Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Relanti Variabil

Recommended Posts

Sunt mutate demult, a fost doar o incercare atunci. Pierderi de vacuum nu cred sa am, dar o sa verific, nu am gasit prostia aia de furtun de la regulatorul de presiune sa-l schimb si nu mai imi merge nici interfata, oricum cand mergea am facut mai multe teste in mers si am observat ca de exemplu la pornire am la TPS 0,6V 0 grade unghi. Dupa 2 semafoare aveam tot 0,6 V dar cateva grade la unghi si am preupus ca in mers scade sub 0,6 pentru o perioada scurta de timp si asa era, am avut noroc si l-am vazut la relani cum a picat la 0,4 pentru o fractiune de secunda dupa care a revenit la 0,6 cu unghi de 3 grade fara sa ating acceleratia, moment in care motorul a a vut o "rupere" si o accelerare la 1200 care nu a mai picat in 850, logic din cauza unghiului.

Intre timp am schimbat TPS ceea ce ma duce cu gandul ca este undeva un contact imperfect dar unde?

 

Apropo de masele de pe motor, unde le gasesc, ce sa verific?

Share this post


Link to post

Sunt pe partea din spate a chiulasei catre habitaclu.

Share this post


Link to post

Aha, pai alea care sunt prinse la galeria de admisie le-am desfacut cand am dat jos chiuloasa de pe motor acum 1 luna, le verific iar dar nu cred ca de-acolo e problema.

 

Update azi a facut mai rau ca niciodata, n-a mai contat cald sau rece motorul relanti sub 1200 n-am vazut decat cand am pornit-o inainte sa plec. Se simt usoare smucituri si la mers constant si in frana de motor daca n-o fi doar impresia mea. Singurul fir care mi s-a parut ca nu face contact este pe spatele chiuloasei cu fel de papuc agatat de in senzor, am presupus ca e de la indicatorul de temperatura a apei, imediat langa el fiind o mufa mai groasa iarasi am presupus ca e termocupla pentru ventilator. Am dreptate? Acul din bord indica ok, Sa fie vre-o legatura cu problema mea?

 

Ce altceva sa mai verific daca tot ajung acolo? Ca e destul de incomod din cauza galerie de admisie.

 

Senzorul de viteza de la cutie iar se poate sa nu faca contact bine dar iar, sa aiba vre-o legatura cu problema?

 

M-a disperat, si nici interfata nu-mi mai merge sa vad ce naiba mai indica pe-acolo.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu au legatura sondele de temperatura.Cel de viteza poate avea legatura in mers.

Misca si de mufele de sub delcou sa vezi daca se simt intreruperi in functionarea motorului.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Astazi mi-a declansat cod 21 Senzor TPS, timp de 2 sec, apoi s-a stins.

In momentul cand s-a declansat eram pe liber, masina in miscare.

 

PS. Eu sunt convins ca a fost tensiune scazuta . Am avut noroc si am vazut mai demult cum din 0,6V la relanti a cazut la 0,4 revenind imediat la 0,6 binenteles cu unghi la clapeta, sigur acum s-a intamplat la fel, probabil a scazut la 0,0.

M-am uitat in manual, nu stiu ce sa-i mai fac, probabil firul cald da undeva la masa pe traseu, singura solutie pe care o vad in cazul asta fiind inlocuirea acelui fir. Acum, din experienta ta, exista vre-un loc pe traseul de fabrica al firului unde s-ar fi putut freca de ceva si atinge? Sau altceva de verificat?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Verifica sa nu fie clapeta atacata de cablu de acceleratie care este prea intins si senzorul sa nu fie dereglat din suruburi.

Share this post


Link to post

Cablul e reglat la fix, o sa-l mai slabesc un pic, senzorul din suruburi nu stiu cum sa il reglez, stiam ca nu se regleaza, oricum de fiecare data cand l-am pus, am prins suruburile un pic putin dupa care l-am invartit la maxim in sensul invers deschiderii clapetei, o fi bine?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

E bine cum l-ai reglat.Nu poti imprumuta un tps sa vezi daca mai apare problema?

Share this post


Link to post

Am deja 3 TPS si 2 IAC :D . Ultimul l-am schimbat acum 2 luni, problema persistand. Am observat in week-end ca la pornirea de pe o zi pe alta nu face, doar can o tin mai multe zile pe bara, la prima pornire pana se incalzeste e nebunie, nu ma mai inteleg cu ea. Are unele perioade cand parca nu mai ctioneaza IAC-ul, apoi isi aduce aminte si odata scade. Iti trimit PM.

Share this post


Link to post

Am posibilitatea sa iau un Cielo exe aproape nou pana in 10k km. Desi nu sunt cunoscator al acestei masini am observat ca la relanti motorul are o variatie de turatie mica, ca si cum sa-r juca cineva cu avansul. Oricum este sesizabil. Este normal la o masina aproape noua? . Am observat ca furtunul care este dupa cutia aia cu inscrisul e-tec este taiat de-a lungul. In relanti se aude ca un mic tacanit. off topic Cum masina este in garantie ar trebui in prealabil mers la tester? La tester as vrea sa stiu si daca a fost implicata in accidente sau nr de km.

Share this post


Link to post

Relantiul variabil poate avea mai multe cauze, cred ca ti-ai dat seama daca ai citit topicul. Fiind in garantie, orice defectiune se va remedia la service :) . La tester poti afla diferite date despre trecutul masinii, dar in functie de cat de performant este acesta!

Share this post


Link to post

Pai caut un service, tester cat mai bun in Iasi. Daewoo service e bun?

Share this post


Link to post

Am schimbat IAC (cu unul nou) si problema s-a rezolvat. Cel vechi avea joc cca. 2 mm pe directia de lucru, asta sa fi fost defectul :scarpin: ?

Share this post


Link to post

Salutare

 

Am si eu o problema din aceeasi clasa.Merge normal iar cateodata la semafor creste turatia cu aproximativ 500 rpm, si ramane asa, uneori scade la normal, alteori ramane asa.

Ce credeti ca este?

 

Mii de multumiri !

p.s.

masina este un espero 1,8

Share this post


Link to post

am si eu o problema foarte mare la cielo-ul meu din 96. De doua saptamani tot studiez forumul si nu gasesc o problema similara la cineva. Problema e urmatoarea: cu motorul rece, sta perfect la relanti. Cum ajunge motorul la temperatura de functionare normala, moare la relanti. Trebuie sa tin in permanenta piciorul pe aceleratie sanu moara cand e scoasa din viteza, fie in mers, fie la stop. Face la fel si pe gaz si pe benzina. Nu stiu ce sa-i mai fac. Am schimbat bujii, fise de bujii, bobina din delcou, compensatorii, IAC-ul, TPS-ul. Am fost la 3 mecanici, de doua ori am pus-o pe tester si nu imi da nicio eroare. Toti spun ca are ceva, evident, dar nu stie nici unul exact. Ba ca sa schimb iar fisele, ba ca e o supapa stricata in motor, etc. Voi ce sfat imi dati?

Share this post


Link to post

La mine a fost bobina de inductie,e sigur asa daca moara si in sarcina in mod gradat.Daca o lasam sa se raceasca cateva minute ,iar mai tragea putin.

Share this post


Link to post

Reset la ecm si initializare la iac s-a facut?

Share this post


Link to post

...

s-a facut si de catre mine, conform procedurilor invatate de pe forum si la service pe tester

Edited by tolin
foloseste butonul Fastreply, sa nu mai citezi inutil postul anterior

Share this post


Link to post

IAC-ul cati pasi are la relanti pe scaner?

Ce valoare are senzorul MAP si potentiometru CO?

Daca mai mergi la scaner incearca sa faci o poza la parametrii motorului pe scaner.

Share this post


Link to post

Rezolvat problema relanti variabil in sfarsit. Problema era papucul din mufa care intra in ECM anume firul "cald" de la TPS (albastru) nu facea contact bine. Rezolvat home strans cu un patent si curatat cu spray contact. De 2 saptamani nu mai am nici o problema.

 

Asta pentru ca sa impulsionez si alti membri sa posteze si rezolvarile ulterioare nu numai problemele :D .

Share this post


Link to post

Oare asta sa fie solutia si in cazul meu? Am mari batai de cap cu un Espero 1.8 Benzina/GPL cu 103.000 km. Pleaca foarte greu dimineata (si pe benzina si pe gaz), la relanti nu am turatie constanta, uneori, in mers, "da in nas" (si pe benzina si pe gaz). Pana acum, dupa ce am citit aici si dupa ce am primit ceva indicatii de la ovi, caruia ii multumesc, am schimbat:

- fisele si bujiile

- capac delcou si starter

- uleiul si filtrul de ulei

- injectoare scoase si curatate

- filtrul de benzina

- sonda de benzina

- furtun capac culbutori

- IAC-ul (la scaner pasii erau aiurea)

- tot ce inseamna furtun, conducta etc (la instalatia de GPL)

Cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie de la sonda de presiune pentru combustibil (cea de pe rampa injectoarelor) dar care nu se mai fabrica. E posibil asta sa fie cauza?. Sau sonda lambda?. Exista cineva pe acest forum care poate sa-mi zica strict pe subiect, din ce cauza se comporta asa? O idee, un sfat, orice!?!?

Daca am postat aiurea, rog moderatorii sa-l mute unde ii este locul. Multumesc.

Edited by cosmin_77

Share this post


Link to post

Nu exista cineva, pe acest forum sau in alta parte care sa ghiceasca ce are motorul tau. Schimbarile de piese, as zice consumabile, dupa atatia ani mi se par firesti, dar despre verificari si despre reglaje la motor n-am vazut sa faci. De exmplu, un reglaj al avansului static la aprindere, un Idle Learn (crezi ca-i suficient sa schimbi doar IAC ?). Pornirile grele sunt cauzate de amestec bogat, fie cu benzina, fie cu gaz. N-am citit sa fi dozat corect cantitatea de aer necesara si nici avansul la scanteie.

Share this post


Link to post

Multumesc tolin. O sa le fac si pe astea si revin cu raspuns.

Share this post


Link to post

La mine stiam ca pierde setarea de 0 la clapeta (prin scanari repetate si aprox 3 luni de nervi) dupa care am trecut la rezolvarea propriu zisa, care mi-a mai luat alte luni bune, incepand cu schimbat-ul senzorului tps de 2 ori si eram aproape sa inlocui tot traseul dintre ECM si senzor cu alte fire.

 

Cele mai aiurea defecte sunt cele intermitente cum am avut eu, a mea facea numai cand era rece si pana la service...

 

E greu sa-ti dai seama numai din 2 vorbe pe forum, problema ta poate avea mai multe cauze. Fa-i o scanare eventual la rece daca ai posibilitatea si atunci o sa vezi exact daca e problema de senzori sau nu. Eu sunt convins ca ai mai multe probleme cu masina (cel putin 2). Apropo ce naiba e sonda de benzina?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...