Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Cruze - Impresii, Pareri

Recommended Posts

Masinile noi cu cilindree pana in 2000 cmc, si norma de poluare minim E4, achizitionate din Romania, nu platesc taxa de poluare.

BalogM aia este emisia de CO. In taloanele vechi era trecut Nr de omologare. Este sigur in cartea de identitate. Ma intereseaza ultimele 2 caractere ale numarului de omologare. Numarul de omologare se da de catre RAR dupa omologarea individuala a minim 100 de vehicule din modelul respectiv si se constituie in omologare de tip. Intrucat tu ai unul dintre primele modele, presupun ca la RAR Bv. au facut omologare individuala si, daca au trecut-o E4 au gresit crunt, problema fiind foarte grava pentru Chevrolet Romania, care se va trezi cu masini omologate ba E4, ba E5. Ceva similar am patit eu, care am luat una dintre primele masini diesel din gama lacetti, am facut omologare individuala si cei de la RAR au refuzat sa-mi treaca in CIV toate cele 3 dimensiuni de anvelope permise in mod normal de producator (desi erau mentionate in Certificatul de conformitate emis de dealer). La intrebarea mea, fireasca de ce au facut asta, au motivat ca ei trec ce este pe masina si ca, daca primele 100 de masini veneau cu anvelope pe 17", omologarea de tip se dadea cu anvelope de 17" si era treaba dealerului cum le echipa pe urmatoarele ca sa respecte omologarea, sau lua procedura de la capat...

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

 

 

 

Chestia este chiar numarul de omologare dat de RAR (Scrie pe spatele talonului)

Multam Mircea, tu ce recomanzi sa fac ca sa apara Euro 5 si nu 4. Adica sa dispara ultima linie incercuita.

Mie prima poza imi sugereaza ca chestia este "globala" in Romania.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Parca scrie omologare individuala in prima poza?

Totusi nu pricep...fa scandal la dealer ai cumparat masina euro 5 si te-ai ales cu euro 4...OPC eventual?

Share this post


Link to post

Omologarea este Euro 5. Dovada ultimele 2 caractere ale nr de omologare, care sunt E5. Dovada: http://www.rarom.ro/RO/article--Cum_stabilesc_categoria_de_poluare_in_scopul_achizitionarii_rovignetei--116.html Daca masina ar fi fost omologata euro 4, in loc de E5 scria E4 sau R4.

Ce ai trecut la modificari este emisia de monoxid de carbon, folosita de regula pentru stabilirea taxei de poluare (acolo unde este cazul) si care se trece obligatoriu acolo la eliberarea cartii de identitate. Iar, faptul ca au trecut E4* si nu E4 ma face sa cred ca este o codificare specifica Euro5. Sfatul meu este sa mergi la RAR la informatii si te lamuresti. Iti garantez insa ca la a mea, care este Euro 4, ultimele 2 caractere de la numarul de omologare sunt E4, iar jos scrie doar E4, fara *.

Omologarea este insa de tip, nu individuala. Mai mult, cartea este emisa de GM Romania in baza acestei omologari de tip si la RAR ai fost doar pentru aplicarea foliei de securitate si a mentiunilor din subsol.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Zic si eu... cumva codul ala nu are legatura cu trecerea anvelopelor optionale in carte?

L.E. Am rasfoit pe net dupa cod si am dat de asta. Din cate am inteles, se pare sa fie ceva cod de receptie comunitara ...

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Buna, buna asta Zeneseu :) )

Nu, codul ala reprezinta emisia de CO.

Share this post


Link to post

Iar, faptul ca au trecut E4* si nu E4 ma face sa cred ca este o codificare specifica Euro5. Sfatul meu este sa mergi la RAR la informatii si te lamuresti.

 

Nu e nevoie sa merg la RAR sa ma lamuresc in talon scrie clar pe spate, la litera "K" se afla "Numarul omologarii de tip" (vezi poza talonului de la postul meu de mai sus pentru localizare casuta "k").

Pentru mine este clar ca sa facut retrogradare la EURO 4, problema este ca nu stiu cit de legala e treaba si sunt sigur ca si alti posesori de alte marci au patit poate la fel.

 

La reprezentanta nu pot si nu vreu sa fac scandal, intrucit nu sa prezentat ca reclama, ca masina ar fi Euro 5, la nici una din ele de unde am vrut sa o iau.

Imformatia am luato de pe net.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

@ Mircea Bre... partea a doua ai vazut-o?

Category: Motor vehicles

 

Product: Passenger cars

 

Brand: DaimlerChrysler Corporation/USA

 

Type/number of model: Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee SRT 8, Jeep Wrangler (4x4) and Dodge Nitro (4x4)

 

Type WH, EC type-approval e4*2001/116*0095,

 

Type JK, EC-type-approval e4*2001/116*0116,

 

Type KJ, EC-type-approval e4*2001/116*0122.

 

Description: The notification concerns vehicles of model years 2006–2007.

 

Examples of EC type-approval numbers

 

e11*72/245*95/54*0136*01

Ce zici...seamana? :P

Country of origin: United States

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Foarte interesant, multumesc zeneseu.

 

Am editat topicul asta de mai multe ori, concluzia citind articolul de mai sus este ca nu are legatura cu norma Euro ci este un numar de aprobare import.

 

Mai studiez si revin daca gresesc in ce am spus.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Baga codul pe google. Peste tot zice de coduri de aprobare model. Se poate ca Cruze sa fie aprobat ca model in Olanda parca. e reprezinta codul CE iar 4 reprezinta tara in care se inregistreaza modelul/produsul respectiv. Cruze fiind facut in Koreea banuiesc ca trebuia sa inregistreze modelul undeva in Comunitatea Europeana.

 

Exemplu;

 

Extras din CE 692/2008

Exemple de numere ale certificatelor de omologare de tip

2.1. Mai jos este prezentat un exemplu de primă omologare, fără extinderi, pentru un vehicul us,

or de pasageri, Euro 5. Omologarea a fost acordată regulamentului

de bază si regulamentului de punere în aplicare a acestuia, astfel că a patra componentă este 0001. Vehiculul este din categoria M1 reprezentat

de litera A. Omologarea a fost acordată de Olanda:

e4*715/2007*692/2008A*0001*00

2.2. Cel de-al doilea exemplu prezintă o a patra omologare pentru cea de-a doua extindere a unui vehicul us,

or de pasageri Euro 5 din categoria M1G, care

îndeplineste nevoi sociale de bază (litera C). Omologarea a fost acordată regulamentului de bazăs,

i unui de modificare a acestuia din anul

2009si a fost acordată de Germania:

e1*715/2007*…/2009C*0004*02

 

Aceste informatii sunt luate de pe http://www.rarom.ro/...ntari--266.html

 

Deci Cruze a fost omologat ca model in Olanda.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

La reprezentanta nu pot si nu vreu sa fac scandal, intrucit nu sa prezentat ca reclama, ca masina ar fi Euro 5, la nici una din ele de unde am vrut sa o iau.

 

Cruze Base AC:

 

Base AC 1.6 DOHC (1PP6917G1)

Emisie CO2 (g/km)159

Clasa de emisie Euro 5

E de pe site www.chevrolet.ro 39000000.gif

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

E clara treaba.

 

Se vede ca sunt Roman, afirmatii gresite, agitatie de pomana.

Bine ca nu m-am facut de caca facind reclamatii eronate, m-am limitat doar la afirmatii.

Multumesc inca o data zeneseu, se vede ca esti expert la Google (mie nu mia iesit in trecut) si nu numai.

 

Nu ar fi rau daca un admin ar muta chestia cu omologarile intrun topic separat.

Nu de alta dar cred ca viitori forumisti nu ar fi in stare sa citeasca topicuri gen "IMPRESII - Chevrolet Aveo/Kalos" care are vreo 100 si ceva de pagini.

Edited by balogm

Share this post


Link to post

Salutare tuturor !

 

Sunt un membru nou al GmClub, si in curand un posesor de Chevy, intrucat maine ma duc sa dau avansul pentru un Cruze 1,6 LS la dealer-ul GTT ( ca tot s-a vb despre el mai sus ).

 

Acum 2 zile cand inca nu eram decis 100% asupra achizitionarii acestui model, m-am speriat si eu cand am citit ca RAR-ul a omologat un model pe benzina ca fiind EURO4. In consecinta, a doua zi (ieri) , am sunat la Chevrolet Romania si m-au asigurat ca nu voi avea nici un fel de problema cu omologarea la RAR, si m-au indrumat sa imi verific sursa informatiei. :)

 

Am o intrebare pentru posesorii de cruze ... daca au facut deja prima revizie, ce costuri sunt la intretinere in principiu (sa stiu la ce cheltuieli ma astept) ... si ce fel de scut recomandati ? am inteles ca este unul de plastic si unul din metal. Plasticul il au, pentru metal tb sa astept ...

 

Multuam si sa ne auzim cu bine !

O seara faina :)

Share this post


Link to post

Acum 2 zile cand inca nu eram decis 100% asupra achizitionarii acestui model, m-am speriat si eu cand am citit ca RAR-ul a omologat un model pe benzina ca fiind EURO4. In consecinta, a doua zi (ieri) , am sunat la Chevrolet Romania si m-au asigurat ca nu voi avea nici un fel de problema cu omologarea la RAR, si m-au indrumat sa imi verific sursa informatiei. :)

 

si ce fel de scut recomandati ? am inteles ca este unul de plastic si unul din metal. Plasticul il au, pentru metal tb sa astept ...

 

 

Cu RAR-ul idem.

 

Cu scutul, vezi ca sunt doua variante din metal, unul made in GM si unul copiat dupa General si aplicat. Amandoua vin bine, numai ca difera pretul, ba chiar mi s-a parut ala neaos romanesc mai robust.

Diferenta e de pret si sunt vreo cateva sute de lei. Tu decizi?

 

Stii ceva de montajul boxelor pe spate, face vreun servis asta?

 

 

Share this post


Link to post

E clara treaba.

 

Se vede ca sunt Roman, afirmatii gresite, agitatie de pomana.

Bine ca nu m-am facut de caca facind reclamatii eronate, m-am limitat doar la afirmatii.

Multumesc inca o data zeneseu, se vede ca esti expert la Google (mie nu mia iesit in trecut) si nu numai.

E5 ala din nr de omologare inseamna euro 5. Era suficient, nu am mai stat sa verific ce e cu restul de caractere de jos.

Share this post


Link to post

Stii ceva de montajul boxelor pe spate, face vreun servis asta?

 

 

Craiova, s-ar putea, Valcea deloc, nu se complica, n-au nevoie de bani(Oltenia rules) Timisoara-asteptam.

Nu stiu de Bucuresti, daca aveti noutati... preturi, calitate boxe, etc.

 

 

Share this post


Link to post

Dar de ce nu va duceti voi la un dealer de produse audio care face si montaj de calitate?

Share this post


Link to post

Pt.ca nu stiu daca-s agreati de Chevy si se pierde garantia. Si mai e si-o problema software.

Share this post


Link to post

Pentru doua amarate de boxe?!?!

Share this post


Link to post

Am facut eu comanda de difuzoare de data asta la Chevrolet Victoria Brasov.

Cunosc serviceul (in trecut) si sunt profi baietii de acolo insa si putin cam smecheri.

 

Cei de la Victoria mi-au zis ca nu pot sa imi aduca, ca nu stiu inca daca pot fi montate.

Ei au spus, si este si adevarat ca RADIO MP3 difera de la versiunea cu 6 difuzoare fata de cea cu 4 (Are LCD-ul mai mare), iar pe versiunea cu 4 difuzoare nu are faderul in meniu.

 

Am zis sa faca comanda ca ma descurc eu cu montajul, am platit si avansul.

Dejia am facut rost de pini conector si doua piulite si doua suruburi (cele doua piulite si doua suruburi 16 lei - cred ca luam 1.5Kg de bani astia pe la supermarketuri, doar piulitele erau mai speciale).

In momentul in care imi vin difuzoarele o sa le montez. (Vezi topicul Audio - Cruze de la sectiune de Tuning Kaleeccs).

 

Din ce am studiat eu astia pe la serviceuri zic ca nu prea au (nu au, sau nu vor sa recunoasca ca au sau nu au) documentatie tehnica pentru Cruze , masina e prea noua. Nu stiu cit de adevarat e.

Share this post


Link to post

salutare

 

de vineri o sa fiu proprietar de cruze 1,8 ls plus

 

inainte sa aflu de cruze ma gandeam la octavia, kia proceed, ford focus, opel astra sedan... vroiam ceva pana in 14000. dar cand am vazut cum arata cruze...si raportul dotari-calitate-pret... nu am mai stat pe ganduri...

singurul lucru ce il am de obiectat, dar e la toti dealerii, ca in momentul platii tre sa dai in plus 1,5 % comision de rata de schimb valutar...aiurea...

in rest numai de bine... dupa ce ridic masina revin cu impresii

numa bine

 

 

Share this post


Link to post

E cam mare 1.5% Incearca sa-l negociezi. Toti dealerii au comisioane peste cursul BNR insa majoritatea practica 1% sau il negociaza pana la 1%. Surprinzator am gasit si valoarea de 0.5%, la Mazda. Am decis sa dau 1000E in plus (13.600) si sa merg pe noua Mazda 3 SEdan in loc de Cruze. Cam asta era si indoiala mea...Cruze, noua Octavia sau noua Mazda 3... Si am ramas pe ultima daca tot s-au prabusit preturile. E drept, nu are atat de multe dotari ca si Cruze-ul LS insa echiparea standard e destul de bogata.

 

Spor

Moderator edit: Nu mai cita integral postul anterior, foloseşte butonul AddReply.

Edited by EM!L
înlăturarea citării inutile

Share this post


Link to post

Lyvyoo,

Succes cu alegerea facuta, daca se poate ceva detalii suplimentare, detalii tehnice, dotari, pretul final, mie personal imi place cum arata si Mazda 3 Sedan.

 

Pentru ceilalti posesori de Cruze va anunt ca am montat difuzoare spate, si scut motor, la dealer.

Nu s-a activat functia " FADER " , dar sunt multumit de rezultatul obtinut. Se aud foarte bine, oricum nu sunt adeptul decibelilor in masina, dar vreau sa am o sonorizare decenta.

Difuzoarele sunt cele prezentate de Balogm (GM Genuine, made in China, depozitul din Budapesta), iar scutul (metalic) varianta Ro (referinta Axix cateva posturi mai sus).

 

Toate cele bune !

Share this post


Link to post

Interesant ce zici, fara functie Fader. Mie imi suna mai degraba a improvizatie.

Crezi ca ai putea sa ne faci si noua o paza la conectorul usii spate sa vedem cum sau tras firele (prin conector sau pe linga).

Pentru a ajunge la conector apesi pe cauciuc in zona de sus (are o iesitura in afara) si tragi de sus in afara si apoi putin in sus. Apasa fara retineri (are un plastic sub cauciuc cu un pin iesit pe care se apasa pina se deblocheaza de pe usa).

Cit a costat in total (poti face o poza la factura).

 

Lyvyoo daca mai esti printre noi iti urez sa o folosesti sanatos si fara probleme (arata foarte bine masina).

De curiozitate proprie (intrucit nu cunosc prea bine masina dar am impresie foarte buna despre Mazda) poti sa ne spui ce tea facut sa alegi masina respectiva (nu ma deranjeaza daca imi faci praf Cruzeul din orice privinta, asa ca te rog fii sincer).

 

Moderator edit: Nu mai cita integral postul anterior, foloseşte butonul AddReply.

Edited by EM!L
înlăturarea citării inutile

Share this post


Link to post

@balogm Mai sunt printre voi...ca am abia 27 de ani :) )

 

Eu am avut demult in cap varianta Cruze. Am mai zis-o, un prieten bun, lucrand inginer de service la un dealer Opel/Chevy, mi-a zis de aceasta masina inca de acum un an. Cand preturile au coborat pana la 12.300 LS+ eram deja hotarat ca atunci cand strang banii sa merg pe Cruze. Apoi "business-ul" a inceput sa mearga din ce in ce mai bine si am mai acumulat o mie si ceva de euro. Cruze se transformase in Octavia... Apoi m-am urcat intr-o Mazda 6 (superdotata) si am ramas impresionat. Cand am intrat la un dealer Mazda si am vazut 3Sedan si mi-a oferit din prima un pret de pornire bunicel pt Mazda, 13.800E am inceput sa ma gandesc din ce in ce mai serios. Am traversat strada spre Avia Motors (metrou Aurel Vlaicu) si am intrat in noua Octavia (echipare drive)... Parca eram in reclama aia "totul pare invechit pe langa noul renault megane", numai ca era vorba de comparatia cu noua Octavia, "invechita" pe langa noua Mazda 3 :) Diferenta mare de design exterior si interior. Dar aici intervine desigur subiectivismul...

 

Urmatorul pas a fost o rasfoire a internetului cautand clasamente de fiabilitate. E bine sa te uiti pe mai multe pt ca se manipuleaza si aici la greu. Adica se plateste ca sa ajungi pe podium! Cam peste tot Honda, Toyota si Mazda domina primele trei locuri, iar eu am mers pe premisa - la preturi asemanatoare, mai bine o masina mai fiabila cu mai putine dotari decat una foarte dotata insa nerecunoscuta de specialisti ca fiabila. Asta pentru ca vreau sa tin masina 7..8 ani nu sa o vand cand iese din garantie... Aici Chevy a pierdut in ochii mei. Cel putin ceea ce se aduce in Romania nu poate fi comparat cu Mazda sau Skoda. INSA Cruze poate fi un pas mare de tot in fata. Eu si cei care am optat pentru a da 1000E in plus putem regreta mai tarziu cand, dupa 150.000km Cruze se va comporta exemplar. Vreau sa spun ca in viziunea mea Cruze este un experiment. Pentru ca Insignia a fost o reusita, sunt premise ca si Cruze sa fie un succes. Exista desigur si fata mai neagra a problemei... Asa ca, strangand bani un an de zile, am zis sa merg pe ceva a carui istorie a demonstrat ca fiabilitatea nu este o variabila ci o chestiune de traditie.

 

La toate acestea adaugam pretul negociat - 13.580, motor 1.6 benzina, 105 CP, echipare standard dar bogata - 6airbag-uri, ABS, EBD, EBA(AFU), de ceS(ESP), TCS, MP3+AUX, comp. bord cu comenzi pe volan, AC cu filtru de polen si praf, inchidere telecomanda (Octavia drive nu avea), oglinzi si faruri reglabile electric, geamurile doar pe fata electrice, reglaj lombar al scaunelor, volan reglabil axial si vertical, consum estimat 8.3 / 5.2 / 6.3 etc. Urmatorul pas mai consistent era echiparea a treia, adica vreo 2000...2500E in plus, bani indisponibili.

 

Din pacate culoarea nu este cea din linkul dat mai sus pentru ca s-au vandut primele si nu mai vin decat in februarie cand o sa ne pricopsim cu taxa de inmatriculare. Asa ca, dintre alb perlat si indigo am ales ultima varianta, adica ceva in genul acesta.

 

Chiar acum plec sa dau avansul...

 

Spor,

Edited by Lyvyoo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...