Jump to content
Sign in to follow this  
Akon

Filtru De Aer Sport

Recommended Posts

As vrea sa-mi schimb filtru de aer cu unul sport.Ma intereseaza atat pentru zgomot cat si pentru consum.Imi poate recomanda cineva o firma anume de filtre si un site de unde pot comanda direct de pe internet?

Share this post


Link to post

EM!L tocmai asta m-a inspirat :) .Wallaby e in Australia.Pe mine ma intereseaza sa gasesc in ro.

Share this post


Link to post

Pai de ce, vorbeste cu omul, roaga-l frumos sa iti cumpere de acolo si sa iti trimita aici !

Share this post


Link to post

Salut, eu mi-am luat de la ASPAD sistem de admisie Viper. Au mai multe feluri de filtre sport marca Pipercross (in pagina principala ai jos un link chiptuning...) cu o gama variata de preturi si sunt pe stoc.

Sfatul meu este sa folosesti admisia originala a masinii, desi in acest fel nu o sa schimbi zgomotul motorului, deoarece aerul extrem de cald din compartimentul motor este rarefiat. O alta solutie ar fi sa-ti confectionezi un perete despartitor astfel incat sa separi cumva zona din jurul filtrului de compartimentul motor (ca in poza 2 - aia reprezinta o montare corecta a filtrului).

Atentie, un filtru bun nu este ieftin, nu lua ceva ieftin, asa cum ai grija de masina asa o vei avea!

post-5070-1218613482_thumb.jpg

post-5070-1218614226_thumb.jpg

Edited by ratusca

Share this post


Link to post

Am gasit pe 4 tuning simota cu 350 ron.Oare e bun pretul?

Share this post


Link to post

Cred ca da. Este nou? Un link?

Share this post


Link to post

Eu unul cred ca merita aia 350 lei. Zgomot nu o sa ai ca la un filtru pod deschis, dar nici probleme cu motorul vara nu vei avea. Motorul insa va respira mult, mult mai usor si suna chiar fain la turatii ridicate. Ati vazut doar cat de gatuita e cutia stock!

Share this post


Link to post

Wallaby, pe tine cat te-a costat?

Share this post


Link to post

Pai m-a costat cam asa: 450 lei kitul pentru Astra CDTi, care vine cu toate fittingurile speciale pentru motorul asta. Un kit ca ala din linkul de mai sus, pe care l-am montat in Lacetti, m-a costat 200 lei la oferta speciala. Pretul intreg era de 480 lei! De asta spun ca 350 lei mi se pare OK. Atentie, ai nevoie si de kit de curatare si ulei penrtu filtru, care pe mine m-a costat cam 60 lei. Curata si unge filtrul la fiecare 5,000km si un kit o sa-ti ajunga pana ti se acreste de masina :D

Share this post


Link to post

Ok baieti,merci mult.Ma mai interesez daca gasesc ceva mai bun iar daca nu cred ca imi comand kitul acela.

Share this post


Link to post

Aceste filtre pot afecta in vreun fel motorul?

Pun aceasta intrebare gandindu-ma la faptul ca, daca sunt asa de bune, le montau din fabrica mai ales ca nu trebuiesc schimbate.

Share this post


Link to post

Discutia asta a mai fost.

E aproape incalculabl / indovedibil daca aceste filtre sunt mai permisive si deci lasa mai multe mizerii sa intre in motor sau pur si simplu au suprafata mai mare si deci intra mai mult aer dar fara mizerii.

Oricum, in teorie mai mult aer inseamna mai mult combustibil ars.

S-au facut diferse teste nerecunoscute oficial de catre producatori si se pare ca marci de renume mondial mint poporul cu televizorul in ceea ce priveste cresterea de hp. Astqa mai ales si datorita faptului ca daca nu schimbi si evacuarea motorul nu are timp sa elimine gazele arse ( volumetric mai mari in cazul in care intr-adevar filtrul "sport" ar permite un volum mai mare de aer sa intre la motor ).

Evident ca un sunet mai agresiv da senzatia de crestere de putere.

Eu unul am renuntat la idee ( desii eram foarte convins sa mai pun acolo 8 hp la motor - undeva la 6 hp la roata numai cu schimbarea unui filtru ) numai din cauza prafului de la noi si a comoditatii. Ar trebuii sa il curat la 2000 km deci prea des.

Un aport mic aduce dar , merita ?

Dat fiind pretul nu prea. Poate doar pentru sunet.

 

Ar fi interesant daca cineva care foloseste asa ceva ne-ar zice cam cate curatiri/reungeri cu ulei se pot face dintr-un kit de curatire, astfel ne-am putea face o calculatie mai exacta privitoare la preturile ce trebuiesc platite pentru un sunet mai gros si eventual niscaiva ponei in plus.

 

Din fabrica nu le pun pentru ca au de intrunit niste norme si deasemenea sa se inscrie in niste preturi.

La fel cum din fabrica nu pun turbine samd pe multe motoare ce pot duce mai mult ( poate nu si la fel de multi km dupa tuning )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
... Discutia asta a mai fost.

E aproape incalculabl / indovedibil daca aceste filtre sunt mai permisive si deci lasa mai multe mizerii sa intre in motor sau pur si simplu au suprafata mai mare si deci intra mai mult aer dar fara mizerii.

Oricum, in teorie mai mult aer inseamna mai mult combustibil ars ...

Degeaba a fost discutia, tu sustii in continuare, fara vreo dovada tehnica, niste aberatii. Documenteaza-te asupra principiului de functionare al acestor filtre (filtrare prin ulei), nu-i kktul ala de filtru din bumbac sau din hartie pe care ti-l pune constructorul pentru a avea pretul mai mic.

 

In final ai mai scos una noua, ca mai mult aer inseamna consum mai mare. Lasa berea aia si judeca cu capul limpede. E ca si cum ai spune unui atlet sa respire mai domol si sa faca joc de glezne. Cand umpli mai bine un cilindru cu aer se cheama eficienta volumetrica marita, notiunea asta inseamna randament mai mare. Pentru asta s-a inventat admisia fortata cu aer, pentru a creste performanta unui motor cu ardere interna.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

N-am facut decat sa ma incred in vorbele unui mare clasic in viata pe care il respectam.

Acum de cand isi permite ( fara dovezi tehnice ) sa ma faca alcoolist, incep sa nu mai cred orbeste in sfaturile lui.

Dupa cum se stie filtrele de aer "sport" aduc aport de cai putere.

Si cum..

Bre, Cumnate (vad ca aceasta abordare te incita), orice CP se traduce prin consum.

inseamna ca mai mult aer in motor ( dealtfel o caracteristica a filtrului sport fiind cea de a permite mai mult aer sa intre ) aduce mai multi hp.

Tot domnia ta spunea cum ca softul masinii va compensa prezenta unei cantitati mai mari de aer cu una mai mare de carburant / cursa.

NU am contrazis pentru ca pare destul de logic.

Si ce ciudat, nu toate filtrele din fabrica sunt doar de hartie, chiar mai nou majoritatea sunt impregnate cu ulei.

 

Sunt dupa cum ziceam articole intregi ( am si pus la un moement dat un link ) care zic cum ca filtrele de marca sport nu sunt ceea ce se pretinde.

Acum, mananca aia rahat, mananc si eu.

Logica mea e simpla :

Spre deosebire de cei care circula preponderent extraoras si de cei care locuiesc in zone fara praf, la noi cel putin in Bucuresti la cat se "lucreaza" in ultimul timp la linii de tramvai si borduri samd sa stai sa cureti filtrul de aer ( consumand si uleiul din kit ) 1 data la 1 saptamana mi se pare ca nu merta pentru un aport de circa 3-4% ( in cazurile fericite ) de hp din cat poate motorul initial.

Da cu siguranta sunt bune mai ales la curse unde pe aia nu ii intereseaza cat va mai rezista motorul dupa ce se termina cursa, eventual scot cu totul tevile de esapament si mai ales rescriu softul.

Oricum sunt aberant si ma retrag.

Multa sanatate !

 

E ca si cum ai spune unui atlet sa respire mai domol si sa faca joc de glezne.

 

Adevarat ca daca ar respira domol NU ar avea performante dar nici consum de energie pentru ca nu ar putea plamanii sa tina ritmul.

 

Una peste alta ultimele 3 posturi spun ca evident e mai puternic un motor cu filtru aer sport sau cu orice fel de admisie fortata a aerului dar si ca :

- ori se consuma mai mult carburant pentru acelasi randament mai ales daca NU se rescrie softul

- ori Dl. Tolin a gresit cand a sustinut randul de mai sus si atunci imi cer scuze la randul meu pentru dezinformare.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Filtrul Simota se curata la 5,000km daca folosesti masina predominant off road sau in mediu rural, unde praful e omniprezent. La o masina de oras e suficient s-o faci la 7,500-8,000km. In plus filtrul asta conic, cum e cel de la Simota, are nevoie de cantitati infime de ulei, deci kitul o sa-ti ajunga pentru 15-20 de curatari-ungeri. Asta inseamna peste 150,000km. Cum filtrul poate fi folosit multe sute de mii de km daca e intretinut corect, tot ce ai de facut e sa cumperi un alt kit si o iei de la capat alte 150,000km. Intre timp shimbi masina cu totul de 2-3 ori :)

 

Ar mai fi ceva de adaugat: faptul ca te preocupa starea filtrului de aer mai des dacat odata la 2-3 revizii nu poate sa fie decat un lucru bun. Cati din voi verifica starea filtrului de aer intre revizii, sa zicem la 5,000-7,500km? La service nu intotdeauna e verificat, ba uneori si platesti pentru un filtru nou cand mecanicul nici n-a catadicsit sa verifice starea celui din cutie.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

@cumnatu > vad ca tu continui aceeasi logica schiopa si te apuci sa ma citezi prin fractura din context:

 

1- filtrele din topicul acesta au alt principiu de filtrare care le permite sa livreze un debit mai mare de aer purificat de particule solide de nivelul micronilor, deci, orice asemanare cu ce echipeaza masinile normale este imposibila pentru ca nivelul lor de filtrare este de 10x mai mare, adica, ce opreste filtrul sport, intra prin filtrul motorului tau;

2- mai mult aer la clapeta complet deschisa inseamna turatie mai mare, deci, mai multa putere, mai mult carburant consumat;

3- la aceeasi putere, indiferent de filtru, cantitatea de combustibil este aceeasi atata timp cat raportul aer/combustibil este acelasi;

4- diferenta dintre filtre se manifesta prin clapete diferit deschise la aceeasi putere (asta vad ca nu vrei sa intelegi), deci, cu un filtru de aer care-ti livreaza mai mult aer vei apasa mai putin pe pedala, caz in care, daca tu mai sustii aici ca inseamna consum mai mare, eu zic ca ai baut prea multa bere.

 

Poate acum ai inteles ca utilizand un filtru eficient, nu-i necesar sa umbli la mapele ECM-ului, umbli acolo unde umbla orice sofer, la pedala de acceleratie !

 

Daca tu umbli prin praf, arunci hainele si iti cumperi altele sau le cureti mai des ? In cazul filtrului de pe masina ta, il arunci mai des.

 

In final iti dau si argumentul suprem, pe logica ta: daca filtrele sport nu sunt ceea ce se spune, atunci toti aia care au studiat sa le produca sunt niste sarlatani si toate echipele de tehnicieni din auto-sport care le utilizeaza sunt niste dobitoci.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Aceste filtre pot afecta in vreun fel motorul?

Pun aceasta intrebare gandindu-ma la faptul ca, daca sunt asa de bune, le montau din fabrica mai ales ca nu trebuiesc schimbate.

 

Si ce-ai vrea matale, ca la fiecare service mecanicu' sa ti-l curete si sa-l unga?! Procesul asta necesita timp, filtrul are nevoie sa stea peste noapte ca sa se usuce si inca cca o ora dupa ungere, inainte sa-l montezi la loc pe masina. Ai avea chef sa-ti lasi masina peste noapte la service, sa platesti manopera cateva zeci de Euro sau sa cumperi de fiecare data un filtru sport, zeci de euro si ala? E mult mai simplu si mai profitabil pentru un GM sau Toyota sa-l schimbe pe ala vechi cu altul de hartie, pe care fac un ban si mecanicul, si producatorul. Cei din cursele auto nu se uita la cat costa un filtru conic, isi permit sa le arunce probabil dupa fiecare cursa.

 

Sfatul meu e sa nu va bagati in tuning de genul asta daca nu stiti exact ce faceti si nu sunteti gata sa va asumati un minim de responsabilitati. Tuningul poate duce la solicitari mai mari ale motorului, cutiei de viteze, etc. Tocmai din cauza asta fac un schimb de ulei la Astra mea, intre revizii care se succed la fiecare 15,000km. Sigur, ma costa bani seriosi uleiul ala full sintetic, dar la cum trag de ea mi s-ar parea iresponsabil sa nu-l schimb la fiecare 7,500km. Tot atunci curat si filtrul de aer. In plus, un filtru de aer montat sau intretinut incorect poate fi o sursa serioasa de bucluc.

 

E adevarat, nu castigi prea multi cai cu un Simota, in special la motoare atomosferice uzuale, nu va asteptati la miracole. In definitiv ce puii mei astepti de la un motor atmosferic, cu cilindree mai mica decat un PET de Coca-Cola, c-o sa faca cu mai mult aer? O sa remarcati e un raspuns mai alert al acceleratiei si, zic eu, un consum ceva mai bun. Si sound track imbunatatit, oh yeah! Mie unul mi-e clar ca motorul respira mai usor si se simte mai bine in sarcina.

Faptul ca filtrul trebuie intretinut nu mi se pare o corvoada, dimpotriva. Imi place sa-mi bag mainile la motor cand vine vorba de chestii minore, cum ar fi filtrul de aer. Culmea e ca la Simota desfaci doua coliere si e afara, deci e mai simplu de montat si de demontat decat cel stock.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
... Acum de cand isi permite ( fara dovezi tehnice ) sa ma faca alcoolist, incep sa nu mai cred orbeste in sfaturile lui.

 

Dovezile tehnice:

 

... a celor 3-4 L de bere / seara.

 

... si beau fff multe lichide ( 5-7-9 Litrii / zi ; din care jumatate = bere ).

 

Am purces spre mare.

Pe drum m-am lovit de 2L bere Timisoreana ...

Ma rog, trece ziua.

...

Seara,

1 bere Timisoreana 2L

...

Adormim si vine a 2-a zi.

Mergem intins direct pe plaja.

...

4 beri la 2 L timisoreana

...

1 bere la pahar ( pe plaja ) care era atat de chioara /si ieftina=2,5 ron incat simteam cum ma hidratez cu ea.

...

Share this post


Link to post

Parca se vorbea de filtrarea aerului nu a berii... :D

Share this post


Link to post

Daca se vrea o parere fondata despre filtrele sport se poate cauta pe daewootech.com (gasiti si linkuri catre teste facute de entuziastia, unde se masoara cat % din restrictie este cauzata de filtru, de cutie, de MAF, rezonatoare si alte componente ale admisiei).

 

La lacetti 1.6 o modificare a admisie poate aduce rezultate discutabile. Masina este echipata cu Variable Geometry Intake Manifold iar modificarea admisiei poate decalibra un sistem destul de bine gandit. Cel mai probabil orice modifocare in bine va fi simtita in special la regimuri de turatie inalta/viteza ridicata si sarcina ridicata, in nici un caz la regimuri de sarcinasi turatie joasa si medie (pentru care este optimizat sistemul actual).

Edited by andreib

Share this post


Link to post
... La lacetti 1.6 o modificare a admisie poate aduce rezultate discutabile. Masina este echipata cu Variable Geometry Intake Manifold iar modificarea admisiei poate decalibra un sistem destul de bine gandit.

Daca scurgi un recipient mai mare de lichid prin aceeasi palnie, curge un debit mai mare ?

Share this post


Link to post

Nu, dar nici nu umpli sticla mai repede!

Share this post


Link to post

De ce crezi ca plafoneaza un motor peste turatia de putere maxima: ca nu fac fata injectoarele sau ca nu are aer suficient ? De ce este vizibil mai vioi un motor la care scoti filtrul de aer ?

 

Accepta analogia electrica a circuitului de admisie in care presiunea este tensiunea, debitul este curentul stabilit si filtrul + orificiul clapetei + orificiul admisiei variabile + orificiul supapei(supapelor) de admisie sunt rezistente inseriate si aplica legea lui Ohm. Daca la WOT toate orificiile sunt deschise la maxim, deci, au rezistenta minima, singura constanta este rezistenta filtrului. Cu cat valoarea ei este mai mare, cu atat se va stabili un curent (debit) mai mic. La limita, adica la WOT si la valoare zero la filtru vei avea debitul cel mai mare. Ce-ti spune tie (un cititor anonim) asta, cand ai debitul cel mai aproape de maxim ?

 

PS de ce credeti ca am pus la semnatura "mehr luft" (mai mult aer), doar sa-l contrazic pe FLEX, in sensul ca, Geothe, inainte de moarte n-ar fi zis "mehr licht" (mai multa lumina) pentru ca-i calcase cineva pe furtunul de la tubul cu oxigen ?

 

PS2: oricum, eu nu cred ca un muribund ar fi cerut mai multa lumina tocmai in situatia cand i se releva in toata splendoarea Luminita, aia de la capatul tunelului.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...