Jump to content
Sign in to follow this  
AND

Ce Merita Cel Mai Mult? (din Urmatoarele)

Recommended Posts

Mei, pai intradevar Solenza e mult mai fresh la banii aia, dar desi motor + cutie renault, restu e romanian si se duce repejor. Apoi de ce ti se par scumpe piesele de espero? un set de placute de frana sunt 650 de mii si tin 50k km. Capetele de bara sunt 450 de mii. Un amortizor e un pic peste un mil. De cate ori am fost la service, mecanicii mi-au spus ca motorul este un exemplu de fiabilitate. Ala de renaoult eu il consider bun, performant dar am dubii despre fiabilitate ca la orice motor mai nou.

Faza cu masina de 1 an/ de 7 ani depinde de conceptia fiecaruia. De exemplu sunt oameni care inca mai cumpara Audi 80 si dau pe ele 4 mii de euro. De ce? Eu zic ca sunt convinsi ca sunt fiabile si piesele desi exista riscul sa le schimbi, odata schimbate ai certitudinea ca mult timp nu o sa mai pice fata de o dacie. Pe mine m-a ingrozit la dacie ideea ca e asamblata de romani si e posibil sa prind una dintr-un lot prost. La preturi piese, vezi cat costa segmentarea la Espero si la Solenza, si vezi cat costa sa pui GPL pe una si pe alta. Pe Espero GPL-ul costa 350 de euro iar pe solenza 800.

Espero 1.5DOHC are 90 de cai si 1.8-ul are 97 de cai.

 

Later Edit: Motorul de 1.5 de pe Espero a echipat din 2000 si Cielo Euro2 si dupa cate stiu eu masina aia cu 90 de cai e destul de nervoasa.

Inca ceva, nu or fi franele pe Cielo cine stie ce, dar la SRN la viteza e o cascadorie sa franezi.

Edited by Wichedcoder

Share this post


Link to post

Bun si care motor de Espero demareaza mai bine odata ce-i pui si GPL ? Cel de 1.5 si 90 sau cel de 1.8 si 98?

Share this post


Link to post

Tu ce zici?

1.8-ul atinge cuplul maxim mai repede si pleaca un pic mai repede.

Oricum, GPL-ul are un robinet care-i zice performanta/ consum intelegi?

Acu 3 zile am facut o mica liniutza cu un SRN, de curiozitate. El era pe prima banda si trebuia sa se bage in fatza ca sa nu franeze pentru ca era autobuzu in statie. A plecat binishor, eu eram pe GPL, destul de economic, dar crede-ma ca a franat :)

Share this post


Link to post
1.Stie cineva in cat timp isi vor pierde cei de la Daewoo romania dreptul de a mai fabrica masini? Ma gandesc ca daca o fac pana in luna mai a anului asta (adica in 2 luni) , piata modelelor daewoo sh se va ieftinii! Si in cazul asta , iau un Espero mult mai ieftin

iar vorbesti pe langa. sa-ti atrag atentia ca espero nu se mai fabrica de ani buni?

si ca n-are nici o legatura cu uzina si cu modelele care inca se mai fabrica acolo?

eu iti doresc sa-ti ie espero cu 1.000 de E daca vrei. ca de 1.000 de E ai sa mergi cu el.

Share this post


Link to post
1.Stie cineva in cat timp isi vor pierde cei de la Daewoo romania dreptul de a mai fabrica masini?

 

Vezi aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=67

Eu mă-ndoiesc c-o să scadă aşa cum speri tu preţurile. Gândeşte-te că până şi samsarii încă dau 4k euro pe un Cielo bine întreţinut din '96-'97. Nu avem o piaţă auto atât de dinamică încât să se producă fluctuaţii atât de importante pe termen scurt.

 

Espero-ul are cel putin 7 ani vechime , si la o masina de 7 ani pot crapa multe care nu sunt vizibile la momentul care il verifici la service inainte de-al cumpara!

 

A mea are 10 ani vechime (avea 8 ani când am luat-o). Am luat-o fără vizită la service, fără să fi văzut maşina înainte. Nu ştiam nici ce motor are, dacă poţi să-ţi închipui. În schimb, ştiam de la cine cumpăr şi am avut încredere. De picat, au picat piese pe maşină, dar nu deodată şi nu la intervale scurte. Mai exact, ceea ce am schimbat eu în 20.000 km (ţine cont că asta a însemnat trecerea pragului critic de 100.000 km): pompă benzină, pompă apă, kit distribuţie, curelele şi furtunele de la motor, termostatul... ăăă, şi cam atât. A: plus antena electrică şi două actuatoare (la o portieră şi la capacul de la rezervor) ! Amortizoarele sunt încă cele originale (şi mă apropii de 120.000 km), nu e nimic ruginit (deşi nu se poate spune că o întreţin prea mult la capitolul aspect :"> ), şi-mi aduc aminte şi acum de afişul promoţional din service: "Ofertă Solenza: la revizia de 20.000 km, plăteşti 3 amortizoare şi-l primeşti gratuit p-al 4-lea". Fă tu comparaţia care e mai ieftină de întreţinut :-W

 

Odată cu mine, şi-a luat un coleg Supernova nouă. I-am zis că la banii pe care-i are, îşi cumpăra un second-hand în stare excelentă; n-a vrut. Câte a păţit cu maşina aia (inclusiv rupt cablul de aceleraţie, blocat frâna de mână trasă, actuatoare care cârâiau de se speriau babele pe stradă), nu-ţi închipui. Eu dacă schimb o piesă (chiar scumpă), apăi ştiu că ţine vreme îndelungată, şi nu mai am bătaie de cap cu ea; pe când la Dacie o schimbi mai des, deci pierzi şi bani, şi timp în service, căci diferenţă aşa mare de preţ cum crezi tu că este între piesele de Dacie şi piesele de Daewoo nu este.

 

3. Pana la urma pe Espero ,  GPL se merita mai mult pe modelul 1.8 si 100cp (100 sau 110?) sau pe cel 1.5 si 90cp ( 90 are? ).

 

1.8 are 94 CP. Gura lumii zice că 1.8 ar fi mai uşor de întreţinut, căci e mai simplu (SOHC faţă de DOHC) :P

 

 

Cum ramane cu franele de la cielo?..care sunt sub orice critica!

 

Aha. Şi de unde ştii chestia asta, de pe forumuri ? Am avut 2 Cielo-uri (GLE coreean şi Exe românesc), şi pot să-ţi spun că o instalaţie bine întreţinută (plăcuţe şi discuri de calitate, lichid de frână bun şi în parametri, instalaţie aerisită) frânează foarte bine. A, că nea Gigi care nu şi-a schimbat niciodată lichidul de frână sau discurile de când are maşina se plânge că are pedala moale ... păi dă-i una peste ceafă nene, că e pericol public pe drumuri !

 

Piese de Espero se găsesc bine mersi, pe stoc şi în service-uri. La piesele mai rar comandate, am aşteptat 3-4 zile şi mi-au venit pe comandă de la Craiova. Cel mai mult am aşteptat 1 lună pentru comandă direct din Koreea - deci încă se mai fabrică piese de Espero !

Share this post


Link to post

Eu sper ca in cel mai bun caz sa pot lua un 1.8l din 1998 cu 4000-4300 euro max si sa aiba pana in 100.000km; la care ii adaug eu GPL. Sper degeaba? Am vazut destule anunturi pana in 100.000km ..dar nu stiu daca sunt pe bune. Iar la pret nu stiu .. cu 4000-4300 il iau in stare f buna ?

Share this post


Link to post

Zău, eşti tare de tot. Păi de unde să ştim noi ce maşină găseşti şi cumperi tu cu banii ăia ? =))

 

Sfat: nu luat din târg ! mai bine ai răbdare şi găseşti un proprietar real care o vinde (cu manual, ambele chei, şi eventual carte de service). Până una alta, bagi la cap sfaturile de cumpărare SH pe care le găseşti ... pe forum ;)

Share this post


Link to post

Sper sa nu am prea mult de cautat. Mai intai ma duc in targ la vitan! Daca proprietarul pare serios , masina merge bine , si un mecanic imi da unda verde. E done deal! Acum sper ca tot ce am auzit pe aici este adevarat si Espero este cu adevarat fiabil.

 

PS: Pentru posesorii de Espero : La momentul de fata , tinand cont de starea in care se afla masiniile voastre , va asteptati sa va duca fara mari (scumpe) probleme inca CATI ani?

Edited by AND

Share this post


Link to post

Nu cred ca poate cineva sti exact ce ii va pica. Eu stiu ca tre sa schimb amortizoarele dar mai merg 20-30 de mii(1.5 mil bucata), capete de bara(450 de mii/buc) si bieletele(450 de mii/bucata), rolele si curelele (cam 3.5 mil), discurile(cam 1 mil bucata). Toate ma mai tin inca 10 mii de km cred. A fost schimbata pompa de benzina, o planetara(2.6 mil), cauciucuri, bobina(200 de mii), placute de frana(650 de mii).

Vezi aici:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...opic=2608&st=20

ce zice Expero ca a schimbat, si daca citesti Probleme Tehnice CNEL o sa vezi cam ce probleme apar. Faza e sa te uiti atent la chestiile care sunt cam scumpe cand o cumperi sa nu fie terminate gen pompa de servo, etc. restul care-s mai ieftine se scad la pret.

Share this post


Link to post
PS: Pentru posesorii de Espero : La momentul de fata , tinand cont de starea in care se afla masiniile voastre , va asteptati sa va duca fara mari (scumpe) probleme inca CATI ani?

Cauta in topicul asta posesorii de Espero:

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=826&hl=

 

Bafta la cumparatura ! ;)

Share this post


Link to post

E nasol faptul ca instalatia de GPL mareste consumul de benzina :(

Deci un Espero de 1.5 cu GPL .. la cat il duce consumul de benzina? Dar pe cel de 1.8? Acelasi lucru as vrea sa-l stiu si pt Cielo! Stiu ca fara GPL consuma minim 10% benzina , dar cu GPL ?

Share this post


Link to post

La espero nu stiu care e consumul pe gpl dar cielo ia 7% in afara la 120km/h si in oras 10-11% care echivaleaza cu un 4,5% in afara orasului si un 7% in oras al unui motor diesel.Asa ca nu vad nici un motiv de :( ci pur si simplu mofturi.

Share this post


Link to post

Chiar că mofturi :mda:

 

Vezi că-şi vinde Hellcat maşina.

Share this post


Link to post

Adica vrei sa spui ca eu daca 2-3 ani nu folosesc masina decat pe GPL (pe benzina doar cand o pornesc dimineata) , nu ajung cu ea direct in service? Asta intrebam eu ..nu ca ar fi MARE consumul pe gpl , stiu ca este avantajos , dar ce efect are asupra motorului. Hellcat e din BC , eu din B ; si oare de ce isi vinde masina daca e asa buna?

 

Tocmai am vazut la bursa , trece de la Espero la Cielo nou ... de ce ar vrea cineva sa treaca de la espero la cielo?

Edited by AND

Share this post


Link to post

Cielo = nou, Espero = second-hand.

Cielo = 8k €, Espero = 4k €.

Share this post


Link to post

Daca e reglata bine iti porneste direct pe GPL.

Un motor care merge pe GPL prezinta uzura mai mica decit pe benzina.

Eu la 10 k km cand dadeam uleiul jos din motor avea aceasi culoare ca prima data cand il puneam.

Share this post


Link to post

@VAXXI : E nou Cielo dar ... tu cum te-ai simtii sa treci de la un Espero la un Cielo?

@ovi_jer : si iarna de la prima cheie? :)

Share this post


Link to post

A doua sau a treia dar se mai intampla si la benzina proasta chestia asta deci nu e o mare dezamagire.

Share this post


Link to post

Am primit o oferta pt un Full Options(Airbag,Servo,A/C,ABS,geamuri) 5 door Ford Escort 1.8 TD din 96' 110.000km , pret 5000 euro. Habar n-am despre masina asta . Ce stiti despre ea?

Edited by AND

Share this post


Link to post

Fii serios! Am zis ca nu prea stiu nimic despre model , Escortul din 96 MK3 .. dar despre Ford stiu ca e masina adevarata.

Share this post


Link to post

Atunci dacă ştii că-i maşină adevărată, de ce n-o cumperi odată, ca să scapi de frământările ce nu-ţi dau pace ?

 

Noi ţi-am scris 8 pagini cu sfaturi despre ceea ce ştim. Pentru alte mărci, încearcă http://www.autoshow.ro/forum.

Share this post


Link to post

110,000 km din '96?

... si e turbo diesel.

Deci in 2005 - 1996 = 9 ani masina a facut 110,000 km. Adica 110,000/9 = 12,22(2) km/an. Si masina este turbo diesel. Ok. Intrebarea mea este: unde este mosh craciun in povestea asta?

 

P.S: Banuiesc ca proprietarul este un moshuletz care nu a mers decat in marshariere cu ea =D>

P.S2: Povestea asta era trasa de par si in Germania. In Romania se numeshte altfel.

Share this post


Link to post

Ma bag ca musca in lapte dar, dupa atat material didactic, cu exemple, studii de caz concrete si mistouri adiacente ar fi trebuit sa-ti faci o parere, cel putin de ansamblu asupra CE POTI SA-TI CUMPERI. Decat o droaga scumpa, care trebuie intretinuta si reparata saptamanal mai bine usurel si calm cu Tico, vesel cu Matiz, impacat cu tine in Cielo sau regeste in Espero. Despre alte mesini nu cred ca aici este locul cel mai potrivit sa intrebi...Pana la urma, indiferent ce ti-ar spune oamenii astia, in treacat fie spus ei nu vorbesc la modul am vazut, am auzit ci am pe masina, m-a costat atat, etc, alegerea tot a ta ramane. Ce nu inteleg eu este cum crezi ca te vei descurca cu o rata la banca si o masina cu provenienta dubioasa dar de marca cel mult medie (a se citi orice altceva decat WOO) asa cum sunt Opel si Ford.

 

Din repezeala am omis cuvantul IMAGINE, Imagine de marca cel mult medie. Imi cer scuze!

Edited by Shenck

Share this post


Link to post

mongoose nus tiu de ce te miri...tico-ul meu are 76.000km si este tot din '96. Si in ultimii 2 ani de cand am luat-o eu pe mana am facut 30k :D

 

Cat despre Ford, pot spune ca m-am :X de el. A avut maicamea o janghima de ford mondeo din '96 cu 190k km, manca putin ulei, dar era tanc; tragea bine iar franele...parca luai afsaltul dupa tine. AND...merita fordul escort, dar ai grija ca au boala ruginii, dar el ca model a fost foarte reusit si o masina foarte fiabila (stiu 2 pers care au escort din 96 si nu au avut probleme majore cu el).

Edited by Leutzu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...