Jump to content
Sign in to follow this  
kenzo103

Axul Cu Came Rupt?

Recommended Posts

Din pacate ma vad nevoit sa postez iar in topicul "probleme motor",sa incerc sa va descriu problema:aseara eram pe drumul dintre eforie nord si ma indreptam spre eforie sud mergeam in treapta a 4 cu aproximativ 60 km?h cand brusc vad un check engine aprins in bord...iau piciorul de pe acceleratie scot din viteza si mai merg putin dupa putin timp mi s-au aprins si martorii de la ulei si baterie semn ca se oprise motorul,introduc in treapta a 3 si incerc sa pornesc fara sa dau la demaror...dar nimic nu a mai vrut sa porneasca,am tras pe dreapta si am inceput sa verific toate sigurantele care erau ok.Am verificat si releul de la pompa de benzina si am inspectat-o auditiv si parea ca merge,am incercat sa verific aprinderea scotand o fisa si punand-o la aproape de un punct de la masa masinii in timp ce cineva dadea la automat si am constat ca nu vea scanteie deloc.Atunci mi-am zis:probabil o problema la capacul delcou-rotor...il desfac inspectez vizual totul parea ok il schimbasem acum 2 luni apoi am facut umrmatorul test doar cu distribuitorul bagat in lacasul lui,cu capacul delcou dat jos si cu masina bagata in viteza am impins de ea.rezultatul fiind faptul ca acesta nu se invartea deloc cu toate ca motorul se simtea cum se invarte..am efectuat testul pe aprox 2m si distribuitorul nu s-a invartit deloc,am incercat sa-l invart manual dar e ca si cum ar fi blocat ceva nu se invarte deloc,dupa zgomot cand dau la automat am impresia ca acesta se invarte mai usor si are un usor zgomot ciudat...mai precizez faptul ca atunci cand dau mult timp la automat mi se stinge martorul de ulei semn ca ceva in motor tot se invarte respectiv distributia,arbore cotit,pompa ulei...eu suspectez ca mi s-a rupt axul cu came..daca nu ma insel pe axul cu came se fixeaza si distribuitorul care trebuie sa se invarta o data cu acesta si sa-i dea scanteie. :(

Am tractat masina si maine o s-o duc la service...daca aveti vre-o idee sau a mai patit cineva ceva asemanator va rog sa ma ajutati cu un post.pentru a putea sa-mi fac o idee cam ce-ar putea sa fie si la ce sa ma astept

Share this post


Link to post

Cam greu sa se rupa axul cu came. Acesta este rotit de arborele motor (cotit) prin cureaua de distributie, si totodata pompa de apa. Cureaua pare ca nu ti s-a rupt, in asa cazuri ramane cate o supapa apasata, o izbeste pistonul si cam crapa ceva. De verificat cand dai la demaror, daca vine ceva apa pe furtunasul de sus in vasul de expansiune apa de racire... cureaua e buna. Sau tot asa, desfaci capacul de umpere cu ulei, dai la demaror si poti vedea daca lucreaza distributia : se misca culbutorii sub actiunea axului cu came, daca se roteste. Pompa de ulei nu este cctionata de sistemul de distributie. Distribuitorul (delcoul) este intr-adevar montat in capul axului cu came si fireste, actionat de acesta. Poate p-aici sa fie ceva...

Share this post


Link to post

Am incercat sa fac acea verificare dar prin gaura de umplera cu ulei respectiv capacul de la culbutori la matiz nu se vede mare lucru,nu stiu daca ceea ce am vazut erau sau nu culbutori cert este ca nu parea ca se invarte nimic pe acolo cand dadea la utomat cat despre antigelul care ar trebui sa se vada atunci cand este invartita pompa de apa acelas rezultat...dar aici poate sa fie din cauza turatiei scazute a pompei de apa data de demaror...mai precizez ca am schimbat distributia acum 10.000 km in service autorizat masina avea pe atunci 56 mii km...inca nu pot sa-mi fac o parere exacta la ce s-a intamplat...o sa aflu la service,dar din pacate nu am un sentiment prea optimist sunt foarte multe scenarii si in niciun caz nu e vb de o reparatie banala

Share this post


Link to post

Oricum ar fi, faptul ca se invart cilindrii si axul cu came nu, este nasol (supape si tot ce se mai poate busi pe acolo :( )

Daca s-ar fi rupt axul cu came, sansele ca el sa NU se blocheze, si sa se invarta in continuare, ar fi infime.

Faptul ca motorul pare ca se invarte mai usor (cand actionezi demarorul) si zgomotul ciudat, duc la probabilitatea unei curele de distributie rupte. Exista probabilitatea sa se fi rupt axul , sa se fi blocat, si apoi cureaua (in mers, nu cand ai actionat demarorul), dar sansele sunt mici.

Delcoul nu o sa-l invarti cu mana indiferent cat te-ai chinui, cu sau fara curea de distributie.

 

Sansele sa scapi fara sa desfaci motorul tind spre zero. Daca tot il desfaci, fa-o ca la carte (schimbat garnitura de chiouloasa, verificat planeitatea, schimbat ce mai e nevoie, etc).

Share this post


Link to post

Probabil s-a rupt cureaua de distributie. Nu mai da la automat ca zapacesti de tot chiulasa. Desfa capacul de la distributie (2 suruburi de 10) si vezi dca mai este cureaua la locul eisi intinsa.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Pune mana totodata pe rola axului cu came si incearca sa invarti .Ar trebuii sa mearga greu s-au deloc.Daca merge usor este ceva rupt .

Share this post


Link to post

Cel mai rau cosmar s-a adeverit curea distributie rupta :( ,s-a rupt pur si simplu pe jumate ,maine de dimineata cei de la service o sa-mi faca o expertiza ce anume s-a distrus la motor,cel mai optimist scenariu ar fi sa am doar cateva supape indoite, cel mai pesimist :supape indoite,pistoane sparte,chiuloasa sparta si un total de 3000 roni reparatia,deja ma gandesc cu groaza la momentul in care se va desface motorul,totul mi se pare foarte aiurea si nu-mi explic ce s-a intamplat am schimbat pe 5.09.2007 cureaua de distributie si rola intinzatoare cumparate de la magazin autorizat daewoo si montata intr-un service tot autorizat daewoo "Iulius service" din Constanta,de atunci au trecut 10 luni si am facut aproximativ 9000km cu masina fara sa abuzez de ea,daca aveti vreo explicatie spuneti-mi si mie pt ca nu mai inteleg nimic,oricum nu vreau sa las lucrurile asa cum sunt,azi am fost la magazinul de unde am luat piesele si le-am explicat ce s-a intamplat,mi-au spus sa aduc de la service o nota de constatare,si factura ca s-a montat in service autorizat si ca o sa ia legatura cu importatorul dar ca nu stie ce o sa se intample mai departe.

Ce ma sfatuiti sa fac in caz ca ei refuza sa-si asume garantia care mi-a zis ca este de 60.000 km si 12 luni.?ce variante as avea pt a putea sa-mi recuperez banii pe reparatie pt ca nu este deloc una banala.

Inchei acest topic cu un mare regret referitor la tot ce inseamna moralitate si buna credinta atat din partea celor de la service cat si din partea celor care fabrica aceste piese.

Share this post


Link to post

Ai garantie 18 luni atat la lucrare cat si la piese, in baza facturilor de achizitie si montaj. Uzeaza de ea!

Share this post


Link to post

Are garantie pe curea si pe rola intinzatoare... Oare aceasta garantie acopera si eventualele daune asupra motorului? Asa ar fi normal, ca defectiunea s-a intimplat din cauza curelei, sau a montarii proaste. Dar sa nu uitam ca service-ul respectiv este in Romania... #-o

Share this post


Link to post

Kenzo!! .Spune-le asa zisilor (meseriasi )care ti-au schimbat distributia ca-i vei da in judecata .O distributie trebuie sa reziste cel putin 100000km.

Share this post


Link to post

Din pacate, se confirma proasta reputatie pe care au capatat-o serviceurile ce presteaza pt Daewoo si GM in general ,reputaie care se rasfrange si asupra masinilor din pacate !

Share this post


Link to post

Poate cureaua a cedat pur si simplu, nu a fost montata prost, e greu de spus acum. Stiu caz de curea care a cedat la exact 60500, ca un facut avea programare in acea saptamana la schimbare.

Share this post


Link to post

Problerma referitor la garantie se va pune in felul urmator:eu m-am dus la respectivul service pt a-mi schimba distributia,ajuns acolo mi-au zis ca nu au pe stoc respectiv curea si rola intinzatoare si ca pot sa mi le cumpar de la un magazin de piese daewoo sau sa revin a 2 zi,am ales prima varianta si le-am cumparat de la un magazin de piese daewoo pentru care nu am primit decat un bon fiscal fara factura(prostia mea ca nu am cerut si factura) a urmat inlocuirea distributiei,am stat langa cel care a lucrat deci stiu sigur ca mi-a inlocuit cureaua...mi-au facut deviz de lucrare factura in care sunt specificate nr-ul masinii,data,numarul de km ,operatiunea facuta respectiv schimbat kit distributie.am plecat de acolo si am zis ca acum cel putin o sa stau linistit 40 mii km ca nu are ce sa se intample.

Astazi cand am fost la ei si le-am povestit cele intamplate si dupa scoaterea capacului de distrubutie si inspectarea curelei care era rupta pe jumatate...au inceput sa-mi spuna ca singura despagubire pe garantie o pot obtine de la magazinul care mi-a vandut piesa,cei de la magazin mi-au zis ca sa vin cu nota de constatare si cu factura de montare in service autorizat(cu mentiunea ca nu se stie sigur si ca ruperea curelei ar puea surveni din cauza unui montaj prost).

Deja vad un lung sir de drumuri,nervi,birocratie pentru a rezolva ceva ce ar trebui sa se rezolve fara nici-o problema pt ca lucrarea se afla in garantie.

La cine ar trebui sa apelez pt reparatia pe garantie?service-ului sau magazinului repsectiv importatorului?

Daca niciuna din parti nu o sa vrea sa-si asume responsabilitatea in primul rand voi apela la OPC si eventual ii voi da in judecata pt a-mi recupera paguba.

Daca se pricepe cineva din punct de vedere juridic rog sa ma ajute si pe mine cu ceva sfaturi.

Va multumesc pentru ajutorul vostru si timpul acordat.

 

Poate cureaua a cedat pur si simplu, nu a fost montata prost, e greu de spus acum. Stiu caz de curea care a cedat la exact 60500, ca un facut avea programare in acea saptamana la schimbare.

Eu am inlocuit cureaua la 56 mii km tocmai ca sa previn o asfel de problema,si una e sa tina 60 mii si alta e sa tina doar 9 mii si doar 10 luni!

Share this post


Link to post

Bine ca ai bonul fiscal (este o dovada buna,si fara factura ).Urmeaza procedura du`te la service sa confirme montajul (desii eu unul cred ca din vina lor s-a intamplat)si dupa la magazin, vezi ce rezolvi .

Stii cumva ce marca (de cine este fabricata cureaua ).Daca este de o marca cunoscuta si mai ales sa scrie made in ...,banuieliile mele incep sa se adevereasca .

Share this post


Link to post

Mai mult ca sigur cureaua a fost de o foarte proasta calitate, de aia e bine sa iei piese de la ACSA. Din pacate, chiar pe garantie, ei sunt obligati sainlocuiasca doar cureaua. In plus,stai linistit, sansele sunt foarte slabe saaimotor sau chiulasa sparte. De asemenea, nici piston spart nu credca ai. Probabil aideinlocuit supape, curea, intinzator + rectificat chiulasa.

Share this post


Link to post

La motoarele cu doar 2 supape/cilindru sint reduse sansele de a gasi supapele indoite. Din motivl asta, se poate sa se rezolve problema prin simpla inlocuire a curelei si intinzatorului.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

A incercat de multe ori sa porneasca masina dupa intamplare, asa ca eu cred ca are si ceva supape busite.

 

Sincer, a ajuns sa-mi fie al dracului de frica de porcariile astea de curele. Vad ca tot se intampla sa pocneasca cate una. Ce poti face sa limitezi riscul aparitiei unui eveniment de genul astuia iar in cazul in care apare, toate daunele cauzate de ruperea curelei sa fie suportate de altcineva in afara de apropitarul masinii?

Share this post


Link to post

Sa montezi cureaua in service autorizat cu piesele lor si sa inlocuiesti tot ce-ti cer ei (role, curea, pompa de apa)

Share this post


Link to post

Aha, si daca cureaua crapa si strica si alte chestii, sunt obligati sa repare tot ce s-a stricat in motor pe barba lor? Apoi, de unde stiu ca nu o sa "treaca cu vederea" anumite defecte, tocmai pentru a face totul sa fie mai ieftin, pentru ei, normal?

Stiu ca suna cam "apocaliptic", dar am citit despre destule astfel de intamplari pana acum.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Singura remediere a pagubelor produse este instanta .In mod sigur ei vor sa se spele pe maini (vor arunca vina asupra producatorului curelei ).Desii sunt obligati sa aduca curele verificate calitativ .

Share this post


Link to post

Cand montezi in service autorizat, cu piesele lor, service-ul raspunde de tot ce survine ulterior. Daca montezi cu piesele tale, service-ul arunca vina pe piese (chiar scrie pe factura "nu raspundem pentru piesele furnizate de client"), iar magazinul de piese arunca vina pe montaj, iar clientul, plimbat de la Ana la Caiafa, ajunge sa plateasca eventuale expertize pentru a stabili a cui a fost vina.

In cazul in care ati montat in service autorizat, cu piesele lor, inlocuind tot ce s-a cerut in nota de constatare (adica sa cereti la receptie service "inlocuirea kitului de distributie" nu "schimbarea curelei de distributie si a rolei"), sunt obligati sa inlocuiasca piesele defecte, precum si alte defecte cauzate de defectarea distributiei.

Share this post


Link to post

Azi au demontat chiuloasa,rezultatul a fost -2supape indoite-cel mai optimist scenariu,un calcul aproximativ ma duce undeva la 800 roni reparatia.

Am platit prima factura de 620 roni ceea ce cuprinde tot ce a rezultat in urma ruperii curelii de distributie si anume :( 3 supape admisie,3 supape evacuare,curea distributie,rola intinzatoare,garnitura chiuloasa si manopera de rectificare chiuloasa respectiv inlocuit supape)am preferat sa schimb toate supapele ca sa fiu sigur ca nu o sa am probleme pe viitor,resul pana pe la 800 roni am cerut sa-mi fie schimbate preventiv pentru ca tot s-a demontat chiuloasa-semering ax cu came,garnituri admisie,semeringuri supape,garnitura capac culbutori,schimbat antigel si cele doua furtune care duc la calorifelul din interiorul masinii care nu as avea acces sa le schimb in mod normal si am preferat sa le schimb preventiv acum.

Azi ce-i de la service mi-au dat o nota de constatare prin care ei arunca vina pe cureua de distributie respectiv defect fabricatie si au trecut in procesul verbal factura cu care eu am platit repararea daunelelor produse de ruperea curelei.

Maine o sa ma duc cu facturile,nota de constatare si piesele defecte la magazinul de unde am achizitonat cureua,scopul meu este sa-mi recuperez cei 620 roni sper e cale amiabila,daca nu voi vedea ce se poate face mai departe eventual reclamatie OPC,instanta.

O sa va tin la curent cu ce o sa se intample si o sa revin si cu poze cu supapele si cureua dupa ce au fost scoase de pe masina.

Share this post


Link to post

Succes,si sa de`a domnu sa iasa bine reparatia ,sa recuperezi paguba ,si sa nu mai ai probleme .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...