Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Un Mos ... Coreean

Recommended Posts

MOS-ul surpirns de paparazzi. Am dat 2 tururi ale masinii si pot sa zic ca arata foarte bine. Poza e destul de veche dar mi-a parut bine ca am vazut o legantza asa cum trebuie!

 

25jyxwi.jpg

Edited by raresvintea

Share this post


Link to post

@raresvintea: Multumim de aprecieri ! Poza nu e suficient de veche pentru a se fi schimbat ceva intre timp. Poate doar bandourile din partea stinga, pe care inca nu am apucat sa le remediez dupa incidentul de care am pomenit pe topicul Accidente.

 

@Englishman: calul de dar nu se cauta la dinti ;)

Share this post


Link to post

Dunga aia de sub numar e tot "dinte"? :rolleyes:

Share this post


Link to post

Nu, aia e pentru protectie. Dupa ce iarna trecuta am "sprijinit" schiurile am descoperit niste ciobituri in vopseaua capotei portbagajului. Am revopsit capota si apoi i-am pus "dintele" ala ;) . Ma mir insa ca nu l-ai observat pina acum, are aproape un an :)

Share this post


Link to post

Carbon, cica. Nu bag mina in foc. Pot doar sa iti spun ca este foarte rezistent si putin elastic.

Share this post


Link to post

Aproape ca nu am mai gasit topicul asta ... a trecut ceva vreme de cind nu am mai scris pe aici :) . Pe undeva asta e de bine, nu am avut prea multe de reparat si nici de ... modificat.

 

Cu toate astea, au mai fost niste momente in care mi-am bagat labutele in maruntaiele MOSului ;) .

 

Satul de grila de la dezaburire care nu se mai aseza la locul ei nici cu vorba buna si nici cu metode mai "convingatoare" (Loctite, Bison, Prenandez, etc) bordul a fost demontat integral si prelucrat in liniste. Liniste care a durat vreo 2 saptamini, unii dintre voi sigur isi aduc aminte cum am venit la Polivalenta doar cu ... volanul :D . Rezolvarea plasticului ce acopera bordul a fost relativ simpla, am dat gauri cu un burghiu foarte subtire si l-am prins cu sirma otelita, de asemenea foarte subtire. Montat grila de ventilatie, aplicat (din motive mai mult estetice) niste silicon, arata ca iesit din fabrica. Gata cu saritul grilei de la locul ei, gata cu aspectul inestetic sau cu micii greierasi.

 

Recent mi-am petrecut 2 saptamini de vacanta la tara, timp in care am alocat ceva vreme pentru a duce la bun sfirsit inca un proiect. La cei 14 ani ai MOSului am considerat mai mult decit oportuna inlocuirea furtunelor de frina. Chiar daca alea vechi se prezentau (vizual) in stare foarte buna, nu am adoptat o atitudine superficiala vis-a-vis de acest aspect. La toate masinile pe care le-am avut frinele au fost de top, poate fi considerat un fix.

 

Bun ! Furtune OEM nu prea mai aveam cum sa gasesc prin magazine, singurul loc in care le-am gasit cu usurinta a fost eBay. Date fiind costurile + costurile de transport (frutunele nu le-am gasit la un singur vinzator !) am ales o alta varianta. Astfel, am apelat la un dealer Goodridge si am mers pe varianta "custom made". Rezultatul a fost urmatorul:

img_01.JPG

 

Cum discurile de frina au cca. 140.000km si se afla cam la limita maxima de uzura am luat si discuri de schimb. Asa ca, la drum am pornit cu urmatoarele:

img_02.JPG

 

Furtunele, desi au fost facute dupa furtunele originale de Leganza (am dus eu modelul !), au prezentat citeva mici diferente ce au necesitat usoare modificari. Dupa jumatate de ora de dat la pila si bormasina, totul "s-a potrivit" la fix si acum lucrurile se prezinta asa:

img_03.JPG img_04.JPG img_05.JPG

 

La fata locului am renuntat la lichidul de frina ATE si am folosit un lichid BENDIX DOT 4.

 

Toate etrierele au fost demontate si am inlocuit absolut toate garniturile. In principiu am vrut sa vad cum arata pistoanele, nu au fost vreodata demontate pina acum. Din fericire lucrurile sint absolut OK, nu am gasit decit urme superficiale de rugina (pete) usor de scos cu o cirpa si cu niste lemn de brad.

 

Glisierele au fost tratate cu "seu de oaie sintetica" ( © madkat :D ), mai precis cu asa ceva:

Vaselina.JPG

 

Discurile de pe spate au suferit si ele niste mici modificari (4mm si 5mm pentru ochii avizati :D ). Deocamdata nu am pus discurile noi pe fata din trei motive: 1. vor suferi niste ... "mici" modificari; 2. mi-e mila de actualele placute de frina la care nu as renunta fiind undeva cam la jumatate din viata; 3. astept sa soseasca niste placute noi, am mers tot pe EBC.

 

Rezultate:

1. Doua zile am avut scurgeri de lichid pe la cilindrul de debreiere. Pur si simplu conul nu isi mai facea datoria, fara vreun motiv bine intemeiat. Il am de cca. 5 ani, nu a facut pina acum figuri ... In fine, s-a rezolvat cu bormasina si cu niste smirghel fin;

2. Vreo 3 zile nu au tinut frinele cum trebuie. Pedala asa de elastica nu am mai vazut de pe vremea Daciei 1300 ... Treptat lucrurile si-au intrat in normal, mai ales dupa un drum pina la Balea si ceva mers in oras.

3. Cum se prezinta frinele acum este greu de descris in cuvinte. Fading inexistent (dupa 3 frinari succesive de la 140km/h la 40-50km/h), elasticitate a pedalei = 0, precizie incredibila, dozare de vis. Desi aveam frine foarte bune inainte chiar am fost placut impresionat de rezultatele operatiunii. Astept cu interes sa vad EBCurile la lucru :)

 

Singura problema tehnica aparuta anul asta a fost pompa de apa. Desi a fost schimbata in urma cu fix 5 ani si vreo 85.000km si-a zis ca e cazul sa ne despartim. Am mers pe varianta HEPU.

 

Drumurile facute in ultimii ani si-au pus o mica amprenta si asupra bucselor de la bara stabilizatoare fata. Inlocuite chiar ieri, operatiunea a condus la redarea confortului si placerii sofatului.

 

Altceva nu ar mai fi de mentionat in acest moment. Va salutam si va dorim drumuri bune si libere :) .

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Senzatia asta am avut-o si eu la frane - dupa ce am pus etrierii noi de lanos.

 

Si dupa 10k km frana este inca la fel de buna.

Share this post


Link to post

Bravo domnu' furtunele alea am inteles ca nu au moarte, astea si cu discurile sunt si pe planul meu de investitii din viitor desi sunt destul de scumpe, zi-mi pe PM cat ai dat pe furtune, de unde...etc

Share this post


Link to post

Si s-a comis !

 

Placutele EBC au sosit saptamina trecuta, astazi s-a petrecut inlocuirea: discuri EBC + placute EBC Ultimax. In ceea ce ma priveste, am stabilit o premiera: este primul schimb de placute care "s-au asezat" inca de la montaj. Dupa 50 metri si 2 frine lejere masina opreste mai bine decit in vechea configuratie (discuri Ferodo + placute TRW).

 

Am renuntat la trasarea vreunui model pe noile discuri din mai multe motive:

1. dupa schimbarea furtunelor si a lichidului de frina faddingul a devenit inexistent;

2. supapele de proportionare oricum determina o frinare mai puternica pe rotile din fata, nu avea sens sa agravez acest dezechilibru;

3. dozarea frinei era foarte OK, am mizat ca nu se va inrautati.

Ca si concluzie, investitia si-a meritat banii.

 

Tot astazi am marcat instalarea unui nou set de amortizoare Kayaba (pe fata). Drumurile grele, cei 4 ani si 100.000 km parcursi si-au spus cuvintul. Nu am ce sa le reprosez, lucru evident din moment ce am mers tot pe Kayaba :) . Ca si in cazul anterior, sint facute in Japonia. Acum, ca o fi vorba de Japonia = "Tara Soarelui Rasare" sau Japonia = periferie a Beijing-ului, vom vedea :D .

Share this post


Link to post

Era interesant daca mentionai putin si despre efortul financiar generat de schimbarea franelor. Cat despre Kayaba, pentru astea am optat si eu, O idee mai jos erau Boge si Monroe(dar nu multumesc) si ceva mai scumpe erau Sachs, dar din nou nu multumesc pentru ca diferenta nu se justifica. Amortizoarele sunt pe gaz sa inteleg?

Share this post


Link to post

Amortizoarele sint standard, doar ulei. Exact asta am avut inainte, au fost foarte OK. In ceea ce priveste costurile, daca este cineva interesat de detalii, PM. Oricum, au fost surprinzator de mici, per ansamblu cred ca am iesit mai ieftin decit daca as fi mers pe piese OEM (si astea sub semnul intrebarii ...)

Share this post


Link to post

Faina masina SALEX.Sa o stapanesti sanatos tu cu familia ta.Fratele meu a vrut sa cumpere Leganza dar in 2006 nu mai era in oferta.Asa ca a cumparat o Nubira 2 CDX noua.

Share this post


Link to post

Dupa mai putin de 3 ani boxele JBL din usile fata si-au dat duhul. Startul l-a dat prin vara boxa din usa soferului iar perechea i-a urmat la scurt timp. Pe perioada de utilizare nu m-au dat pe spate, boxele Pioneer din spate au avut o cu totul alta prestanta, mult superioara. Motiv pentru care, la primavara probabil, MOSul va primi un set de boxe Pioneer. Din toate experientele facute de mine, boxele Pioneer se pupa cel mai bine cu "sculele" Daewoo.

 

In ce priveste discurile de frina, evident ca piticul de pe creier a avut cistig de cauza :D . Dupa ce am reusit sa rup 3 burghie Bosch profi (surprinzator de dure EBCurile astea !) si am consumat peste jumatate de spray cu ulei special pentru scule de gaurit, am reusit sa le perforez. Au rezultat 7 seturi a cite 3 gauri. Rezultatul nu este spectaculos din punct de vedere al frinarii , era OK si inainte. Insa am eliminat "amprentele" ramase pe disc datorita prafului aparut in urma uzurii placutelor. In acest moment, discurile sint oglinda pe intreaga suprafata a lor. Inainte, discurile aveau tot felul de amprente, lucru care se repercuta asupra primelor 2-3 frine ale zilei.

 

In rest, am constatat o deteriorare a arcurilor de pe spate, probabil ca nici amortizoarele nu mai sint in stare perfecta. De inteles, au fost schimbate inaintea arcurilor de pe fata care si-au dat obstescul sfirsit in urma cu vreo 3 luni. Sa iesim din iarna si apoi vom vedea ce variante exista, nu cred ca e cazul sa le schimb acum.

 

Specific sezonului rece, toba de esapament a redevenit ingrozitor de zgomotoasa. Nu se apropie de o Borla insa pe mine ma deranjeaza. S-a dus si anul asta si nu am reusit sa pun in actiune planul de a confectiona o toba in regie proprie. Ramine in plan pentru anul viitor, din pacate nu am gasit (inca) fire de fibra de sticla sau lina de inox. De fapt am gasit insa nu pe la noi :) .

Share this post


Link to post

Din toate experientele facute de mine, boxele Pioneer se pupa cel mai bine cu "sculele" Daewoo.

 

 

si eu am constatat chestia asta - pioneer-urile suna cel mai ok si "rezista" bine aparatelor astora model mai vechi daewoo. Cielo-ul meu, de ex, asta a avut in ultimul an pe spate.

Share this post


Link to post

Din pacate nici 2011 nu s-a terminat fara macar un incident neplacut :( . A fost aproape insa azi dimineata am descoperit o crapatura de toata frumusetea in parbriz. Este spart doar geamul exterior insa lungimea crapaturii a ajuns la aproape 20 cm dupa cu m-am deplasat putin prin oras. Se vede clar o urma de impact cu un obiect dur. Acum, fie ca se datoreaza colindatorilor, fie vreunui vecin, fie a fost o pietricica sau bucata de tencuiala ... nu mai conteaza.

 

Cu boxele am rezolvat-o deja, am mers pe Pioneer TS-G1712I. Probabil pe la primavara, dupa ce vine caldura o sa le montez si pe ele :) .

Share this post


Link to post

Cu privire la parbriz, eu zic ca e o schimbare benefica, nu mai retin daca e cel original, insa in timp din cauza diferitelor interactiuni cu nisip, inghet/dezghet, utilizarea racletei, dobitoci care iti mazgalesc parbrizul la stop inloc sa ti-l spele, capata diverse zgarieturi care noaptea sau cand mergem cu soarele in fata pot deveni extrem de suparatoare,asa ca e bine ca il schimbi. Eu spre exemplu am 4 crapaturi din care 3 zdravene si nu a pornit nici una. Cei de la Casco evident dupa un refuz urmat de un suras tamp mi-au sugerat sa il rezolv eu daca nu "pleaca" nici o crapatura ca sa il pot inlocui pe casco.

De curiozitate am umblat pe un site de unde imi mai iau eu maruntisuri pentru masina, si am constatat ca preturile sunt similare cu preturile de accent desi masina ta este 2-3 clase peste a mea, asa ca din punctul asta de vedere te poti considera norocos.

 

Cu privire la pretul boxelor alese, mi se pare unul foarte bun, si eu trebuie sa schimb fata in primavara, insa datorita pretului aproximativ egal..cat si laudelor... sunt in dubiu: alpine sau pioneer?

Share this post


Link to post

Parbrizul era aproximativ nou. A fost schimbat in Decembrie 2009 cu ocazia vopsirii masinii. Se prezenta bine de tot, avea maxim 2-3 puncte datorate impactului cu nisip/pietricele la viteze mari. Deci ... NU este cazul unei schimbari benefice, va fi o schimbare necesara nu si utila :( . Cum ziceam, crapatura are cca. 20 cm si avanseaza ... Ata ete, va fi schimbat cu prima ocazie !

 

De piese nu ma pling. Preturile sint OK chiar daca, de multa vreme, nu mai folosesc piese "de origine" decit atunci cind nu am incotro (repere specifice).

 

Si eu m-am uitat la Alpine insa ratiunea si-a spus cuvintul ! Am mers pe observatiile proprii in detrimentul marketingului si reclamelor. Am avut Pioneer si pe Espero (unitatea OEM) si pe Leganza deci am ales Pioneer !

Share this post


Link to post

pioneer sunt peste alpine la entry-level. din experienta spun asta.

Share this post


Link to post

Citeam intr-o revista de masini despre un experiment facut de niste francezi (parca Saint Gobain) cu o masina cu parbriz nou, una cu un parbriz cu 100000km si una parca cu 150000km. Le-au dat pe mana unor oameni obisnuiti si le plasau niste obstacole in fata pe un circuit in conditii meteo diferite. Bineinteles ca cei cu parbriz vechi nu au avut timp sa franeze intotdeauna la timp, iar timpii de reactie au fost mai mari. Concluzia testului a fost ca la 100000km ar fi cazul sa schimbi parbtizul indiferent daca e ciupit/crapat sau nu. Asta pe strazile din Franta. La noi cred ca perioada se injumatateste avand in vedere jegul de pe drumuri.

 

Parbrizul meu are ~65000km, cateva ciupituri minore si deja noaptea e destul de deranjant pt ca vad numai panze de paianjen. Oricum nu imi da mana sa il schimb...

Si apropo de Casco, eu pe al sora-mii l-am schimbat pt o ciupitura minuscula fara nici o problema. L-am schimbat pentru ca ma enervasem pe jegosi pentru ca imi marisera prima de asigurare peste pretul pe care il dadeam la Aveo, desi Lacetti-ul sora-mii nu avusese incident si pretul de achizitie a fost aprox acelasi.

Share this post


Link to post

Stiu ca am luat-o offtopic rau dar inchipuiti-va cum arata un parbriz la 250.000 km. Din motivul asta nu prea mai circul noaptea in conditii nefavorabile.

Partea buna e ca nu se intind ciupiturile si nici nu a ruginit pe langa, asa cum am vazut la majoritatea masinilor cu parbriz schimbat.

Share this post


Link to post

Depinde mult si unde se face operatia.

Mie mi-a aparut rugina langa cheder la 2 luni de la inlocuirea parbrizului.

Share this post


Link to post

da, conteaza foarte mult manopera

eu am adus alfa din belgia cu parbriz schimbat acolo - si tot era usor inflorita in vecinatatea colturilor de sus ale parbrizului. L-am schimbat la noi, la cineva cunoscut si de incredere, si de mai mult de 4 ani nu a reaparut rugina.

 

La cielo, insa, dupa "manopera" de la marctec, am rugina in vecinatatea chederului...

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...