Jump to content
Sign in to follow this  
serban

Unghi De Fuga Tico Modificat Dupa Schimbarea Basculelor

Recommended Posts

Salut,

am si eu un tico din '98 si avea un joc la roata de pe fata dreapta si m-am hotarat sa schimb basculele, am cumparat niste bascule de la un magazin Daewoo de pe Ferdinand si dupa schimbare rotile la viraj maxim imi atinge de lonjeron. Este posibil sa nu fie basculele bune? sau sa nu fie montate bine?(le-am dat jos de doua ori si le-am montat din nou si tot la fel face). Ce imi recomandati sa fac?

Share this post


Link to post
Service.

pai la service am fost, dar unul de cartier si mi-a zis de unghiul de fuga, dar nu inteleg cat de mult sa modifice basculele unghiul de fuga

 

imi puteti recomanda un cervice bun de reglare a unghiului de fuga in sect 2?

 

are cineva idee cat costa sa faci geometria unghiului de fuga ?

Share this post


Link to post

Eu am fost la Sebastian in Berceni si m-a costat 120 lei. Si au facut o treaba ff buna. In sec2 nu stiu dar cauta pe Forum la Utile.

Share this post


Link to post

Eu am schimbat cam tot ce inseamna directie la tico..dar totusi termenul acesta de "bascula" imi este complet nou.La ce piesa se refera anume?

Share this post


Link to post

Basculele se afla, in pereche, in partea din fata si spate a masinii langa roti si au in principal rolul de a oferi stabilitate. Daca se rupe sau se defecteaza una din ele supera atata stabilitatea masinii cat si directia. Sa ma corecteze cineva daca aberez aiurea.

Share this post


Link to post

OFF-TOPIC:

Poti abera si bine Nasul Nasilor?

Share this post


Link to post

Daca stam putin sa ne gandim toti aberam pe aici.. da zi-ne cum sta treaba cu basculele mai bine.

Share this post


Link to post

Bascula = Bratul inferior cu pivor, la suspensia fata.

Share this post


Link to post

bara stabilizatoare ofera stabilitate, bascula tine roata 'sa nu cada' :P

 

Ontopic: daca basculele alea au fost montate corect, si intervine problema in cauza, nu ele sunt de vina, ci lonjeroanele sunt terminate.

Edited by Argon

Share this post


Link to post

Aha..ce termen ciudat la bascula asta :) ) .Eu le-am schimbat pe amandoua partile..nu cred ca afecteaza in asemenea hal directia.Poate doar daca or fi cine stie pe unde fabricate si sa fie umpic mai scurte,dar ar fi fost un adevarat chin la montare.Si ca sa atinga pe un cauciuc normal ar insemna ca sta roata vinovata complet aiurea pe masina.Ale mele au fost noname la 45 ron/buc in lipsa de altceva.Din cate am observat eu la tico..daca o componenta prinde joc..si restul sunt imediat compromise.Problema e ca probabil ai scos si capul de bara cand ai schimbat bratul inferior..de unde rezulta ca va trebui sa faci si o geometrie roti.Sa verifici si acel cap de bara pentru ca probabil este dus si ala daca ai avut bratul inferior defect.Nu ai spus ce cauciucuri folosesti pe masina>marimea.

Lonjeroanele astea la tico se cam fisureaza cu timpul..

Share this post


Link to post

sunt cauciucurile originale cu scrisul alb pe ele.."hancook " de 135.ciudat este faptul ca pana acum o saptamana cand am schimbat basculele totul mergea perfect iar acum singurul avantaj pe care il am e ca unghiul de virare e mai mare...mult mai mare

 

apropo basculele au fost achizitionate de la un magazin daewoo...

Share this post


Link to post

Sigur n-ai pus bascula din stanga in dreapta si viceversa?

Share this post


Link to post

Sigur sunt de tico :P ? Mai fa si tu un efort..da o "bascula" jos si compara cu cea veche..inclusiv la marimea bucsei principale.Sa nu ai joc acolo la prindere..Daca sunt identice,tot la lonjeron pare o problema,sa nu ai vreo improvizatie mai veche la prinderea bratului inferior si sa nu mai dea cum trebuie.Esti sigur ca iti freaca in lonjeron?Poate freaca in alta parte.

Share this post


Link to post

Dupa inlocuirea basculelor (cu unele noi) de cele mai multe ori unghiul de fuga se modifica.Fa geometria rotilor si problema e rezolvata.

Share this post


Link to post

problema e ca nu mai le am pe cele vechi, si nu stiam ca, conteaza stanga-dreapta.Cred ca o sa fac ungiul de fuga, am vazut un cervice auto fix undeva pe maica domnului si cred ca ma duc acolo

 

pe lonjeron freaca, in doua locuri si mai sus si mai jos, se vad si urmele si am urcat-o si pe elevator si se vede exact unde freaca

Share this post


Link to post

Schimba si bucsile de la bara stabilizatoare (bara antiruliu ),nu cred ca are importanta stanga dreapta sunt perfect identice ,cred ca ai luat marfa contrafacuta ,o bascula originala GM Koreea este in jur de 15o Ron !

Aveti grija cu basculele astea pot provoca neplaceri si mai mari !

Share this post


Link to post

te referi la bara de torsiune?le-am schimbat si pe alea

Share this post


Link to post

acum m-am intors de la service...unghiul de fuga a fost problema...70 ron

Share this post


Link to post

Clar..am impresia ca trebuie sa dau o fuga pana al unghiuri din nou.Si eu am impresia ca am viraj mai mare pe o parte+ ca volanul nu mai e cum trebuie in linie dreapta.De tras nu trage..dar totusi,ma asteptam sa faca si ei ceva bine pt 180 ron.Cred ca opresc cativa metrii inainte de service..le dezechilibrez bine si intru > :)

Share this post


Link to post

oricum se stie ca unghiul de virare pe stanga e mai mare decat pe dreapta...iti mai dai deamadaca in linie dreapta trage stanga sau dreapta...dar sa ai cauciucurile umflate la presiunea din cartea tehnica si anvelopele echilibrate cu plumbi

 

oricum cred ca ai dat enorm 180 ron...pt asa ceva...in ploiesti era 30 ron la service-ul daewoo de laintrarea dinspre buzau

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la tico al meu, am joc la pivot stang, joc foarte mare si nu ma pot duce la itp. Am luat o bascula noua, m-am apucat am desfacut suruburile, dar a ramas surubul care trece prin bascula si se infileteaza in lonjeron si nu il pot desface. Am folosit tubulara de 14 dar s-a rotunjit capul surubului, precizez ca tubularele sunt de calitate f buna si nu sunt decalibrate, dupa care am bagat una de 13 ... lafel si asta a stricat capul, am incercat cu un cleste special de desfacut asa ceva, nimic, rupe din capu surubului. Aveti idee cum pot desface al surub ? Este cumva surub cu sens invers ? Ma gandeam in disperare de cauza sai tai bascula, sa incalzesc bine surubul sa il racesc cu apa si sa incerc sa apuc de axul lui, restul fiind fierbinte si el rece e posibil sa se desfaca. Ma mai gandeam sa sudez pe capul lui o piulita mare de 22 sau 24 si sa incerc iar cu tubulara. Daca aveti alte idei le astept cu interes.

Share this post


Link to post
...Este cumva surub cu sens invers ?

...Daca aveti alte idei le astept cu interes.

 

De curand am schimbat bratele inferioare (ti-as recomanda sa le schimbi pe amandoua) si la unul dintre ele am intampinat dificultati babane la surubul ala de care ai zis. Are filet normal si a fost foarte intepenit nu atat in filet cat in tubul metalic din interiorul bucsei de cauciuc, tub care in timp rugineste si se lipeste beton de surub. Eu am taiat cu o freza cilindrelul ala metalic in care e bagata bucsa de cauciuc, am extras apoi bratul, cauciucul l-am taiat cu cutitul, am crestat apoi tot cu freza si tubul ala din interior care era lipit pe surub, cu grija sa nu afectez surubul, si l-am eliminat si pe el cu o dalta. Am pulverizat apoi la greu cu un spray degripant zona si ... tot n-a mers. In final surubul a cedat si el dupa ce l-am incalzit putin cu lampa de benzina, si probabil ca datorita caldurii si degripantul s-o fi infiltrat mai bine. In tot cazul, eu nu l-am fortat pana la a-i sculpta capul. Operatiunea a durat toata ziua (eu initial facandu-mi planul ca intr-o ora - doua termin).

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post

In mare cam la aceasi solutie ma gandeam si eu numai ca putin diferita, ne avand freza si flexul ne avand loc acolo, am sa dau gaura langa gaura dupa care cu dalta tai inelul de la bascula, o elimin, dau cauciucul jos, si am sa incerc intai cu degripant si cu lampa de benzina, fara sa mai scot acel ax ... daca nu merge, ne avand cum sa scot axul acela de pe surub, am sa tai surubul fix pe jumate, scot prin fata capul surubului cu jumate de invelis, scot si invelisul de pe partea ramasa, iar dau cu degripant, incalzesc cu lampa si sper sa cedeze.

Share this post


Link to post

Cauta si ia un spray gen deruginol/degripant.O sa fi surprins cat de bine merge fata de acest WD-40,care pe mine m-a lasat complet RECE.In fapt e o intreaga mascarada in jurul acestui asa zis deblocator de suruburi.Deblocheaza el..dar cam greu.Eu am luat de la praktiker de la nigrin un deblocator de suruburi foarte ruginite.Cand am vazut ce rapid lucreaza si eficient am zis adio definitiv la wd 40.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...