Jump to content
Sign in to follow this  
micutu

Diesel Lpg - An Amazing Breakthrough

Recommended Posts

Fara sa vreau am observat in trafic o masina a unei firme cu care inscriptii se lauda ca comercializeaza si monteaza instalatii GPL pe masini Diesel. Si m-a pus pe ganduri...ma intrebam cum draq, motor cu autoaprindere( cel mult cu bujie incandescenta) sa mearga pe gaz? Din cate stiam eu GPL-ul la presiune nu se autoaprinde...

 

Se pare ca si-au tocit unii mintile si pt asta, reusind sa proiecteze o instalatie care sa alimenteze simultan cu motorina si gpl un motor diesel, cu rezultate mai mult decat multumitoare:

  • economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
  • cresterea puterii motorului pana la 30%;
  • cresterea cuplului motor pana la 40% ;
  • uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
  • cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
  • reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete ;
  • reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
  • reducerea zgomotului motorului.

iata si cateva link-uri:

 

http://www.nordservice.ro/Instalatii-GPL-D...Craiova_1_8.htm

 

http://autospeed.com/cms/A_110053/article.html

 

http://www.dieselgasaustralia.com.au/

 

Ce parere aveti? se merita?

 

Are cineva mai multe detalii, sau chiar are o astfel de instalatie pe TeDeI-ul lui?

Edited by micutu

Share this post


Link to post

Ar trebui sa fii dea dreptul zgarcit.

La cat de putin consuma dieselul...si la ce cuplu ofera sa mai pui si gaz...

Si...sa revenim...cat e un injector diesel???

Share this post


Link to post

:) ) cred ca ar fi tentant pt cei care vor mai multa performanta

Share this post


Link to post

Exista de mai demult aceasta "descoperire" inclusiv la niste autobuze ale RATB(DAF- cele cu GPL care faceau curse la aeroport). Teoretic motorul diesel merge pe orice este combustibil (inclusiv rumegus), problema este livrarea acelui combustibil in cilindru.

Share this post


Link to post

Sincer daca as avea un diesel, nu m-as complica cu gpl.

Nu cred ca obtii mare chestie la performanta la combinatia diesel-gpl si apoi mai pui 40 de kg incarcatura datorita instalatiei gpl.

Greutatea in plus cu castigu de performanta sigur se cam anuleaza.

Din documentatie nu e clar ce efecte are asupra turbinei la motoarele turbo, injectoare etc ...una peste alta aduci improvizatii la masina care mai incolo o sa te rasplateasca din plin :) )

Share this post


Link to post

Avantaje: Noxe reduse foarte mult, putere crescuta pe toata plaja. Dezavantaj: trebuie sa alimentezi si cu motorina si cu GPL constant, nu e ca la benzina unde iti trebuie benzina doar la pornire.

Share this post


Link to post
Exista de mai demult aceasta "descoperire" inclusiv la niste autobuze ale RATB(DAF- cele cu GPL care faceau curse la aeroport). Teoretic motorul diesel merge pe orice este combustibil (inclusiv rumegus), problema este livrarea acelui combustibil in cilindru.

 

 

din cate stiam eu acele autobuze erau doar GPL, aveau motoare pe benzina adaptate pe gpl...

 

@sorin77: cica ar merge pe orice tip cu/fara common rail, cu/fara turbo si ar avea un singur injector de gaz in galeria de admisie( la cele turbo se pune inainte de turbina). Sistemul de alimentare cu motorina ramane nemodificat si functional; am impresia ca doar managemntul acestuia ar fi influientat de cel al instalatiei de gaz pt a doza mai putina motorina...

 

nu dati cu pietre, eu asa am inteles :) !

Share this post


Link to post

Nu, injectoarele baga tot atata motorina, insa injectandu-se si gpl in admisie, o data cu aerul si avand si presiunea de compresie a dieselului se obtin cresteri semnificative de putere si de aici economia.

Share this post


Link to post
Nu, injectoarele baga tot atata motorina, insa injectandu-se si gpl in admisie, o data cu aerul si avand si presiunea de compresie a dieselului se obtin cresteri semnificative de putere si de aici economia.

 

Deci  consuma la fel de mult dar are un randament mai bun sau cum?

Share this post


Link to post

Da, un randament mult mai bun. Practic este un fel de chiptuning permanent. Te ajuta mult la turatii joase, si de aici si reducerea consumului.

 

PS: Schimba avatarul cu unul regulamentar si nu mai cita mesajul anterior.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post
...instalatii GPL pe masini Diesel

Uau, marketingul lucreaza, nu gluma. Maine-poimaine apare motorul diesel in care se injecteaza apa.

 

Se stie ca motorul diesel turbo este un motor complicat, mai ales cele moderne cu DPF.

 

Astia in service nu stiu sa regleze un motor diesel-turbo simplu, fara GPL! Sint curios in ce service se va regla un asemena motor, diesel-gpl, daca se deregleaza.

 

Ca studiu de caz, in urma cu doua saptamini o cunostinta din Bucuresti si-a schimbat distributia la un Avensis 2.0 diesel, masina de 100.000km vechime doi ani, si de atunci motorul s-a dereglat, nu mai trage. Service Toyota Romania! A fost si la Brasov, unde se zice ca este cel mai bun service Toyota in Romania si nimic! Nu stiu ce sa faca!!!!

Edited by hitman

Share this post


Link to post

La 4,4-4-6 l/100 cat am consumul acum (merg preponderent extraurban) nu stiu daca merita investia; de fapt sunt sigur ca nu merita.

Share this post


Link to post

nu este vorba neaparat de cresterea puterii sau de reducerea consumului. este vorba ca motorul diesel functioneaza mult mai bine cu injectia suplimentara de gpl. ideea asta am auzit-o mai demult si se numeste fumigare. gazul este introdus in galeria de admisie si se aprinde in cilindru odata cu motorina. cantitatea de motorina ramasa nearsa in cilindru va fi mult mai mica si de aici nivelul de poluare va fi mai scazut...sunt curios ce nivele de poluare s-ar obtine pe tester. in mod normal, fabricantii ar trebui sa echipeze masina cu asemenea instalatii pentru ca am observat ca majoritatea dieselurilor scot fum negru.

Share this post


Link to post

Dieselul fumega foarte mult de la subturare. Cel care a avut masina mea inainte mergea cam subturat, cand schimba treptele "pica putin sub turbina". Inca mai fumega cand o calc tare (3500-4000 RPM). Cred ca nu scap fara sa curat EGR-ul.

 

Inainte se baga putina benzina in motorina iarna ca sa nu inghete in rezervor si motorul pornea foarte usor si mergea bine. Daca bagi putina benzina la un plin nu se obtine oare un efect asemanator cu al GPL-ului? Am vazut cum se curata un EGR si am inteles ca se foloseste un spray care contine si benzina. In momentul in care pulveriza in EGR crestea turatia motorului destul de mult.

Share this post


Link to post
Domle ce de reguli...

Ce are avatarul omului?

Off topic, dar ca sa stii pe viitor, ca oricum observ ca ti-e greu sa citesti Regulamentul:

2.6 Se interzice şi se sancţionează conform punctului 6.1 introducerea mesajelor care conţin:

 

- text în care există culori fara rost, mai mult de 3 pictograme ('smileys') consecutive, semne de punctuaţie repetate, fara semne de punctuatie, majuscule etc.

- mesaje scrise cu majuscule

- mai puţin de 20 de caractere - evitaţi mesajele scurte, fără informaţie utilă

- mesaje ce au scop de a atrage atenţia moderatorilor asupra unor mesaje din forum (aceste notificări se trimit către un moderator sau administrator STRICT PRIN MESAJ PRIVAT)

- text scris folosind limbaj IRC

- imagini asociate (avataruri) animate, sau care nu au nici o legatură cu profilul acestui forum (personaje din desene animate, filme, viaţa publică, caricaturi etc)

Share this post


Link to post
Inainte se baga putina benzina in motorina iarna ca sa nu inghete in rezervor si motorul pornea foarte usor si mergea bine. Daca bagi putina benzina la un plin nu se obtine oare un efect asemanator cu al GPL-ului? Am vazut cum se curata un EGR si am inteles ca se foloseste un spray care contine si benzina. In momentul in care pulveriza in EGR crestea turatia motorului destul de mult.

Da-da-da, bagati voi spray-uri de pornire in admisia dieselurilor common-rail, ca e bine tare...

Voi vreti sa va faceti praf motoarele si nu stiti cum. La spray pornim motoarele asa doar ca ultima solutie.

 

EGR-ul eventual se curata sau se inlocuieste si cu asta basta. Iar turbina se curata dupa cateva turari in limitare, nu e nevoie sa astepti luni de zile pentru asta.

 

Sfatul meu: pana nu vedem ca se monteaza din fabrica astfel de instalatii, nu ar trebui sa ne intereseze de ele.

Share this post


Link to post
  • cresterea puterii motorului pana la 30%;
  • cresterea cuplului motor pana la 40% ;

 

Sunt curios daca iti dau cadou in mia de euro si un kit de ambreiaj, ca la o asa crestere de putere si cuplu, sigur iti pica ambreiajul.

Share this post


Link to post

Ethe nah ca-i zis-o! Vrei sa-ti arat dieseluri chipuite cu mult mai mult decat 10-20% cu ambreiaj stock in buna stare si altele necipuite cu ambreiajul varza?

Share this post


Link to post

Nu ajuta cu nimic GPLul la diesel, daca vrei sa scapi de miros iti iei un diesel modern cu DPF, mai mult nu poate fii economic din moment ce arzi 2 combustibili deodata, deci cine vrea sa mearga mai ieftin cu dizalu sa-si bage in rezervor ulei de gatit folosit si merge gratis .

Share this post


Link to post
EGR-ul eventual se curata sau se inlocuieste si cu asta basta. Iar turbina se curata dupa cateva turari in limitare, nu e nevoie sa astepti luni de zile pentru asta.

 

Ma refeream la curatarea EGR-ului nu a turbinei. Treptele le schimb la 2800-3000 RPM. Fum nu scoate decat cand urc rapid in ture ("cand bag piciorul in ea") si asta la turatii mari.

 

Iata un link despre curatarea EGR-ului la motor ca al meu:

Share this post


Link to post

Sigur este EGR-ul acela care se curata ?

Share this post


Link to post

Nu ma prea pricep la mecanica dar mie asa mi se pare. Ca nu l-a demontat am vazut si eu dar am banuit ca si asta e o metoda de a-l curata. Daca m-am inselat atunci imi cer scuze pentru ideile gresite insirate aici.

Share this post


Link to post

Nu poti cupla un furtun din cauciuc la o piesa prin care circula gaze atat de calde si nici grosimea lui nu-i justificata, furtunul din clip e mai gros decat teava de evacuare.

Share this post


Link to post

Si atunci ai idee ce curata ei acolo?

Share this post


Link to post

Ceva pe aer, dupa forma o turbina, ceva.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...