Jump to content
Sign in to follow this  
expero 16V

Probleme ambreiaj sau cutie de viteze

Recommended Posts

Un amanunt important pe care nu l-ai spus, doar s-a inteles, insa pentru clarificare intreb...

Pana acum s-a dat cutia jos de pe motor la vreunul din schimburi ? Eu am presupus ca nu, drept urmare cand s-au schimbat amblele parghii de actionare s-au introdus prin partea de sus fara a vedea pozitionarea in furca rulmentului (probabil si batute cu ciocanul), fiindca, desi nu stiu despre ce puncte de sudura e vorba, sunt convins ca acea parghie nu a mai intrat cum trebuie in furca si a trebuit batuta.

 

Si lucrul care ma frapeaza pe mine cel mai mult. Cat de convins sa fii, ca si mecanic, de faptul ca sunt necesare acele puncte de sudura astfel sa le dai SI PE A DOUA PARGHIE pe care o schimbai tocmai din cauza ca prima nu functiona corespunzator???? Unde e logica aici, de ce a mai schimbat-o? Mai ales ca eu nu am auzit pana acum de acest "defect" care sa necesite o asemenea "reparatie" (e mult spus reparatie), si nici pe forum nu am vazut vreodata ceva macar asemanator?

 

Parerea mea finala, ai pierdut batalia cu ambreiaj schimbat la pret mic, du-te la un service serios sa-ti dea jos cutia si sa vada ce se intampla acolo, pana nu mai cheltui si alti bani aiurea pe mecanici de colt de strada.

 

De la alte comentarii chiar ma abtin cu greu. Am schimbat si eu ambreiaj la Espero cu manuta mea si mi-a iesit din prima (cutia data jos de pe motor), da-l incolo de ambreiaj, ce mare inginerie e de schimbat?

Share this post


Link to post

Nu a fost necesara bataia cu ciocanul levierul de debreiere a intrat normal, punctele de sudura au fost date "pe baza experientei lui caci unele cica au alunecat din nit inca de cand le-a montat" = mie mi s-a parut bizar ca o piesa sa fie atat de prost facuta, mai ales fiind originala.

Evident ca a fost schimbat degeaba, la fel ca si discul de ambreiaj, la fel ca si cilindrul; masina functiona normal pana la incalzirea motorului dupa un drum mai lung.

Evident ca eu i-am zis ca nu are cum sa se suceasca parghia aia invers, asa cu cunostintele mele marunte de mecanica, dar daca el o tinea sus si tare ca mereu cand a fost problema, era de la parghie eu ce puteam sa fac?

Iar axul ala de la priza eu am impresia ca mi-a iesit ambele dati pentru ca de fapt nu i-a montat siguranta la capat.

Cat despre patinare, tot eu am observat ca imediat ce incep sa apas pedala, actioneaza si parghia, deci practic nu aveam deloc cursa libera la pedala si din cauza asta am impresia ca pargia aia statea mereu tensionata si asta se acutiza odata cu incingerea motorului, a discului de ambreiaj si a fluidului din circuitul hidraulic, toate astea cumulate ducand la patinaj, pentru ca era ca si cum as fi stat cu piciorul apasand ambreiajul cativa cm.

Deocamdata masina merge in parametri dupa scurtarea cuiului aluia de la cilindru care mi-a permis sa am ceva cursa libera la pedala.

O sa imi dau seama in prima zi de vara torida in care o sa fac un drum la bucuresti.

 

Intrebarea mea ar fi: banuiala mea ca s-a uitat montarea sigurantei la priza este fondata? Cat ar putea merge o masina fara sa aiba siguranta aia pusa in capatul prizei? Ca presupun ca axul ala nu are cum sa iasa decat cand masina e scoasa din viteza... Ca am luat si eu o siguranta din aia sa am la mine la drum, dar mi se pare aproape imposibil sa sara din locasul ala.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Eu as face ceva mult mai simplu. In pozitia aia cu pedala libera as desface aerisitorul ambreiajului. Daca improasca lichid si parghia revine la pozitia normala, pompa, pedala sau furtunul au ceva.

 

Se intampla exact cum ai descris tu aici. Daca in momentul cand patineaza desfac aerisitorul, improasca lichid si pargia revine cativa mm spre stanga masina nu mai patineaza deloc.

Deci distanta standard cand dau drumu la presiune si parghia revine la pozitia normala este: 32 mm de capatul metalic al cilindrului, masurat exact la partea de sus. Kitul de ambreiaj este nou prin urmare explicatia pe care a dat-o viktor privind distanta asta care este mai mare decat la un kit uzat este perfect plauzibila, mai ales ca in manualul cielo la sectiunea ambreiaj, unde este explicata functionarea se mentioneaza ca pe masura ce ambreiajul se uzeaza pedala urca spre sofer - aici se face referire la modelul cu cablu de ambreiaj nu cel cu pompa dar idee e ca probabil pe masura ce ambreiajul va inregistra uzura, distanta cu pricina va deveni mai mica.

cielod.jpg

 

De la ultimul post am mai trecut prin urmatoarele "peripetii"

Cand am fost data trecuta de i-am zis mecanicului sa faca ce mi-ai scris tu mai sus, nu vroia sa auda parerile altora, ca stie el ce si cum, oricum intre timp am renuntat la serviciile lui ca mi-am dat seama ca pur si simplu nu stie.

 

Prin urmare dupa ce mi-a inlocuit cilindrul de ambreiaj s-a apucat si a scurtat tija pe care apoi a bagat-o in cilindru departand parghia de debreiere cu o ranga in loc sa desfaca cele 2 suruburi cu care e prins cilidrul de ansamblul motor, a 3-a zi am constatat ca cilindrul curgea pentru ca atunci cand a fortat intrarea tijei a impins miezul cilindrului spre laterala si s-au distrus garniturile

 

Satul pana peste cap de masacru si de schimbat piese aiurea cautand o rezolvare si m-am dus la un alt service unde mi-am montat la loc cilindrul anterior impreuna cu tija de dimensiune normala ( cilindrul care era tot nou de fapt, schimbat de fostul mecanic cu cateva luni in urma)

 

Intre timp am ajuns si la arrow daewoo care s-au oferit sa imi schimbe tot kittul de ambreiaj IAR si mi-au zis sa ma astept la un cost de peste 15 milioane. Le-am explicat chestia cu presiunea si cica ca ei nu stau sa repare ce au "carpit" altii

Ma rog nu am fost de acord sa dau peste 15 milioane ca sa ma aflu in treaba.

O sa merg luni la serviceul de mai sus si probabil o sa schimb pompa si furtunul care o leaga de cilindru. In rest am schimbat cam tot ce intra in ansamblul ambreiaj: kitt ambreiaj, parghie, cilindrul, apoi iar mi-a schimbat discul, apoi pedala de ambreiaj, apoi iar parghia apoi iar cilindrul, deci a mai ramas doar pompa si furtunul...

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Sunt sanse mari sa fie pompa de vina. Si atentie - nu este numai un furtun intre pompa si cilindru - exista si un tub metalic ;)

Nu se schimba foarte greu pompa - poti face si tu operatia eventual.

Share this post


Link to post

Mi-e cam tarsa sa ma apuc mai ales ca manualul meu de service descrie la cielo un ambreiaj cu cablu si nu cel cu pompa hidraulica.

Daca dau gres, trebuie sa tractez masina la service si asta ar fi cam naspha.

Cam cum ar decurge operatia daca imi permiti sa te intreb?

Si inca o curiozitate: de ce manualul de service descrie ambreiaj cu cablu. In romania s-au adus si modele cu cablu de ambreiaj?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

PS

Daca are cineva ambreiajul la cielo schimbat de curand, il rog sa masoare distanta intre cilindru si parghie asa cum am masurat eu mai sus si sa imi zic si mie cat este la el.

Share this post


Link to post

La mine: kit ambreaj, levier si cilindru (toate noi) schimbate anul trecut, distanta dintre cilindru si pirgie este de 30mm.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru raspuns. Spune-mi te rog daca ai masurat de la buza metalica, dand la o parte garnitura aia de cauciuc cum am facut eu in poza?

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

...dand la o parte garnitura...

 

Exact asa.

 

Pentru a schimba pompa de ambreaj: prima data desfaci cele doua suruburi care tin vasul de expansiune (cu antigel) si fara a demonta vreun furtun il dai intr-o parte (catre motor) sa-ti faci loc pentru a putea lucra/scoate pompa. Golesti instalatia ambreajului, desfaci conducta metalica din capul pompei, desfaci si acel furtun ( doar dintr-o parte, eu prefer sa-l desfac de la pompa) ) care face legatura intre pompa si rezervor, scoti boltul tijei (din interior, intre pedala si pistonasul pompei este acea tija reglabila) desfaci cele doua piulite cu care este prinsa pompa si o scoti afara.

 

 

LE. Daca tot ai de gind sa dai pompa jos, desfa-o si vezi cum arata la interior. Eu cred ca-i suficient un kit de reparatii fara a schimba toata pompa.

 

 

Garnitura la capacul rezervorului mai exista?

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Garnitura la capacul rezervorului mai exista?

Merci mult de tot pentru toate informatiile.

Te referi la garnitura de la capacul rezervorului de fluid din circuitul de ambreiaj? Daca da, raspunsul este da, este acolo, are o forma semisferica ... ceva de genul

Share this post


Link to post

Viktor a explicat bine procedura de schimbare a pompei.

 

Exista insa mentiunea ca pentru suruburile (piulitele de fapt) pompei - 2 la numar - iti trebuie tubulara de 13 din "set mic" - iar la cel de jos trebuie un pic de grija, e extrem de aproape de unul din racordurile de la servodirectie. Si n-ar strica inainte sa dai cu degripant pe piulite - si sa lasi 10-15 min - daca e pompa orginala sunt destul de intepenite.

Iar intre corpul pompei si tabla masinii exista o garnitura subtire - pe care pompele noi nu o au "in kit" - incearca sa o scoti intreaga sa o poti refolosi.

 

@Viktor - care ar fi legatura cu garnitura de capac? la mine instalatia merge la fel de bine si cu capacul scos.

Share this post


Link to post

Da, la acea garnitura ma refer. Am intrebat acest lucru datorita faptului ca, la un Cielo am gasit acea garnitura aproape complect descompusa in lichid, iar cind am dat pompa jos era plina cu particule din alea din guma. Asadar, aruncati un ochi la acea garnitura, va scuteste de-o munca.

Share this post


Link to post

Mucii aia de pe fundul borcanelului nu sunt numai de la garnitura - din experienta - la mine se tocase pe interior furtunul dintre el si pompa... Garnitura aratand ca noua...

Apropo - eu as schimba si furtunul o data cu pompa - cu ocazia asta ai circuitul curat, nu mai are ce sa murdareasca lichidul, si implicit sa strice garniturile.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Da, asta intentionez sa schimb tot circuitul hidraulic in frunte cu pompa.

Va multumesc foarte mult pentru toate informatiile pe care mi le-ati dat.

Sunteti mai priceputi decat inginerii de la arrow daewoo constanta, asta-i clar.

Share this post


Link to post

Din cite stiu, pompa de ambreaj noua nu este inzestrata cu acea garnitura de etansare despre care vorbea @madkat, dar se gaseste in comert material special din care se pot confectiona garnituri, ex. mai jos.

 

Share this post


Link to post

Mai nou la cald, am un zgomot la pedala de ambreiaj la debreiere, un fel de pocnet. O mai duce mult pompa sau, sa ma pregatesc? In week-end mi-a fost lene sa verific :D , am avut altele.

Share this post


Link to post

Vezi pe la axul pedalei, bolt si arc inainte de a verifica pompa ;)

Share this post


Link to post

Poate o fac hidramata. Ma trezesc fara pedala de ambreiaj la locul ei. :)

 

O sa verific, merci!

Share this post


Link to post

As vrea in primul rand sa multumesc tuturor de pe forum care m-au ajutat in identificarea si cred eu REZOLVAREA problemei.

 

Am verificat fundul vasului in care sta lichidul de ambreiaj si am gasit intradevar urme de cauciuc exfoliat

cieloambreiajdefect.jpg

 

Pompa am curatat-o nu avea probleme de functionare insa cred ca am gasit vinovatul pentru tot ce s-a intamplat.

Furtunul care leaga cilindrul de ambreiaj de conducta metalica care merge la pompa, este foarte subtire, are diametrul interior de cca 1,5 mm, cea mai buna similaritate care mi-a venit in minte este o artera plina de colesterol si cheguri care duce spre inima (pompa).

Daca as fi stiut de la inceput ca prin asa ceva subtire circula fluidul hidraulic incins, probabil mi-as fi dat seama mai din timp, inainte sa arunc atatia bani pe schimbat piese aiurea.

Cred ca mizeria aia de cauciuc exfoliat a venit tocmai din furtunul asta si cred ca furtunul ala era pe interior foarte distrus deci probabil cand fluidele se incingeau se dilatau ceva fragmente de cauciuc din el si blocau returul fluidului spre pompa.

Rezultatul = presiune in cilindru care revenea la normal numai odata cu racirea lichidului.

 

Deci am schimbat furtunul cu pricina, am curatat temeinic toate celelalte elemente de pe traseu. Ramane sa vad cum se va comporta de acum inainte - monetan este totul in regula.

 

 

PS Nu v-am mai spus ultima gogomanie graita de fostul "mester" la ultima vizita pe care i-o facusem dupa ce mi-a scurtat tija si mi-a distrus cilindrul cel nou:

"Cred ca trebuie sa schimbam si priza" - adica arborele de intrare cu arborele primar - ca la asta se referea el cand zicea priza

Cand am auzit-o si pe asta mi-a venit sa imi pun mainile in cap. Ma rog, prostia m-a costat peste 500 de lei iar rezolvarea era de-a dreptul banala.

Nu doresc nimanui sa dea peste un mecanic prost.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Ma bucur ca ai rezolvat-o. E posibil teoria mea - conform careia acel furtun se erodeaza pe interior - sa fie corecta...

 

Pacat de pierderea de timp si bani cu acel mecanic imbecil.

Share this post


Link to post

Da teoria ta este 100% corecta. Din alta parte nu avea de unde sa vina cauciucul ala farmitat.

Share this post


Link to post

Ai dat pompa jos si nu i-ai bagat kit de reparatii nou? :shock:

Share this post


Link to post

Operatiunile de mai sus nu le-am facut eu ca sa fiu mai exact, am fost la un alt service mai profi.

In ce ar fi constat acel kit de reparatii nou?

Pompa curatata arata chiar bine si functiona foarte bine.. ar fi fost nevoie neaparat de acest kit?

 

Eu eram deschis sa schimb pompa cu totul dar mi-au zis ca nu e cazul.

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Nu as spune ca era neaparat dar totusi era bine sa-i bagi kit nou, avind in vedere virsta masinii cine stie daca a fost schimbat vreo-data. Dupa un timp si acele garnituri (parca alt cumva le spune dar nu-mi vine-n minte pe moment) isi dau duhul si se pierde presiunea din instalatie, tot-odata curgind lichidul din pompa. Speram sa nu fie cazul.

Totusi baietii din service au fost cu bun simt si nu ti-au schimbat pompa care e inca functionabila.

Un kit de reparatii e in jur de 15lei cred.

 

Share this post


Link to post

aha, merci

pana acum nu am pierdut nici un gram de lichid hidraulic - verific regulat nivelul fluidelor

am vazut si eu cand au desfacut pompa partile componente si pareau toate in regula, dupa ce au spalat-o si reconditionat-o, arata ca noua

probabil nu le-ar fi fost greu sa imi puna una noua cu totul dar au zis ca chiar nu e cazul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...