Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Eu as lasa-o in pace. Daca nu ai probleme nu schimba garniturile din pompa. Tot ce gaseti acum ca si kituri de reparatie sunt de o calitate cel putin indoielnica - e posibil ce e pe masina sa fie mai bun.

Ce iti sugerez insa - daca nu o stii deja, invata procedura de aerisire a circuitului si sa ai la tine cheie potrivita pentru aerisitor. Pompa sau clilindrul la cielo nu te vor lasa in drum complet niciodata - vei putea sa aerisesti si sa continui drumul (iti spune un om care a aerisit ambreiaj sus la Balea Lac si pe la Obarsia Lotrului, pentru ca tot cand se incinge se manifesta)

Share this post


Link to post

Da, deja umblam cu trusa la mine :) Asa am si observat ca in momentul in care se intampla problema cu patinarea si dadeam drumu la aerisitor revenea levierul de debreiere la normal si masina nu mai patina.

Si de acum umblu cu ea ca e mai bine sa fie in portbagaj decat sa imi para rau ca nu am cu ce sa rezolv cate o problema.

Share this post


Link to post

Ce iti sugerez insa - daca nu o stii deja, invata procedura de aerisire a circuitului si sa ai la tine cheie potrivita pentru aerisitor. Pompa sau clilindrul la cielo nu te vor lasa in drum complet niciodata - vei putea sa aerisesti si sa continui drumul (iti spune un om care a aerisit ambreiaj sus la Balea Lac si pe la Obarsia Lotrului, pentru ca tot cand se incinge se manifesta)

 

Mereu cand am facut procedura de aerisire eram in masina. Ca sa fiu sigur ca am inteles bine: cineva in masina face pedala, apoi tine pedala apasata moment in care eu dau drumu putin la surubul ala apoi il strang la loc si se repeta procedura de cateva ori (nu stiu exact cum imi dau seama de cate ori se repeta procedura). O persoana singura nu ar putea sa faca aerisirea asta, eventual ar putea doar sa dea drumu la surub sa scada presiunea din circuit putin... presupun.

PS Ce ti s-a intamplat tie de a fost nevoie sa aerisiesti ambreiajul? Ca si la mine? Presiune pe levier? Sau alta cauza?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

La cite ai scimbat la ambreajul ala, n-ar trebui sa te atingi de aerisitor pina la urmatorul schimb de lichid. Pedala reglata, aerisit corect si la revedere.

Share this post


Link to post

... nu stiu exact cum imi dau seama de cate ori se repeta procedura...

Asta e simplu: aerisirea perfecta o obtii atunci cind, dupa 2-3 pedale consecutive, nu mai iese nici o bula de aer.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Hmm...

Cheia mea e de fapt o tubulara in forma de T nu prea am cum sa imi dau seama daca ies bule de aer pe acolo...

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Eu folosesc inelara de 10 si furtun transparent de vreo 50cm (de 4 sau 5mm la interior, cred) si procedez in felul urmator: scot sapca antipraf, bag cheia pe hexagonul surubului, i-au putin lichid pe furtun ( din flacon, vreo 4-5 cm pe furtun) un capat il cuplez la aerisitor si celalalt capat il ridic in sus si astept putin ca lichidul sa se scurga in aerisitor,desfac capacul rezervorului, dupa care il deschid (aerisitorul). In felul urmator stiu si daca am avut aer pe instalatie, mai exact, in cilindru.

 

 

LE. Rezervorul trebue tinut sub observatie, sa nu-l "scapi" fara lichid.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Aha merci, interesanta metoda ta. Ulterior mai face cineva pedala sau pur si simplu este suficient sa faci ce ai scris mai sus?

 

PS Cum s-ar manifesta ambreiajul in cazul in care exista aer pe acolo? Debreiere necorespunzatoare? Dificultati la introducerea in diferite trepte de viteza?

Share this post


Link to post

Nu fac pedala cind aerisesc. Daca dau pompa jos sau schimb lichidul, atunci imi caut ajutor sa faca pedala DOAR pentru a merge treaba mai repede.

Din cite stiu eu, aereul se comprima, lichidul nu. Avind aer in instalatie, la actionarea pedalei o parte din cursa acesteia nu face altceva decit sa comprima aerul existent in instalatie. Deci, ambreajul nu ridica suficient = introducere cu dificultate in viteza sau deloc. Cred ca felul meu de a explica, lasa de dorit. Probabil altcineva poate explica mai bine.

Share this post


Link to post

Explicatiile au fost foarte bune :thumbl:

Share this post


Link to post

Este un circuit atat de simplu incat nici nu merita bataia de cap cu aerisirea prea mult. Metoda lui viktor este cea corecta insa daca ti-e lene sau nu ai furtun...etc,e suficient sa dai drumul la aerisitor sa curga si in acelasi timp completezi regulat in borcan pana ai golit un bidon de 200ml fara pedale fara nimic. Va merge struna dupa aia.

 

Penultima oara nici nu mi-am mai batut capul cu aerisitorul. Am lasat sa curga pe la conducta direct, binenteles ca asa a ramas aer in cilindru, insa asta nu a afectat deloc buna functionare.

Cum spuneam, este un circuit atat de simplu incat merge si cu apa in loc de lichid de frana :) , aparent fara probleme. Asta nu inseamna sa incercati :D .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@onlyone - la mine s-au dus pe rand garniturile din pompa, apoi cele din cilindru - la interval de un an, datorita lichidului neschimbat si cu consistenta gemului la rece...

Pe serpentine, la mers mai lent (gen transfagarasan cu admirat peisaj) ajungea sa se incinga compartimetul motor, pana la punctul in care acel lichid si garnituri muci nu mai etansau, si efectiv se ducea pedala la fund fara nici un efect - singura solutie fiind sa fac 5-6 pedale, sa amorsez cat de cat instalatia, ca sa pot schimba viteze. Pateam extrem de rar, stilul meu de condus nu e unul care sa incinga motorul in asa hal de multe ori, doar cand mergeam holbandu-ma la diverse chestii, sau dupa vreunul foarte lent pe care nu-l puteam depasi...

Ca si procedura - la cilindrul vechi nu se rezolva doar desfacand aerisitorul si lasand pana iese lichid curat, trebuiau facute cateva cicluri de pedale + pedala la fund si deschis aerisitor (ca la frana) - insa cu cilindrul nou aproape ca s-a autoaerisit.

Share this post


Link to post

aerisirea se face ori cu pompa de vacum, ori prin cadere, indiferent daca ambreiaj sau frane, cine o face apasand pedale a ramas cu sechele de la fosta Dacie 1300 ce o avea odata.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@argon, in primul rind nu toata lumea are pompa de vacum (nu am dar am lucrat cu asa ceva) dar un capat de furtun oricine isi permite.

Intot-deauna depinde de situatie, pentru aerisit e de-ajuns prin cadere libera, daca e sa pornesti de la zero (adica cu instalatia goala, aici ma refer la sistemul de frinare) ti se lungesc urechile pina ce ajunge lichidul (prin cadere) in cilindru dreapta spate. Deci situatia impune, cu sau fara pedala. Intr-un cuvint, metoda cu pedala este valabila si se practica in functie de situatie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@argon - te plictisesti la fel de rau si pe forumul asta? Sau chiar crezi ca exista metode "pentru dacie" si pentru restul masinilor. Asta ar fi grav.

Un circuit hidraulic indiferent daca e de mercedes sau de motocicleta se aeriseste la fel - legile fizicii sunt aceleasi. Si intr-adevar sunt cateva metode, in functie de conditiile in care te gasesti la acel moment. Eficiente sunt ambele in acest caz.

Share this post


Link to post

Cat timp sistemul de franare este tot pe presiune hidraulica merg metodele de "dacie 1300" fara probleme.

Pompa o folosesti cand nu ai a doua persoana care sa-ti dea la pedala, pentru a grabi operatiunea cum zice viktor cu urechile mai sus :) . Altfel e "de fite". Eu personal nu as da banii pe ea doar pentru a-mi aerisi acasa frana si ambreiajul. La service e alta treaba, a doua persoana poate lucra la alta masina in timpul asta, asa ies bani mai multi :)

 

LE. madkat. Hai ca am postat in acelasi timp :D

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Si apoi unii se mira de ce se aeriseste calumea, viktor a explicat mai sus motivul.

Share this post


Link to post

Azi mi s-a intamplat un lucru f ciudat si enervant.

Nu stiu daca este legat tot de threadul asta dar postez aici ca aici am avut eu problemele mari.

In urma cu 2 zile, am zis sa ii fac o resetare la ecm si reintializare IAC, pentru ca acum cateva zile facusem si revizia la gaz.

Am procedat intocmai ca pe threadul sticky de sus, motorul rece etc..., am asteptat pana s-a incalzit la temperatura normala, am pornit AC ul, ma rog totul a decurs okay, dupa care am oprit motorul. si pana azi nu am plecat cu ea.

Nu stiu daca e doar o conicidenta dar mai jos descriu ce s-a intamplat.

 

Astazi cand am plecat cu ea dimineata, dadea in nas rau de tot ca si cum as fi mers cu o frana ovalizata apasata din secunda in secunda. Dupa cateva stopuri si vreo 10 km parea ca si-ar fi revenit la normal.

Am mai pornit-o putin mai tarziu si tot da in nas (parca nu asa de rau ca dimineata), ca si cum ceva i-ar pune frana apoi ii da drumu nu stiu cum sa explic altfel ...

 

Cand o accelerez pe liber se comporta normal, revine la relanti normal, sta stabil, parca putin mai rotund decat inainte de reset.

Oricum nu cred ca are vreo legatura resetul de ecm cu simptomele de mai sus pentru ca am mai avut bateria deconectata o ora cand am schimbat furtunul ala de la ambreiaj iar cand am plecat de la service de acolo nu am putut sa fac initializarea iac conform regulilor, iar masina totusi mergea bine, exceptand ca la relanti mai varia acul turatiei putin

O sa o mai pornesc spre seara cand o sa fie rece sa vad cum se comporta.

Orice idee e binevenita.

 

PS tot da in nas nu la fel de rau ca dimineata dar merge prost.

 

Intrebare:

Pusa pe tester se poate diagnostica cat de cat ce are?

Am impresia ca agata ceva la ambreiaj in treapta a 2-a...

Cred ca mi-a scos 1000 de fire albe masina asta in ultima vreme :(

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Nu are legatura cu ambreiajul dar e continuarea...

Am schimbat bujiile si am curatat fisa centrala (cred ca asa ii zice) avea ceva oxizi acolo unde intra in capacul de la delco (daca acolo intra)

Acum parca merge bine, e posibil sa i se fi tras de la oxizii aia? Trebuie sa o las sa se raceasca, apoi sa o pornesc iar, ca sa imi dau seama daca mai face sau nu probleme

Share this post


Link to post

Salutare. Imi cer scuze daca s`a mai discutat asta, dar nu am gasit si nici nu stiu ce sa caut. Am un cielo corean din '96, are 173 000 km , si am cateva probleme cu el. Una dintre ele ar fi faptul ca in momentul in care sunt intr`o treapta de viteza, oricare ar fi ea, dar peste limita de subturare, si incerc sa accelerez, oricat de usor as incerca sa fac asta, masina se smuceste grav, iar daca patinez putin ambreiajul, smuceala dispare. Acelas lucru se intampla si in momentul in care intru in frana de motor, iar turatia scade sub 1800-1500 turatii. As dori si eu cateva sfaturi. Masina este pe Benzina+GPL, dar GPL`ul nu a mai fost folosit de peste 5000 de KM. As dori si eu niste sfaturi. Multumesc. Pentru nelamuriri intrebati`ma :D

 

 

 

Edit: Eu ma gandeam ca ar fi din distributie sau de la injectoare. Fisele si bujiile sunt noi. Poate sa fie si filtrul de benzina, dar nu am gasit unul compatibil.

Share this post


Link to post

Posibil arcuri antisoc de la discul de ambreiaj slabite sau rupte. La fel, posibil sa patineze discul de ambreiaj.

La fel de posibil injectoare care curg, fise si bujii neschimbate la timp. Masina porneste bine?

Zmuciturile doar in accelerare pot fi si de la un avans initial prea mare.

Share this post


Link to post

Pai kittul de ambreiaj este schimbat, probabil injectoarele. bujiile si fisele sunt schimbate. Urmeaza sa`i schimb uleiul ca nu a mai fost schimbat de ceva timp, si distributia. Ar putea fi si de la acceleratie ca am vazut ca nu merge constant, are niste mici praguri. sare asa. o fi ruginita pedala unde se prinde de podea

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Deci tu ai luat un cielo la SH, caruia nu prea ii stii istoricul.

In cazul asta uita-te pe topicurile despre aprindere/bujii/fise - adu-o in parametri si vezi daca mai "da in nas". Tare m-as mira sa fie de la ambreiaj. Asta in cazul in care ambreiajul chiar a fost schimbat.

Share this post


Link to post

Ar putea fi si de la acceleratie...

 

Asa cred si eu.

Share this post


Link to post

Deci tu ai luat un cielo la SH, caruia nu prea ii stii istoricul.

In cazul asta uita-te pe topicurile despre aprindere/bujii/fise - adu-o in parametri si vezi daca mai "da in nas". Tare m-as mira sa fie de la ambreiaj. Asta in cazul in care ambreiajul chiar a fost schimbat.

 

 

MAsina o am de 2 ani jumate :) )) deci ii stiu cat de cat istoricul. Cel putin de cand e la mine :) ). Asa . Ambreiajul eu l`am schimbat, bujiile si fisele eu le`am schimbat. Garnitura de chiuloasa eu am schimbat`o, uleiul trebuie schimbat urgent, n`a mai fost schimbat de 20.000+ [-O< :">, si tre sa mai schimb filtru de benzina. Filtru de aer este schimbat tot de mine :D . Mai multe nu stiu.

 

Asa cred si eu.

 

Este probabil. Ca se misca cam greu din prinderea din podea. I`am dat eu cu niste ulei dar nu si`a revenit! cred ca o dau jos sa vad

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...