Jump to content
Sign in to follow this  
Speranta

Femeile La Volan

Recommended Posts

Hai sa-i sar eu in aparare... :P

Probabil se referea la faptul cu apasarea ambreiajului cand franezi. Si a rezultat franare din ambreiaj... :D

Este scuzabil... O :)

Share this post


Link to post

Pai aia e franare cu ambreiaj. Franarea din ambreiaj eu o vad ca frana de motor si nu este nici pe departe pacatoasa, ci recomandata.

Share this post


Link to post

Nu ma refer la frana de motor. Ma refer la faptul ca unele persoane nu isi ridica talpa de pe ambreiaj la mersul in coloana, incetisor. La semafor stau intr-a I-a, cu ambreiajul calcat, pana se face verde. Chiar daca nu au nici o intentie de demaraj in forta. Sau nu franeaza fara ambreiaj, fiindca instructorul le-a spus si asa s-au obisnuit, ca frana acompaniata de ambreiaj, e mai soft si nu se opreste motorul.

Inteleserati acum?

Share this post


Link to post

Ambreiajul ca aspirina, e bun la toate. Pacat ca n-a fost proiectat si dimensionat pentru asta.

Share this post


Link to post

Da bre, acu intelesei, da' din ce zisesi prima oara nu se intelegea asta :)

Share this post


Link to post

Ma exprim mai greu pe limba voastra :P

Share this post


Link to post
... respectivele persoane nu pot aproxima cat trebuie sa roteasca de volan pentru a lua acea curba ...

In cazul acesta, asta nu-i o dizabilitate ?

De ce iti mai pretinde acuitate vizuala, daca tu nu poti incadra o masina in mers in peisajul vazut ? Despre vederea laterala, memorie vizuala si anticipatie nu mai vorbesc, nu cred ca se doreste testarea lor. Se preda pe la vreo scoala ca privirea soferului (orizontul) trebuie sa se ridice direct proportional cu viteza, ca, defapt, cu cat ai viteza mai mare el priveste in viitor, iar comenzile curente se dau in baza derularii filmului memorat ? Dar capacitatea de vedere laterala (nu ma refer la situatiile de parcare, mers usor pe drumuri multi-banda), care iti permite sa corectezi playback-ul vizual la schimbarile aparute in cuanta de timp intre inregistrare si redare ? Nu stiu ce ma face sa cred ca multi dintre cei care calca pedala pana la fund merg la blind si la cacialma.

Share this post


Link to post
Sau nu franeaza fara ambreiaj, fiindca instructorul le-a spus si asa s-au obisnuit

 

Asta probabil pentru ca instructorul avea o prastie de dacie care se rupea in doua daca nu apasai ambreajul cand incetineai.

 

O faza similara: O domnisoara invata de la instructorul auto ca nu trebuie sa accelerezi cand pleci de pe loc. Dai drumul incet la ambreaj si dupa ce masina se pune in miscare accelerezi incet. Evident ca pe masina de scoala functiona ok (intr-un mod dubios instructorul avea si pedala de acceleratie, pe vremea mea aveau decat ambreaj si frana). Degeaba toata lumea ii spunea ca e o prostie si ca ala ar trebui ucis in chinuri groaznice, ce spunea "instructorul" era lege. Zis si facut. S-a mutat pe masina proprie si era mirata toata de ce pe un drum de 10km i s-a oprit motorul de 20 de ori =))

Share this post


Link to post

Pai tocmai, daca s-ar testa toata aceste capacitati, foarte putini ar mai avea permis..

 

---

 

Mai, ai sa razi, dar asta o mai folosesc si eu prin aglomeratie, cand trebuie sa mut masina 5-10 m mai in fata in coloana. Am descoperit din plictiseala(in Buc, evident) ca merge, si uneori mai fac si eu chestia asta.

Share this post


Link to post

Nu rad, ca sofer experimentat poti sa faci chestia asta, si eu faceam mai demult dar mai mult din plictiseala si sa vad daca pot sa plec de pe loc fara sa accelerez. Cu putina indemanare se poate.

Dar ca instructor sa inveti asa ceva pe o domnisoara, e de-a dreptul absurd.

Share this post


Link to post

Daca era doamna, sau flacau, sau barbat in toata firea, era mai putin absurd?

Share this post


Link to post

Ziceam ca-i absurd ce facea distrusul ala care impersona un instructor auto.

Share this post


Link to post
Pai tocmai, daca s-ar testa toata aceste capacitati, foarte putini ar mai avea permis..

Nu foarte putini, mai putini (nu-i o tragedie), iar majoritatea femeilor sunt mai fricoase din fire, deci, nu se aventureaza ... dar ar fi drumurile mai libere si accidente mai putine produse de catre barbati. In plus, unele aptitudini pot fi ascunse si se dobandesc prin antrenament. Mai grav este ca nu se vorbeste despre ele pentru ca viitorul sofer sa si le cultive sau daca nu le are, sa le evite/suplineasca. De exemplu, acromatismul, raport inversat intre numarul bastonasele rosii si cele verzi (ceva de genul acesta, nu-s optician) este asimilat cu daltonismul, dar el se manifesta la conducere, doar, in amurg si se refera la aprecierea gresita a distantelor in peisajele naturii inverzite. Dar acest inconvenient se vede si la majoritatea persoanelor apte medical si se datoreaza faptului ca sunt obisnuiti sa-si ia repede de referinta din natura. Din acest motiv s-a introdus obligativitatea folosirii luminilor de intalnire, fapt care introduce repere reale si neutre (lumina alb-galbui). Oricum, evitarea vitezelor mari, a depasirilor "la limita" in perioada amurgului, utilizarea luminilor de intalnire si a ochelarilor cu sticla galbena elimina acest inconvenient, dar prejudecata (legea) a ramas aceeasi din vremea cand nu se stia despre ce-i vorba. Cred ca, daca soferii ar fi informati, macar, despre acest lucru, n-ar mai umbla fara lumini, in amurg, chiar daca drumul nu obliga pentru ca ar constientiza la ce pericol se expun in raport cu ceilalti ... "participanti la trafic" (sintagma preferata din minunatul limbaj militienesc). Pe romaneste, nu-i suficient ca vezi tu, mai important este sa te vada ceilalti.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Daca tot sunt vorbite de rau femeile la volan, sa va povestesc ce stupiza am avut eu de paste.

 

Am fost la nasi, si ... cum stiam ca nu mai plec nicaieri cu masina in ziua aia, ne-am cinstit voiniceste. Numa' ca a venit fata nasilor si ... hai la nustiuce prieten care are un Saint Bernard (frumos foc :D ). Cum scaunul lu' bebe era la mine in masina (si nu aveam chef de experimente ... sa-l mut in Leon-ul ei ...) hai cu a noastra ... conduce ea. In afara de prima plecare de pe loc unde a tremurat-o putin ... nu se astepta ca pedala de ambreiaj sa fie reglata sa cupleze imediat ce ridici putin piciorul ... a mers perfect. Nu i-am spus la cat sa schimbe, ce sa-i faca etc. (Leon-ul e TDI ... si nu a mai condus benzinare decat accidental de cativa ani). Parca era masina ei de cand lumea. Un mic amanunt ... in momentul in care s-a suit la volan si-a scos pantofii cu toace de min. 10 :D si a condus in picioarele goale. Vara practic si eu condusul cu picioarele goale si e super ... e adevarat ca la 45-ul meu e mai simplu decat la ea ... dar s-a descurcat perfect.

Share this post


Link to post

Tot respectul pentru fatuca!

Share this post


Link to post

Tare parcarea asteia:

 

 

Finalul e si mai tare :D

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

Sa vedeti voi parcare tare ... eu am vazut una aseara live. Imaginati-va o parcare in care exista un spatiu de demarcare printr-un trotuar de cca 80cm si inalt de vreo 15cm. Vine o pustoaica cu un X5, da cu spatele (cam tare), trece de trotuar si ... aterizeaza pe capota unui Peugeot 206 aflat in partea cealalta a trotuarului. Se da fata jos, se uita la masina ei se uita le Peugeot si ... PLEACA fara rusine !!!! Acum am revenit de la circa de Politie unde am dat cu subsemnatul ca martor. Faza si mai tare ... Evident, nu ma uitam fix in momentul in care s-a produs incidentul, insa am auzit POC-ul si am ridicat ochii suficient de repede ca sa vad BMWul dezlipindu-se de capota Peugeotului !!! Surpriza, la Politie cica nu pot fi considerat ca martor ocular pentru ca, ATENTIE, nu am vazut efectiv momentul in care aia s-a urcat pe victima :shock: Mentionez ca nu cunosteam nici victima, nici agresoarea. A, culmea paradoxului, vitima e o tipa blonda :D

Share this post


Link to post

singurul exemplu pe care mi l-a dat vreodata instructorul in trafic de "uite acolo in fata, ce frumos si regulamentar merge, uita-te si baga bine la cap" era o do'shoara de maxim 25 de ani intr-un ford fiesta... pe de cealalta parte,ulterior chiar el a recunoscut: "aveam pana acum vreo 2 ani o parere deosebit de buna despre femeile la volan, dar acuma... prefer sa nu comentez". nu mi se pare ca sunt mai multe femei care conduc aiurea decat barbati care conduc aiurea(ma simt si eu cu musca pe caciula in unele situatii, ramane sa-mi fac o autoevaluare in vreo 2 ani, dupa ce ma deprind cu majoritatea situatiilor de trafic), dar ca raporturi femei care conduc aiurea/nr total de soferite vs barbati care conduc airuea/nr total de soferi zic ca e un dezechilibru major catre partea femeilor. mi-aduc aminte cand ne-a dus mama unei prietene cu masina... un drum pe care i-au trebuit vreo 15 schimbari de viteza si din care nici una n-a fost fara socuri date masinii... si-mi aduc aminte cand aveam iarasi scoala, era o alta masina de scoala cu doua cocoane, la fel de blonde. una la volan, cealalta instructor, strada avea o bifurcatie cu verde intermitent spre dreapta, cu 2 benzi (nu stiu exact daca ma exprim cum trebuie), separate cu o linie continua, luata intre roti perfect simetric, si apoi oprirea de asigurare...

Edited by Mircea
Majuscula!

Share this post


Link to post

Oricum, statistic nu dovediti ceva. Inca, sunt prea putine femei care conduc, in raport cu barbatii. Orice prevedere conduce la acelasi rezultat. Barbatii n-au o scula un plus care sa-i ajute la ... condus.

 

PS: Asta ca sa nu va spun ca barbatii au o scula in plus care-i face mai vulnerabili. Asta o sa aflati, dupa.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e la Brasov, dar raportul asta e tare modificat in capitala.

Share this post


Link to post

Da, bre, aparentele inseala. Am vazut si eu ca la voi sunt mai multe blonde care ducamobilul la ureche cand ies in forta cu X5-ul dintr-o curte. Dar, statistic, numarul de accidente produse de catre o femeie (nu cele provocate) este mai mic (si cand un barbat face un acccident intorcand capul dupa o femeie se cheama un accident provocat de catre o femeie).

Share this post


Link to post
Tare parcarea asteia:

 

 

Finalul e si mai tare :D

 

 

Doamne dar dobitoaca mai e... si cand te gandesti ca e plina Romania de soferite din astea... 90% din ele sunt la nivelul celei din clip.

Share this post


Link to post
Tare parcarea asteia:

 

 

Finalul e si mai tare :D

 

 

acum hai sa nu fim chiar pricinosi, la un moment dat parcheaza o masina gri la unghi destul de mare fata de bordura din care coboara un domn. in alta ordine de idei, eu as pune berbeci pe boturile de tramvai, dai de o din asta POOOOOC si mergi mai departe. de prea multe ori eram printre nefericitii din tramvaie blocate ca asta. ce m-a speriat cel mai tare la doamna de aici nu a fost nici parcarea pe sina de tramvai, nici locatia cealalta, ci cum cand a plecat de pe sina de tramvai era sa o agate pe batranica aia :\ una care nu are si parte dreapta..

Edited by Mircea
Majuscula. Ultim avertisment.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...