Jump to content
Sign in to follow this  
prospero_009

Radiatoare Aveo

Recommended Posts

Salutare,

 

Am si eu de adaugat noutati cu privire la politica de garantie a GTT.

1. locuiesc intr-un "rezidential" nou, si "normal" ca inca nu este toata lungimea de strada asfaltata sau betonata. Evident ca in toamna asta a fost noroi. Insa nu noroi sa ajunga la praguri sau mai stiu eu la ce nivel. Absolut in limite firesti. Oricum, periodic am avut grija sa spal masina, la inceput la spalatorii, iar mai apoi am cumparat o instalatie ~ profesionala... cu care mi-am spalat singur masina. De fiecare data am insistat cu jetul pe dedesubt, praguri, aripi, tot dichisul. Acum vreo saptamana am constatat ca pierd lichid de racire. Vasul de expansiune era aproape gol, am zis, ok, hai la service. Am amanat doar ca sa treaca sarbatorile Craciun & Revelion si am programat la service GTT din Pallady ieri. M-am grabit si pt ca masina mai era inca in garantie, garantie care urma sa expire peste 1 luna (!). Nu am avut timp sa spal masina in prealabil (scuze, stiu ca e necivilizat...). Oricum, perioada de "varf" a noroaielor trecuse demult, cam de cand a dat inghetul, si deci masina nu arata chiar horror. La GTT ce sa vezi? Un nenica spilcuit, cu alura de prezentator la OTV, genul acela mixt, intre combinator de Obor si impresar de striptease... OK zice, sa vedem mai intai, sa facem constatarea, ca nu e neaparat ca schimbam pe garantie, cine stie, si tot texte de gen. Ridica masina pe elevator si eu ma pun pe asteptat. Ma cheama dupa vreo ora(!). Zice: "domne, pe unde ati mers domne cu masina asta, ia uite, ce de noroi are pe dedesubt." ii zic ca nu e treaba lui catusi de putin pe unde merg eu cu masina. Dar i-am spus: domnule, merg cu ea pe strazile din Bucuresti, asa cum sunt ele. Masina asta nu are scut, asa ca tot ce e pe jos intra prin toate partile, asta este. nu eu am facut masina in felul asta. "Nu domne - zice ipochimenul iar, nu, ca ai mers cine stie pe unde si a sarit pamant, noroi pe interiorul radiatorului, nu a mai facut racirea cum trebuie si de-aia s-a gaurit." Ma uit la el ca picat din luna: "ma nene, nu te simti bine? vrei sa merg cu masina prin casa, sa pun linoleum pe jos pe unde merg? si apoi, ce te faceai daca inainte sa vin aici mergeam si spalam masina pe dedesubt, o faceam brici? Uite, ma duc s-o spal, sa nu mai fie probleme." Raspunde: "pai nu, ca acum am apucat s-o vad eu. eu de ce sunt aici? daca am apucat s-o vad..." zice el, dandu-mi de inteles ca daca "sar" corespunzator ar fi posibil sa uite ca a vazut-o inainte. Am zis ok, daca asta e politica voastra de garantii, platesc tot si gata. Asta zice: "mde, stiu si eu, e cam scump, numai radiatorul costa 11 milioane si ceva, plus manopera, plus lichidul, antigelul etc, o sa va coste cam mult." Pai daca nu vrei sa-l schimbi cum ar fi normal, pe garantie, i-am zis. Oricum, ce s-o mai lungesc, am refuzat total sa-l spaguiesc pe individ. Care individ cand am revenit dupa ora 16, mi-a zis in fuga - era grabit, vezi doamne - "aveti cheia, talonul si caietul de service pe biroul meu" si a tulit-o. M-a "citit" ca eram croit sa-i zic niste chestii si a fugit.

Deci sfatul meu prietenesc este sa montati scuturi la Aveo, ca sa nu patiti chestii de-astea. Oricum RUSINE pentru personalul OPEL GTT Pallady si pentru reprezentantul F. F. (din jena pentru el nu-i dau numele complet, desi ar merita). Am cumparat pana acum 3 masini de la ei, dar gata, m-am lecuit. Nu mai cumpar nimic, nu mai fac service la ei, am sa le fac reclama peste tot pe un de ma duc si cu cine vorbesc. Sunt cei mai jenanti.

 

O zi usoara tuturor.

Share this post


Link to post

De regula Serviceurile au obligatia sa spele masina .Cel putin mie, mi-au spalat`o de doua ori .Deci ce sa intelegem ca ti-a schimbat ?.Radiator +? .Te-a costat ceva ?.

Share this post


Link to post
ca ai mers cine stie pe unde si a sarit pamant, noroi pe interiorul radiatorului, nu a mai facut racirea cum trebuie si de-aia s-a gaurit."

 

Nu prea imi vine sa cred povestea asta...! Este stiut ca exista o problema cu carcasa vntilatorului, care freaca in radiator pana-l gaureste! Este defect de prioectare sau executare, si au obligatia de a rezolva problema pe garantie.

Deasemenea in seviceuri exista o circulara interna , comform careia ,la masinile care vin la revizia periodica trebuoe decupata carcasa, pt a prevenii frecarea radiatorului.! La mine s-a efectuat acesta operatie gratuit, si s-a trecut in caietul de service!

 

Deci atentie pe ce dati banii!

Share this post


Link to post
... ii zic ca nu e treaba lui catusi de putin pe unde merg eu cu masina...

"ma nene, nu te simti bine? vrei sa merg cu masina prin casa, sa pun linoleum pe jos pe unde merg?

si apoi, ce te faceai daca inainte sa vin aici mergeam si spalam masina pe dedesubt, o faceam brici?

Uite, ma duc s-o spal, sa nu mai fie probleme."

... eram croit sa-i zic niste chestii...

Nu vreau sa le iau apararea indivizilor aia, dar unuia "croit" ca mai sus i se potriveste o atitudine... patriotica.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Pai radiatorul, schimbul complet de lichid (apa, antigel...) si manopera. In total 1195,75 RON. Iar faza cu decuparea nu mi s-a realizat la nicio revizie... Si am deja 50.000 km.

 

Nu vreau sa le iau apararea indivizilor aia, dar unuia "croit" ca mai sus i se potriveste o atitudine... patriotica.

 

Sigura ca da... corb la corb nu scoate ochii, nu-i asa?

Share this post


Link to post

Prospero, tu te rafuiesti cu noi pentru ca nu ai putut sa-ti sustii cauza in fata reprezentantului de la service? Eu il trimiteam la origine, scoteam masina din service, o spalam ca sa evit alte neplaceri si mergeam la alt service. Simplu ca buna ziua. Ca sa nu mai zic ca aveai si alte mijloace gen ANPC, Chevrolet Romania, Chevrolet Europe etc, dar asta cu alt service era cea mai simpla. DAr cred ca n-ai avut ce face cu banii ;)

Share this post


Link to post

Adica tu pana la urma ai platit din buzunarul tau 1200 ron ? Masina fiind in garantie ??? Pai sincer iti zic... maturam cu ala pe jos pentru banii astia :D

Share this post


Link to post
Prospero, tu te rafuiesti cu noi pentru ca nu ai putut sa-ti sustii cauza in fata reprezentantului de la service? Eu il trimiteam la origine, scoteam masina din service, o spalam ca sa evit alte neplaceri si mergeam la alt service. Simplu ca buna ziua. Ca sa nu mai zic ca aveai si alte mijloace gen ANPC, Chevrolet Romania, Chevrolet Europe etc, dar asta cu alt service era cea mai simpla. DAr cred ca n-ai avut ce face cu banii ;)

 

Domnule, eu nu ma rafuiesc cu nimeni, cu atat mai putin cu dumneata. Nu ti-am adresat nici o replica, de unde ai scos-o ca ma rafuiesc? Mi-am spus si eu oful, in speranta ca poate pe viitor se poate schimba ceva la nivelul atitudinilor. Am ridicat in mod civilizat o problema pe un forum. Daca vi se pare depasat, ma retrag si nu mai postez nimic. Sunt bune ideile sugerate mai sus, numai ca in situatia mea din ziua respectiva nu am dispus de timpul necesar. Toate alternativele presupuneau timp, iar eu eram in mare graba. Ma rog, acum este oricum tardiv. Pacat insa de lipsa de toleranta de care se da dovada. Multumesc pentru rabdare.

Share this post


Link to post

Mi-a zis mie cineva odata, nu mai tin minte cine:

"Crezi ca service-urile supravietuiesc doar din schimbat uleiuri si filtre?" Din cand in cand mai prind pe cate unul si-l "jumulesc" din diverse motive hilare chiar.

Dupa ce am dat o gramada de bani pe masina noua sa nu am nici garantie sa nu am? Pai care mai e afacerea?

 

Mircea are dreptate, era cea mai buna solutie. Si daca vroiai motor nou mergeai cu ea asa pana se ardea garnitura de chiulasa. Ce trebuie sa ma uit eu cat lichid mai am in vas? De-asta exista revizii, s-a spart intre ele, ghinion.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Domnule, eu nu ma rafuiesc cu nimeni, cu atat mai putin cu dumneata. Nu ti-am adresat nici o replica, de unde ai scos-o ca ma rafuiesc? Mi-am spus si eu oful, in speranta ca poate pe viitor se poate schimba ceva la nivelul atitudinilor. Am ridicat in mod civilizat o problema pe un forum. Daca vi se pare depasat, ma retrag si nu mai postez nimic. Sunt bune ideile sugerate mai sus, numai ca in situatia mea din ziua respectiva nu am dispus de timpul necesar. Toate alternativele presupuneau timp, iar eu eram in mare graba. Ma rog, acum este oricum tardiv. Pacat insa de lipsa de toleranta de care se da dovada. Multumesc pentru rabdare.

Nu, nu te-ai rafuit decat cu Abramburel, nu? Vii si ne zici ca erai "croit" pe scandal, si apoi platesti 1200 ron ca sa "nu pierzi timpul"? Ai avut de unde! Eu nu dau nici 5 lei din buzunar pentru ceva ce nu are legatura de cauzalitate cu mine, plateste cel care este vinovat de paguba, e o chestiune de principiu. Vorba colegului de mai sus, de banii aia maturam cu ei in service.

Share this post


Link to post

OK, aveti dreptate. e cum spuneti.

Edited by Mircea
Nu mai cita integral mesajul anterior.

Share this post


Link to post
Pai radiatorul, schimbul complet de lichid (apa, antigel...) si manopera. In total 1195,75 RON. Iar faza cu decuparea nu mi s-a realizat la nicio revizie... Si am deja 50.000 km...

 

 

Daca nu continea cuvantul "mentenanta" parca threadul era mai lipsit de stralucire! Reparatie suna extrem de urat! :grumpy:

In privinta decuparii sa stii ca eu am solicitat acest lucru la 12500 km cand am efectuat prima revizie, deja aveam ventilatorul lipit de radiator...sansa mea a fost ca am citit forumul Daewoo & Chevrolet preintampinand un astfel de defect.

P.S. Solicitarea decuparii evident ca nu a continut niciun stimulent, era obligatia lor, nici nu mi-au trecut-o in caietul de service...mai mult dupa ce au finalizat revizia m-am dus la ei si i-am intrebat daca au lucrat la radiator, raspunsul fiind negativ au reintrodus-o in service pt. efectuarea aceastei operatii.

 

...Deci sfatul meu prietenesc este sa montati scuturi la Aveo, ca sa nu patiti chestii de-astea...

Scut nu am si nici nu-mi montez.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Pai ,de ce sa ne montam scuturi motor !?Ce ,protejeaza radiatorul!? :scarpin:

 

P.S

Suntem multi, care citind ce au patit altii cu radiatorul .Am pus manuta frumusel si am preintampinat acest lucru . :osanale:

Share this post


Link to post

De unde ati tras voi concluzia ca chestia a fost de la frecarea cu masca? Chiar daca ar fi fost, omul a semnalat ca i s-a reprosat lipsa de... intretinere (aka mentenanta), care chipurile ar fi fost la baza problemei. Iar scutul are un oarescare rol in protectia radiatorului, daca e sa luam de buna improscarea cu noroi :)

Share this post


Link to post

Ideea topicului este mentenanta, deci, spalati motorul si mai ales radiatoarele mai des.

Share this post


Link to post

In special cand acestea sunt fierbinti :D .

Tatal meu a fost azi la revizia de 45k si nu i-au decupat plasticul ala. Nice.

Share this post


Link to post

Incearca sa-i dai jos electroventilatorul si vezi in ce stare se prezinta radiatorul. E treaba de cateva minute, are doar doua suruburi sus, o mufa si doua ghidaje jos. Daca sunt urme de frecare iti recomand sa faci tu ce trebuiau sa faca aia in service (oricum sunt mari sanse sa o faci mai bine si mai elegant), mai ales ca oricum, judecand dupa revizie, banuiesc ca a iesit din garantie. A mea la 10000 km deja prezenta urme vizibile de uzura in radiator (atat in fagure cat mai ales in celulele transversale), asa ca vara trecuta m-am dus intins la ei si le-am cerut in mod expres sa mi-l "ajusteze" sau sa-l schimbe pentru ca nu vreau sa am neplaceri mai tarziu. Evident ca au luat un cutter si l-au cioplit in cel mai taranesc mod cu putinta. Cu un pic de atentie il rezolvam eu mult mai frumos acasa, dar mi-a fost teama sa nu pierd garantia.

Share this post


Link to post

Stai linistit- are puse doua piulite de 13 in partea de sus.

Share this post


Link to post
Incearca sa-i dai jos electroventilatorul si vezi in ce stare se prezinta radiatorul ...

Nu trebuie dat jos niciun ventilator si nici luat ceva din carcasa lui. E suficient sa slabesti prinderile de sus si poti inspecta linistit tot radiatorul. Apoi, carcasa ventilatorului n-are ceva, uita-te la planietatea prinderilor si vezi ca este suficient sa pui o saiba distantoare intr-un singur loc pentru a indrepta prinderea si a realiza o distanta suficienta (cativa mm) intre radiator si carcasa ventilatorului. O distanta prea mare scade eficienta racirii (de la caldura corpurile se dilata cu zecimi).

Share this post


Link to post

Nu merge cu saiba, am incercat eu. Carcasa electroventilatorului capata prin deformare o curbura si atinge radiatorul undeva in partea inferioara, chiar si cu doua saibe puse una peste alta. In plus, ceea ce recomanzi tu nu indeparteaza suficient ventilatorul de radiator ca sa poata observa uzura din radiator.

Share this post


Link to post

Daca ai deformat forma de palnie inseamna ca ai incercat cu un distantor prea mare, cel folosit de mine este de 2 mm. Cand spui nu merge, spui unuia care n-a facut asa ceva, dar cand sunt mai multi care au procedat asa, adica au aliniat prinderile la planietatea radiatorului, nu mai insista. Daca cineva ar fi studiat problema, ar fi observat ca urechile de prindere ale carcasei radiatorului nu se potrivesc prinderilor de pe radiator, ca plasare in plan vertical si nu perimetrul carcasei. In mod normal, trebuia alta carcasa sau alt radiator. Prin corectarea carcasei se inlatura efectul, nu cauza si carcasa ventilatorului, implicit ventilatorul, sta stramb fata de radiator. Indreptarea lor se poate face, doar, corectant prinderile.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Atunci cum iti explici ca atunci cand masina era noua aveam o distanta de 1-2 mm intre radiator si carcasa electroventilatorului si dupa un an acesta era lipt si freca de radiator?

Initial am pus cate o singura saiba de 1mm la fiecare prindere si se departase de sus insa continua sa atinga in jumatatea de jos, apoi am pus cate doua si era un pic mai bine, dar tot avea o zona in care atingea. In cele din urma am pus trei si nu mai aveam filet la surub sa pot strange si nici nu am vrut sa pun alte suruburi mai lungi.

Share this post


Link to post

Saiba distantoare trebuie pusa acolo unde carcasa se prinde direct pe radiator. In laterala dreapta, distanta este asigurata de suportii de pe coloana radiatorului. Acestia sunt cei mai departati de planul radiatorului. Daca se pun saibe acolo se forteaza curbarea carcasei ventilatorului.

 

Acum, pot exista diferente intre radiatoarele si ventilatoarele diferitelor echipari de motoare, cu sau fara A/C. Eu am ramas cu senzatia ca, ori sunt gresit turnate urechile de prindere ale carcasei, ori lipsesc niste piese distantoare de pe centrul radiatorului. Banuiesc ca problema-i rezolvata la echiparea cu doua ventilatoare, altfel, problema acolo este de 2x mai grava.

 

Oricum, mentalitatea coreeana este greu de inteles, ei nu schimba ceva in fabricatie (cine stie cine le-a programat liniile de asamblare ?), prefera sa adopte masuri in postgarantie. O ratiunea am gasit: asa stiu ei ca toate masinile sunt la fel.

Share this post


Link to post

Problema vine de la materialul din care este comfectiunata carcasa ventilatorului. La mine, la rece , carcasa era distantata uniform de radiator cam 2 mm. Insa la cald, carcasa se deformeaza, si in zona de mijloc atingea radiatorul. Am aplicat metoda "saiba", spatiul s-a marit, dar la cald carcasa se curbeaza, si se apropia, sau chiar atingea radiatorul.

La revizia de 15K km au rezolvat in service prin decupare! Probabil si acum se curbeaza, dar acum are unde...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...