar un an de zile ? O dat in fiert ? O primit apa ? Ori una din componentele metalice slefuie cilindtul pompei de-i da culoare ? Da pompa jos, dasfa-o bucati si vezi despre ce-i vorba ca altfel ... ii pe ghicite doar. De la cele amintite (disc, placa, rulment) nu prea are cum sa ia culoare lichidul.

 

In cazul asta nene Geo ... la matale toate cred ca trebuiesc schimbate cu inca 15 ani garantie ...

 

 

L. E.

 

Si varianta corecta (parerea mea) la capitolul gresare aplicata de mosulica ce lucra suficient de ingrijit si cu simt de raspundere.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Victore, zi-mi si mie ca la prosti ce s-a stricat si de ce... ca sa inteleg. Nu m-as baga sa cumpar si pompa, si cilindru, din simplul motiv ca nu as arunca banii pe piese daca nu e cazul.

Share this post


Link to post

Ar fi prea frumos ca eu s-o zic la fix unde-i baiu'. Da' de tii neaparat sa te pun la schimbat doar asa, sa ma dau destept ... putem incepe cu pompa, dupa care schimbam cilindru, apoi lefierul si de tot nu vre ... urmeaza kitu' de ambreaj da-l in durere ca pi-n la coada tre sa-mi iasa cartile. :) )

 

Acu, pe bune, nici mie nu-mi schimb piese doar asa "ca sigur aia e buclucasa" . Pina nu le iau pe rind sa le verific si ma asigur care face fante, nu dau inainte cu schimbatul pina ce oi nimeri-o. La fel si in cazul tau, mergi pe fir si vezi ce si cum ca de regula pe unde umezeste (nu neaparat sa curga) trage si o gura de aer mai mult decit suficint a se pune in curmezis. Fa-i o aerisire in prima faza sub presiune (cu pedala, aia ii cea adevarata nu in cadere libera) si vezi ce spune. Scoate garnitura anti-praf si vezi acolo cum stau lucrurile de ii uscat ori umed (chiar cu lichid in ea, nu intotdeauna curge lichid din ea de sigileaza bine pe cilindru si nu prea ai cum sa observi de acolo-i buba ori ba). Fara de verificari nu prea tine, cred.

Share this post


Link to post

O sa incep cu ce e mai ieftin si mai simplu... sa dau afara lichidul de frana vechi si sa inlocuiesc furtunul de la vas. Sa vad daca am timp azi sa verific instalatia de pierderi.

Share this post


Link to post

Nu as da lichidul afara pina ce nu depistez cauza. Iar de se adevereste ca cilindru (spre ex.) face fente, nici pompa n-ar ramine nedemontata si curatata si doar dupa lichid nou.

Share this post


Link to post

Pai verific mai intai de pierderi. Doar sa-mi fac timp sa verific, ca maine dimineata ar trebui sa ma duc la radacini, sa-mi iau ce-mi trebuie... duminica plec in concediu si in nici un caz nu plac cu problemele astea.

Share this post


Link to post

Daca iti permite timpul si ai posibilitate de a o pune de un experiment, ar fi frumos. Si anume, masurata cursa tijei cilindrului, distanta dintre cilindru si si pirghia de comanda a furcii atit inainte de aerisire cit si dupa.

 

Acum, sa-ti dezvalui si secretu' oglinzii. Am vreo 3 oglinzi de care ma folosesc cind e vorba de bijuterit. Cind e vorba de ambreaj spre ex. una din oglinzi o pozitionez linga radiator (intre furtunul retur al radiatorului catre vasul de expansiune si traversa metalica) in asa fel incit sa vad cilindrul in timp ce ma joc cu pedala de ambreaj. De tija/pirghia se pun in miscare consecutiv cu pedala (cu exceptia jocului) treaba-i buna, de intirzie (pedala elastica) ... vrea sa insemne ca domnu' aer s-o bagat in seama si se pierde presiune ce la rindul ei scurteaza cursa furcii s-apoi tre sa-i vin de hac sa lucre sub full presiune dupa cum se cere defapt.

Share this post


Link to post

M-am tot gandit... daca era cilindrul sau pompa de ambreiaj, nu ar fi trebuit sa am probleme cu vitezele? Si cumva sa tina mai jos pedala, si nu mai sus?

Ma gandesc acum la placa de presiune sau furca...

Share this post


Link to post

M-am uitat dimineata la cilindru si la pompa la pedalier... nu se vad pierderi nicaieri. Am luat lichid de frana si furtunasul de la vas, preventiv, sa incerc diseara sa schimb lichidul.

Share this post


Link to post

Geo, incepe cu o aerisire nene pentru a elimina suta-n suta o eventuala cauza. Aerisire cu pedala nu in cadere libera, eu astfel as proceda. Altfel, au mai fost cazuri de pedala ce prinde sus iar dupa aerisire o revenit la normal. Ca nu fu de durata si s-o lasat cu inlocuirea unei piese (pompa ori cilindru) ii alta poveste, da' macar fu localizata de tine de hidraulica ori kit.

Share this post


Link to post

Problema e ca nu sunt sigur daca e hidraulica sau kit de ambreiaj (placa).

Fac diseara si aerisire corecta, dupa ce inlocuiesc negreala de lichid, am pistol de vacuum :)

Trebuie sa o rezolv zilele astea, pt ca in weekend plec in concediu

Share this post


Link to post

Eu am schimbat negreala de lichid azi. Am luat lichid dot 4 ferodo. Am facut aerisire. Am facut 20 de km de verificare si nu mi-a mai facut figuri deocamdata. Pedala s-a mai intarit. sesizabil. Garnitura de pe capacul lichidului de abreiaj nu mai etanseaza bine. S-a mancat pe margini de la lichid. Trebuie sa cumpar alt capac sau sa fac eu alta garnitura din cauciuc.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Ai grija ce garnitura pui acalo ca nu tine vraja cu orice. De nu-i rezistenta la lichide (expres pentru ulei) e halita in scurt timp urmind a-ti infunda pompa si toate cele .

Share this post


Link to post

Cumpar alt rezervor si iau capcul de la el. Stie cineva codul de piesa de la rezervorul de lichid ambreiaj? Clar intra aer pe acolo si se imputeste foarte repede.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Ioi.. ce scump e borcanasul ala.. 80 lei 100 cu transport cu tot.. :| Mai am prins la servis pe un nene cu ww golf 4 care avea un furtunas fisurat.. gen de e ala la cielo la filtrul de aer si era 300 de lei nou.. un furtunas cu 3 iesiri.. de nici 20 cm..

Eu am cautat un furtunas de vacuum 1 an de zile fara sa exagerez pana cand l-am prins pe un site la 50 de lei.. acum am observat ca mi s-a crapat furtunasul de vacuum care intra in regulatorul presiunii din rampa.. nici pe ala nu il gasesc.. pe niciunde.. Poate pe la dezmembrari sa ma duc sa vad daca au unul necrapat.

Si am mai observat ceva. Ca imi da antigel pe la iesirea clapetei de accelelartie care duce antigelul in borcan.. Am mai dat eu cu mastic acolo dar de la caldurile astea s-a dus masticul ala si curge antigelul. Imi da pe la furtun pe acolo. Oricat l-am strans imi picura antigel pe la furtunul de retur al clapetei de acceleratie. La intrare in clapeta furtunul e in regula dar la iesire s-a ruginit al naiba.. De ce, habar n-am. Vad ca si in pozele de pe net iesirea antigelului din clapeta e rugininta.

 

post-14272-0-35942200-1499701106_thumb.jpg post-14272-0-44572900-1499701334_thumb.jpg

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Breee ... matale ne tragi in piept ... Is citeva topice mai la vale dedicate celorlalte probleme. Hai sa le punem nitel in ordine pentru a fi usor accesabile de cei interesati in a culege informatii pe tema. Ca idee doar ...

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/22236-furtune-vacuum-motor/

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/5273-probleme-la-instalatia-de-racire/

Edited by Viktor
  • Like 2

Share this post


Link to post

Cred ca am rezolvat problema... furtun vas-pompa crapat rau, lichidul negru, depuneri mari in vas. Am spalat vasul, am bagat spray de frane pe instalatie si lichid nou de frana (aproape 0,5l) si tras cu pompa de vacuum pana a iesit curat.

post-5454-0-58738100-1499718186_thumb.jpg

post-5454-0-82821600-1499718186_thumb.jpg

post-5454-0-07207600-1499718187_thumb.jpg

post-5454-0-26985200-1499718187_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Fir-ar el de furtun , ca pacat de lichidul ala ce-ar mai fi mers citiva ani. :)

 

Ma rog, eu as fi dat jos atit pompa cit si cilindrul. Demontate. spalate, gresate (cu lichid de frina la interior si vaselina in capul tijelor de comanda) reansamblate si montate iar conductele de legatura suflate bine cu spray de frine. De final lichid nou si aerisit sistemul.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Vre sa ti-l pastrez? Dar s-a cam amestecat cu ala nou, nu mai e chiar asa negru... :) )

Apropos, n-am gasit mult laudatul ATE Blue, am luat Textar made in UK. Dot 4

Share this post


Link to post

Nu stiu care-i vraja pistolului de vacuum (doar am pompat cindva de proba cu din ala) dar mie unu nu-mi inspira deloc incredere ca ar lasa curat in urma, motiv caruia nici nu detin asa ceva. La fel metoda sub presiune prin intermediul vasului (ce puteam sa-mi fac demult) imi da cu virgula. Probabil unde-s mai tont asa ... si tin sa vad cu ochiul meu ca nu ramase gram de impuritati in pompe frina/ambreiaj de unde si tendinta (banui) de a transforma rabla-n lego. Dara nah, tre sa-mi si placa de tras la cheie si nu mi-s "in rind cu lumea" (l-as ca merge si asa .. :) ) ).

Share this post


Link to post

In mod sigur cea mai buna varianta era sa demontez, dar... nu am avut nici timp si nici eventuale piese de schimb pt pompa sau cilindru.

Pistolul ala trage de pe instalatie. Nu curata, nu face nimic altceva special, doar trage. In loc sa faci presiune din pedala, faci cu pistolul asta. La final lichidul a iesit curat, am aerisit de 2 ori si cu presiune la pedala si nu a mai iesit aer.

Share this post


Link to post

Cindva, cu multi ani in urma o pun de un schimb de lichid la ambreajul unei rable. Nu era chiar murdar dar oricum, avea cit de cit culoare, trecut deja ce soptea ca se cere schimbat. Dupa cum am tot citit pe ici pe colo ca aerisitul in cadere libere ii la inaltime ... hai sa incerc si eu zic. Zis si facut. Tras lichidul afara din vas, sters vasul bine, umplut cu lichid nou si lasat sa curga vreo 3-4 "pahare", cam cit am considerat eu ca-si luara lichid nou in tot sistemul. Ceva - ceva nu ma lasa, pina ce nu primeste si citeva pedale nu-mi gasesc linistea ... si dai pedale. Dupa citeva pedale bune, o iesit un puhoi de negreala de-am ramas mut ! Nu-mi venea sa cred, nene . De atunci nene ... ori jos cu pompa si curatata, ori pedale de nebun (cu vreun litru de lichid) pina ce iese si ultimul pui de balaur din ea. Mama lor de fiare ...

 

 

Furtunul ala fi crapat doar ori prezenta si urme (cit de mici) de scurgeri ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...