Jump to content
Sign in to follow this  
adisoru

Functionare Abs

Recommended Posts

Ma gandesc sa vb putin despre ABS-ul la Matiz, desi cred ca sunt putini cei care au ABS la asemenea masina.

Stie cineva ce firma este(la Logan stim ca este BOSH)? Cum functioneaza - pe 4 canale, independent pe fiecare roata sau simultan pe toate 4?

Eu am un matiz din 2004 cu ABS. Functioneaza f bine si de multe ori m-a scos din belea. Intrebarea mea este daca ABS-ul are vreo legatura cu frana de motor.? Daca conduc masina pe zapada sau polei si folosesc frana de motor prea puternic imi intra in actiune ABS-ul chiar fara sa ating pedala de frana.Cum este posibil? Ma gandesc ca folosind frana de motor prea brusc, rotile sunt franate mai mult decat viteza de deplasare a masinii si aluneca putin pe gheata intrand in functie ABS-ul. Teoretic asa se intampla cand calci frana: rotile sunt blocate, iar viteza masinii fiind destul de mare se comanda ABS-ul ce deblocheaza rotile. Totusi nu ma asteptam ca ABS-ul sa functioneze si la o frana de motor mai puternica.Poate are cineva o explicatie.

Share this post


Link to post

Cum stii ca intra abs-ul daca nu calci frana?

Nu cumva tu o calci totusi putin si intra repede abs-ul din cauza aderenetei foarte slabe?

Ce anvelope ai>?

Share this post


Link to post

abs e pe 4 canale indepenente,orice sistem abs vine si cu sistem EBD= electronic brake distribution,fiecare roata are un senzor de abs,computeru de abs stie ce viteza are fiecare roata si in functie de informatia asta comanda intraea abs si franarea fiecarei roti in parte cu alta forta,

sa-ti dau un exemplu mergi cu doua roti pe asfalt uscat si doua pe gheatza.franezi rotile dupa partea cu asflatu for frana fara abs cele dupa gheatza sa zicem ca for sa se blocheze ,aici intra ABS-ul care franeaza in asa natura fata de rotile dupa asflat cat sa tina masina drepta ;) .

legat de frana de motor,functioneaza perfect si in astfel de situatii,nu are de ce sa nu ce naiba care e logica? daca ai abs nu mai e voie sa folosesti frana de motor.Vezi ca pe zapada abs are tendintza sa mareasca distanta de franare daca ai gume de vara ;)

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Oameni buni, ABS-ul NU franeaza!!!

Daca ABS-ul simte ca o roata (sau mai multe) se blocheaza (in timp ce celelalte roti inca se mai invart) da drumul cate putin la roata respectiva, de aici si trepidatiile din pedala.

 

In exemplul de mai sus (asfalt/gheata), ABS-ul nu franeaza rotile de pe asfalt, ci slabeste (vorba vine, sunt 'socuri') franarea celor de pe gheta.

 

Atata timp cat nu este apasata frana, ABS-ul nu are cum sa functioneze.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Cand am luat Matizul in 2004 de abia am asteptat iarna sa ma joc cu ABS-ul. Intradevar mareste pe gheata distanta de franare, dar macar ai controlul directiei. Masina nu se comporta ca o sanie. Cat despre frana de motor, ABS-ul chiar fuctioneaza si in frana de motor, daca simte ca rotile se invart mai incet decat viteza masinii. Am incercat de ma multe ori. Merg pe zapada cu masina pana la 60km/h in viteza 3 si apoi bag a 2-a; apoi nu mai ating absolut nici o pedala si ABS-ul incepe sa "paraie" pana masina ajunge la cam la 40km/h (circa 2 secunde).Deci nu conteaza daca apesi sau nu frana. ABS-ul intra in functie ori de cate ori simte ca rotile se invart mai incet decat viteza masinii.

Share this post


Link to post

Intrebarea 1: Sigur ai carnet?

Intrebarea 2: Cum ti-ai dat seama ca ABS-ul functioneaza in frana de motor daca nu erai cu piciorul pe pedala de frana?

Intrebarea 3 Ce face ABS-ul asta? Ai cumva idee? Se pare ca nu!

 

ABS-ul NU FRANEAZA!!!!! El nu are cum sa functioneze daca frana nu este apasata! Modul de lucru este urmatorul: la franare, simte ca viteza unei roti este mai mica decat viteza masinii/celorlalte roti si REDUCE FORTA DE FRANARE PE ROATA RESPECTIVA! Din moment ce tu nu atingi frana, CE FORTA DE FRANARE REDUCE EL, avand in vedere ca franele sunt pe zero, nu sunt in functionare???

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

=)) . Functioneaza bre si la frana de motor. Decupleaza ambreiajul in trepte sa reduca frana de motor =)) .

Asta a fost foarte tare.

Share this post


Link to post

Intrebarea 1: Sigur ai carnet?

Intrebarea 2: Cum ti-ai dat seama ca ABS-ul functioneaza in frana de motor daca nu erai cu piciorul pe pedala de frana?

Intrebarea 3 Ce face ABS-ul asta? Ai cumva idee? Se pare ca nu!

 

1. am carnet de 6 ani.

2. mi-am dat seama dupa zgomotul pe care il face abs-ul si dupa comportamentul masinii.

3. stiu f bine cum functioneaza ABS-ul.

 

Nu conteaza daca apesi frana sau nu. senzorul ABS de pe roti monitorizeaza in continuu viteza masinii si viteza de invartire a rotii, chiar daca apesi sau nu frana. In momentul folosirii unei frane de motor prea puternice pe o suprafata cu gheata (la 60km/h bagi in viteza a 2-a) masina o sa aiba pentru aprox. 2 secunde viteza mare(60km/h) in timp ce rotile se invart mai incet datorita franii de motor. acest lucru este sesizat de calculator ce actioneaza ABS-ul, chiar si daca nu calci pedala de frana. Acest lucru insa se intampla numai daca masina se afla pe o suprafata cu gheata, unde rotile pot aluneca f usor. Acest lucru este testat de mine de mai multe ori pe Matizul meu si de asemenea de un prieten cu un Ford Fusion.

Share this post


Link to post

Mai prietene, ABS functioneaza prin impiedicarea blocarii rotii. Face acest lucru eliberand presiunea de franare, lucru care se intampla NUMAI CAND FRANEZI! E asa de greu sa pricepi?

Uite, ia si citeste: http://ro.wikipedia.org/wiki/ABS_-_Antiblockiersystem

Singurele sisteme unde ABS functioneaza si altfel sunt sistemele cu TCS unde reduce viteza de rotire a rotii cand aceasta se roteste pe loc la plecare (Controlul tractiunii) La Matiz nu ai asa ceva, si in nici un caz, la nicio masina abs-ul nu va frana de capul lui in timpul franei de motor. ABS nu functioneaza nici macar daca tragi frana de mana in timpul mersului, chiar daca rotile din spate se blocheaza.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

...

 

Da, corect, la frana de mana ABS-ul nu fuctionaza. Am facut multe teste cu ABS-ul pe gheata. Daca ai condus o masina cu ABS, atunci stii cum se aud paraiturile si cum pedala de frana pulseaza la actionarea ABS-ului. Eu tot ce am putut observa la o frana de motor mai puternica pe gheata este ca se aud aceleasi paraituri ca la ABS si pedala de frana vibreaza(vibrarea am observat-o vizual, pentru ca nu am atins cu piciorul frana) Asta dureaza cam 2-3 secunde pana masina isi reduce din viteza.Daca ai ABS-la masina incearca. o sa ti se intample la fel.

 

As mai vrea sa intreb care este diferenta intre un ABS Bosch 8.1(ultimul aparut) si un ABS de la o masina mai mai veche? Nu este tot ABS, in ce poate consta imbunatatirea lui? Poate in imbunatatirea timpilor de reactie? Nu am gasit referiri la acest lucru. Pentru mine un ABS din 2000 este la fel de bun ca un ABS din 2009. Sau ma insel?

Edited by tolin
Nu mai cita inutil si integral mesajul anterior !

Share this post


Link to post

Si care-i efectul acestei functionari incontestabila, zero, zerobarat sau zerovirgulacinci ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu zic sa recitesti tot ce ai postat, sa gandesti un pic inginereste problema si pe urma poate iti dai seama si ce nu e corect.

aa si reciteste cu atentie postul lui closckuta si al lui mircea. Dupa ce in prealabil te lamuresti si de modul de functionare al ABS-ului. Care apropo este (Antilock BRAKING System.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Am condus masini cu ABS, Am ABS, am condus masini cu TCS, cu ESP, cu EFU, EBD etc etc etc. ABS nu functioneaza fara sa ai pedala de frana apasata. Punct. Ti-am dat link, citeste principiul de functionare al ABS-ului. Poate la masina ta ai ceva defect si trozneste si vibreaza la frana de motor puternica, dar nu are nicio treaba cu ABS-ul, intelege si nu te mai incapatana aiurea.

Share this post


Link to post

M-am documentat asupra ABS-ului. Am spus doar ce am observat eu facand teste pe masina mea si a unui prieten, deci nu are cum sa fie la mine ceva defect si sa trasneasca. Daca cineva mai are ABS pe masina poate sa incerce acelasi lucru pe gheata, dar numai pe gheata.Altfel(pe drum cu aderenta) frana de motor functioneaza normal. Am incercat azi dimineata amandoua variantele eu si prietenul meu.

Share this post


Link to post

Bine mai, e ca tine. Esti mai inginer decat cei ce au inventat si montat ABS!

Share this post


Link to post
M-am documentat asupra ABS-ului.

Nu s-ar zice.

Altfel(pe drum cu aderenta) frana de motor functioneaza normal.

N-are cum să funcţioneze "anormal", sau ...altfel.

 

Eu înteleg că deţii "adevărul absolut", nu "primeşti" păreri pertinente şi nu accepţi argumente solide, dar totuşi posturile le citeşti? Măcar posturile tale, ce se cam contrazic, pe ici pe colo :)

Oricum, ţi-a zis şi Mircea, ai dreptate, e ca tine!

Share this post


Link to post

Fenomenul pe care-l simti in frana de motor pe gheta, sigur nu e de la ABS, cel mai probabil au loc ruperi succesive ale aderentei intre rotile motrice si gheata. Apare o oscilatie provocata de elasticitatea sistemului de transmisie si a celui de directie, pana in momentul egalarii vitezei de rotatie periferice a rotii, cu viteza de rulare.

Share this post


Link to post

@darky, când ai pus linku' prezent şi în postul lui @Mircea, ai avut în vedere celebra "repetitio est mater studiorum", nu? :mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...